Keresés

Részletes keresés

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.08 -1 2 109986

kurva sokan kíváncsiak

Ez abszolúte lényegtelen, ha a kérdés az, hogy mi a dolga a BKV/VTM-nek, és mi a KM-nek. A BKV-nak sem a Girónnal, sem a pécsi 284-essel, sem az 55-össel, sem az Egyedikkel nem kellene dolga legyen. Pláne, amíg nincsenek olyan, a fővárosi közlekedést meghatározó járművek (ezekből van könnyen elérhető roncs, bár általában nem fővárosi eredettel) mint az ITC600 vagy az IC600 - esetleg kevésbé meghatározó, mint az Ikarus 30 vagy 31. Vagy esetlegesen a jelenleginél több változatú Ikarus 260/280. 
Ezek megőrzése ugyanis a VTM feladata. 

A normálisan utángyártott 293-assal a Közlekedési Múzeum foglalkozhatna, de akkor pedig kb bármilyen valaha Mo.n gyártott járművet újra lehetne gyártani. Mert "kurva sokan kíváncsiak" rá. 

Előzmény: torqmatic (109983)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.08 -1 2 109985

 te nagyon nem érted a retró és a nosztalgia lényegét.

Ez kétségtelenül így van. A meglévő történelmi emlékeket [tetszik, nem tetszik az Agora mérföldkő, akkor is, ha a kutyát nem érdekli] (Irisbus Agora, Rádió, Földművelésügyi Minisztérium) el kell pusztítani, vagy meg kell gyalázni (AA-IK 405, Diósgyőr), a nem létezőket pedig patyomiknbetonból kell újjáönteni (Girón, Várnegyed) 
Véletlenül sem a megőrzés// hiteles, eredeti eszközök felhasználásával történő felújítás számít. Nézzen ki úgy, mintha - lehetőleg jóval drágábban annál, mint amilyen akkor lenne, ha jó lenne. 

Előzmény: torqmatic (109983)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 109984

Nem a 303 vázelemeinek felhasználásával ?

Előzmény: Obus (109981)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.08 0 3 109983

Egy több ezer példányban gyártott, a maiakhoz egyébként eléggé hasonló külföldi típus egy maréknyi fanatikuson kívül a kutyát nem érdekli, függetlenül attól, hogy hanyadik alacsonypadlós csuklós volt a városban, míg az általad izzadságszagúan Gironnak csúfolt duplacsuklós replikára kurva sokan kíváncsiak, most legutóbb például a Gehilio's Garage csinált róla videót és 1 nap alatt már 20 ezren látták. Szóval jól van így minden, ahogy van, ellenben úgy látom, hogy te nagyon nem érted a retró és a nosztalgia lényegét.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109979)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109982

Köszönöm.

Előzmény: Obus (109981)
Obus Creative Commons License 2024.01.07 0 1 109981

Előzmény: Gordon Zsigmond (109980)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109980

Uraim!

Lehet tudni valamit egy bizonyos Ikarus "Kis-Balogh" kísérleti autóbuszról?

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.07 -1 3 109979

Két külön múzeumról, két külön kiállítási filozófiáról, szükséges hozzáállásról beszélünk. 
A VKM-nek szerintem dolga megőrizni az Agorát, mint az első AP csuklóst a városban - ellenben a BKVnak (és a VKM-nek) nem lett volna szükséges, hogy dolga legyen a Giron XXL-lel. 
A KM-nek semmiképp sem lenne dolga megőrizni az Agorát, ott ellenben elférne a 293-as, ha megőrzött lenne, és nem újracsinált. Az összegyűjtött Ikarusokat is lehet vitatni, a 438-as hatalmas műszaki vagy közlekedéstörténeti jelentősségét én nem látom. A 436-os ellenben még mindig magánszemélynél áll szabad ég alatt.... 

Előzmény: nohab (109978)
nohab Creative Commons License 2024.01.07 0 2 109978

Adott esetben azért lehet vinni egykét is, ha annak az egykének valami hatalmas kortörténeti vagy műszaki jelentősége van. Pl. az egy példányban gyártott Ikarus 293-nak is jogosan kerül megőrzésre mindkét példánya :)

Előzmény: trizs77 (109956)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 1 109977

Volt kolléga, aki kivette reggel a könyvet, majd visszament a diszpécserekhez, hogy nincs benne a könyv. Míg kiderítették volna, hogy miért nincs benne, addig kénytelenek voltak neki másik buszt adni, hisz indulása volt, könyv nélkül pedig annak idején nem szabadott kimenni. Ha bármelyik műhelynek dolga volt a kocsival, akkor mindig bevitték a könyvét és amíg nem végeztek, nem tették vissza a buszba, innen lehetett tudni, hogy dolgoznak rajta, akkor is, ha a helyén állt.

Előzmény: Tarjánfan (109976)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 109976

Ezt is a méhbe viszik?

Valaki nem.akar kihozni egy buszt, akkor kiveszi a könyvet?

Előzmény: trizs77 (109974)
triplaharom Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109975

El tud az veszni is ...

Előzmény: Tarjánfan (109965)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109974

Szabály szerint az ilyen könyveket 2=kettő évig kellett megőrizni.

Ha valamilyen hivatalos eljárásban (például Igazságügyi szakértői vizsgálat) volt érintettség akkor 5 évig.

 

Kettő év után általában ment a MÉH-be.

 

 

gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109973

Sofőr maximum akkor vette ki a buszból, ha nem akart azzal a busszal kimenni aznap. Nálunk akkor került be soron kívül új könyv, ha nem akarták, hogy valakinek a bejegyzését más is olvassa (valami csunyát írt). De akkor is ment az arhívumba, nem a kukába dobták és nem is vitte haza senki.

Előzmény: Tarjánfan (109972)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109972

Nem akarom lenyúlni ne értsétek félre

Csak érdekelt

Amúgy szerintem azt nem nyúlta le senki más se.Esetleg egy sofőr.

 

Előzmény: trizs77 (109970)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109971

Ja köszi

 

Előzmény: gracza (109969)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109970

Erre FOMA olvtárs tud jól válaszolni.

 

A kis értékű lopás is lopás.

Más kérdés, hogy büntető feljelentés - ha mást nem követett el - nem lesz az ügyből.

Előzmény: Tarjánfan (109965)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109969

De lehet, hogy egyenesen Franciaországból érkezett, mert a VIN-Decoder így fejti meg az alvázszámát:

 

Előzmény: gracza (109968)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109968

De ne felejtsük el, hogy ezen a buszon csak a táblák és a matricák magyarok. Ez ért írtam korábban, hogy a Made in Hungary felirat csak egy vicc. Ez valójában egy normál Irisbus Agora, feltehetően a Karosa gyárból.

Előzmény: Tarjánfan (109963)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109967

Nyilván nem tesznek büntetőfeljelentést, de az a busz nem tud kimenni forgalomba, amíg észre nem veszik és nem pótolják a könyvet. Tehát mondjuk másnap műszakkezdéskor. Gondolom mikor elvinnéd, nem akarnál szólni, hogy pótolják. Szerintem ne vidd el.

Előzmény: Tarjánfan (109965)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109966

Nekem ugyan nem hiányzik, csak kezeljük már külön a két múzeumot - ti beszéltek trizzsel a KMről, amúgy nem volt róla szó, hogy bárki oda szánná.

Előzmény: torqmatic (109962)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 109965

Bocsi annyi lemaradt hogy kérdeznék valamit trizs77 től: 

Az büntethető aki ellopja egy busz műszakkönyvét?

 

Előzmény: Tarjánfan (109964)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 109964

Jav: Szétvágják őket 

Előzmény: Tarjánfan (109963)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -4 1 109963

Szerintem amiből csak 1 vagy pár darab készült, azt mindenképpen meg kellene őrizni, mégis sokszor szétváltak őket selejtezés után.Pl.Ilarus260T bolygóajtós változata, szerintem 10 évet se járt, miután hazahozták Németországból, a BKV forgalomba állíthattak volna.Ebből 2 Db készült, a másik egy rancajtós , az BKV ,volt.Szerintem az meg lett őrizve.

De a 415 proto is sajnos bontó végzetű lett, már 2001 óta nincs semmi belőle, az emlékein kívül.Ez ugye a bkv s proto, ami utana a Nógrad volané volt, de ők csak mostanában kezdték el megőrizni, vagy gyűjtők kezére juttatni a buszokat, amik között sok egyedi , 1.kocsi van.Pl.proto 417 és,435 .A 417 es a volambusz értékmentési programjában van, a 435 öst gyűjtőnél.De a legutolsó rancajtós 280 as a volánnál, a CKC 958 is gyűjtőé lett.

A felsorolás nem teljes körű.

A többiek többet is fel sorolnak, 

Volvo localot megőrizni kíváncsi leszek ez eszébe jut e annyira valakinek hogy meg is őrizze.Mondjuk a Volánbusz értékmentési programja.Nógrad tele van velük, noha nem éppen közkedvelt buszok, bár valaki nagyon szereti..én nyilván az ellentabort erősítem.  Vajon Gyűjtő erre áldozna ha megteheti..?

Rába se lett megmentve a helyi kivitelben.(091)

 

 

 

Előzmény: trizs77 (109956)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.07 0 4 109962

Van egy ötletem: képzeld azt, hogy megmenekült és ki van állítva, gondolom így is pont annyiszor fogod meglátogatni, mintha tényleg megőrizték volna...

Előzmény: TorzónBorzAlom (109959)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.07 0 5 109961

Vagy akkor se... Az eddig megmentettek között is van olyan, ami már évek óta nem volt utcán, de még megnézni se lehet őket, akkor minek? Rendszeresen előjön ez a téma, de egy több száz darabos flotta - amiről egyesek álmodoznak - már tényleg kezelhetetlen és érdektelen lenne. Ha valakinek annyira fontos az a nyamvadt Agora, akkor vegye meg, aztán nézegesse.

Előzmény: trizs77 (109956)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 -3 0 109960

Szentendrére? Localo mondjuk tényleg lehetne, meg SL223-as is, de végülis BKV a tulaj, elfogadható, ha Arrivás eszközöket nem akarnak. 

Előzmény: nemeza (109958)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 -5 2 109959

Szentendre nem a KM, oda az kerül, ami a főváros közösségi közlekedésében releváns eszköz. Mivel a BKV már nem kevés pénzt elvert mindenféle hulladékra (MAN Ik55. például, mert D614 csak orrmotoros buszokban lehet - mondta ezt egy BKVs, meg irreleváns eszközökre - EAGk) simán elférne ott az Agora is.

Előzmény: trizs77 (109956)
nemeza Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 109958

Localo vagy Régió is jó lenne, meg persze a meglevő EAGok mellé egy E94F (pl.az utolsó, 3 tengelyes) illetve az egyik katonai E95Express

Előzmény: trizs77 (109956)
Ta1 Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 109957

Köszönöm szépen, hogy válaszoltál. Abban még reménykedem, hogy itt-ott előkerülnek majd olyan képek amelyekről megállapítható, melyik változatot ábrázolják.

 

A külön kis tanulmányt át fogom nézni.

Előzmény: Mihál (109955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!