Keresés

Részletes keresés

zdcmchy Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435733

Onnan szállítják majd Kínába a kínai árúkat?

Előzmény: N = R x fp x ne x fl x fi (435729)
zdcmchy Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435732

Nem felejtettem el szólni nektek, hogy kb mire lehet számítani ha onnan egyszer leáll az olaj?

 

https://index.hu/kulfold/2024/02/02/egyesult-allamok-valaszcsapasok-amerikai-katonak-halala-iran-irak-szirai/

Salvor2 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435731

Nagyon jo. A new york-i patkanyok jo kontrasztot adnak.

Előzmény: N = R x fp x ne x fl x fi (435728)
N = R x fp x ne x fl x fi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435730

210-ben   2010-ben

Előzmény: N = R x fp x ne x fl x fi (435729)
N = R x fp x ne x fl x fi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435729

Ezt is rosszul tudod.

 

Csak jelzem, hogy a PIREUSZI (Görögország) kikötő  ma már a 2. legnagyobb teherkikötő a Mediterrániumban.  

És történetesen a kikötő  tulajdonosa a kínai  COSCO.

 

További fejlesztések zajlanak, és  így a legnagyobb teherkikötő lesz a Földközi tengeren.

210-ben még csak 880 ezer TEU  konténer mozgatása történt,     2018-ban már 5 millió  TEU.

 

 

És ehhez kapcsolódik a Belgrád-Budapest  vasútvonal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mica-r (435727)
N = R x fp x ne x fl x fi Creative Commons License 2024.02.02 0 0 435728

Eszméletlen érdekes, lenyűgöző és egyszerre hátborzongató:

https://www.youtube.com/watch?v=-4ZgvwQ6YGU&ab_channel=LivinginChina

mica-r Creative Commons License 2024.02.01 0 0 435727

Északra is megy már teherjárat. Fehérorosz-lengyel irányba. Illetve az "is" felesleges, mert felénk a déli irány nem nagyon lesz megépítve.... De legalább sok pénzünkbe került a kínai ötlet :-)

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435725)
zdcmchy Creative Commons License 2024.02.01 0 0 435726

A SMR  szériába gyárott külömbözö kapacitása fog müködni

ezek nem oriás reaktorok a árak is csökenek mivel széria, beiktatva ahol szükség van rá

 

Igen, gázmotoros kiserőmű kb 100 szor vagy 1000 szer több készül mint nagy gáz erőmű, de nem lett olcsóbb mégse annál.

Előzmény: ,m,1710 (435713)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.01.30 0 1 435725

Sőt Ukrajnát megkerülve TÖRKÖRSZÁG  felé is mehetnek a tehervonatok, miután a MARMARAY  alagútba ( Boszporusz alatt)  már a tehervonatokat is beengedik.

Innentől lesz akár fontos a SZERBIAI vonal.

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435724)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.01.30 0 0 435724

2022-re  már a 100.  KONTÉNERVONAT  jött  Kínából Záhonyba, átlagban 50 vagonnal.

ÉS ami fontosabb,    VILLANYvontatású,  így  messze nem használ  se pakurát, se LNG-t, se gázolajat, mint a tengerjáró hajók.

 

 

PEKINGtől  Záhonyig    a vasúti menetidő  durván 15  nap.  LEgfeljebb 20 nap.

 

Mindeközben a tengeren:

 

https://www.economx.hu/nemzetkozi-gazdasag/tankerhajo-kerulo-szuezi-panama-csatorna.782534.html

 

 

 

Előzmény: ,m,1710 (435722)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.01.30 0 0 435723

Előzmény: ,m,1710 (435722)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 435722

Sok szakinak még ma sem világps ez a Vasut üzlet BP és Belgrád között a mit a magyar fizet. nem a kinai 160nal fog robogni ha minden stimel.

csak enyi

A izraeliták csatornájárol még Soha nem hallotam

Előzmény: Zakó Manó Bakószabó (435721)
Zakó Manó Bakószabó Creative Commons License 2024.01.29 0 0 435721

Ne hablatyolj baromságokat !!!

 

Okoska !

 

NÉZZ már utána, hogy  éppen  FELÉRTÉKELŐDIK a  VASÚT,  mivel   nem egyhamar lesz rendrakás a VÖRÖS-tengeren.

Ráadásul ha még jobban eszkalálódik az ottani háború, akkor több évig  nem fognak ott  teherhajók járni.

 

( Egyébként csak szólok, hogy IZRAEL  is építeni akar  bődületes összegekért egy új  CSATORNÁT A SZUEZIvel versengve, de ugye az is  csak a Vörös-tengeren át  megközelíthető. )

 

A KÍNÁBÓL   induló  VASÚTI teherszállítás  ráadásul gyorsabb , mint a tengeri út.

Előzmény: ,m,1710 (435719)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.29 -1 0 435720

Hamár fényezük a magyar gazdaság politikát meg a kinai "befektetéseket" am tényleg kiszolgálja kinát

ugyanakor A magyarpolitika most ott tesz kereszbe a Unioba ahol tud a magyar politika

kerékkötöje lett  a egyletnek ahol Ök is tagok, ez mamár világos

a Unio nemkér a magyar politikábol az jo a magyarnak a saját országába. mert ott Nincs "véto".😎

 

Ha a kinai akugyár beindul ott nagyhajtás lesz három müszakba (gondolom)

a magyar  moresra lesz tanitva, majd elvállik

a környezetvédelemet meg átlehet jáccani ittot, azt is majd meglássuk

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 435719

Szovan a német nemfizet mind a katonatiszt.😎 mert ez a info hamis.

 

A Kinai belgrádi gyorsvasutra visszatérve amit a magyar financiroz az Üzleti szempontbol Halott már kezdetén

amit a következö generáciok fogna fizetni

midez csak azért, hogy a magyar dörgölödzön a mostani kinaihoh

szoval sem üzleti értéke NIncs

Eenek a k....a orrszágnak csöndbe lkellene lenie, De nem bir magával, mer Középeuropa Nagyhatalma akar leni ami nemszolgálja a ország érdekeit Csak szimpa Politikai vágyait a Mostani politikusknak

daztánkilog a hátsoja a nadrágbol

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 435718

Minek kell állandoan terelni orbánozni hasonlitgatni a magyarpolitikával? hogy lámlám igy meg ugy

közben minden csa egy felület

anélkül, hogy igazi ifot adnának ezek a szakik? Pedig televa a világ Igazi ingormáciokal

Kezdjk ezt a Német gagyit ahogyan elöadják

 

A Northvolt már üzemeltet egy bazi "gigafactoryt" észak svédbe amit 17be ketdtek el

és ma 60GWh akut gyárt  2000 alkalmazottal  Német piacra is (a WV 21% tulaj)

a Nortvolt Németbe is épit amit a EIP finansziroi (europai inveszrérig bank)

mindez azért, mert usa is finansziroz a saját piacán Kanada szintén ahol a Nortvolt is épit egy "gigafactoryt"

A Magyar EU tagállam  igy a Kinainak ingyen belépöje van a Europaunioba

amit ráadásul a magyar finanszirozik a kinainak  mindenfajta ado kedvezményekel meg infrastrukturákal kiszolgálja

  anélkük, hogy a kinai fizetne Hogy mitfog ezen nyerni a magyar azt nemtudni

mindhogy a Kinai gyorvaut Belgrádba amit szintén a magyar fizet a kinainak

 

Ez a probléma

 

 

 

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 435717

Az akkumulátoros meg villanyautós hülyéskedést kéne abbahagyni végre. 

Előzmény: EgyfejűSárkány (435716)
EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.01.28 0 9 435716

Nagyobb befolyása lesz az amerikaiaknak, mint az oroszoknak bármikor (videó)

Európában még mindig majdnem duplája a gáz ára, mint a boldog békeidőkben volt.

 

Tavaly az Egyesült Államok vált a világ első számú LNG (cseppfolyósított földgáz) exportőrévé – mondta el Az Igazság órájában, az Alapjogokért Központ és a Hír FM közös műsorában Hortay Olivér, a Századvég Energia-és Klímapolitika Üzletágának vezetője. Ennek körülbelül kétharmadát Európába szállították. A Financial Times üzleti napilap számításai szerint 2028-30-ra az amerikaiak nagyobb piaci erővel, árbefolyásoló képességgel rendelkeznek majd az európai gázpiacon, mint az oroszok bármikor – fejtette ki Hortay Olivér.

Cseh Tamás, Az Alapjogokért Központ energiapolitikai tanácsadója hozzátette: 

a gáz minden ellenkező híreszteléssel szemben nem olcsó Európában.

 A napokban 26 euró körül volt a tőzsdei ár, míg a különböző válságok előtti békeidők 10 éves átlaga 15 euró volt. Megjegyezte: ha olyan olcsó lenne a gáz Európában, akkor nem gondolkodnának azon nagy német ipari cégek, hogy áthelyezik a termelést az USÁ-ba.

Egy elektromos autó előállítási árának, költségének több mint 40 százaléka az akkumulátor

 – fejtette ki Hortay Olivér. A legnagyobb hozzáadott értéket az akkumulátor jelenti. Most, ezekben az években dől el, hogy ki lesz a következő 10-20 év győztese gazdasági éretelemben – hangsúlyozta. Minden ország azért küzd, hogy magához édesgesse ezeket a beruházásokat, hogy nála induljanak el ezek a fejlesztések. Magyarország ebben a tekintetben jól áll, évről-évre rekordot dönt az ide érkező működő tőke nagysága.

 

Cseh Tamás felidézte: Magyarországra jön a világ vezető elektromos autó gyártója, a BYD. Ehhez a beruházáshoz „hozzá fognak nőni” az akkumulátorgyárak.

Mint mondta: Németországban most kapott egymilliárd eurós támogatás egy svéd akkumulátor gyártó cég, hogy ne Amerikában építse fel a következő üzemét.

( Németek lepénzelhetnek cégeket, hogy hozzájuk vigyék a gyárakat, bezzeg a Zorbán nem tehet ilyet....)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=EEb3GTAN-KA&ab_channel=Alapjogok%C3%A9rtK%C3%B6zpont

EgyfejűSárkány Creative Commons License 2024.01.28 0 8 435715

GLOBALISTA OLIGARCHÁÉK pénzéhsége  határtalan , de azért a MAri nénit  megkérik, NE  autóval vitesse magát már a templomba, meg ha lehet, a gyerekeik se látogassák kocsival:

 

 

Félreértés ne essék: ha van energiatakarékos mintaeurópai, az kétségkívül én volnék, közel 100 százalék home office-szal és 0 darab motorizált közlekedési eszközzel (a termosztát aktuális állása 19,5 fok, de este kilenckor átáll 17 fokra, becsszó), na de azért valahol mégis meglehetősen bornírt ez az egész. Miközben lassan egyfajta erkölcsi kötelességgé válik takarékossági okokból otthonról dolgozni (akár alkalmasak erre a lakhatási körülmények és a személyiségjegyek, akár nem),

épp most indult első üdülőkörútjára a közel 10 ezer ember befogadására képes, húszemeletes Icon of the Seas tengerjáró hajó a maga 27 méter hosszú LNG-tankjával,

és bár egyelőre a Karib-tengeren közlekedik, korszerűtlenebb testvére, a 18 emeletes Odyssey of the Seas például rendszeresen grasszál Európa partjainál. 2023-ban sorra dőltek meg a rekordok: Valletta tengerjáró hajóknak fenntartott kikötőjében közel 900 ezer utas fordult meg, és az ágazat várakozással tekint a 2028-ig beütemezett 50 vadonatúj hajó forgalomba állása elé. Lisszabon hasonló kikötője büszkén hirdeti, hogy 2023 volt minden idők legjobb éve (még 2019-hez képest is lenyűgöző, 33 százalékos növekedést értek el);

Spanyolországban pedig tavaly már több mint 12 millióan szálltak partra az efféle úszó városokról.

Szerencsére a környezetvédelem érdekében egyre több kikötőben csatlakozhatnak rá a hajók a szárazföldi áramellátásra, ami kétségkívül fontos fejlemény; az viszont visszás némiképp, hogy Marika néniék a zöld átállás jegyében ne kocsival menjenek vasárnap unokákat őrizni, miközben az Odyssey of the Seas utasai Európa valamely másik pontján egy erőforrásfaló üdülőhajón simán kaszinózhatnak és szörfszimulátorozhatnak bármely tetszőleges időpontban. (Koppenhága kikötőjében például egy ilyen hajó annyi villamos energiát fogyaszt, mint azonos időszak alatt 27 000–42 000 helyi háztartás.)

 

https://mandiner.hu/kulfold/2024/01/a-maghrebi-abdul-laza-elektromos-autoja-van-es-csodasan-kifejezi-az-europai-egyseget-legy-olyan-mint-a-maghrebi-abdul

S=k*logW Creative Commons License 2024.01.24 0 0 435714

".A mini drágább, a bevétele több mert tudhat hőt is szolgáltatni. Olyasmi mint a cogenerációs gázmotorok is drágábbak egy nagy erőműnél de van hő hasznosítás lehetősége. Trigeneráció amikor hulladék hő abszorpciós hűtőgépet hajt meg...."

 

 

ROSSZUL írtad !

 

Amiről   TE  beszélsz,  az az  ADszorpciós  hűtés,  és  kb 2005 óta  kísérleteznek vele.

 

De a valódi hűtőgép, ami  totálisan környezetbarát, az ez:

 

 

 

Előzmény: zdcmchy (435707)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 435713

A SMR  szériába gyárott külömbözö kapacitása fog müködni

ezek nem oriás reaktorok a árak is csökenek mivel széria, beiktatva ahol szükség van rá

Tiszta megbizhato energiát ad évtizedekig

hajt egy várost esetleg egy acélmüvet vagy bármit amire alkalmas

ezt a megrendelü határozza meg

a SMR egy atomerömü csak nem egy Bazi a konstrukcio is egészen más a hütés stb

maár sok probareaktor üzemel a világon

ez lehet a jövö tiszta és megbizhato energiája

Előzmény: zdcmchy (435712)
zdcmchy Creative Commons License 2024.01.23 0 0 435712

A sok kicsi mindég drágább mint az egy nagy. Alényege ugyan az mint a cogenerációs gázmotorok amiért terjedtek egy időben, ha ui. van hő hasznosítás akkor a villanyáram termelés hatásfoka 100%.

Előzmény: ,m,1710 (435711)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.23 0 0 435711

A SMR (small modolar reaktor) 

5Mw tol 10-20-50  100ig

A SMR reaktor  lényege hogy szériába gyártott és összeszerelhetö bárhol ahol gény van ráú

ez egy automatikuasan müködö dolog pár személyzetel

a SMR beiktatva "feltöltve" éveken keresztül dolgozik

Ez a SMR lényege

kilométer  iformáciok vanak (akit érdekel)

Előzmény: S=k*logW (435705)
zdcmchy Creative Commons License 2024.01.22 0 0 435710

Sok fantáziát én se látok benne. Az erőmű termeljen annyi áramot amennyit tud, menjen le a kibocsátott hőmérséklettel a végletig, az áramból meg hőszivattyú csináljon hőt ott ahol az kell. Nem tudnám levezetni, de csak olyan megérzés, szerintem ha a hőszivattyúkat is az atomerőmű beruházásra terheljük, az egy nagy akkor is olcsóbb lesz mint a több kicsi. A hőszivattyú több hőt ad le mint amennyit elfogyaszt az erőmű mint hőmennyiséget.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (435709)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.01.22 0 0 435709

Sehol. Az amerikai is most állt földbe 4 hónapja.

Nem gazdaságos.

Előzmény: S=k*logW (435705)
zdcmchy Creative Commons License 2024.01.22 0 0 435708
zdcmchy Creative Commons License 2024.01.21 0 0 435707

A mini drágább, a bevétele több mert tudhat hőt is szolgáltatni. Olyasmi mint a cogenerációs gázmotorok is drágábbak egy nagy erőműnél de van hő hasznosítás lehetősége. Trigeneráció amikor hulladék hő abszorpciós hűtőgépet hajt meg.

Előzmény: S=k*logW (435705)
,m,1710 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 435706

Áram energiát Nemlehet tárolni, hogy hajtson egy gazdaságot

 

A "zöld" energia vagyis a Napellem csak akor ad áramot külömbözö formába Ha Süt a Nap

24 ora alat a Legjob esetbe Tiz orát süt a Nap a sivatagba

a világlegnagyob Naperömüve Tunéziába van ami Nemtudom Hány kvadrát kilométeren fexik

ami a naplemente utá még párorát energiát termel Utána NULA

A szélenergia Ha fuj akor az éjel napal ad Energiát, de Tengerpartok kellenek, Ha  egy Országo akar hajtani ezer számra 

Vagy 400 méter magasat kell épiteni amin most spekulálnak megvalositani

Ezért Csak a atom jöhet szoba, ha szavahihetök akarunk leni, mert egy Ma épitet  100 évre szol

 kifizetö áramtárolás  nincs csak sok mese van

áramot csak kis menyiségbe lehet tárolni és felhasználi mig menthetettlenül elfogy

S=k*logW Creative Commons License 2024.01.21 -1 0 435705

Én a tényeket írtam.

 

Szóval nézz utána, hogy hol tart ez a miniatomerő-fejlesztés. ( Valójában sehol)

 

Mint az emblémából láthatod, a Rolls-Royce SMR  technológiáról van szó.

 

https://www.rolls-royce.com/innovation/small-modular-reactors.aspx#/

 

 

 

Előzmény: zdcmchy (435703)
S=k*logW Creative Commons License 2024.01.21 -1 0 435704

"..Ha nyáron is kell, a sarkkörön túl, ott még jobb, a ráktérítő és a baktérítő közt nincs sok jelentősége. ..."

 

Akkor most  te a KLÍMAVÉDELEM  nevében a KLÍMAVÉDELEM  ellen küzdesz ??

vagy csak megint azt az állításomat bizonyítottad, hogy ha az emberiség minél  bonyolultabb műszaki megoldást kreál,  annál környezetszennyezőbbé teszi a világunkat ???

Mert gyakorlatilag TE  ezt  ajánlottad:  SARKKÖRÖN TÚLRA  vinni minden nagy hőleadó  dolgot...

 

Nem mintha már a GOOGLE  nem ezt tenné, no persze  az  qrvára  nem környezetszennyező....

 

Hát mijapicha lenne, ha nem környezetszennyező, ha ott  bocsát ki eszméletlen mennyiségű hőt, ahol a természet szerint NEM KÉNE ???

Előzmény: zdcmchy (435702)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!