Keresés

Részletes keresés

gracza Creative Commons License 2024.01.03 0 2 109886

Örülök, ha még mindig működik. Végülis a barátommal kettesben mentettük meg a lángvágótól. :-)

Előzmény: Alexander Pistoletov (109884)
gracza Creative Commons License 2024.01.03 0 4 109885

Vannak még. Meg vannak más ezzel együtt selejtezett buszokról is. Ha jól emlékszem, három közül választhattunk. A másik kettőt aztán szétbontották.

 

Hazaúton:

 

 

Amikor kiválasztottuk:

 

 

És az adatai a szakértőknek:

 

 

Ebből gondolom rögtön kiderül, hogy D10-es volt.

 

Amúgy azért ezt választottuk, mert volt levegős hátsó lebgőajtaja. Utólagos volánbeépítés.

 

Később küldök még képet róla.

 

 

Előzmény: Obus (109883)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.03 0 0 109884

Most pedig már egy veresegyházi cégé.

Előzmény: gracza (109882)
Obus Creative Commons License 2024.01.03 0 0 109883

Jöhetnek még képek, ha vannak :) Más 256/250-essel is jártál?

Előzmény: gracza (109882)
gracza Creative Commons License 2024.01.03 0 5 109882

Nem. Fehér rendszámos volt. Haverokkal jártunk vele kirándulni. Gondoltuk, mégis jobb, mint 2-3 autóval, mert így csak egy vezet és Walkie-Talkie sem kell a beszélgetéshez. Voltunk vele a Balatonon többször, Hollóházán, Kékestetőn, Szegeden. Erre-arra. Havonta egy-két út. Néha elmentem vele dolgozni, mert mondták, hogy legyek környezettudatos, járjak busszal munkába. :-) A többi időben Érden állt egy kollégám cégének az udvarán.

Előzmény: Obus (109881)
Obus Creative Commons License 2024.01.03 0 0 109881

Megvan még, de már leállította.

Mire használtátok? Különjáratoztatok vele?

Előzmény: gracza (109879)
gracza Creative Commons License 2024.01.03 0 2 109880

Ez egy kép róla, még a Gemenc Volánnál, munka közben:

 

Előzmény: gracza (109879)
gracza Creative Commons License 2024.01.03 0 2 109879

Szépek. :-)))

 

2008. januárjában vettünk egy barátommal saját használatra egy leselejtezett 256-ost Szekszárdról. A korábbi siófoki állandó kocsit, a CCA-240-et. Szép emlékek. Mi két évig használtuk, aztán némi állás után egy barátomnak ajándékoztuk, aki aztán sokat dolgozott vele, amíg lehetett. Talán valahol még mindi megvan neki. Majd rákérdezek.

 

Ez a kép akkor készült, amikor először vezettem, mikor elhoztuk már a bévre szóló forgalmival.

 

 

Aztán nem sokkal később átrendszámoztuk és az új rendszámmal már a 2008-as tököli buszfesztiválon is kint voltunk vele. :-)

 

Előzmény: BSF-127 (109878)
BSF-127 Creative Commons License 2024.01.03 0 5 109878

Csendélet Gerjenbe a régi, szép időkben!:)

trizs77 Creative Commons License 2024.01.03 0 0 109877

Kerestem egy jó képet hozzá de nem találtam.

Körbe írom.

A rugóköteg nem mind a két végén volt rugószem, hanem az első végén kengyellel volt felerősítve.

Érthető ?

 

https://szecsilaprugo.hu/termekek/laprugok

 

 

Előzmény: nohab (109876)
nohab Creative Commons License 2024.01.03 0 0 109876

Talán egy picivel korábban tértek át a ЛиАЗ mellső tengelyre. Olyasmi megoldása volt mellső laprugónak mint amilyen a hátsó is volt a teljes modellciklus alatt?

Előzmény: trizs77 (109867)
MSandor23 Creative Commons License 2024.01.02 0 0 109875

Erről a járműről mit lehet tudni, illetve mikori képek? Szerintem is Ventonás jármű volt.

Előzmény: Rospe (92610)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.02 0 1 109874

közel 1200 db IKARUS-577-es buszt szállítottak Irakba 1983-1989 között.

KD kivitelben.

Elég elterjedt típus lehetett az ott.

 

Mivel ott rakták össze, számos eltérés lehet a példányok között.

 

 

Ta1 Creative Commons License 2024.01.02 -1 0 109873

T. Olvtársak!

 

Kérdésem/kérésem lenne hozzátok:

 

Az Ik.60-ból épített "FAÜ-csuklósok" - IC-660 - három változatban léteztek. A GA 85-44 és GA 86-52 közötti 109 db-ban a változatok "össze-vissza" keveredtek.

Ha valaki ismeri őket egyenként/frsz. szerint akkor legyen szíves tegyen közzé róluk egy listát.

 

Következő dolog amit kérnék - ha lehet - a Mávaut/Volán által valamikor üzemeltetett ÁMG pótkocsik rendszámai és szolgálati helyeik.

Természetesen úgy gondolnám, hogy vagy itt "megírja" valaki a fentebb kért dolgokat vagy megmondja, hol-hogyan lehet hozzájutni ezekhez az adatokhoz.

 

Már évek óta keresem az említett adatokat eredmény nélkül.

 

Előre is nagyon köszönöm a figyelmeteket és az esetleges segítséget.

 

 

 

Boldog Új Esztendőt és Jó Egészséget Kívánok Mindenkinek  :))

gracza Creative Commons License 2024.01.02 0 0 109872

Ez olyan, mintha ugyanaz a busz lenne. Csak kicsit tuningoltak rajta: megkapta harmadik "1 millió km balesetmentesen" plakettet és felszereltek rá minöségi Halle ködlámpákat.

Előzmény: Alexander Pistoletov (109871)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.01 0 0 109871

És tényleg.

Itt egy másik is, majdnem ugyanolyan.

Előzmény: Obus (109868)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.01 0 5 109870

Ikarus nem került Csernobil környéki roncsmezőre, mert csak a kitelepítésnél használták őket. Mentek 1-2 kör, lemosták őket, mentek vissza Kiívbe. PAZok, és egyéb szovjet förtelmek viszont folyamatosan dolgoztak az erőmű környékén, ezeket állították le utána.

Előzmény: trizs77 (109859)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.01 0 0 109869

A tetején az micsoda?

Előzmény: gracza (109866)
Obus Creative Commons License 2023.12.31 0 2 109868

Ikarus 577

Előzmény: gracza (109866)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.31 -1 3 109867

Az első évek kb. 1973-1976 (?) Ik-255-ös buszai még nem rugószemesek voltak elöl, hanem csúszólapos rugósak.

Nem pattogtak üresen se.

 

Azután kb. 1977-től (?) jöttek a GC 93-xx sorozattól a pattogósak.....................:-(((

(az évszámokat nem biztos, hogy jól tudom)

Előzmény: Alexander Pistoletov (109865)
gracza Creative Commons License 2023.12.31 0 5 109866

Ikarus Irakban 2009. december 1-jén. Hosszra mint egy 250-es, de a valódi típusát majd megírja, aki jobban ért hozzá.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.31 -1 3 109865

>Tatabányától Észak-Svédországig

>laprugón

 

Előzmény: trizs77 (109864)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.31 0 2 109864

IKARUS-szal - mint buszvezető - nekem a leghosszabb utam a Tatabánya - Umea (Svédország) volt.

Ikarus-255.

 

Nem fáradtam el.

Pedig volt benne 12-14 órás szakasz is.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Egyszer utasként mentem vissza jobb kormányos, angol rendszámú IKARUS-350 autóbusszal Budapestről Brüsszelbe.

Bal oldalon középen ültem.

Azon nagyon elfáradtam.

kb. 17-18 órás út.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.31 0 2 109863

A Szovjetunióból egyébkent sem került vissza sok busz. Elenyésző esetekben igen, de akkor is jórészt valamiféle felújításra. Persze nagy szükség még arra sem volt, hiszen eleve talicskával tolták kifelé előbb az új buszokat, majd később, már a 90-es években a használt hazai gépeket.

A legextrémebb eset, ami mégiscsak említést érdemel, a BRX-869-é. Még 1991-ben küldték ide egyenesen Kijevből felújítani, ám a politikai-gazdasági zűrzavarban egyszerűen itthon maradt. Végül a Szabolcs Volán állította forgalomba.

Előzmény: Tarjánfan (109858)
Tarjánfan Creative Commons License 2023.12.31 0 0 109862

Értem

Amúgy én utaztam olyan 280 ason amin általában faradtabban , és fejfajósan szálltam le,és nem úgy szálltam fel rá.Nem tudom miért.A sofőr meg eleve úgy szállt ki belőle mint amit agyonvertek, mert szétrázta a busz egész nap.Ez  mondjuk majd minden ikarusra igaz.

Egyébként egyszer balesetem is volt azzal a busszal.Bar nem sérültem meg.Nagyon karbantartatlan busz volt amióta ismertem, de 30 évet ment, 2016 ig.

 

 

 

Előzmény: trizs77 (109859)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.12.31 0 2 109861

Inkább mindent, ami a kezük ügyébe került: nagyon sok LAZ-t, LiAZ-t, PAZ-t, és természetesen Ikarust is.

Előzmény: trizs77 (109859)
riezaK Creative Commons License 2023.12.31 0 3 109860

Ezeket a buszokat az eset után elvitték egy mezőre és ott rohadtak el egymás mellé állítva a következő 20 évben.

Akkor is ha csak 1 évesek voltak.

 

Ott amúgy nemigen állt Ikarus volt sok fotó róla. Mindenféle orosz busz annál inkább. 

Előzmény: trizs77 (109859)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 109859

Nem kell túlgondolni.

Emberek, munkagépek, teherautók, buszok is dolgoztak sugárveszélyes környezetben régen is most is.

Igen.

Az ilyen helyeken napi gyakorlat, hogy mérik a sugárzás mértékét - naponta - az embereken is, (idehaza is) a gépeken is és ha van ott, akkor buszokon is.

 

Tudtommal Csernobil környékén nem volt magyar rendszámú busz a történések idején.

(kamion az volt. Illetve nem annyira kamion int inkább áthaladó pótos teherautó).

 

A kitelepítésben a szovjetek igen sok kijevi városi buszt használtak fel.

Döntően Ikarusokat.

 

Ezeket a buszokat az eset után elvitték egy mezőre és ott rohadtak el egymás mellé állítva a következő 20 évben.

Akkor is ha csak 1 évesek voltak.

 

Csernobilról igen más az értékelése a:

 - Nemzetközi atomenergia Ügynökségnek,

 - a közvéleménynek,

 - a sajtónak.

 

A laikusok még 20 év múlva is mondtak olyan hülyeségeket, hogy nagybácsi ángyának térgyekalácsa azért halt meg rákban 2006-ban, mert 1985-be Budapestről Moszkvába repült az események után két héttel.

És sajnos a firkászok ezt meg is írják..........................:-(((

 

A Szovtraszavto nevű idegenforgalmi cég (a szovjet IBUSZ) járt a Szovjetúnióból Magyarországra turista csoportokkal IKARUS-250-es buszokkal.

Ez volt a  kisebbség mert a szovjet turisták több mint 90%-t repülővel hozták.

 

Magyar rendszámú Ikaruszok igen ritkán jutottak el Szovjetunion belül Oroszországba.

Évi pár alkalommal.

 

Ukrajnába még csak-csak eljutottak magyar IKARUS-k akkor is de inkább csak Kárpátaljára.

 

 

----------------------------------------------------------------------------

 

 

Más tészta volt az Uszty-Ilinszki építkezés ahová hivatalból mentek ki magyarok, teherautók és VOLÁN autóbuszok is.

De annak meg nincs köze Csernobilhoz és messze is van tőle.

 

 

 

 

 

Előzmény: Tarjánfan (109858)
Tarjánfan Creative Commons License 2023.12.31 0 1 109858

Először is; Boldog Ujévet nektek!

Másodszor: Volt olyan Ikarus, amely sugarövezetben volt, és mielőtt hazakerült Magyarországra, végigkellett menni rajta sugárzás mérő vel? Mondjuk Csernobilban 1986 ban volt pl egy 280 , ami mondjuk visszakerült ide, de mielőtt forgalomba allithatta valaki , körbe kellett ellenőrizni.

Főleg Takács Laci tudhatja mi történt ilyenkor, ő bőven élt akkor.De bárki valaszolhat.

nohab Creative Commons License 2023.12.30 0 0 109857

Milyen fokozatkiosztásokkal létezett ez a váltö? Mert nekünk kétféle van a buszokban, de ez egy harmadik.

Előzmény: f_k (109854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!