Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2024.01.08 0 4 109987

Miért, most ez hogy "mi a feladata", ez hol van leírva? Valami kőbe vésett szentírás, hogy minden típusból el kell rakni egyet? Nem. Rá van bízva az illetékes szakemberekre, hogy mit látnak megőrzésre alkalmasnak és mit nem, aztán vagy egyetértesz vele vagy nem, nyilván olyan megoldás úgyse lesz soha, hogy mindenki elégedett legyen.

 

Utoljára: az Agora egy külföldi típus, gyártottak belőle több ezret, Magyarországon volt belőle összesen 1 db és semmilyen történelmi jelentősége nem volt azon kívül, hogy ez volt az első alacsonypadlós csuklós busz a városban, amit egyébként ki nem szar le... Máshol se raknak el minden jelentéktelen szart, sőt sok helyen konkrétan semmit, aztán mégsincs parasztlázadás belőle. Budapesten még így is kiemelkedően jó a helyzet nemzetközi viszonylatban is úgy állami/önkörmányzati, mint magán részről, akinek meg ez se elég, az vegye meg a kedvencét, hajrá, de a kényszerességét ne akarja már ráerőltetni az adófizetőkre.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109986)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.08 -1 2 109986

kurva sokan kíváncsiak

Ez abszolúte lényegtelen, ha a kérdés az, hogy mi a dolga a BKV/VTM-nek, és mi a KM-nek. A BKV-nak sem a Girónnal, sem a pécsi 284-essel, sem az 55-össel, sem az Egyedikkel nem kellene dolga legyen. Pláne, amíg nincsenek olyan, a fővárosi közlekedést meghatározó járművek (ezekből van könnyen elérhető roncs, bár általában nem fővárosi eredettel) mint az ITC600 vagy az IC600 - esetleg kevésbé meghatározó, mint az Ikarus 30 vagy 31. Vagy esetlegesen a jelenleginél több változatú Ikarus 260/280. 
Ezek megőrzése ugyanis a VTM feladata. 

A normálisan utángyártott 293-assal a Közlekedési Múzeum foglalkozhatna, de akkor pedig kb bármilyen valaha Mo.n gyártott járművet újra lehetne gyártani. Mert "kurva sokan kíváncsiak" rá. 

Előzmény: torqmatic (109983)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.08 -1 2 109985

 te nagyon nem érted a retró és a nosztalgia lényegét.

Ez kétségtelenül így van. A meglévő történelmi emlékeket [tetszik, nem tetszik az Agora mérföldkő, akkor is, ha a kutyát nem érdekli] (Irisbus Agora, Rádió, Földművelésügyi Minisztérium) el kell pusztítani, vagy meg kell gyalázni (AA-IK 405, Diósgyőr), a nem létezőket pedig patyomiknbetonból kell újjáönteni (Girón, Várnegyed) 
Véletlenül sem a megőrzés// hiteles, eredeti eszközök felhasználásával történő felújítás számít. Nézzen ki úgy, mintha - lehetőleg jóval drágábban annál, mint amilyen akkor lenne, ha jó lenne. 

Előzmény: torqmatic (109983)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 109984

Nem a 303 vázelemeinek felhasználásával ?

Előzmény: Obus (109981)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.08 0 3 109983

Egy több ezer példányban gyártott, a maiakhoz egyébként eléggé hasonló külföldi típus egy maréknyi fanatikuson kívül a kutyát nem érdekli, függetlenül attól, hogy hanyadik alacsonypadlós csuklós volt a városban, míg az általad izzadságszagúan Gironnak csúfolt duplacsuklós replikára kurva sokan kíváncsiak, most legutóbb például a Gehilio's Garage csinált róla videót és 1 nap alatt már 20 ezren látták. Szóval jól van így minden, ahogy van, ellenben úgy látom, hogy te nagyon nem érted a retró és a nosztalgia lényegét.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109979)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109982

Köszönöm.

Előzmény: Obus (109981)
Obus Creative Commons License 2024.01.07 0 1 109981

Előzmény: Gordon Zsigmond (109980)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109980

Uraim!

Lehet tudni valamit egy bizonyos Ikarus "Kis-Balogh" kísérleti autóbuszról?

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.07 -1 3 109979

Két külön múzeumról, két külön kiállítási filozófiáról, szükséges hozzáállásról beszélünk. 
A VKM-nek szerintem dolga megőrizni az Agorát, mint az első AP csuklóst a városban - ellenben a BKVnak (és a VKM-nek) nem lett volna szükséges, hogy dolga legyen a Giron XXL-lel. 
A KM-nek semmiképp sem lenne dolga megőrizni az Agorát, ott ellenben elférne a 293-as, ha megőrzött lenne, és nem újracsinált. Az összegyűjtött Ikarusokat is lehet vitatni, a 438-as hatalmas műszaki vagy közlekedéstörténeti jelentősségét én nem látom. A 436-os ellenben még mindig magánszemélynél áll szabad ég alatt.... 

Előzmény: nohab (109978)
nohab Creative Commons License 2024.01.07 0 2 109978

Adott esetben azért lehet vinni egykét is, ha annak az egykének valami hatalmas kortörténeti vagy műszaki jelentősége van. Pl. az egy példányban gyártott Ikarus 293-nak is jogosan kerül megőrzésre mindkét példánya :)

Előzmény: trizs77 (109956)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 1 109977

Volt kolléga, aki kivette reggel a könyvet, majd visszament a diszpécserekhez, hogy nincs benne a könyv. Míg kiderítették volna, hogy miért nincs benne, addig kénytelenek voltak neki másik buszt adni, hisz indulása volt, könyv nélkül pedig annak idején nem szabadott kimenni. Ha bármelyik műhelynek dolga volt a kocsival, akkor mindig bevitték a könyvét és amíg nem végeztek, nem tették vissza a buszba, innen lehetett tudni, hogy dolgoznak rajta, akkor is, ha a helyén állt.

Előzmény: Tarjánfan (109976)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 109976

Ezt is a méhbe viszik?

Valaki nem.akar kihozni egy buszt, akkor kiveszi a könyvet?

Előzmény: trizs77 (109974)
triplaharom Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109975

El tud az veszni is ...

Előzmény: Tarjánfan (109965)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109974

Szabály szerint az ilyen könyveket 2=kettő évig kellett megőrizni.

Ha valamilyen hivatalos eljárásban (például Igazságügyi szakértői vizsgálat) volt érintettség akkor 5 évig.

 

Kettő év után általában ment a MÉH-be.

 

 

gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109973

Sofőr maximum akkor vette ki a buszból, ha nem akart azzal a busszal kimenni aznap. Nálunk akkor került be soron kívül új könyv, ha nem akarták, hogy valakinek a bejegyzését más is olvassa (valami csunyát írt). De akkor is ment az arhívumba, nem a kukába dobták és nem is vitte haza senki.

Előzmény: Tarjánfan (109972)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109972

Nem akarom lenyúlni ne értsétek félre

Csak érdekelt

Amúgy szerintem azt nem nyúlta le senki más se.Esetleg egy sofőr.

 

Előzmény: trizs77 (109970)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109971

Ja köszi

 

Előzmény: gracza (109969)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109970

Erre FOMA olvtárs tud jól válaszolni.

 

A kis értékű lopás is lopás.

Más kérdés, hogy büntető feljelentés - ha mást nem követett el - nem lesz az ügyből.

Előzmény: Tarjánfan (109965)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109969

De lehet, hogy egyenesen Franciaországból érkezett, mert a VIN-Decoder így fejti meg az alvázszámát:

 

Előzmény: gracza (109968)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109968

De ne felejtsük el, hogy ezen a buszon csak a táblák és a matricák magyarok. Ez ért írtam korábban, hogy a Made in Hungary felirat csak egy vicc. Ez valójában egy normál Irisbus Agora, feltehetően a Karosa gyárból.

Előzmény: Tarjánfan (109963)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109967

Nyilván nem tesznek büntetőfeljelentést, de az a busz nem tud kimenni forgalomba, amíg észre nem veszik és nem pótolják a könyvet. Tehát mondjuk másnap műszakkezdéskor. Gondolom mikor elvinnéd, nem akarnál szólni, hogy pótolják. Szerintem ne vidd el.

Előzmény: Tarjánfan (109965)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109966

Nekem ugyan nem hiányzik, csak kezeljük már külön a két múzeumot - ti beszéltek trizzsel a KMről, amúgy nem volt róla szó, hogy bárki oda szánná.

Előzmény: torqmatic (109962)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 109965

Bocsi annyi lemaradt hogy kérdeznék valamit trizs77 től: 

Az büntethető aki ellopja egy busz műszakkönyvét?

 

Előzmény: Tarjánfan (109964)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 109964

Jav: Szétvágják őket 

Előzmény: Tarjánfan (109963)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -4 1 109963

Szerintem amiből csak 1 vagy pár darab készült, azt mindenképpen meg kellene őrizni, mégis sokszor szétváltak őket selejtezés után.Pl.Ilarus260T bolygóajtós változata, szerintem 10 évet se járt, miután hazahozták Németországból, a BKV forgalomba állíthattak volna.Ebből 2 Db készült, a másik egy rancajtós , az BKV ,volt.Szerintem az meg lett őrizve.

De a 415 proto is sajnos bontó végzetű lett, már 2001 óta nincs semmi belőle, az emlékein kívül.Ez ugye a bkv s proto, ami utana a Nógrad volané volt, de ők csak mostanában kezdték el megőrizni, vagy gyűjtők kezére juttatni a buszokat, amik között sok egyedi , 1.kocsi van.Pl.proto 417 és,435 .A 417 es a volambusz értékmentési programjában van, a 435 öst gyűjtőnél.De a legutolsó rancajtós 280 as a volánnál, a CKC 958 is gyűjtőé lett.

A felsorolás nem teljes körű.

A többiek többet is fel sorolnak, 

Volvo localot megőrizni kíváncsi leszek ez eszébe jut e annyira valakinek hogy meg is őrizze.Mondjuk a Volánbusz értékmentési programja.Nógrad tele van velük, noha nem éppen közkedvelt buszok, bár valaki nagyon szereti..én nyilván az ellentabort erősítem.  Vajon Gyűjtő erre áldozna ha megteheti..?

Rába se lett megmentve a helyi kivitelben.(091)

 

 

 

Előzmény: trizs77 (109956)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.07 0 4 109962

Van egy ötletem: képzeld azt, hogy megmenekült és ki van állítva, gondolom így is pont annyiszor fogod meglátogatni, mintha tényleg megőrizték volna...

Előzmény: TorzónBorzAlom (109959)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.07 0 5 109961

Vagy akkor se... Az eddig megmentettek között is van olyan, ami már évek óta nem volt utcán, de még megnézni se lehet őket, akkor minek? Rendszeresen előjön ez a téma, de egy több száz darabos flotta - amiről egyesek álmodoznak - már tényleg kezelhetetlen és érdektelen lenne. Ha valakinek annyira fontos az a nyamvadt Agora, akkor vegye meg, aztán nézegesse.

Előzmény: trizs77 (109956)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 -3 0 109960

Szentendrére? Localo mondjuk tényleg lehetne, meg SL223-as is, de végülis BKV a tulaj, elfogadható, ha Arrivás eszközöket nem akarnak. 

Előzmény: nemeza (109958)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 -5 2 109959

Szentendre nem a KM, oda az kerül, ami a főváros közösségi közlekedésében releváns eszköz. Mivel a BKV már nem kevés pénzt elvert mindenféle hulladékra (MAN Ik55. például, mert D614 csak orrmotoros buszokban lehet - mondta ezt egy BKVs, meg irreleváns eszközökre - EAGk) simán elférne ott az Agora is.

Előzmény: trizs77 (109956)
nemeza Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 109958

Localo vagy Régió is jó lenne, meg persze a meglevő EAGok mellé egy E94F (pl.az utolsó, 3 tengelyes) illetve az egyik katonai E95Express

Előzmény: trizs77 (109956)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!