Keresés

Részletes keresés

triplaharom Creative Commons License 2024.01.15 -1 0 110016

Csak külön engedéllyel lehetne kiszállítani az országból.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110015)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.15 0 0 110015
Frans Creative Commons License 2024.01.14 0 0 110014

Szia! Légyszi ird már nekem ennek a gumi méretét.

Köszi

 

Előzmény: fetazbt (109999)
Obus Creative Commons License 2024.01.12 -1 1 110013

De csak annál. 

Előzmény: nohab (110012)
nohab Creative Commons License 2024.01.12 0 2 110012

A szétvágásnál minden jobb.

Előzmény: Obus (110003)
D 20 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 110011

Off

Elv. 2702 hsz lett eltávolítva idáig.

On

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.11 0 0 110010

Pedig egy szimpla netes keresés is kisegít.

Viszonylag régi dorogi cég, volt neki már mindenük, 266-ostól Berkhofon át hosszú Bováig.

Előzmény: Tomsz85 (110009)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 110009

Így van, ezért írtam hogy nem ismerem! Ezek is lehetőségek. 

Előzmény: pumukli89 (110007)
riezaK Creative Commons License 2024.01.11 0 1 110008

Ha rendesen fel is volt ujitva a motor, 6 év állás után lehet azt is szétborítani teljesen. 

Előzmény: Tomsz85 (110006)
pumukli89 Creative Commons License 2024.01.11 0 1 110007

Létező cég,ha komolyan érdekel felhívod a céget. Amúgy csak gondolkodol a semmin.

 

Előzmény: Tomsz85 (110006)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 110006

Nem ismerem a buszt, se a hirdetőt. Lehet hogy ez is olyan, mint hogy annyi M-zárolt cuccot hirdetnek a neten, hogy szerintem összesen nem volt az országban ennyi, arról nem is beszélve hogy az M-zárolt nem egyenlő az újjal,  pedig legtöbbször azt akarják a hirdetők bemesélni. És ugyanúgy mint a fellelt állapotú de gyári új 0 kilométeresnek hirdetett Simsonok, Zsigulik, Trabantok, stb. Szóval lehet hogy ez a motor is úgy van felújítva, hogy valamit  csináltak rajta anno. 

Előzmény: EKM-765 (110004)
triplaharom Creative Commons License 2024.01.11 0 0 110005

Mert erre van eszük, kapacitásuk !

Előzmény: seadxdx (110002)
EKM-765 Creative Commons License 2024.01.11 0 1 110004

Ha költöttetek a motor felújításra miért lett leállítva? Rozsda?

Előzmény: fetazbt (109999)
Obus Creative Commons License 2024.01.11 -2 1 110003

Nem fordulna jobbra a sorsa :(

Előzmény: torqmatic (110001)
seadxdx Creative Commons License 2024.01.11 0 0 110002

MHVlog Tamástól tavaly vitette el az állomány jó részét a kormányhivatal, szóval helye még van is.

Előzmény: torqmatic (110001)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.11 0 1 110001

KPST vagy NHVlog? Szerintem nekik ez rutinfeladat lenne :)

Előzmény: fetazbt (109999)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.11 0 7 110000

1./ Évek óta nem volt indítva.

2./ kb 6 éve gurult utoljára.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Itt kezdődnek a gondok.

 

sok minden helyénvaló de a gondos gazda kifejezés nem ide való.......................:-(((

 

1./ Nem volt évente 5= öt liter gázolajra pénz, hogy évente egyszer beindítsák 1=egy órára ?

 

2./ Nem volt a közelben egyetlen D kategóriás sofőr sem aki évente egyszer,  a háztömb körül, vagy ha nincs rajta műszaki akkor a közeli földúton a szomszéd tanyáig ment volna vele 2=kettő km-t ?

 

3./ Évente nem volt hozzá kettő vödör víz + egy db rongy, hogy lemossák ?

 

így kilóra lehet megvenni.

Nem tudom kijön e a kilóra megvétel költsége a legközelebbi MÉH telepig tartó szállítás költségéből?

fetazbt Creative Commons License 2024.01.11 0 4 109999

Minden ajánlatot meghalgatunk. Évek óta nem volt indítva.kb 6 éve gurult utoljára, azóta folyamatosan forgalomból ideiglenesen kivonva. Motor fel lett újítva a leállítása előtt, plusz nagyon sok minden ki lett cserélve.  Egy két dolog hiányzik belőle (ajtónyitó szelepek, lámpák ilyesmi) Ha valakinek érték lehet akkor had vigye. Szállításban nem tudunk segíteni. Saját lábán nem szállítható !

Előzmény: Ep128 (109322)
nohab Creative Commons License 2024.01.11 0 3 109998

Mire a végére érnek, kezdhetik elölről. Ez nem kritika, szuper hogy csinálják, csupán észrevétel a flotta méretéhez és a kapacitásokhoz mérve.

Előzmény: riezaK (109997)
riezaK Creative Commons License 2024.01.10 0 2 109997

A Volánbusz már több mint hatvan buszt vett fel az értékmentő programba. és nemcsak rohasztják őket, folyamatosan mennek a felújitások.  

Előzmény: torqmatic (109996)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.10 0 3 109996

De öregem, ez, hogy "mi a feladata", ez hol van leírva, mutasd már meg légy szíves... Ne legyél már OCD-s, nincsenek itt semmiféle kőbe vésett szabályok, amiket mindenáron követni kellene, olyan buszokat raknak a nosztalgia flottába, amiket jónak látnak és pont.

 

Az 55 meg a többi Maléves járgány tudtommal LKK-s kooprodukció és még némi pénzt is termelnek a cégnek, míg az általad felsorolt típusokra ez biztosan nem lenne igaz. És igen, éppenséggel lehetett volna 435-ös, de gondolom oka van, hogy nem lett, sebaj, van helyette széria 435, aminek azért sokkal fontosabb volt a megőrzése.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109995)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.09 -2 3 109995

Nem, egyáltalán nem függ össze. Adott múzeumnak adott feladata van, a szolgáltató múzeumának pedig nem dolga a szolgáltató állományába soha nem tartozott eszköz bemutatása. Az 55-ösnek pont annyi helye van a BKV állományában, mint amennyi egy 290-esnek lenne (az pláne népszerű lehetne, de nem a BKV/VTM feladata) a 284/293-asnak annyi helye van, mint amennyi a BPL-663-nak lenne (bár utóbbinak akár lehet, hogy még inkább helye lenne). Az Agora, az MAN SL-223, a MaCA, a... előbbre való a budapesti közösségi közlekedés bemutatása esetén, mint egyes Ikarus prototípusok. Ezek akármennyire is népszerűek, nem a BKV feladata foglalkozni velük. Olyan, mintha előbb lenne BKVs nosztalgia villamos egy KCSV6, mint egy TeWe. 

Előzmény: torqmatic (109994)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.09 0 3 109994

Ez a kettő azért elég erősen összefügg: minél szélesebb rétegek érdeklődésének felkeltése, kíváncsiságának kielégítése lenne a cél, nem az, hogy egy maroknyi autista elvárásainak megfeleljenek. Erre pedig például a 293-as százszor jobban megfelel, mint az Agora.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109993)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.09 0 0 109993

"továbbra sem érted"

 

Láthatóan de, már te sem arról beszélsz, hogy mi az adott múzeum feladata, vagy hogy mennyire fontos része egy típus a közlekedésnek, hanem hogy mi népszerű. 

Előzmény: torqmatic (109992)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.09 0 2 109992

És neked vagy amúgy bárkinek mivel lett volna jobb, ha ezeket a járműveket nem csinálják meg? Érdemes lenne összeszámolni, hogy mekkora médiafigyelmet kapott mondjuk a 293-es és mekkora összeg lett volna, ha ugyanezért reklámok formájában fizetett volna a BKV. Látatlanban is azt mondom, hogy bőven megérte még akkor is, ha azzal a busszal a jövőben neadjisten nem terveznek semmit.

Ezt a "mekkora a szerepe" című dolgot pedig továbbra sem érted: a Maca búcsúra például elment kb 10-15 unatkozó tini, aztán annyi, nem is hiányzik senkinek, pedig annak is "nagyobb szerepe" volt, mint az Agorának.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109990)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.08 0 1 109991

Pár darab...ó, az agyamat eldobom.

Alsópakonynál lehet a telepe ennek a pártkönyvesnek. 

Előzmény: Csuklósbusz (109989)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.08 -2 4 109990

Van egy "m" betűs szó a VTM és a KM nevében, - a BKVéban ugyan nincs, de... - , amiből erősen következik az, hogy mivel kellene foglalkoznia a tárlatoknak. Ha Budapesten, a BKV számára az Agorának " semmilyen történelmi jelentősége nem volt azon kívül, hogy ez volt az első alacsonypadlós csuklós busz a városban, amit egyébként ki nem szar le... Máshol se raknak el minden jelentéktelen szart," akkor ez hatványozottan igaz a VTM/BKV buszflotta kb felére, ugyanennyire fontos meg kb. a flotta még harmada. 
Alapvetően azzal egyet értek, hogy az Agora hanyagolható típus, de a BKV/VTMnek határozottan nem lett volna dolga nosztalgia flottában szereplő típusok többségével foglalkoznia, így mondjuk a 284-es, vagy a Gíron budapesti, BKVs szerepéhez mérten viszont már számottevő az Agora. 

Előzmény: torqmatic (109987)
Csuklósbusz Creative Commons License 2024.01.08 0 1 109989
gracza Creative Commons License 2024.01.08 0 5 109988

Félig OFF

 

Egyszer kaptam egy olvasói levelet Franciaországból. Teljes egészében beszúrom ide:

 

Nagy-nagy köszönet a remek cikkért a 435-ös Ikarusról! Külföldön tanuló egyetemistaként sajnos mostanában nem nagyon profitálok szeretett budapesti buszainkból, pedig anno nap mint nap kijártam az albertfalvai forgalmi telepre, hogy nézegessem a 7A vonalon forgalomba állt első 435-öst!
Egyébként meg egy megjegyzés az IrisBus Agoraról: történetesen Párizsban tanulok, ahol szinte minden csuklós viszonylaton Renault-Irisbus Agora közlekedik (áprilisban teszteltem a budapest Delfint: azonosak). Az, hogy ergonómialiag kifogásolható, az halvány és udvarias kritika. Valójában:
1. a belső elrendezése miatt a jármű szűkös és kényelmetlen;
2. a csukló mély benyúlása miatt a középső állóhelyek száma igen korlátozott;
3. az ajtók félautomata, mozgásérzékelős zárórendszere zsúfoltság esetén olykor percekig nem engedi a zárást;
4. a terhelés függvényében a buszt vízszintbe helyezni hivatott kiegyenlítő pneumatika az utasok mozgása és az útfelület egyenetlenségei következtében folyamatosan ki-be kapcsol és jobbra-balra billegteti a kocsit (álló utasként ez külön nagyon frankó);
5. az alacsony padlószint és vezető pozició miatt a jobboldali visszapillantótükör kb 175 centi magasságban nyúl a járda fölé, mikor a busz beáll a megállóba, és a 175 centinél magasabb, járdaszélen várakozó utasokat könnyen és életveszélyesen fejbe vágja;
6. a motor rengeteg helyet foglal, mert nem csak hogy megemelkedik a padlószint a C tengely előtt, hanem még ráadásul az álló motor további fél métert kivesz az utastér hátából is (aminek következtében egyébként a hátsó ablak majdnem annyit ér kilátás tekintetében, mint a tetőszellőző);
7. a korszerűnek mondott motor hangosabban bőg, mint a 435-ösök egyébként is zajos DAF motorja, vagy a 200-asok Rába D10-ese;
8. személyes véleményem szerint kevés rondább műszerfal van, mint az IrisBus Renault-tól örökölt műanyag-doboz tákolmánya (nagy sajnálatomra a Renault Magnum teherkocsikban is sajnos ehhez hasonlót találtam). Szóval csak örülni tudok, hogy a BKV nem kívánja ezt a modellt rendszeresíteni.
Buszos üdvözlettel,
P Z 

 

Félig ON

Előzmény: torqmatic (109987)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.08 0 4 109987

Miért, most ez hogy "mi a feladata", ez hol van leírva? Valami kőbe vésett szentírás, hogy minden típusból el kell rakni egyet? Nem. Rá van bízva az illetékes szakemberekre, hogy mit látnak megőrzésre alkalmasnak és mit nem, aztán vagy egyetértesz vele vagy nem, nyilván olyan megoldás úgyse lesz soha, hogy mindenki elégedett legyen.

 

Utoljára: az Agora egy külföldi típus, gyártottak belőle több ezret, Magyarországon volt belőle összesen 1 db és semmilyen történelmi jelentősége nem volt azon kívül, hogy ez volt az első alacsonypadlós csuklós busz a városban, amit egyébként ki nem szar le... Máshol se raknak el minden jelentéktelen szart, sőt sok helyen konkrétan semmit, aztán mégsincs parasztlázadás belőle. Budapesten még így is kiemelkedően jó a helyzet nemzetközi viszonylatban is úgy állami/önkörmányzati, mint magán részről, akinek meg ez se elég, az vegye meg a kedvencét, hajrá, de a kényszerességét ne akarja már ráerőltetni az adófizetőkre.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109986)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!