Keresés

Részletes keresés

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 -5 2 109959

Szentendre nem a KM, oda az kerül, ami a főváros közösségi közlekedésében releváns eszköz. Mivel a BKV már nem kevés pénzt elvert mindenféle hulladékra (MAN Ik55. például, mert D614 csak orrmotoros buszokban lehet - mondta ezt egy BKVs, meg irreleváns eszközökre - EAGk) simán elférne ott az Agora is.

Előzmény: trizs77 (109956)
nemeza Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 109958

Localo vagy Régió is jó lenne, meg persze a meglevő EAGok mellé egy E94F (pl.az utolsó, 3 tengelyes) illetve az egyik katonai E95Express

Előzmény: trizs77 (109956)
Ta1 Creative Commons License 2024.01.06 -1 0 109957

Köszönöm szépen, hogy válaszoltál. Abban még reménykedem, hogy itt-ott előkerülnek majd olyan képek amelyekről megállapítható, melyik változatot ábrázolják.

 

A külön kis tanulmányt át fogom nézni.

Előzmény: Mihál (109955)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.06 0 4 109956

Először azt vigyük be a múzeumba amiből 100-200-500-1000 db közlekedett idehaza.

Majd utánuk azt amiből 1 db.

 

 

Előzmény: riezaK (109951)
Mihál Creative Commons License 2024.01.06 0 0 109955

Annyit lehet tudni, hogy a 109 db FAÜ csuklósból 5 db volt egybe-ablakos (leereszthető ablakú):

85-47, 85-52, 86-01, -05 és -32.

A tolóablakosokról nincs olyan adat, hogy melyik volt hátul egyablakos és melyik háromablakos. A gépes részek eredete többnyire rendszám szerint ismert, míg az utánfutókról nem készült ilyen feljegyzés.

Ami adatot találtam, honlapomon közzétettem, a csuklósításról egy külön kis tanulmányt is írtam.(mihal.fw.hu)

Előzmény: Ta1 (109873)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 1 109954

Akkor a kevedért másképp fogalmazok: a Smena Symbolommal nem fotóztam sziines filmre. Amikor színes filmre fotóztam, már nem a Smena Symbolt használtam. Így már akkor talán érthető, hogy miért a színes képből következtetek az készítés időpontkára.

Előzmény: TorzónBorzAlom (109953)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.06 0 0 109953

A film* dönti el, hogy a kép színes-e, nem a gép**, szóval attól, hogy Smena Symbol, még mehetett bele színes film. Az tuti, hogy ez nem Orwocolor vagy Orwochrome film.

*minden filmet lehet fekete-fehérnek hívni, a negatívot (C-41) és a diát (E-6) általában lehet keresztbe hívni (nagyon röviden)
**vannak egyszer használható, filmmel előre betöltött gépek - ilyen esetben sem a gép számít, csak ilyenor nincs választási lehetőség.

Előzmény: gracza (109952)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 5 109952

Az első buszfotóm, ami meg is maradt. Még papírra, de már nem a Smena Symbol (Смена Символ) gépemmel készült, mivel az fekete-fehér volt. A készítés évére csak tippelni tudok, mivel egy általános iskolai felső tagozatos osztálykiánduláson készült a Budai Várban, ami még egynapos kirándulás volt, ezért 6. osztályra tippelek, tehát 1989 tavaszára. Ezt igazolja a színes kép is, mert körülbelül ekkor kaptam előszőr színes gépet.

 

 

riezaK Creative Commons License 2024.01.06 -2 3 109951

Simán elfér az az egy. Volt ilyen is. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (109945)
riezaK Creative Commons License 2024.01.06 0 2 109950

Románok felszippantják, mert ők mindenben franciának képzelik magukat :D 

Előzmény: gracza (109949)
gracza Creative Commons License 2024.01.06 0 0 109949

Valószínüleg amelyikből nem lesz fémhulladék, azt jó eséllyel kelet felé értékesítik (remlem, Magyarországot kihagyják), de 2023-ban még Rómában is láttam belőlük.

Előzmény: riezaK (109948)
riezaK Creative Commons License 2024.01.05 0 1 109948

Akit érdekel, utazzon Franciaországba, ott lehet még találni belüle üzemben is.

 

Sztem Pozsonyig is elég menni. Vagy Románia. 

Előzmény: gracza (109946)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.05 0 1 109947

A midi esetében a homlokfal és a hátfal saját tervezésű és ami nagyon fontos, hogy a technikai specifikáció is.

 

Jó kérdés, hogy mit is ért technikai specifikáció alatt.

Mindenesetre a homlokfal és a hátfal közötti komplett vázat biztos nem, mert az - ahogyan egy szemfüles topiktárs már korábban megtalálta - egy az egyben a CRRC TEG6853 (és nem a 405 áttervezve, ahogy sokan hittük).

Előzmény: 7-es troli (109944)
gracza Creative Commons License 2024.01.05 0 5 109946

Na azért ne essünk túlzásba. Emiatt a busz miatt kellet terápiára járnom, ahol segítettek feldolgozni az élményeket. :-) Inkább felejtsük el! Akit érdekel, utazzon Franciaországba, ott lehet még találni belüle üzemben is.

Előzmény: Gordon Zsigmond (109945)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.05 -4 1 109945

Ennyi erővel betolhatnák a szentendrei múzeumba is...

Előzmény: seadxdx (109935)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.05 0 0 109944

A V4 verziótól kezdve mindenki szabadon eldöntheti, mennyiben magyar ill mennyiben valóban Ikarus majd, amit a vevő fog kapni egy-egy megrendelés során.

 

Újabb cikk az Ikarusrol.

Mindenki döntse el, hogy mennyire magyar ezután bármelyik V4 típus, vagy akár majd a sorozatban gyártott önjáró alváz. a cikk szerint százas nagyságrendBen érkezett már megrendelés, sőt egy hazai gyártó is lat benne fantáziát a saját alváz beszállítójanak nehezsegei Miatt. Gondolom az ITK lehet az a huszgyár. Ha így van/lesz, lehet jóval több magyar hozzáadott értek lesz benne, mint az Ikarus buszaiban.

 

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2024/01/05/premium-buszgyarto-szeretne-lenni-az-ikarus/

Obus Creative Commons License 2024.01.05 0 0 109943

Érdekesek ezek a franciák, láttam olyan Renault-Karosa oktatóbuszt amiben minden fordítva volt, pl a retarder kapcsoló volt baloldalt és az irányjelző kapcsoló pedig jobb oldalon...

Előzmény: gracza (109936)
Alien Angel Creative Commons License 2024.01.05 0 0 109942

*Protók alatt a BKV-nak szántakat értem, mert ezen ugyan volt hűtőrács a lökhárító alatt, de még tele volt sok más régies elemmel (pl. a hátfalat körbeölelő díszléc), ami a kiállított 280-ason már nem volt

Előzmény: Alien Angel (109941)
Alien Angel Creative Commons License 2024.01.05 0 1 109941

Szeretném megkérdezni, hogy az ezen meg ezen a képen szereplő 280-as, amelyik az 1973-as BNV-n látható kiállítva, vajon melyik gép lehetett? Az ajtók alsó virslijei még az oldalsó díszléc fölé érnek, mint az 1972-es 260-asokon, vagy a protókon. Az első lökhárító alatti köténylemezen ugyanolyan szellőzőrács látszik, mint a korai orrhűtős, farmotoros 200-asoknál. Ilyen a protókon nem volt, az első szériás 280-asokon sem láttam még, ahogy ez utóbbiakon a hosszított alsó ajtóüveget sem. Viszont homlokfal már a sorozatkocsikra jellemző, kétoldali záródású (a protókon az  I K A R U S  felirat alatt volt egy kis fogantyú), és a hűtőmaszk is a később megszokott a díszcsíkokkal. Szóval szeretnék kérni egy kis segítséget.

trizs77 Creative Commons License 2024.01.04 0 2 109940

Ebből az 1999-ben készült Scania alvázas E 94.15-ből elhoztak akkor egyet bemutatni KORTRIJK-ba a BUSWORLD-re.

 

Az első Busworld volt ahol nézőként már több mint egy tucat magyar is megjelent.

Kiállítóként azelőtti kiállításokon is voltak kint ott magyarok.

 

De nem a csarnokban állították ki az akkor még létező IKARUS standon, hanem a csarnokokon kívül a parkolóban.

Szépen néztek ki sötétzöldben.

Onnan KORTRIJK-ból vitték őket a svédországi megrendelőhöz.

 

Elég hamar, pár év múlva visszakerültek Magyarországra és hónapokig árulták őket Biatorbágyon a Scania bázisán.

 

Kettő db a Kapos Volánhoz került, de nem Kaposvárra hanem Barcsra.

Ha jól tudom a Vízvár-Barcs viszonylaton fejezték be földi pályafutásukat.

Előzmény: gracza (109922)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 2 109939

És a hibajelzések is egyszerűeb leolvashatók voltak a sofőr háta mögötti falra tett lámpákat dekódolva. Ez egy olajnyomás hibajelzés:

 

 

Előzmény: gracza (109938)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 1 109938

Ez az adattáblája:

 

 

Ez pedig a francia humor, amit csak Étienne Vigier úr értett:

 

 

Előzmény: gracza (109936)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109937

Amolyan tipikus levered a lábaddal a fél műszerfalat, ha nem vigyázol elrendezés :D

Előzmény: gracza (109936)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 2 109936

Kár érte, pedig milyen szép volt a vezetőfülkéje is (ja nem). :-)

 

 

 

 

 

És ergonómikus is volt (ja az sem). A kézifék a vezető háta mögött volt, hogy vész esetén tuti ne találja meg:

 

Előzmény: seadxdx (109935)
seadxdx Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109935

Kétszer próbálták eladni eszerint (alul link), de nem vitték el. A fémhulladékos koncessziós dolgok miatt a vasanyagnak eladás is macerás fél éve.

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=165666649&t=9157561

Előzmény: Ep128 (109932)
toto92 Creative Commons License 2024.01.04 -1 0 109934

OFF

 

Nyáron még sikertelenül árulták, ennél frissebb infót nem dobott fel a fórum keresője:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=164945214&t=9157561

Előzmény: gracza (109933)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109933

2019.07.02JÁRMŰÁLLOMÁNY: A BKV Irisbus Agora autóbusza – IIG-954 egyéb állományba áthelyezése.

 

A HBWEB-en ez az utolsó bejegyzés, de Bálint, vagy valaki, aki a tűz közelében van, biztos megmondja majd, ha erre jár.

Előzmény: Ep128 (109932)
Ep128 Creative Commons License 2024.01.04 -1 0 109932

Ez megvan még, vagy már kiskanál?

Előzmény: gracza (109931)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 5 109931

A kollégáknak az OFF miatt engesztelésül (ez is saját kép). Mikor az IIG-954 még cinkotás volt.

 

 

gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109930

Írtam Google Chat-en a régi címedre.

Előzmény: ekowob (109929)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!