Ez abszolúte lényegtelen, ha a kérdés az, hogy mi a dolga a BKV/VTM-nek, és mi a KM-nek. A BKV-nak sem a Girónnal, sem a pécsi 284-essel, sem az 55-össel, sem az Egyedikkel nem kellene dolga legyen. Pláne, amíg nincsenek olyan, a fővárosi közlekedést meghatározó járművek (ezekből van könnyen elérhető roncs, bár általában nem fővárosi eredettel) mint az ITC600 vagy az IC600 - esetleg kevésbé meghatározó, mint az Ikarus 30 vagy 31. Vagy esetlegesen a jelenleginél több változatú Ikarus 260/280. Ezek megőrzése ugyanis a VTM feladata.
A normálisan utángyártott 293-assal a Közlekedési Múzeum foglalkozhatna, de akkor pedig kb bármilyen valaha Mo.n gyártott járművet újra lehetne gyártani. Mert "kurva sokan kíváncsiak" rá.
te nagyon nem érted a retró és a nosztalgia lényegét.
Ez kétségtelenül így van. A meglévő történelmi emlékeket [tetszik, nem tetszik az Agora mérföldkő, akkor is, ha a kutyát nem érdekli] (Irisbus Agora, Rádió, Földművelésügyi Minisztérium) el kell pusztítani, vagy meg kell gyalázni (AA-IK 405, Diósgyőr), a nem létezőket pedig patyomiknbetonból kell újjáönteni (Girón, Várnegyed) Véletlenül sem a megőrzés// hiteles, eredeti eszközök felhasználásával történő felújítás számít. Nézzen ki úgy, mintha - lehetőleg jóval drágábban annál, mint amilyen akkor lenne, ha jó lenne.
Egy több ezer példányban gyártott, a maiakhoz egyébként eléggé hasonló külföldi típus egy maréknyi fanatikuson kívül a kutyát nem érdekli, függetlenül attól, hogy hanyadik alacsonypadlós csuklós volt a városban, míg az általad izzadságszagúan Gironnak csúfolt duplacsuklós replikára kurva sokan kíváncsiak, most legutóbb például a Gehilio's Garage csinált róla videót és 1 nap alatt már 20 ezren látták. Szóval jól van így minden, ahogy van, ellenben úgy látom, hogy te nagyon nem érted a retró és a nosztalgia lényegét.
Két külön múzeumról, két külön kiállítási filozófiáról, szükséges hozzáállásról beszélünk. A VKM-nek szerintem dolga megőrizni az Agorát, mint az első AP csuklóst a városban - ellenben a BKVnak (és a VKM-nek) nem lett volna szükséges, hogy dolga legyen a Giron XXL-lel. A KM-nek semmiképp sem lenne dolga megőrizni az Agorát, ott ellenben elférne a 293-as, ha megőrzött lenne, és nem újracsinált. Az összegyűjtött Ikarusokat is lehet vitatni, a 438-as hatalmas műszaki vagy közlekedéstörténeti jelentősségét én nem látom. A 436-os ellenben még mindig magánszemélynél áll szabad ég alatt....
Adott esetben azért lehet vinni egykét is, ha annak az egykének valami hatalmas kortörténeti vagy műszaki jelentősége van. Pl. az egy példányban gyártott Ikarus 293-nak is jogosan kerül megőrzésre mindkét példánya :)
Volt kolléga, aki kivette reggel a könyvet, majd visszament a diszpécserekhez, hogy nincs benne a könyv. Míg kiderítették volna, hogy miért nincs benne, addig kénytelenek voltak neki másik buszt adni, hisz indulása volt, könyv nélkül pedig annak idején nem szabadott kimenni. Ha bármelyik műhelynek dolga volt a kocsival, akkor mindig bevitték a könyvét és amíg nem végeztek, nem tették vissza a buszba, innen lehetett tudni, hogy dolgoznak rajta, akkor is, ha a helyén állt.
Sofőr maximum akkor vette ki a buszból, ha nem akart azzal a busszal kimenni aznap. Nálunk akkor került be soron kívül új könyv, ha nem akarták, hogy valakinek a bejegyzését más is olvassa (valami csunyát írt). De akkor is ment az arhívumba, nem a kukába dobták és nem is vitte haza senki.
De ne felejtsük el, hogy ezen a buszon csak a táblák és a matricák magyarok. Ez ért írtam korábban, hogy a Made in Hungary felirat csak egy vicc. Ez valójában egy normál Irisbus Agora, feltehetően a Karosa gyárból.
Nyilván nem tesznek büntetőfeljelentést, de az a busz nem tud kimenni forgalomba, amíg észre nem veszik és nem pótolják a könyvet. Tehát mondjuk másnap műszakkezdéskor. Gondolom mikor elvinnéd, nem akarnál szólni, hogy pótolják. Szerintem ne vidd el.
Szerintem amiből csak 1 vagy pár darab készült, azt mindenképpen meg kellene őrizni, mégis sokszor szétváltak őket selejtezés után.Pl.Ilarus260T bolygóajtós változata, szerintem 10 évet se járt, miután hazahozták Németországból, a BKV forgalomba állíthattak volna.Ebből 2 Db készült, a másik egy rancajtós , az BKV ,volt.Szerintem az meg lett őrizve.
De a 415 proto is sajnos bontó végzetű lett, már 2001 óta nincs semmi belőle, az emlékein kívül.Ez ugye a bkv s proto, ami utana a Nógrad volané volt, de ők csak mostanában kezdték el megőrizni, vagy gyűjtők kezére juttatni a buszokat, amik között sok egyedi , 1.kocsi van.Pl.proto 417 és,435 .A 417 es a volambusz értékmentési programjában van, a 435 öst gyűjtőnél.De a legutolsó rancajtós 280 as a volánnál, a CKC 958 is gyűjtőé lett.
A felsorolás nem teljes körű.
A többiek többet is fel sorolnak,
Volvo localot megőrizni kíváncsi leszek ez eszébe jut e annyira valakinek hogy meg is őrizze.Mondjuk a Volánbusz értékmentési programja.Nógrad tele van velük, noha nem éppen közkedvelt buszok, bár valaki nagyon szereti..én nyilván az ellentabort erősítem. Vajon Gyűjtő erre áldozna ha megteheti..?
Van egy ötletem: képzeld azt, hogy megmenekült és ki van állítva, gondolom így is pont annyiszor fogod meglátogatni, mintha tényleg megőrizték volna...
Vagy akkor se... Az eddig megmentettek között is van olyan, ami már évek óta nem volt utcán, de még megnézni se lehet őket, akkor minek? Rendszeresen előjön ez a téma, de egy több száz darabos flotta - amiről egyesek álmodoznak - már tényleg kezelhetetlen és érdektelen lenne. Ha valakinek annyira fontos az a nyamvadt Agora, akkor vegye meg, aztán nézegesse.
Szentendre nem a KM, oda az kerül, ami a főváros közösségi közlekedésében releváns eszköz. Mivel a BKV már nem kevés pénzt elvert mindenféle hulladékra (MAN Ik55. például, mert D614 csak orrmotoros buszokban lehet - mondta ezt egy BKVs, meg irreleváns eszközökre - EAGk) simán elférne ott az Agora is.
Köszönöm szépen, hogy válaszoltál. Abban még reménykedem, hogy itt-ott előkerülnek majd olyan képek amelyekről megállapítható, melyik változatot ábrázolják.