Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109974

Szabály szerint az ilyen könyveket 2=kettő évig kellett megőrizni.

Ha valamilyen hivatalos eljárásban (például Igazságügyi szakértői vizsgálat) volt érintettség akkor 5 évig.

 

Kettő év után általában ment a MÉH-be.

 

 

gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109973

Sofőr maximum akkor vette ki a buszból, ha nem akart azzal a busszal kimenni aznap. Nálunk akkor került be soron kívül új könyv, ha nem akarták, hogy valakinek a bejegyzését más is olvassa (valami csunyát írt). De akkor is ment az arhívumba, nem a kukába dobták és nem is vitte haza senki.

Előzmény: Tarjánfan (109972)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109972

Nem akarom lenyúlni ne értsétek félre

Csak érdekelt

Amúgy szerintem azt nem nyúlta le senki más se.Esetleg egy sofőr.

 

Előzmény: trizs77 (109970)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109971

Ja köszi

 

Előzmény: gracza (109969)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109970

Erre FOMA olvtárs tud jól válaszolni.

 

A kis értékű lopás is lopás.

Más kérdés, hogy büntető feljelentés - ha mást nem követett el - nem lesz az ügyből.

Előzmény: Tarjánfan (109965)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109969

De lehet, hogy egyenesen Franciaországból érkezett, mert a VIN-Decoder így fejti meg az alvázszámát:

 

Előzmény: gracza (109968)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109968

De ne felejtsük el, hogy ezen a buszon csak a táblák és a matricák magyarok. Ez ért írtam korábban, hogy a Made in Hungary felirat csak egy vicc. Ez valójában egy normál Irisbus Agora, feltehetően a Karosa gyárból.

Előzmény: Tarjánfan (109963)
gracza Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109967

Nyilván nem tesznek büntetőfeljelentést, de az a busz nem tud kimenni forgalomba, amíg észre nem veszik és nem pótolják a könyvet. Tehát mondjuk másnap műszakkezdéskor. Gondolom mikor elvinnéd, nem akarnál szólni, hogy pótolják. Szerintem ne vidd el.

Előzmény: Tarjánfan (109965)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.07 0 0 109966

Nekem ugyan nem hiányzik, csak kezeljük már külön a két múzeumot - ti beszéltek trizzsel a KMről, amúgy nem volt róla szó, hogy bárki oda szánná.

Előzmény: torqmatic (109962)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 109965

Bocsi annyi lemaradt hogy kérdeznék valamit trizs77 től: 

Az büntethető aki ellopja egy busz műszakkönyvét?

 

Előzmény: Tarjánfan (109964)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -2 0 109964

Jav: Szétvágják őket 

Előzmény: Tarjánfan (109963)
Tarjánfan Creative Commons License 2024.01.07 -4 1 109963

Szerintem amiből csak 1 vagy pár darab készült, azt mindenképpen meg kellene őrizni, mégis sokszor szétváltak őket selejtezés után.Pl.Ilarus260T bolygóajtós változata, szerintem 10 évet se járt, miután hazahozták Németországból, a BKV forgalomba állíthattak volna.Ebből 2 Db készült, a másik egy rancajtós , az BKV ,volt.Szerintem az meg lett őrizve.

De a 415 proto is sajnos bontó végzetű lett, már 2001 óta nincs semmi belőle, az emlékein kívül.Ez ugye a bkv s proto, ami utana a Nógrad volané volt, de ők csak mostanában kezdték el megőrizni, vagy gyűjtők kezére juttatni a buszokat, amik között sok egyedi , 1.kocsi van.Pl.proto 417 és,435 .A 417 es a volambusz értékmentési programjában van, a 435 öst gyűjtőnél.De a legutolsó rancajtós 280 as a volánnál, a CKC 958 is gyűjtőé lett.

A felsorolás nem teljes körű.

A többiek többet is fel sorolnak, 

Volvo localot megőrizni kíváncsi leszek ez eszébe jut e annyira valakinek hogy meg is őrizze.Mondjuk a Volánbusz értékmentési programja.Nógrad tele van velük, noha nem éppen közkedvelt buszok, bár valaki nagyon szereti..én nyilván az ellentabort erősítem.  Vajon Gyűjtő erre áldozna ha megteheti..?

Rába se lett megmentve a helyi kivitelben.(091)

 

 

 

Előzmény: trizs77 (109956)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.07 0 4 109962

Van egy ötletem: képzeld azt, hogy megmenekült és ki van állítva, gondolom így is pont annyiszor fogod meglátogatni, mintha tényleg megőrizték volna...

Előzmény: TorzónBorzAlom (109959)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.07 0 5 109961

Vagy akkor se... Az eddig megmentettek között is van olyan, ami már évek óta nem volt utcán, de még megnézni se lehet őket, akkor minek? Rendszeresen előjön ez a téma, de egy több száz darabos flotta - amiről egyesek álmodoznak - már tényleg kezelhetetlen és érdektelen lenne. Ha valakinek annyira fontos az a nyamvadt Agora, akkor vegye meg, aztán nézegesse.

Előzmény: trizs77 (109956)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 -3 0 109960

Szentendrére? Localo mondjuk tényleg lehetne, meg SL223-as is, de végülis BKV a tulaj, elfogadható, ha Arrivás eszközöket nem akarnak. 

Előzmény: nemeza (109958)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 -5 2 109959

Szentendre nem a KM, oda az kerül, ami a főváros közösségi közlekedésében releváns eszköz. Mivel a BKV már nem kevés pénzt elvert mindenféle hulladékra (MAN Ik55. például, mert D614 csak orrmotoros buszokban lehet - mondta ezt egy BKVs, meg irreleváns eszközökre - EAGk) simán elférne ott az Agora is.

Előzmény: trizs77 (109956)
nemeza Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 109958

Localo vagy Régió is jó lenne, meg persze a meglevő EAGok mellé egy E94F (pl.az utolsó, 3 tengelyes) illetve az egyik katonai E95Express

Előzmény: trizs77 (109956)
Ta1 Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 109957

Köszönöm szépen, hogy válaszoltál. Abban még reménykedem, hogy itt-ott előkerülnek majd olyan képek amelyekről megállapítható, melyik változatot ábrázolják.

 

A külön kis tanulmányt át fogom nézni.

Előzmény: Mihál (109955)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.06 0 4 109956

Először azt vigyük be a múzeumba amiből 100-200-500-1000 db közlekedett idehaza.

Majd utánuk azt amiből 1 db.

 

 

Előzmény: riezaK (109951)
Mihál Creative Commons License 2024.01.06 0 0 109955

Annyit lehet tudni, hogy a 109 db FAÜ csuklósból 5 db volt egybe-ablakos (leereszthető ablakú):

85-47, 85-52, 86-01, -05 és -32.

A tolóablakosokról nincs olyan adat, hogy melyik volt hátul egyablakos és melyik háromablakos. A gépes részek eredete többnyire rendszám szerint ismert, míg az utánfutókról nem készült ilyen feljegyzés.

Ami adatot találtam, honlapomon közzétettem, a csuklósításról egy külön kis tanulmányt is írtam.(mihal.fw.hu)

Előzmény: Ta1 (109873)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 1 109954

Akkor a kevedért másképp fogalmazok: a Smena Symbolommal nem fotóztam sziines filmre. Amikor színes filmre fotóztam, már nem a Smena Symbolt használtam. Így már akkor talán érthető, hogy miért a színes képből következtetek az készítés időpontkára.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109953)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 0 0 109953

A film* dönti el, hogy a kép színes-e, nem a gép**, szóval attól, hogy Smena Symbol, még mehetett bele színes film. Az tuti, hogy ez nem Orwocolor vagy Orwochrome film.

*minden filmet lehet fekete-fehérnek hívni, a negatívot (C-41) és a diát (E-6) általában lehet keresztbe hívni (nagyon röviden)
**vannak egyszer használható, filmmel előre betöltött gépek - ilyen esetben sem a gép számít, csak ilyenor nincs választási lehetőség.

Előzmény: gracza (109952)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 5 109952

Az első buszfotóm, ami meg is maradt. Még papírra, de már nem a Smena Symbol (Смена Символ) gépemmel készült, mivel az fekete-fehér volt. A készítés évére csak tippelni tudok, mivel egy általános iskolai felső tagozatos osztálykiánduláson készült a Budai Várban, ami még egynapos kirándulás volt, ezért 6. osztályra tippelek, tehát 1989 tavaszára. Ezt igazolja a színes kép is, mert körülbelül ekkor kaptam előszőr színes gépet.

 

 

riezaK Creative Commons License 2024.01.06 -2 3 109951

Simán elfér az az egy. Volt ilyen is. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (109945)
riezaK Creative Commons License 2024.01.06 0 2 109950

Románok felszippantják, mert ők mindenben franciának képzelik magukat :D 

Előzmény: gracza (109949)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 0 109949

Valószínüleg amelyikből nem lesz fémhulladék, azt jó eséllyel kelet felé értékesítik (remlem, Magyarországot kihagyják), de 2023-ban még Rómában is láttam belőlük.

Előzmény: riezaK (109948)
riezaK Creative Commons License 2024.01.05 0 1 109948

Akit érdekel, utazzon Franciaországba, ott lehet még találni belüle üzemben is.

 

Sztem Pozsonyig is elég menni. Vagy Románia. 

Előzmény: gracza (109946)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.05 0 1 109947

A midi esetében a homlokfal és a hátfal saját tervezésű és ami nagyon fontos, hogy a technikai specifikáció is.

 

Jó kérdés, hogy mit is ért technikai specifikáció alatt.

Mindenesetre a homlokfal és a hátfal közötti komplett vázat biztos nem, mert az - ahogyan egy szemfüles topiktárs már korábban megtalálta - egy az egyben a CRRC TEG6853 (és nem a 405 áttervezve, ahogy sokan hittük).

Előzmény: 7-es troli (109944)
gracza Creative Commons License 2024.01.05 0 5 109946

Na azért ne essünk túlzásba. Emiatt a busz miatt kellet terápiára járnom, ahol segítettek feldolgozni az élményeket. :-) Inkább felejtsük el! Akit érdekel, utazzon Franciaországba, ott lehet még találni belüle üzemben is.

Előzmény: Gordon Zsigmond (109945)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.05 -4 1 109945

Ennyi erővel betolhatnák a szentendrei múzeumba is...

Előzmény: seadxdx (109935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!