Sofőr maximum akkor vette ki a buszból, ha nem akart azzal a busszal kimenni aznap. Nálunk akkor került be soron kívül új könyv, ha nem akarták, hogy valakinek a bejegyzését más is olvassa (valami csunyát írt). De akkor is ment az arhívumba, nem a kukába dobták és nem is vitte haza senki.
De ne felejtsük el, hogy ezen a buszon csak a táblák és a matricák magyarok. Ez ért írtam korábban, hogy a Made in Hungary felirat csak egy vicc. Ez valójában egy normál Irisbus Agora, feltehetően a Karosa gyárból.
Nyilván nem tesznek büntetőfeljelentést, de az a busz nem tud kimenni forgalomba, amíg észre nem veszik és nem pótolják a könyvet. Tehát mondjuk másnap műszakkezdéskor. Gondolom mikor elvinnéd, nem akarnál szólni, hogy pótolják. Szerintem ne vidd el.
Szerintem amiből csak 1 vagy pár darab készült, azt mindenképpen meg kellene őrizni, mégis sokszor szétváltak őket selejtezés után.Pl.Ilarus260T bolygóajtós változata, szerintem 10 évet se járt, miután hazahozták Németországból, a BKV forgalomba állíthattak volna.Ebből 2 Db készült, a másik egy rancajtós , az BKV ,volt.Szerintem az meg lett őrizve.
De a 415 proto is sajnos bontó végzetű lett, már 2001 óta nincs semmi belőle, az emlékein kívül.Ez ugye a bkv s proto, ami utana a Nógrad volané volt, de ők csak mostanában kezdték el megőrizni, vagy gyűjtők kezére juttatni a buszokat, amik között sok egyedi , 1.kocsi van.Pl.proto 417 és,435 .A 417 es a volambusz értékmentési programjában van, a 435 öst gyűjtőnél.De a legutolsó rancajtós 280 as a volánnál, a CKC 958 is gyűjtőé lett.
A felsorolás nem teljes körű.
A többiek többet is fel sorolnak,
Volvo localot megőrizni kíváncsi leszek ez eszébe jut e annyira valakinek hogy meg is őrizze.Mondjuk a Volánbusz értékmentési programja.Nógrad tele van velük, noha nem éppen közkedvelt buszok, bár valaki nagyon szereti..én nyilván az ellentabort erősítem. Vajon Gyűjtő erre áldozna ha megteheti..?
Van egy ötletem: képzeld azt, hogy megmenekült és ki van állítva, gondolom így is pont annyiszor fogod meglátogatni, mintha tényleg megőrizték volna...
Vagy akkor se... Az eddig megmentettek között is van olyan, ami már évek óta nem volt utcán, de még megnézni se lehet őket, akkor minek? Rendszeresen előjön ez a téma, de egy több száz darabos flotta - amiről egyesek álmodoznak - már tényleg kezelhetetlen és érdektelen lenne. Ha valakinek annyira fontos az a nyamvadt Agora, akkor vegye meg, aztán nézegesse.
Szentendre nem a KM, oda az kerül, ami a főváros közösségi közlekedésében releváns eszköz. Mivel a BKV már nem kevés pénzt elvert mindenféle hulladékra (MAN Ik55. például, mert D614 csak orrmotoros buszokban lehet - mondta ezt egy BKVs, meg irreleváns eszközökre - EAGk) simán elférne ott az Agora is.
Köszönöm szépen, hogy válaszoltál. Abban még reménykedem, hogy itt-ott előkerülnek majd olyan képek amelyekről megállapítható, melyik változatot ábrázolják.
Annyit lehet tudni, hogy a 109 db FAÜ csuklósból 5 db volt egybe-ablakos (leereszthető ablakú):
85-47, 85-52, 86-01, -05 és -32.
A tolóablakosokról nincs olyan adat, hogy melyik volt hátul egyablakos és melyik háromablakos. A gépes részek eredete többnyire rendszám szerint ismert, míg az utánfutókról nem készült ilyen feljegyzés.
Ami adatot találtam, honlapomon közzétettem, a csuklósításról egy külön kis tanulmányt is írtam.(mihal.fw.hu)
Akkor a kevedért másképp fogalmazok: a Smena Symbolommal nem fotóztam sziines filmre. Amikor színes filmre fotóztam, már nem a Smena Symbolt használtam. Így már akkor talán érthető, hogy miért a színes képből következtetek az készítés időpontkára.
A film* dönti el, hogy a kép színes-e, nem a gép**, szóval attól, hogy Smena Symbol, még mehetett bele színes film. Az tuti, hogy ez nem Orwocolor vagy Orwochrome film.
*minden filmet lehet fekete-fehérnek hívni, a negatívot (C-41) és a diát (E-6) általában lehet keresztbe hívni (nagyon röviden) **vannak egyszer használható, filmmel előre betöltött gépek - ilyen esetben sem a gép számít, csak ilyenor nincs választási lehetőség.
Az első buszfotóm, ami meg is maradt. Még papírra, de már nem a Smena Symbol (Смена Символ) gépemmel készült, mivel az fekete-fehér volt. A készítés évére csak tippelni tudok, mivel egy általános iskolai felső tagozatos osztálykiánduláson készült a Budai Várban, ami még egynapos kirándulás volt, ezért 6. osztályra tippelek, tehát 1989 tavaszára. Ezt igazolja a színes kép is, mert körülbelül ekkor kaptam előszőr színes gépet.
Valószínüleg amelyikből nem lesz fémhulladék, azt jó eséllyel kelet felé értékesítik (remlem, Magyarországot kihagyják), de 2023-ban még Rómában is láttam belőlük.
A midi esetében a homlokfal és a hátfal saját tervezésű és ami nagyon fontos, hogy a technikai specifikáció is.
Jó kérdés, hogy mit is ért technikai specifikáció alatt.
Mindenesetre a homlokfal és a hátfal közötti komplett vázat biztos nem, mert az - ahogyan egy szemfüles topiktárs már korábban megtalálta - egy az egyben a CRRC TEG6853 (és nem a 405 áttervezve, ahogy sokan hittük).