Szentendre nem a KM, oda az kerül, ami a főváros közösségi közlekedésében releváns eszköz. Mivel a BKV már nem kevés pénzt elvert mindenféle hulladékra (MAN Ik55. például, mert D614 csak orrmotoros buszokban lehet - mondta ezt egy BKVs, meg irreleváns eszközökre - EAGk) simán elférne ott az Agora is.
Köszönöm szépen, hogy válaszoltál. Abban még reménykedem, hogy itt-ott előkerülnek majd olyan képek amelyekről megállapítható, melyik változatot ábrázolják.
Annyit lehet tudni, hogy a 109 db FAÜ csuklósból 5 db volt egybe-ablakos (leereszthető ablakú):
85-47, 85-52, 86-01, -05 és -32.
A tolóablakosokról nincs olyan adat, hogy melyik volt hátul egyablakos és melyik háromablakos. A gépes részek eredete többnyire rendszám szerint ismert, míg az utánfutókról nem készült ilyen feljegyzés.
Ami adatot találtam, honlapomon közzétettem, a csuklósításról egy külön kis tanulmányt is írtam.(mihal.fw.hu)
Akkor a kevedért másképp fogalmazok: a Smena Symbolommal nem fotóztam sziines filmre. Amikor színes filmre fotóztam, már nem a Smena Symbolt használtam. Így már akkor talán érthető, hogy miért a színes képből következtetek az készítés időpontkára.
A film* dönti el, hogy a kép színes-e, nem a gép**, szóval attól, hogy Smena Symbol, még mehetett bele színes film. Az tuti, hogy ez nem Orwocolor vagy Orwochrome film.
*minden filmet lehet fekete-fehérnek hívni, a negatívot (C-41) és a diát (E-6) általában lehet keresztbe hívni (nagyon röviden) **vannak egyszer használható, filmmel előre betöltött gépek - ilyen esetben sem a gép számít, csak ilyenor nincs választási lehetőség.
Az első buszfotóm, ami meg is maradt. Még papírra, de már nem a Smena Symbol (Смена Символ) gépemmel készült, mivel az fekete-fehér volt. A készítés évére csak tippelni tudok, mivel egy általános iskolai felső tagozatos osztálykiánduláson készült a Budai Várban, ami még egynapos kirándulás volt, ezért 6. osztályra tippelek, tehát 1989 tavaszára. Ezt igazolja a színes kép is, mert körülbelül ekkor kaptam előszőr színes gépet.
Valószínüleg amelyikből nem lesz fémhulladék, azt jó eséllyel kelet felé értékesítik (remlem, Magyarországot kihagyják), de 2023-ban még Rómában is láttam belőlük.
A midi esetében a homlokfal és a hátfal saját tervezésű és ami nagyon fontos, hogy a technikai specifikáció is.
Jó kérdés, hogy mit is ért technikai specifikáció alatt.
Mindenesetre a homlokfal és a hátfal közötti komplett vázat biztos nem, mert az - ahogyan egy szemfüles topiktárs már korábban megtalálta - egy az egyben a CRRC TEG6853 (és nem a 405 áttervezve, ahogy sokan hittük).
Na azért ne essünk túlzásba. Emiatt a busz miatt kellet terápiára járnom, ahol segítettek feldolgozni az élményeket. :-) Inkább felejtsük el! Akit érdekel, utazzon Franciaországba, ott lehet még találni belüle üzemben is.
A V4 verziótól kezdve mindenki szabadon eldöntheti, mennyiben magyar ill mennyiben valóban Ikarus majd, amit a vevő fog kapni egy-egy megrendelés során.
Újabb cikk az Ikarusrol.
Mindenki döntse el, hogy mennyire magyar ezután bármelyik V4 típus, vagy akár majd a sorozatban gyártott önjáró alváz. a cikk szerint százas nagyságrendBen érkezett már megrendelés, sőt egy hazai gyártó is lat benne fantáziát a saját alváz beszállítójanak nehezsegei Miatt. Gondolom az ITK lehet az a huszgyár. Ha így van/lesz, lehet jóval több magyar hozzáadott értek lesz benne, mint az Ikarus buszaiban.
Érdekesek ezek a franciák, láttam olyan Renault-Karosa oktatóbuszt amiben minden fordítva volt, pl a retarder kapcsoló volt baloldalt és az irányjelző kapcsoló pedig jobb oldalon...
*Protók alatt a BKV-nak szántakat értem, mert ezen ugyan volt hűtőrács a lökhárító alatt, de még tele volt sok más régies elemmel (pl. a hátfalat körbeölelő díszléc), ami a kiállított 280-ason már nem volt.
Szeretném megkérdezni, hogy az ezen meg ezen a képen szereplő 280-as, amelyik az 1973-as BNV-n látható kiállítva, vajon melyik gép lehetett? Az ajtók alsó virslijei még az oldalsó díszléc fölé érnek, mint az 1972-es 260-asokon, vagy a protókon. Az első lökhárító alatti köténylemezen ugyanolyan szellőzőrács látszik, mint a korai orrhűtős, farmotoros 200-asoknál. Ilyen a protókon nem volt, az első szériás 280-asokon sem láttam még, ahogy ez utóbbiakon a hosszított alsó ajtóüveget sem. Viszont homlokfal már a sorozatkocsikra jellemző, kétoldali záródású (a protókon az I K A R U S felirat alatt volt egy kis fogantyú), és a hűtőmaszk is a később megszokott a díszcsíkokkal. Szóval szeretnék kérni egy kis segítséget.