Keresés

Részletes keresés

f_k Creative Commons License 2024.02.11 0 5 110116

Lószállító Ikarus 1988-ból:

 

torqmatic Creative Commons License 2024.02.11 0 1 110115

Senki nem jós, majd az idő eldönti. De gondolom elsősorban attól függ, hogy mekkora kereslet lesz rá.

Előzmény: D 20 (110114)
D 20 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 110114

Ez az exDémet 260-as erdei szállásként a zorozoknál volt már-e?

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2024/02/08/erdekes-formaban-tamadt-fel-a-roncstelepre-kuldott-ikarus/?fbclid=IwAR19aI5HHg6FGHZqtwJXtVR9PE5nqXB4uFiPFJueD22Sye7ImQy2-wOGVKQ

Ezek a nekibuzdulások mennyire lehetnek tartósak, kb 5-6 év, s annyi?

D 20 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 110113

Ehh, AKG-001...

Előzmény: D 20 (110112)
D 20 Creative Commons License 2024.02.10 0 1 110112

Elv AKH-001...

Furi, hogy a zorozos oldal nem ismeri...

A fb cybervákumából hotta a kutató közléskényszer.

Törölt nick Creative Commons License 2024.02.10 -2 0 110111
trizs77 Creative Commons License 2024.02.08 -2 5 110110

Az elfogyott a szolgálatban a pia című történetet - nem is oly régen - egy vasúti forgalmi szolgálattevő (civilül a palacsintasütős) is előadta.

Csak Ő a Bzmot motorvonattal ment el a szomszéd faluba pia után pótlásért................:-)))

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

az IKARUS egy könnyen vezethető autóbusz volt.

Így nem is olyan ritka dolog volt, hogy olyanok is vezették akiknek soha nem volt busz jogsijuk.

 

sajnos elég jellemző volt, hogy barátnők, kedvesek s vitték a buszt.

Még utasokkal is.

 

A BKV-nál volt egy járat.

Rákospalotán a szemétégetőnél.

A 170-es.

Nem a mostani hanem a régi 170-es.

Nézzétek csak meg annak a régi 170-nek az útvonalát.

Kínálta magát.

 

Ott minimum fél tucat buszvezető bukott meg, hogy a hölgy ismerős vitte a Ik-260-t.

 

Előzmény: gracza (110108)
gracza Creative Commons License 2024.02.08 0 5 110109

Két évet dolgoztam a Tisza Volánnál, Szeged helyijáraton is. Ott akkor két történet keringett.

 

Az elsö egy régebbi, amikor valaki elment a külsö telephelyes busszal diszkóba, aztán hazafelé a rendöri ellenörzés elöl bekanyarodott egy dülöútra. Addig-addig, hogy Szerbiában kötött ki. Nemzetközi bonyodalom lett belöle: a Volánnak alkudoznia kellett, hogy visszakaphassa a buszt.

 

A másodiknál a Bakay Nándor utcai telephelyen történt némi italozás, ám elfogyott az innivaló. Ekkor valaki kitalálta, hogy neki van még otthon. El is mentek egy busszal Újszegedre az utánpótlásért, de visszafelé a Bertalan hídon lefotózta a trafipax, de nem állították meg. Amikor megérkezett a volánhoz a papír a rendörségtöl, próbálták kikeresni, hogy melyik járat lehetett, de sehol sem találták. Így derült fény a dologra.

 

 

Előzmény: trizs77 (110103)
gracza Creative Commons License 2024.02.08 0 7 110108

Én egyszer 7. osztályban odébb álltam az osztálykiránduláson a 250-essel, amivel mentünk. A soför elment a szülökkel meg az osztályfönökkel ebédelni, de a Bosch-kulcsot benne hagyta a buszban. Beindítottam, kuplung-kettö, aztán elöre öt méter, majd vissza öt méter. De nem tudtam pontosan, hogyan kell leállítani, és mivel kihúztam a Bosch-kulcsot, utána már hiába nyomtam meg a leállító gombot, nem állt le. Szégyenszemre oda kellett mennem a soförhöz és bevallani a dolgot. :-) Hát nem dícsértek meg. De nem is hagyta ott többet a kulcsot. (Ma már lenne sajátom, ha kellene).

 

Aztán a gimi alatt barátom apukájával járkáltam, aki helyijáratos buszvezetö volt, 280-assal járt. Délutánonként gyakran a müszak végéig ott álltam mellette és nyitottam/csuktam az ajtókat. Az ö buszával is mentem pár tíz métert a végállomáson és a Volán telephelyen is. Ezt akkor láthatóan nem díjazta a többi buszvezetö. Aztán néhány év múlva, mikor már én is föállású buszvezetö voltam, akkor meg annak nem örültek a kollégák, ha véletlenül egy nap nem akartam buszt vezetni. Ki érti ezt?

Előzmény: riezaK (110097)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.08 0 0 110107

Ne hagyjuk figyelmen kívül a megvesztegetés lehetőségét.

Az ugye úgy van h ha a feketefuvaros srác rendes volt és nen akart másokat meghurkolni, akkor erről nem mondott semmit késôbb -tegyük fel- de valószínű sok helyen fizetett…

Előzmény: f_k (110096)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.07 0 1 110106

BX 01-72 -> AOA-381 -> FUK-801

Előzmény: Aron_son (110105)
Aron_son Creative Commons License 2024.02.07 0 1 110105

Sziasztok!

 

Ismerős valakinek e VIN: 250.59.1986.1331?

Google nem volt a barátom.

 

Köszi!

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.07 -1 11 110104

Á, a jól bevált lakossági bejelentés.

Bele is kéne írni ezt a kifejezést a himnuszunk szövegébe, olyan jól illik a nemzetünk jellemzésébe.

Előzmény: trizs77 (110103)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.06 0 10 110103

Amúgy volt egy időszak, úgy kb. 1968-1971 között mikor meg tudtuk szervezni, hogy vasárnap délelőtt (szombat még munkanap volt) a kamasz lányokat becsempésztük a Fürstbe és az egyetlen szolgálatban lévő garázs sofőrt megvesztegetve, a hátsó sorokban tanítottuk őket buszt vezetni .

Lévén hogy buszon tényleg könnyebb megtanulni vezetni, meg személyautó amin taníthattuk volna őket, egyiküknek se volt.!.................:-))

 

ez ugye többszörösen bukó volt.

 

1./ Még nekünk se volt jogsink.

2./ Illetve később már nekünk volt jogosítványunk, de a FAÜ-höz/BKV-hoz természetesen semmilyen jogosításunk volt.

3./ Úgy volt fekete ügylet az egész ahogy volt.

4./ A Fürst akkor is túl belvárosban volt, túl sokan ráláthattak a tároló térre.

 

Mellesleg egy ilyen lakossági bejelentés alapján bukott meg a bandánk.

Tetten éréssel.....................:-(((

Hál istennek én aznap épp nem voltam benne a buliban mert a csaj morcoskodott, éppen dobott.

 

 

zsig Creative Commons License 2024.02.06 0 4 110102

Ó, anyám! BX 60-62, a kilencvenes évek közepe, még autót sem vezettem, mikor...

Előzmény: trizs77 (110100)
riezaK Creative Commons License 2024.02.06 0 1 110101

És akkor nem is beszélünk arról hogy pl a 90-es években Budakeszitől kifele hány Zsámbékra hazatartó 260.32 fordult meg ifjú titánok kezei között... 

Előzmény: trizs77 (110100)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.06 0 17 110100

"Öregebbek". Tegyétek össze a két kezeteket.

Hányan vezettetek buszt illegálban?

(mondjuk aki a 2000-es évek előtt volt tizenéves)

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

Megfordítom a kérdést.

Nem az a kérdés, hogy ki vezetett 18 éves kora előtt autóbuszt, hanem az, hogy ki nem?

 

a Fürtsben ha volt 40 ipari tanuló egy évben (volt annyi) akkor azok közül kb. 35-36 biztosan vezetett.

Itt 14-17 éves fiúkról beszélek.

 

De volt busz takarító néni, akinek semmire nem volt jogsija, még egy PANNI robogóra se éjjeli műszakban együtt hordtuk mosóra a 620-kat.

Ő is, én is feketén.

Én kétszeresen feketén.

 

Ezek igazi kenyér szervós, kemény kuplungos masinák voltak, ATRA váltókkal.

Ik-620, FAÜ csuklós,

Ik-556 és Ik-180.

 

Hivatalosan tilos volt de garázs sofőrök, idősebb szakmunkások tanítottak minket vezetni.

 

Sok olyan társam volt 15 évesen, hogy még a motor MZ 175 jogsiról is csak álmodozott, de a FAÜ csuklóssal már csarnokban is (!) egyenesen tolatott, picsányi kicsi, kerek tükőrből.

trizs77 Creative Commons License 2024.02.06 -1 4 110099

1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyöngyösről a kékestetői járatot.

 

1980-ban ki voltak tiltva a farosok az Engels térről?

:)))))))))))))))

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem voltak kitiltva.

De ha beállsz a Stadionokhoz egy Budapest-Eger táblával egy Dottóval, kisebb feltűnést keltesz, mint akkor farossal.

 

 

Előzmény: f_k (110096)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.05 -1 0 110098

(OFF:... akkor már csak a régóta ígért MALÉV -os Barkas -t kellene előteremtsék valahonnan. :-) )

ON...

Előzmény: Obus (110089)
riezaK Creative Commons License 2024.02.05 0 2 110097

Érdekes, hogy se B se C kategóriája nem volt, de megtanult buszt vezetni.

Valakinél valahol tanulnia kellett

 

"Öregebbek". Tegyétek össze a két kezeteket. Hányan vezettetek buszt illegálban? (mondjuk aki a 2000-es évek előtt volt tizenéves).   Sztem qrwasokan....  Akinek volt sofőr ismerőse, az tuti.... 

Előzmény: f_k (110096)
f_k Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110096

1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyöngyösről a kékestetői járatot.

 

1980-ban ki voltak tiltva a farosok az Engels térről?

:)))))))))))))))

 

Budapest-Miskolc járatról az általam beidézett cikkben nem esik szó!!!!

 

Költői túlzások lehetnek benne, furcsa részletek, pl.: Gyöngyösön hogy hogy nem tűnt fel, hogy egy "idegen" visz ki egy buszt?

Diszpécser, telepi forgalmista ,garázsmester stb. a portán a kapus kell hogy kivigyen valaki egy Ikarust a telephelyről.

Még ha egy csendes időszak is van akkor , meg előre le van beszélve, akkor is min 1-2 illetékesnek fel kéne tűnni, hogy valami nincs rendben...

Érdekes, hogy se B se C kategóriája nem volt, de megtanult buszt vezetni.

Valakinél valahol tanulnia kellett, mert még a teherautóhoz képest is másképp fordul egy ilyen jármű....

 

Előzmény: trizs77 (110092)
Zsombor_99 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110095

Én is találtam valamit, váratlanul elém dobta a rendszer: JOB-436 havazásban

https://www.youtube.com/watch?v=b5OpotDCtQM

BP-16-63 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110094

Mire gondolsz? A debreceni 280.51-esre,mert az az Ikarus székesfehérvári gyárában van,de hozzá sem nyúltak évek óta, igaz legalább fedett helyen van.

Előzmény: torqmatic (110093)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110093

KPST-hez a szűrőbusz került Debrecenből, a reptéri az LKK-nál van és már újulgat egy ideje.

Előzmény: riezaK (110087)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110092

Annak idején sok újság írt róla.

Általában hülyeségeket.

Például :

Beállt az Engels térre és mint Budapest-Miskolc járat utasokat vett fel és vitt el.

 

De :

1./ Nem volt Budapest-Miskolc járat akkoriban.

Így utas se lehetett.

 

2./ 1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyönygyösről a kékestetői járatot.

Előzmény: f_k (110078)
D 20 Creative Commons License 2024.02.05 0 2 110091

Ezt a sztorit nehány hete könyvben olvastam. Nem szóról szóra ugyanez, de valószínűsítem, hogy ugyanarról szólt az is.

Előzmény: f_k (110078)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.05 0 0 110090

csoda sztori, nagyon kösz 

Előzmény: f_k (110078)
Obus Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110089

Az LKK-nak adta a vaskereskedő.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110088

Én úgy tudom az LKK-hoz került az a kocsi amit sokáig nekik se sikerült előtte kimenteni Debrecenből.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)
riezaK Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110087

az bolygós. Amit Ferihegyen rohasztottak az ráncos volt. Nem esküszöm meg de mintha KPST-ék vitték volna el azt a Debrecenit. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!