Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.02.06 -1 4 110099

1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyöngyösről a kékestetői járatot.

 

1980-ban ki voltak tiltva a farosok az Engels térről?

:)))))))))))))))

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem voltak kitiltva.

De ha beállsz a Stadionokhoz egy Budapest-Eger táblával egy Dottóval, kisebb feltűnést keltesz, mint akkor farossal.

 

 

Előzmény: f_k (110096)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.05 -1 0 110098

(OFF:... akkor már csak a régóta ígért MALÉV -os Barkas -t kellene előteremtsék valahonnan. :-) )

ON...

Előzmény: Obus (110089)
riezaK Creative Commons License 2024.02.05 0 2 110097

Érdekes, hogy se B se C kategóriája nem volt, de megtanult buszt vezetni.

Valakinél valahol tanulnia kellett

 

"Öregebbek". Tegyétek össze a két kezeteket. Hányan vezettetek buszt illegálban? (mondjuk aki a 2000-es évek előtt volt tizenéves).   Sztem qrwasokan....  Akinek volt sofőr ismerőse, az tuti.... 

Előzmény: f_k (110096)
f_k Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110096

1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyöngyösről a kékestetői járatot.

 

1980-ban ki voltak tiltva a farosok az Engels térről?

:)))))))))))))))

 

Budapest-Miskolc járatról az általam beidézett cikkben nem esik szó!!!!

 

Költői túlzások lehetnek benne, furcsa részletek, pl.: Gyöngyösön hogy hogy nem tűnt fel, hogy egy "idegen" visz ki egy buszt?

Diszpécser, telepi forgalmista ,garázsmester stb. a portán a kapus kell hogy kivigyen valaki egy Ikarust a telephelyről.

Még ha egy csendes időszak is van akkor , meg előre le van beszélve, akkor is min 1-2 illetékesnek fel kéne tűnni, hogy valami nincs rendben...

Érdekes, hogy se B se C kategóriája nem volt, de megtanult buszt vezetni.

Valakinél valahol tanulnia kellett, mert még a teherautóhoz képest is másképp fordul egy ilyen jármű....

 

Előzmény: trizs77 (110092)
Zsombor_99 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110095

Én is találtam valamit, váratlanul elém dobta a rendszer: JOB-436 havazásban

https://www.youtube.com/watch?v=b5OpotDCtQM

BP-16-63 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110094

Mire gondolsz? A debreceni 280.51-esre,mert az az Ikarus székesfehérvári gyárában van,de hozzá sem nyúltak évek óta, igaz legalább fedett helyen van.

Előzmény: torqmatic (110093)
torqmatic Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110093

KPST-hez a szűrőbusz került Debrecenből, a reptéri az LKK-nál van és már újulgat egy ideje.

Előzmény: riezaK (110087)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 110092

Annak idején sok újság írt róla.

Általában hülyeségeket.

Például :

Beállt az Engels térre és mint Budapest-Miskolc járat utasokat vett fel és vitt el.

 

De :

1./ Nem volt Budapest-Miskolc járat akkoriban.

Így utas se lehetett.

 

2./ 1980-ban egy farossal beállni az Engels térre nagyobb feltűnést kelteni volna mint ha ma valaki csuklós+emeletes busszal vinné Gyönygyösről a kékestetői járatot.

Előzmény: f_k (110078)
D 20 Creative Commons License 2024.02.05 0 2 110091

Ezt a sztorit nehány hete könyvben olvastam. Nem szóról szóra ugyanez, de valószínűsítem, hogy ugyanarról szólt az is.

Előzmény: f_k (110078)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.05 0 0 110090

csoda sztori, nagyon kösz 

Előzmény: f_k (110078)
Obus Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110089

Az LKK-nak adta a vaskereskedő.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110088

Én úgy tudom az LKK-hoz került az a kocsi amit sokáig nekik se sikerült előtte kimenteni Debrecenből.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)
riezaK Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110087

az bolygós. Amit Ferihegyen rohasztottak az ráncos volt. Nem esküszöm meg de mintha KPST-ék vitték volna el azt a Debrecenit. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (110086)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110086

Debrecen, és már elkerült onnan valahová, de mintha nem az LKKnál kötött volna ki. 

Előzmény: Ep128 (110085)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 110085

Elvileg valami roncstelepen áll egy kék feliratos MALÉV -os Ikarus már "levédve". Már ha még megvan...

Előzmény: riezaK (110077)
Ep128 Creative Commons License 2024.02.04 -1 0 110084

Szóval ennek nekiálltak elvileg... Kíváncsi vagyok, lesz e belőle busz.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110082)
riezaK Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110083

meg az emeletest is tekinthetjük plusz egynek.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110080)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110082

Nahát!
az első ork kocsi: https://www.drive2.ru/s/CAuFgEAABTE
és a második: https://t.me/retro_bus/30180

Előzmény: TorzónBorzAlom (110081)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110081

Illetve volt még egy ilyen állapotú kocsi Mordorban, ugyanaz a sztori https://fotobus.msk.ru/photo/406095/?vid=254738

Előzmény: TorzónBorzAlom (110080)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110080

Egy, meg a BPO-358 nekünk, egy a letteknél úgy-ahogy (https://fotobus.msk.ru/vehicle/219586/?&lang=hu) , és VIN szám talán akad az orkoknál, de valószínűleg már az sincs meg - majdnem húsz éves a legutolsó kép róla. https://fotobus.msk.ru/photo/106287/?vid=259040

Előzmény: Gordon Zsigmond (110079)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.04 0 0 110079

556-osból is van egy nekünk, egy volt/van Lettországban, egy meg talán az oroszoknál...?

Előzmény: riezaK (110074)
f_k Creative Commons License 2024.02.04 0 10 110078

Lopott buszokkal fuvarozott a gáláns tolvaj


Különjárat, saját zsebre


A 27 éves Korányi István bűncselekmény-sorozata párját ritkító, nyolc hónap alatt — tavaly június óta — nyolc bérautóbuszt lopott, közülük héttel a Volán menetrend szerinti járatain és útvonalain rendkívüli különjáratban fuvarozta az utasokat — a saját zsebére. A gépjárművezetés gyermekkori álma volt, az érzés oly annyira hatalmába kerítette, hogy soha nem tudott tőle szabadulni, és végül ez vezetett oda, hogy csalóvá, tolvajjá lett. Vezetői engedélye csupán motorkerékpárra szólt, a további jogosítványok megszerzéséről eleve lemondott, mert biztosra vette, hogy gyermekkori szemsérülése miatt — egyik szemére rosszul lát — nem kaphatja meg az orvosi engedélyt. A gépkocsivezetésről ennek ellenére nem mondott le. Évekkel ezelőtt készített magának egy jogosítványt, és a hamisítvány olyan jóra sikeredett, hogy hivatásos gépkocsivezetőként sikerült is elhelyezkednie. Aztán egy nap ellopta a gondjaira bízott autóbuszt, elfogták, szélhámossága lelepleződött. A bíróság 15 hónap szabadságvesztésre ítélte. Korényi 1978-ban szabadult, munkába állt, a 20-as számú Volán XIII. kerületi garázsában dolgozott. Az év végén azonban kilépett munkahelyéről, és magával vitte egyenruháját. Vallomásából nem derült ki, hogy majdani bűncselekmény-sorozatához kellett-e az egyenruha — mivel azt állítja, a későbbi „nagy ötlet” csak úgy jött magától. Tudta: sok Volán-busz garázs hiányában az utcán áll. Az első bérautóbuszt, egy farmotorost, június elején lopta el a Kassák Lajos utcából. Siófokra robogott vele, a balatoni fürdőhelyen azonban csak rövid ideig tartózkodott, indult vissza Budapestre. A busz, nagy bosszúságára, lerobbant, nem volt mit tenni, otthagyta az országúton és stoppal hazajött. A következő lopásra már alaposabban felkészült.Feltűnt neki, hogy a XV. kerületi Volán-sporttelepen kiselejtezett autóbuszokat használnak öltözőnek, de még inkább az, hogy a régi rendszámtáblákat nem szerelték le. Nos, leszerelte ő. Most már csak egy újabb bérautóbuszt kellett lopnia. A busszal az Engels téren próbált szerencsét, egyszerűen beállt a kocsiállásba, és közölte határozottan: „Én vagyok a gyöngyösi különjárat! ”Felszálló azonban nem akadt, mire gázt adott, és úgy döntött, hogy Siófok irányában próbál újabb szerencsét. Nyár volt, a megállókban utas is jócskán akadt, a rendkívüli különjárat nem keltett nagy feltűnést. Persze ő rögtön azzal kezdte: „Elnézést, a menetjegyeket az irodában felejtettem,aki ragaszkodik a jegyhez,várja meg a menetrendszerinti járatot. ”Utazni jobb, mint várakozni jelszóval az utasok felszálltak, a járat útnak indult. Az egyetlen „béka”, amit Korányinak le kellett nyelnie, a bérlet volt. A bérletesektől nem kérhetett viteldíjat, hiszen az rögvest bukáshoz vezethetett volna. A két bérautóbusz-lopás és az első különjárat sikerein felbuzdulva Korényi vérszemet kapott. Lerobbant a második busz is, ezt is sorsára kellett hagynia az országúton, lopott hát egy harmadikat, egy negyediket és így tovább.Hogy ne bukhasson le idejekorán, mindent számításba vett. Megismerkedett a menetjegyekkel, a viteldíjszabásokkal, a legjobb jövedelmet, azaz forgalmat biztosító útvonalakkal. Ez utóbbi — utazási szaknyelven szólva — a Gyöngyös, Eger, Üllő, Gödöllő, Dorog, Cegléd, Lábatlan, Nyergesújfalu viszonylat volt. Üzemanyagjegytől kezdve, menetlevelekig jóformán mindent lopott. Feltört sok közületi kis tehergépkocsit, mivel sejtette, hogy a sofőrök egy része a kocsiban hagyja az üzemanyag jegyet. Ha netán mégis fogytán volt a jegy, fizetett zsebből, fűszerezve hazugsággal: „Túlszámoltam magamat, kedves kolléga. Elfogyott a jegyem”. Az egyenruha bizalmat keltett. S hogy mire kellett a menetlevél? Korényi sejtette, előbb utóbb csak beleesik valamelyik vállalati ellenőrzésbe, ezért vezette precízen menetleveleit. S minthogy bőségesen lopott bélyegzőt is, a menetlevelek hivatalosnak tűntek. Előfordult, hogy a telephelyen nemcsak tankolt, de meg is javíttatta a buszt, mint történt az Cegléden. Átlagosan 1000—1500 kilométer erejéig használta a lopott buszokat, de akadt, amelyikkel ennek a többszörösét is megtette. A farmotorosokra egy idő után ráunt, részben lustaságuk és gyakori meghibásodásuk miatt, részben azért, mert az utasok sem lelkesedtek értük. Áttért a modern, panorámás bérautóbuszok lopására. Az elsőt tavaly október végén a gyöngyösi telephelyről vitte ki, a portás még irányította is. Ha éppen nem lopott, vagy nem tört fel autóbuszt, személygépkocsikat tört fel. Majd két személygépkocsit is lopott, az egyiket elcserélte. Mindemellett ártatlan, ifjúi csínytevésnek tűnik belovaglása a fővárosba.Beleszeretett egy lányba, a mama azonban nem szívlelte ezt a kapcsolatot, és a lányt is túlságosan sokat kellett ostromolnia. Egy nap dühösen kifakadt: „Talán azt akarod, hogy fehérlovon jöjjek hozzád? ”Mire a lány, ugyancsak dühösen: Igen, azt! ”Korényi másnap Kistarcsán kölcsönkért egy fehér lovat — nem lopta —, és belovagolt a Nagy Lajos király útra, a lány lakása elé. Idén januárban lopta az utolsó buszt, szintén panorámást, a Szabolcs utcából. A 8-as számút vitte el. Február 18-án Dunakeszin a 9-es panorámás gépkocsivezetője megpillantotta a lopott buszt, szólt a rendőröknek. Korényi menekülni próbált, de hosszú üldözés után a Ferihegyi repülőtér közelében elfogták. Se vagyona, se lakása, mindössze 1500 forintja maradt a nagy szélhámosságból. A rendőrségen azt vallotta, ami bejött, azt mind felelte, s hogy miért nem jött még több össze,annak kizárólag a sok bérletes utas volt az oka. Amire még „büszke”: nem csinált karambolt. Korényi bűnügyében a XIII. kerületi ügyészség adott ki vádiratot. A Pesti Központi Kerületi Bíróság hétfőn kezdi tárgyalni az ügyet. Pethes Sándor

https://adt.arcanum.com/hu/view/EstiHirlap_1980_06/?query=lopott+buszokkal+1980&pg=85&layout=s

 

 

 

riezaK Creative Commons License 2024.02.04 0 1 110077

pl.Salgótatjanban malév festéssel el tehették volna a CKC 817 et ami 2004 ben, lett selejt.+rancajtós volt)

 

 

Akkor még terv volt egy ugyanilyen busszal ami Ferihegyen maradt, sokáig hervadozott a reptéri útnál a kerités mellett. Aztán azt hiszem azt is szétvágták de jóval később. 

Előzmény: 0010011 (110076)
0010011 Creative Commons License 2024.02.04 -6 0 110076

Köszi!

Láttam a lengyelek munkásságát..a tapolcai busztalin 2022 Ben utaztam is egy piros rancajtós 260 assal, itt megőriztek, ekkor utaztam utoljára ráncos buszon.Remélem lesz alkalom még

Ugyanakkor a Kárlovy Váry proto 435 , dicstelenül korán, 2000 Ben selejtezésre, és szétvágasra került, ott az volt egyetlen proto 435.435.05 asszem.12 évesen lett ez a sorsa.

Más kérdés hogy fehérorosz 435.02, is szét lett vágva, bár az szerencsére 25 évet járt azért, 2012 ig.

Angarazki 435.02 es nem tudom szét lett e vágva,de mért ne lett volna, nem hallottam hogy megvették volna.

 

 

A 400 As család meghatározó szerepet betöltő buszai közül sokat megőriztek, a 200 asoké bőven elmarad ettől

..Nemcsak protokat pl.Salgótatjanban malév festéssel el tehették volna a CKC 817 et ami 2004 ben, lett selejt.+rancajtós volt).De minden volán eltehetne egyet ikonikus tipusaiból,festéstől függetlenül, ha megteheti.

Elmúlt években rengeteget eltettek

Na csá.

 

 

 

Előzmény: riezaK (110075)
riezaK Creative Commons License 2024.02.03 0 1 110075

De amúgy ajánlanám figyelmedbe a LENGYELEK munkásságát Ikarus megőrzés téren.... meg persze a németek is. 

Előzmény: 0010011 (110073)
riezaK Creative Commons License 2024.02.03 0 1 110074

Hát pl most restauráélták másodszor is a moszkvai 180-ast (ugye 3 maradt összesen a világon, a mienk, Heiko-é, és az orosz. )

Előzmény: 0010011 (110073)
0010011 Creative Commons License 2024.02.03 -1 0 110073

Jól teszik.

Én külföldön kíváncsi lennék hány buszt őriztek meg eddig.Ithon ha ritkán is de megőriznek ezt azt de oroszok pl.nem tesznek el semmit, vagy igen?

 

Előzmény: riezaK (110072)
riezaK Creative Commons License 2024.02.03 0 0 110072

kapacitás függvényében folyamatosan újulnak meg. Most pl épp a CCP-293 van a műtőasztalon. 

Előzmény: 0010011 (110070)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 110071

A 417.02-es benne van az értékmentési programban, konkrétan Ő a prototípus ami még a Kisérleti üzemben készült.

 

Teljes hosszban alacsonypadlós és az első lökhárítója is lemezből van, a későbbi kocsikhoz erröl az elemről vették le a mintát az üvegszálas lökösökhöz.

Előzmény: 0010011 (110070)
0010011 Creative Commons License 2024.02.03 -1 1 110070

 Szerintetek tervezik használni valamire azokat a kocsikat amik hatvanban vannak kiállítva?

Így ugyan egyben vannak, de nem járatják őket meg

Bár tudni több kocsiról ami 10 évet állt egyhelyben, utána vágták szét.Lehet az ő sorsuk is ez lesz, pár évet állnak még ott, utána bontás.

A GFX 101 et nem láttam rohadni még, az nincs rozsdamentes acélból?Az is köztük van, mivel 1.417 es, legalább arra vigyázni kéne jobban

Mit szóltok hozzá?

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!