Keresés

Részletes keresés

Obus Creative Commons License 2024.01.05 0 0 109943

Érdekesek ezek a franciák, láttam olyan Renault-Karosa oktatóbuszt amiben minden fordítva volt, pl a retarder kapcsoló volt baloldalt és az irányjelző kapcsoló pedig jobb oldalon...

Előzmény: gracza (109936)
Alien Angel Creative Commons License 2024.01.05 0 0 109942

*Protók alatt a BKV-nak szántakat értem, mert ezen ugyan volt hűtőrács a lökhárító alatt, de még tele volt sok más régies elemmel (pl. a hátfalat körbeölelő díszléc), ami a kiállított 280-ason már nem volt

Előzmény: Alien Angel (109941)
Alien Angel Creative Commons License 2024.01.05 0 1 109941

Szeretném megkérdezni, hogy az ezen meg ezen a képen szereplő 280-as, amelyik az 1973-as BNV-n látható kiállítva, vajon melyik gép lehetett? Az ajtók alsó virslijei még az oldalsó díszléc fölé érnek, mint az 1972-es 260-asokon, vagy a protókon. Az első lökhárító alatti köténylemezen ugyanolyan szellőzőrács látszik, mint a korai orrhűtős, farmotoros 200-asoknál. Ilyen a protókon nem volt, az első szériás 280-asokon sem láttam még, ahogy ez utóbbiakon a hosszított alsó ajtóüveget sem. Viszont homlokfal már a sorozatkocsikra jellemző, kétoldali záródású (a protókon az  I K A R U S  felirat alatt volt egy kis fogantyú), és a hűtőmaszk is a később megszokott a díszcsíkokkal. Szóval szeretnék kérni egy kis segítséget.

trizs77 Creative Commons License 2024.01.04 0 2 109940

Ebből az 1999-ben készült Scania alvázas E 94.15-ből elhoztak akkor egyet bemutatni KORTRIJK-ba a BUSWORLD-re.

 

Az első Busworld volt ahol nézőként már több mint egy tucat magyar is megjelent.

Kiállítóként azelőtti kiállításokon is voltak kint ott magyarok.

 

De nem a csarnokban állították ki az akkor még létező IKARUS standon, hanem a csarnokokon kívül a parkolóban.

Szépen néztek ki sötétzöldben.

Onnan KORTRIJK-ból vitték őket a svédországi megrendelőhöz.

 

Elég hamar, pár év múlva visszakerültek Magyarországra és hónapokig árulták őket Biatorbágyon a Scania bázisán.

 

Kettő db a Kapos Volánhoz került, de nem Kaposvárra hanem Barcsra.

Ha jól tudom a Vízvár-Barcs viszonylaton fejezték be földi pályafutásukat.

Előzmény: gracza (109922)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 2 109939

És a hibajelzések is egyszerűeb leolvashatók voltak a sofőr háta mögötti falra tett lámpákat dekódolva. Ez egy olajnyomás hibajelzés:

 

 

Előzmény: gracza (109938)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 1 109938

Ez az adattáblája:

 

 

Ez pedig a francia humor, amit csak Étienne Vigier úr értett:

 

 

Előzmény: gracza (109936)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109937

Amolyan tipikus levered a lábaddal a fél műszerfalat, ha nem vigyázol elrendezés :D

Előzmény: gracza (109936)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 2 109936

Kár érte, pedig milyen szép volt a vezetőfülkéje is (ja nem). :-)

 

 

 

 

 

És ergonómikus is volt (ja az sem). A kézifék a vezető háta mögött volt, hogy vész esetén tuti ne találja meg:

 

Előzmény: seadxdx (109935)
seadxdx Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109935

Kétszer próbálták eladni eszerint (alul link), de nem vitték el. A fémhulladékos koncessziós dolgok miatt a vasanyagnak eladás is macerás fél éve.

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=165666649&t=9157561

Előzmény: Ep128 (109932)
toto92 Creative Commons License 2024.01.04 -1 0 109934

OFF

 

Nyáron még sikertelenül árulták, ennél frissebb infót nem dobott fel a fórum keresője:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=164945214&t=9157561

Előzmény: gracza (109933)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109933

2019.07.02JÁRMŰÁLLOMÁNY: A BKV Irisbus Agora autóbusza – IIG-954 egyéb állományba áthelyezése.

 

A HBWEB-en ez az utolsó bejegyzés, de Bálint, vagy valaki, aki a tűz közelében van, biztos megmondja majd, ha erre jár.

Előzmény: Ep128 (109932)
Ep128 Creative Commons License 2024.01.04 -1 0 109932

Ez megvan még, vagy már kiskanál?

Előzmény: gracza (109931)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 5 109931

A kollégáknak az OFF miatt engesztelésül (ez is saját kép). Mikor az IIG-954 még cinkotás volt.

 

 

gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109930

Írtam Google Chat-en a régi címedre.

Előzmény: ekowob (109929)
ekowob Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109929

Nem offolnám a topikot, de jó lenne beszélni kicsit...

Előzmény: gracza (109928)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109928

Szia eko! :-) Nem tűntem el, csak most szereztem vissza a régi felhasználónevemet. Sokáig nem tudtam a jelszót, meg végül már a regisztrációnál használt e-mail-címet sem, de a kedves adminisztrátor kollégák egy hosszabb azonosítási folyamat után kisegítettek.

Előzmény: ekowob (109927)
ekowob Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109927

Nahát! 
Eltünt ember...   :-D

Előzmény: gracza (109926)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 1 109926

Nem, hanem mikor megjöttek, én vittem át az egyiket az egyik telephelyről a másikra. Tehát csak kb. két órát mentem vele.

Előzmény: Obus (109924)
Obus Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109925

Mármint sofőrként?

Előzmény: Obus (109924)
Obus Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109924

Te hoztad be valamelyiket?

Előzmény: gracza (109922)
nohab Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109923

Szép mentés, gratulálok!

Előzmény: gracza (109922)
gracza Creative Commons License 2024.01.04 0 9 109922

További érdekességek a galériáimból (Svédországból hazaérkezve).

 

 

 

 

 

Ajánlom figyelmetekbe az Asus Palm-omat, amin kihajthatú GPS-antenne volt. Az tartotta a műszerfalon navigáció közben. :-)

 

 

Segítség az azonosításhoz:

 

D 20 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109921

A teljesen random busz rendszám táblát nem ismeri. :)

Előzmény: riezaK (109920)
riezaK Creative Commons License 2024.01.04 0 1 109920

Szerintem az csak egy teljesen random rendszámtábla rajta... 

Előzmény: D 20 (109919)
D 20 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109919
D 20 Creative Commons License 2024.01.04 0 1 109918

A zorozos oldal szerint mindkét kocsi kikerült Szásáékhoz. :)

Ezek a valamikori csíkozások a 256-osokon...

S nem is csak gyári munkák...

 

Most meg nem sikerül egyenesre maszkolni egy vízszintes csikot.

Előzmény: bi-02 (109917)
bi-02 Creative Commons License 2024.01.04 0 2 109917

Voltak sárga 256-osok. Én kettőt ismerek. Az egyik nálunk volt, a másik győri volt, de azt is itt láttam anno Dunában. A dunai busz BU 93-76, a győri meg 93-79 volt. A dunait igen hamar átfestették és ilyen lett:

Előzmény: D 20 (109906)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.04 -1 2 109916

Ezt valamelyik rendszám fetisisztáktól kérdezd......................:-)))

 

 

a KISALFÖLD ezt a mókát azzal kezdte, hogy egyéni felbuzdulásból 1974 novemberében az akkor átvett 7 db IK_255-ös autóbuszát, átfestette volán sárgára.

Ezek a GC 68-81-től tartozó számtartományba tartoztak és bordó-vaj színben érkeztek.

 

Nos a vadi új buszok átfényezése volán sárgára nagyon kiverte a biztosíítékot a Lenin krt.96-ban.

Úgy, hogy az eredetileg tervezett 7 db buszból csak 4 lett átfényezve.

 

Voltak csatározások.

A cég akkor még nem KISALFÖLD Volán volt,  hanem19.számú volán ezt saját hatáskörű dolognak tartotta, az akkori Volán Tröszt egyes felső vezetői viszont mindenféle fegyelmikkel, főbe lövetésekkel fenyegetőztek.

(a Volán tröszt akkori vezérigazgatója Dr.Tapolczai Kálmán nem állt be a héjják sorába)

KPM-s főnökömnek kellett lecsillapítani a kedélyeket.

 

Eltelt 4 év és Győrben újból eljátszották ezt az első 256-sok átvételekor.

Azzal a különbséggel, hogy míg a 255-söknél átvették a gyártól a bordó-vaj színű új buszokat és azokat másnap otthon átfényezték, a 256-nál már nem így jártak el.

Valahogy megbundázták, hogy már Fehérvárról eredeti echte volán sárga gyári fényezéssel kapják meg a 2 db buszt.

A balhé elmaradt de Zahu - a szakmai béke fenntartása kedvéért - azt javasolta nekik ne Budapestre járassák ezt a két buszt.

 

Az egyik biztosan a Győr-Szombathely-Győr járatot járta ami akkoriban egyetlen fordulót jelentett naponta.

A másik meg (???) a Győr-Nagykanizsa-Győr járatra kerülhetett.

Ez utóbbi nem biztos.

 

A két 256-os rendszámában nem vagyok biztos, de lehet, hogy a :

      - GF 16-30

      - GF 16-31

lehetett ?

 

 

 

 

Előzmény: FLR373IC12 (109914)
D 20 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109915

Kösz. Ha lenne homlokára csapó szmájli...

Előzmény: M62,306 (109911)
FLR373IC12 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 109914

Melyik volt frsz szerint ez a két kocsi? 

Előzmény: trizs77 (109909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!