Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.02.19 0 23 110136

Köszönöm.

 

Megénekeltem már régebben, hogy a GC 43-00 saját gkv-vezetőjében sok TV Híradó részletben, egy vagy kettő ifjúsági filmben (pár kocka erejéig) stb. szerepelt.

 

-------------------------------------------------------------------

 

Azt is megírtam már régen, hogy 1981 ősszel egyszer megjárta a Jósvafő-Budapest utat is.

 

Történt, hogy leértem vasárnap a GC 65-23-mal, (ik-255) kb.11,20 körül Jósvafőre és a Tengerszem szálló parkolóba való begurulás közben a váltó eltörött.

Nem a váltó bot/kar , hanem a kulissza belső része meg egy fogaskerék a váltó dobozban.

 

Az utolsó utasok is pont odáig jöttek, illet 2 vagy 3 fő le a faluig, de ők leballagtak.

Az látható volt, hogy ez a busz onnan 4-6 órán belül nem mozdul.

A délutáni visszaindulás ugrott.

Pont vasárnap amikor sok az utas.

 

Nosza telefon a Tröszti főmenetirányítónak segítsen.

Miskolc küldjön tartalék buszt ami majd vissza indul helyettem.

Budapest kiesett mert Budapest tudott volna adni tartalék buszt de kb. 5 óra még leér.

Az már késő.

 

Kb. 15-20 perc múlva visszaszólt a Tröszti főmenet, hogy Miskolc nem tud adni kocsit de még keresik a megoldást.

Közben megjött a GC 43-00 mely ott helyközizet körülöttünk.

 

Viccesen odaszóltam a kollégának, hogy nincs kedved eljönni Budapestre ?

Ő meg rávágta, hogy van.

Megtárgyaltuk.

További 20 perc múlva felhívtuk a főmenetet, hogy OK. megvan a megoldás a GC 43-00 itt van szabadon, ráér beugrik.

Jó ?

Csak este hat körül van egy helyközi köre itt a környéken azt váltsa ki valahogy.

 

A budapesti főmenet látványosan sóhajtott, hogy helyette megoldottuk nem neki kell veszekednie Miskolccal vagy Kazincbarcikával, hogy kerítsenek valakit vasárnap délben egy 2x230 km-es útra.

 

Szándékosan nem mondtuk meg a főmenetirányítónak, hogy a GC 43-00-nak mi a típusa.

Csak a rendszámot.

Ő meg hála Istennek nem kérdezett rá a típusra.

 

Ik-311.

Mert akkor azonnal letiltotta volna.

Ik-311-es akkor már sok éve sehol se járt az országban távolsági menetrendszerinti munkán.

 

Délután 14,25 vagy 15,25-kor szépen vissza indultunk Jósvafőről Budapestre.

Takarosan kitáblázva.

Két sofőrrel.

Minden.

 

Már Kazincbarcikáig majdnem megteltünk.

A titkolózásunk sokat nem ért mert már Kazincbarcika autóbusz állomáson még csak kicsi csődület támadt az éppen ott lévő autóbusz vezetőkből, mert ilyet már régen nem láttak, vagy volt köztük aki még sose látott Ik-311-t távolságin.

 

Mire Egerbe értünk a hírünk már megelőzött.

Ott már csődület várt bennünket.

Meg késtük is vagy 30-40 percet, mert a busz állandó vezetőjével megegyeztünk, hogy csak a menetrend tartása miatt, nem nyomjuk ki a szemét.

Mondjuk a Lázbérci víztározónál amúgy is szédítő 15-20 km/h-vall mentünk fel.

 

Annyi könnyítést kaptunk, hogy Egerből amúgy is volt olyankor másik busz is, és az átvette a gyönygyösi utasainkat, (talán 3-4 főt) és így mi - kényszerből - már akkor feltaláltuk az Eger-Budapest közvetlen express járatot, lévén Eger autóbusz állomástól a budapesti Szőnyi útig nem álltunk meg.

Későn értünk az Engels térre, de olyan csődület várt bennünket, hogy ihaj.

 

Szó szerint kijött este otthonról a lakásáról emiatt az Engelsre Tari vezig is és Mennich Peti üe.vezető is, meg egy tucatnyi buszos, forgalmista és szerelő.

Olyan volt a felhajtás mintha ma gy dotto hozná haza Jósvafőről a vasárnap délutáni járatot.

 

A kolléga vissza fordult volna, de nem engedték.

Megvacsoráztatták, altatták és reggel feltöltve útnak engedték.

 

Rezgett a léc, hogy vagy fegyelmit kapunk vagy dícséretet?

De mindhármunkat dícséretben részesített a Tröszt Vezig dr.Tapolcazai Kálmán.

A főmenet aznapi ügyeletesét is. Ő volt a harmadik.

 

Így az Andorba nem ment be a megdicsőült GC 43-00 mert a Szabolcs utcában aludt.

Ezt sokan fájlalták, hisz már évek óta nem járt ott ilyen busz, és Andorban még szolgált pár tucat olyan sofőr akik évtizedig dolgoztak ilyen busszal.

 

 

 

Előzmény: gumikrumpli74 (110135)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.02.18 0 1 110135

1982 tavaszán selejtezték.

Előzmény: trizs77 (110127)
D 20 Creative Commons License 2024.02.18 0 1 110134

Ez a valamikori BU-88-13 elég hányattatott sorsú lett a zorozoknál...

2019-ben elvileg még megvolt a teteme: https://fotobus.msk.ru/vehicle/18421/#n1452492

torqmatic Creative Commons License 2024.02.18 -2 0 110133

Inkább csak simán elkúrták a gyárban (mint sok mást is). 

Előzmény: vt976 (110122)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.18 0 2 110132
Előzmény: D 20 (110131)
D 20 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110131

N éve talán még foto is került elő róla, vagy csak nagyon úgy akarok emlékezni... :/

 

Előzmény: triplaharom (110128)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.18 0 2 110130

Igen.

egy akkor kb. 35-40 éves kolléga.

Gyakorlatilag egyedül járt a busszal.

Persze kellett beváltó a munkaidő keret túllépés elkerülésére, de inkább Ő járt vele egyedül.

Símogatta, javítgatta.

Jósvafői lakos volt.

Miinden hajnalban onnan Indult át Aggtelekre és onnan visszafelé indulva a vasútállomás felé végig járta az említett útvonat, naponta többször.

Késő este végzett Jósvafőn.

 

 

Előzmény: triplaharom (110129)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110129

Jó pilótája volt biztosan.

Előzmény: trizs77 (110127)
triplaharom Creative Commons License 2024.02.18 0 0 110128

Figyelök ám. 😁

Előzmény: D 20 (110125)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.18 0 5 110127

A 3.számú Volán GC 43-00 frsz-ú két ráncajtós helyközi IKARUS-311-es busza 1981 végén még biztosan közlekedett naponta többször , menetrendszerinti járaton, az Aggtelek - Jósvafő -Színpetri  Szín - Jósvafő vasútállomás között.

 

napi 4-5 kanyar, 4-5x (2x18 km) = napi kb. 120-150 km.

Hetente egyszer hol Kazincbarcikára ment be átvizsgálásra, hol Edelénybe.

Amúgy kíváló állapotban volt.

 

 

 

 

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.17 0 2 110126

BFK-177.

És igen, borsodi a rendszám.

Előzmény: D 20 (110125)
D 20 Creative Commons License 2024.02.17 0 1 110125

Emlékfalván létezik egy piros(?) 311-es is 3x3-as rsz-mal, mintha valami kajálda(?) lett volna...

Előzmény: TorzónBorzAlom (110124)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.17 0 1 110124

Borsodban - franctudjamárhol - mintha kapott volna új rendszámot egy 311-es, mintha bányászbusz lett volna. 

Előzmény: siófoki35 (110123)
siófoki35 Creative Commons License 2024.02.17 0 3 110123

Első gondolatom az volt, hogy mennyire öreg busz lehetett ez már ekkor.

Aztán gyanút fogtam, és utánanéztem, hogy a 311-es típust 1972-ig gyártották.

Igaz, a 200-as dömping miatt hamar kikoptak a korábbi típusok, de pont az ilyen közületi, vállalati, és TSZ-es buszok maradtak meg a legtovább. 

Előzmény: f_k (110121)
vt976 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 110122

"Az a széria elvileg ilyen színű kapaszkodókkal jött ki: zöld mindenhol, kivéve a vészkijáraton és a csuklóban, mert ott narancssárga. (Nem igazán érthető, miért rendelték így, de ez van.)"

 

Talán azért, hogy kicsit földobják vele az utastér hangulatát(?).

Előzmény: Alexander Pistoletov (110120)
f_k Creative Commons License 2024.02.17 0 4 110121

1982 vajai iskolabusz:

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.17 0 1 110120

Az a széria elvileg ilyen színű kapaszkodókkal jött ki: zöld mindenhol, kivéve a vészkijáraton és a csuklóban, mert ott narancssárga. (Nem igazán érthető, miért rendelték így, de ez van.)

Pár releváns kép:

https://fotobus.msk.ru/photo/1185893/

https://fotobus.msk.ru/photo/2574387/

https://fotobus.msk.ru/photo/1509748/

https://fotobus.msk.ru/photo/938713/

Előzmény: D 20 (110119)
D 20 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 110119

Mennyire volt gyakori a gyári vegyes színű kapaszkodókkal szerelt 280.33?

2-3 évesen már gázüzeműre átépítés is számomra fura.

https://fotobus.msk.ru/photo/3242205/

D 20 Creative Commons License 2024.02.16 0 3 110118

Ki hogyan...

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.11 0 2 110117

Ehhez készül el - elviekben - még 1987-ben két 260.32-es 260.32.1987.1932 és 1933 számon.

Előzmény: f_k (110116)
f_k Creative Commons License 2024.02.11 0 5 110116

Lószállító Ikarus 1988-ból:

 

torqmatic Creative Commons License 2024.02.11 0 1 110115

Senki nem jós, majd az idő eldönti. De gondolom elsősorban attól függ, hogy mekkora kereslet lesz rá.

Előzmény: D 20 (110114)
D 20 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 110114

Ez az exDémet 260-as erdei szállásként a zorozoknál volt már-e?

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2024/02/08/erdekes-formaban-tamadt-fel-a-roncstelepre-kuldott-ikarus/?fbclid=IwAR19aI5HHg6FGHZqtwJXtVR9PE5nqXB4uFiPFJueD22Sye7ImQy2-wOGVKQ

Ezek a nekibuzdulások mennyire lehetnek tartósak, kb 5-6 év, s annyi?

D 20 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 110113

Ehh, AKG-001...

Előzmény: D 20 (110112)
D 20 Creative Commons License 2024.02.10 0 1 110112

Elv AKH-001...

Furi, hogy a zorozos oldal nem ismeri...

A fb cybervákumából hotta a kutató közléskényszer.

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.10 -2 0 110111
trizs77 Creative Commons License 2024.02.08 -2 5 110110

Az elfogyott a szolgálatban a pia című történetet - nem is oly régen - egy vasúti forgalmi szolgálattevő (civilül a palacsintasütős) is előadta.

Csak Ő a Bzmot motorvonattal ment el a szomszéd faluba pia után pótlásért................:-)))

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

az IKARUS egy könnyen vezethető autóbusz volt.

Így nem is olyan ritka dolog volt, hogy olyanok is vezették akiknek soha nem volt busz jogsijuk.

 

sajnos elég jellemző volt, hogy barátnők, kedvesek s vitték a buszt.

Még utasokkal is.

 

A BKV-nál volt egy járat.

Rákospalotán a szemétégetőnél.

A 170-es.

Nem a mostani hanem a régi 170-es.

Nézzétek csak meg annak a régi 170-nek az útvonalát.

Kínálta magát.

 

Ott minimum fél tucat buszvezető bukott meg, hogy a hölgy ismerős vitte a Ik-260-t.

 

Előzmény: gracza (110108)
gracza Creative Commons License 2024.02.08 0 5 110109

Két évet dolgoztam a Tisza Volánnál, Szeged helyijáraton is. Ott akkor két történet keringett.

 

Az elsö egy régebbi, amikor valaki elment a külsö telephelyes busszal diszkóba, aztán hazafelé a rendöri ellenörzés elöl bekanyarodott egy dülöútra. Addig-addig, hogy Szerbiában kötött ki. Nemzetközi bonyodalom lett belöle: a Volánnak alkudoznia kellett, hogy visszakaphassa a buszt.

 

A másodiknál a Bakay Nándor utcai telephelyen történt némi italozás, ám elfogyott az innivaló. Ekkor valaki kitalálta, hogy neki van még otthon. El is mentek egy busszal Újszegedre az utánpótlásért, de visszafelé a Bertalan hídon lefotózta a trafipax, de nem állították meg. Amikor megérkezett a volánhoz a papír a rendörségtöl, próbálták kikeresni, hogy melyik járat lehetett, de sehol sem találták. Így derült fény a dologra.

 

 

Előzmény: trizs77 (110103)
gracza Creative Commons License 2024.02.08 0 7 110108

Én egyszer 7. osztályban odébb álltam az osztálykiránduláson a 250-essel, amivel mentünk. A soför elment a szülökkel meg az osztályfönökkel ebédelni, de a Bosch-kulcsot benne hagyta a buszban. Beindítottam, kuplung-kettö, aztán elöre öt méter, majd vissza öt méter. De nem tudtam pontosan, hogyan kell leállítani, és mivel kihúztam a Bosch-kulcsot, utána már hiába nyomtam meg a leállító gombot, nem állt le. Szégyenszemre oda kellett mennem a soförhöz és bevallani a dolgot. :-) Hát nem dícsértek meg. De nem is hagyta ott többet a kulcsot. (Ma már lenne sajátom, ha kellene).

 

Aztán a gimi alatt barátom apukájával járkáltam, aki helyijáratos buszvezetö volt, 280-assal járt. Délutánonként gyakran a müszak végéig ott álltam mellette és nyitottam/csuktam az ajtókat. Az ö buszával is mentem pár tíz métert a végállomáson és a Volán telephelyen is. Ezt akkor láthatóan nem díjazta a többi buszvezetö. Aztán néhány év múlva, mikor már én is föállású buszvezetö voltam, akkor meg annak nem örültek a kollégák, ha véletlenül egy nap nem akartam buszt vezetni. Ki érti ezt?

Előzmény: riezaK (110097)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110107

Ne hagyjuk figyelmen kívül a megvesztegetés lehetőségét.

Az ugye úgy van h ha a feketefuvaros srác rendes volt és nen akart másokat meghurkolni, akkor erről nem mondott semmit késôbb -tegyük fel- de valószínű sok helyen fizetett…

Előzmény: f_k (110096)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!