Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.07 0 1 110106

BX 01-72 -> AOA-381 -> FUK-801

Előzmény: Aron_son (110105)
Aron_son Creative Commons License 2024.02.07 0 1 110105

Sziasztok!

 

Ismerős valakinek e VIN: 250.59.1986.1331?

Google nem volt a barátom.

 

Köszi!

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.07 -1 11 110104

Á, a jól bevált lakossági bejelentés.

Bele is kéne írni ezt a kifejezést a himnuszunk szövegébe, olyan jól illik a nemzetünk jellemzésébe.

Előzmény: trizs77 (110103)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.06 0 10 110103

Amúgy volt egy időszak, úgy kb. 1968-1971 között mikor meg tudtuk szervezni, hogy vasárnap délelőtt (szombat még munkanap volt) a kamasz lányokat becsempésztük a Fürstbe és az egyetlen szolgálatban lévő garázs sofőrt megvesztegetve, a hátsó sorokban tanítottuk őket buszt vezetni .

Lévén hogy buszon tényleg könnyebb megtanulni vezetni, meg személyautó amin taníthattuk volna őket, egyiküknek se volt.!.................:-))

 

ez ugye többszörösen bukó volt.

 

1./ Még nekünk se volt jogsink.

2./ Illetve később már nekünk volt jogosítványunk, de a FAÜ-höz/BKV-hoz természetesen semmilyen jogosításunk volt.

3./ Úgy volt fekete ügylet az egész ahogy volt.

4./ A Fürst akkor is túl belvárosban volt, túl sokan ráláthattak a tároló térre.

 

Mellesleg egy ilyen lakossági bejelentés alapján bukott meg a bandánk.

Tetten éréssel.....................:-(((

Hál istennek én aznap épp nem voltam benne a buliban mert a csaj morcoskodott, éppen dobott.

 

 

zsig Creative Commons License 2024.02.06 0 4 110102

Ó, anyám! BX 60-62, a kilencvenes évek közepe, még autót sem vezettem, mikor...

Előzmény: trizs77 (110100)
riezaK Creative Commons License 2024.02.06 0 1 110101

És akkor nem is beszélünk arról hogy pl a 90-es években Budakeszitől kifele hány Zsámbékra hazatartó 260.32 fordult meg ifjú titánok kezei között... 

Előzmény: trizs77 (110100)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.06 0 17 110100

"Öregebbek". Tegyétek össze a két kezeteket.

Hányan vezettetek buszt illegálban?

(mondjuk aki a 2000-es évek előtt volt tizenéves)

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

Megfordítom a kérdést.

Nem az a kérdés, hogy ki vezetett 18 éves kora előtt autóbuszt, hanem az, hogy ki nem?

 

a Fürtsben ha volt 40 ipari tanuló egy évben (volt annyi) akkor azok közül kb. 35-36 biztosan vezetett.

Itt 14-17 éves fiúkról beszélek.

 

De volt busz takarító néni, akinek semmire nem volt jogsija, még egy PANNI robogóra se éjjeli műszakban együtt hordtuk mosóra a 620-kat.

Ő is, én is feketén.

Én kétszeresen feketén.

 

Ezek igazi kenyér szervós, kemény kuplungos masinák voltak, ATRA váltókkal.

Ik-620, FAÜ csuklós,

Ik-556 és Ik-180.

 

Hivatalosan tilos volt de garázs sofőrök, idősebb szakmunkások tanítottak minket vezetni.

 

Sok olyan társam volt 15 évesen, hogy még a motor MZ 175 jogsiról is csak álmodozott, de a FAÜ csuklóssal már csarnokban is (!) egyenesen tolatott, picsányi kicsi, kerek tükőrből.

trizs77 Creative Commons License 2024.02.06 -1 4 110099

1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyöngyösről a kékestetői járatot.

 

1980-ban ki voltak tiltva a farosok az Engels térről?

:)))))))))))))))

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem voltak kitiltva.

De ha beállsz a Stadionokhoz egy Budapest-Eger táblával egy Dottóval, kisebb feltűnést keltesz, mint akkor farossal.

 

 

Előzmény: f_k (110096)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.05 -1 0 110098

(OFF:... akkor már csak a régóta ígért MALÉV -os Barkas -t kellene előteremtsék valahonnan. :-) )

ON...

Előzmény: Obus (110089)
riezaK Creative Commons License 2024.02.05 0 2 110097

Érdekes, hogy se B se C kategóriája nem volt, de megtanult buszt vezetni.

Valakinél valahol tanulnia kellett

 

"Öregebbek". Tegyétek össze a két kezeteket. Hányan vezettetek buszt illegálban? (mondjuk aki a 2000-es évek előtt volt tizenéves).   Sztem qrwasokan....  Akinek volt sofőr ismerőse, az tuti.... 

Előzmény: f_k (110096)
f_k Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110096

1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyöngyösről a kékestetői járatot.

 

1980-ban ki voltak tiltva a farosok az Engels térről?

:)))))))))))))))

 

Budapest-Miskolc járatról az általam beidézett cikkben nem esik szó!!!!

 

Költői túlzások lehetnek benne, furcsa részletek, pl.: Gyöngyösön hogy hogy nem tűnt fel, hogy egy "idegen" visz ki egy buszt?

Diszpécser, telepi forgalmista ,garázsmester stb. a portán a kapus kell hogy kivigyen valaki egy Ikarust a telephelyről.

Még ha egy csendes időszak is van akkor , meg előre le van beszélve, akkor is min 1-2 illetékesnek fel kéne tűnni, hogy valami nincs rendben...

Érdekes, hogy se B se C kategóriája nem volt, de megtanult buszt vezetni.

Valakinél valahol tanulnia kellett, mert még a teherautóhoz képest is másképp fordul egy ilyen jármű....

 

Előzmény: trizs77 (110092)
Zsombor_99 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110095

Én is találtam valamit, váratlanul elém dobta a rendszer: JOB-436 havazásban

https://www.youtube.com/watch?v=b5OpotDCtQM

BP-16-63 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110094

Mire gondolsz? A debreceni 280.51-esre,mert az az Ikarus székesfehérvári gyárában van,de hozzá sem nyúltak évek óta, igaz legalább fedett helyen van.

Előzmény: torqmatic (110093)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110093

KPST-hez a szűrőbusz került Debrecenből, a reptéri az LKK-nál van és már újulgat egy ideje.

Előzmény: riezaK (110087)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110092

Annak idején sok újság írt róla.

Általában hülyeségeket.

Például :

Beállt az Engels térre és mint Budapest-Miskolc járat utasokat vett fel és vitt el.

 

De :

1./ Nem volt Budapest-Miskolc járat akkoriban.

Így utas se lehetett.

 

2./ 1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyönygyösről a kékestetői járatot.

Előzmény: f_k (110078)
D 20 Creative Commons License 2024.02.05 0 2 110091

Ezt a sztorit nehány hete könyvben olvastam. Nem szóról szóra ugyanez, de valószínűsítem, hogy ugyanarról szólt az is.

Előzmény: f_k (110078)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.05 0 0 110090

csoda sztori, nagyon kösz 

Előzmény: f_k (110078)
Obus Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110089

Az LKK-nak adta a vaskereskedő.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110088

Én úgy tudom az LKK-hoz került az a kocsi amit sokáig nekik se sikerült előtte kimenteni Debrecenből.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)
riezaK Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110087

az bolygós. Amit Ferihegyen rohasztottak az ráncos volt. Nem esküszöm meg de mintha KPST-ék vitték volna el azt a Debrecenit. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110086

Debrecen, és már elkerült onnan valahová, de mintha nem az LKKnál kötött volna ki. 

Előzmény: Ep128 (110085)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 110085

Elvileg valami roncstelepen áll egy kék feliratos MALÉV -os Ikarus már "levédve". Már ha még megvan...

Előzmény: riezaK (110077)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 110084

Szóval ennek nekiálltak elvileg... Kíváncsi vagyok, lesz e belőle busz.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110082)
riezaK Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110083

meg az emeletest is tekinthetjük plusz egynek.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110080)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110082

Nahát!
az első ork kocsi: https://www.drive2.ru/s/CAuFgEAABTE
és a második: https://t.me/retro_bus/30180

Előzmény: TorzónBorzAlom (110081)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110081

Illetve volt még egy ilyen állapotú kocsi Mordorban, ugyanaz a sztori https://fotobus.msk.ru/photo/406095/?vid=254738

Előzmény: TorzónBorzAlom (110080)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110080

Egy, meg a BPO-358 nekünk, egy a letteknél úgy-ahogy (https://fotobus.msk.ru/vehicle/219586/?&lang=hu) , és VIN szám talán akad az orkoknál, de valószínűleg már az sincs meg - majdnem húsz éves a legutolsó kép róla. https://fotobus.msk.ru/photo/106287/?vid=259040

Előzmény: Gordon Zsigmond (110079)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110079

556-osból is van egy nekünk, egy volt/van Lettországban, egy meg talán az oroszoknál...?

Előzmény: riezaK (110074)
f_k Creative Commons License 2024.02.04 0 10 110078

Lopott buszokkal fuvarozott a gáláns tolvaj


Különjárat, saját zsebre


A 27 éves Korányi István bűncselekmény-sorozata párját ritkító, nyolc hónap alatt — tavaly június óta — nyolc bérautóbuszt lopott, közülük héttel a Volán menetrend szerinti járatain és útvonalain rendkívüli különjáratban fuvarozta az utasokat — a saját zsebére. A gépjárművezetés gyermekkori álma volt, az érzés oly annyira hatalmába kerítette, hogy soha nem tudott tőle szabadulni, és végül ez vezetett oda, hogy csalóvá, tolvajjá lett. Vezetői engedélye csupán motorkerékpárra szólt, a további jogosítványok megszerzéséről eleve lemondott, mert biztosra vette, hogy gyermekkori szemsérülése miatt — egyik szemére rosszul lát — nem kaphatja meg az orvosi engedélyt. A gépkocsivezetésről ennek ellenére nem mondott le. Évekkel ezelőtt készített magának egy jogosítványt, és a hamisítvány olyan jóra sikeredett, hogy hivatásos gépkocsivezetőként sikerült is elhelyezkednie. Aztán egy nap ellopta a gondjaira bízott autóbuszt, elfogták, szélhámossága lelepleződött. A bíróság 15 hónap szabadságvesztésre ítélte. Korényi 1978-ban szabadult, munkába állt, a 20-as számú Volán XIII. kerületi garázsában dolgozott. Az év végén azonban kilépett munkahelyéről, és magával vitte egyenruháját. Vallomásából nem derült ki, hogy majdani bűncselekmény-sorozatához kellett-e az egyenruha — mivel azt állítja, a későbbi „nagy ötlet” csak úgy jött magától. Tudta: sok Volán-busz garázs hiányában az utcán áll. Az első bérautóbuszt, egy farmotorost, június elején lopta el a Kassák Lajos utcából. Siófokra robogott vele, a balatoni fürdőhelyen azonban csak rövid ideig tartózkodott, indult vissza Budapestre. A busz, nagy bosszúságára, lerobbant, nem volt mit tenni, otthagyta az országúton és stoppal hazajött. A következő lopásra már alaposabban felkészült.Feltűnt neki, hogy a XV. kerületi Volán-sporttelepen kiselejtezett autóbuszokat használnak öltözőnek, de még inkább az, hogy a régi rendszámtáblákat nem szerelték le. Nos, leszerelte ő. Most már csak egy újabb bérautóbuszt kellett lopnia. A busszal az Engels téren próbált szerencsét, egyszerűen beállt a kocsiállásba, és közölte határozottan: „Én vagyok a gyöngyösi különjárat! ”Felszálló azonban nem akadt, mire gázt adott, és úgy döntött, hogy Siófok irányában próbál újabb szerencsét. Nyár volt, a megállókban utas is jócskán akadt, a rendkívüli különjárat nem keltett nagy feltűnést. Persze ő rögtön azzal kezdte: „Elnézést, a menetjegyeket az irodában felejtettem,aki ragaszkodik a jegyhez,várja meg a menetrendszerinti járatot. ”Utazni jobb, mint várakozni jelszóval az utasok felszálltak, a járat útnak indult. Az egyetlen „béka”, amit Korányinak le kellett nyelnie, a bérlet volt. A bérletesektől nem kérhetett viteldíjat, hiszen az rögvest bukáshoz vezethetett volna. A két bérautóbusz-lopás és az első különjárat sikerein felbuzdulva Korényi vérszemet kapott. Lerobbant a második busz is, ezt is sorsára kellett hagynia az országúton, lopott hát egy harmadikat, egy negyediket és így tovább.Hogy ne bukhasson le idejekorán, mindent számításba vett. Megismerkedett a menetjegyekkel, a viteldíjszabásokkal, a legjobb jövedelmet, azaz forgalmat biztosító útvonalakkal. Ez utóbbi — utazási szaknyelven szólva — a Gyöngyös, Eger, Üllő, Gödöllő, Dorog, Cegléd, Lábatlan, Nyergesújfalu viszonylat volt. Üzemanyagjegytől kezdve, menetlevelekig jóformán mindent lopott. Feltört sok közületi kis tehergépkocsit, mivel sejtette, hogy a sofőrök egy része a kocsiban hagyja az üzemanyag jegyet. Ha netán mégis fogytán volt a jegy, fizetett zsebből, fűszerezve hazugsággal: „Túlszámoltam magamat, kedves kolléga. Elfogyott a jegyem”. Az egyenruha bizalmat keltett. S hogy mire kellett a menetlevél? Korényi sejtette, előbb utóbb csak beleesik valamelyik vállalati ellenőrzésbe, ezért vezette precízen menetleveleit. S minthogy bőségesen lopott bélyegzőt is, a menetlevelek hivatalosnak tűntek. Előfordult, hogy a telephelyen nemcsak tankolt, de meg is javíttatta a buszt, mint történt az Cegléden. Átlagosan 1000—1500 kilométer erejéig használta a lopott buszokat, de akadt, amelyikkel ennek a többszörösét is megtette. A farmotorosokra egy idő után ráunt, részben lustaságuk és gyakori meghibásodásuk miatt, részben azért, mert az utasok sem lelkesedtek értük. Áttért a modern, panorámás bérautóbuszok lopására. Az elsőt tavaly október végén a gyöngyösi telephelyről vitte ki, a portás még irányította is. Ha éppen nem lopott, vagy nem tört fel autóbuszt, személygépkocsikat tört fel. Majd két személygépkocsit is lopott, az egyiket elcserélte. Mindemellett ártatlan, ifjúi csínytevésnek tűnik belovaglása a fővárosba.Beleszeretett egy lányba, a mama azonban nem szívlelte ezt a kapcsolatot, és a lányt is túlságosan sokat kellett ostromolnia. Egy nap dühösen kifakadt: „Talán azt akarod, hogy fehérlovon jöjjek hozzád? ”Mire a lány, ugyancsak dühösen: Igen, azt! ”Korényi másnap Kistarcsán kölcsönkért egy fehér lovat — nem lopta —, és belovagolt a Nagy Lajos király útra, a lány lakása elé. Idén januárban lopta az utolsó buszt, szintén panorámást, a Szabolcs utcából. A 8-as számút vitte el. Február 18-án Dunakeszin a 9-es panorámás gépkocsivezetője megpillantotta a lopott buszt, szólt a rendőröknek. Korényi menekülni próbált, de hosszú üldözés után a Ferihegyi repülőtér közelében elfogták. Se vagyona, se lakása, mindössze 1500 forintja maradt a nagy szélhámosságból. A rendőrségen azt vallotta, ami bejött, azt mind felelte, s hogy miért nem jött még több össze,annak kizárólag a sok bérletes utas volt az oka. Amire még „büszke”: nem csinált karambolt. Korényi bűnügyében a XIII. kerületi ügyészség adott ki vádiratot. A Pesti Központi Kerületi Bíróság hétfőn kezdi tárgyalni az ügyet. Pethes Sándor

https://adt.arcanum.com/hu/view/EstiHirlap_1980_06/?query=lopott+buszokkal+1980&pg=85&layout=s

 

 

 

riezaK Creative Commons License 2024.02.04 0 1 110077

pl.Salgótatjanban malév festéssel el tehették volna a CKC 817 et ami 2004 ben, lett selejt.+rancajtós volt)

 

 

Akkor még terv volt egy ugyanilyen busszal ami Ferihegyen maradt, sokáig hervadozott a reptéri útnál a kerités mellett. Aztán azt hiszem azt is szétvágták de jóval később. 

Előzmény: 0010011 (110076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!