Sziasztok! Jazz II, 1,4, 2008.03. A légszűrőnek számít, hogy melyik oldala van fent illetve lent? Más kialakítású a két oldal, de nincs rajta nyíl, mint a pollenszűrőn. Vagy csak a fedél visszahelyezése miatt lehet jelentősége?
(Egy videó alapján fordítva behelyezve a fedél kivezető csonkja csak kicsit erőltetve ment volna a helyére) A pollenszűrőnél szintén nem tudom, van-e jelentősége, de azt például fordítva rakták bele, mint ahogy a nyíl mutatja az áramlást.
Kedves Jazzesek! 2004-és autónk hátsó ajtó burkolatának patentja elengedett/eltört. hogy lehet kicserélni. Amennyire látom, a zárnál meg kell bontani két tüskét. Újabbaknál úgy látom, hogy a szélső patentek kipattintása után a burkolatot ki lehet húzni a zár alól.
Ma menet közben, kis rángatás után, megállt a 2005-ös Jazz-em. Dobott egy check engine lámpát. Csak úgy indul, ha közben nyomom a gázt, nagyon beteg hangja van, és rohadt büdös jön a kipufogóból. Ki lett olvasva a hibakód: Egr.
Ami engem nyugtalanít: pár hete lett szervízelve, valamint volt gyertyacsere, szelephézag állítás, Egr csatorna tisztítás is. Szerintetek előfordulhat, hogy esetleg emberi mulasztás is közrejátszott eme helyzet kialakulásában, vagy csak egyszerűen most tömődött el/ragadt be az egr szelep? Előre is köszi a válaszokat!
Sajnos egy 12 éves autónál a biztosító avulást fog számolni, így ha keveset akarsz a saját zsebedből kipótolni, akkor kénytelen leszel bontott karosszériaelemekre / alkatrészekre (is) gondolni.
2010-es jazz-em van és a hátuljába belementek. Üveg nem sérült de a hátsó ajtó és karosszéria igen. Kit tudnátok javasolni jó minőségű javításra Budapesten, pl 11ker környékén? Az okozó kgfb-je elvileg teljesen állja a javítás költségét, jól tudom?
Ez már ugyan régen volt - pótkulcsot keresett valaki, - de hátha segít, esetleg másnak is szüksége lehet erre:
A Jazz kulcsát elhagytam egyszer én is, sokáig kutakodtam, végül tökéletes megoldást találtam, csippel, immobilizerrel együtt jó áron szuperül csináltak új kulcsot a jó szakik:
Sziasztok! Egy 2010-es honda 1.2 jazz boldog tulaja vagyok! Az lenne a kérdésem most télen illetve reggel hidegebb motornál rángat a kuplungom. Az autóba 89 000km van, Meleg motornál csak nagyon ritkán csinálja!Esetleg valaki hozzá tudna szólni? Köszi.
Tudomásom szerint a 2005-ös évjáratú Jazz-okat többnyire a 39100-SAA-E412N5, illetve a 39100-SAA-G413N5 típusú rádiókkal szerelték.
Mivel a rádió elő van készítve az AUX fogadására, viszonylag egyszerűen és költséghatékonyan megoldható az aljazat kialakítása, mint ahogy az kóboráram fórumtárs általi leírásban is látható. Ha magának meg tudja csinálni a kérdező, akkor az innen-onnan kioperált (számítógép, ISO kábel stb.) csatlakozó hüvelyektől eltekintve, csupán a kellő hosszúságú árnyékolt vezeték, továbbá a 3,5 mm-es, 3 pólusú Jack aljazat kerül pénzbe.
Az AUX bemenet a "ráncfelvarrás" utáni (2006-) modelleknél van kivezetve, a régebbieknél nincs, de nem nagy dolog megcsinálni, készült régebben itt a fórumon is ehhez egy útmutató:
h.c.s által javasoltak közül az egyik magyar. Már vásároltam tőlük – pozitív tapasztalat. Természetesen, ha hazai viszonylatban is elérhető valami (elég gyakori, hogy nem!), s az ára is elfogadható, akkor – a kisebb kockázat okán – természetesen célszerű itthon vásárolni. Azonban itthon sok dolog olyan drága, hogy esetenként jobb megoldás egy elfogadható kockázatot vállalni. Különben is a termékek döntően kínai eredetűek, vagyis hasonló minőségbeli problémák jelentkezhetnek.
Alább összevethető a magyar és kínai ár (nem kerestem rá a megfelelőre):
Sajnos, minden üzleti tevékenység kisebb-nagyobb kockázattal jár, azzal lehet, sőt kell is számolni. A fejegységeket mindenkor külföldről EU-s országból (VÁM miatt) vagy Kínából vásároltam, többnyire problémamentesen. Egy esetben fordult elő készülékhiba miatti visszaküldés, de az eladó visszautalta a termék árát. Másik esetben pedig az áru meghagyása mellett történt a vételár visszatérítése. Magyarországon viszont egy küldeménynek lába kelt, ami szerencsére nem képviselt jelentős összeget. Eddigi tapasztalatom szerint – gond esetén – mindenkor segítőkészek voltak a kereskedők. Persze, biztos vannak negatív vélemények is.
Neves márkák (igaz ma már azok sem a régiek) esetében is előfordulhat hibás példány. Konkrét tapasztalatom csak az említett gyártmányok kapcsán van, de az idők folyamán történt változások/változtatások bizonyára már azok esetében is érezhetők, s nem mindig pozitív értelemben.
Talán még egy megjegyzés: Az adott évjárató autóhoz – az előzőekben javasolt megoldás helyett – összeválogathatók a szükséges részegységek: beépítő keret, fejegység, ISO kábel, kormány távirányító adapter (interface), LEAD csatlakozó kábel), de egyrészt nehézkes, másrészt drágább, s több hibalehetőséggel lehet számolni.
A Honda Jazz-ba kb. 7-8 éve cseréltem a gyári rádiót EinCar készülékre. Mindent egybevetve azzal voltam a legteljesebb mértékben elégedett, csupán az érintőképernyő nem nyerte el a tetszésemet. A későbbi fejegységek (FUNROVER, XONRICH) összességében még ma is jól szuperálnak, azoknál – mint korábban említettem – már észrevehető a gyengébb, érzéketlenebb rádió tuner, de más tekintetben hibátlanul működnek.
A döntést természetesen minden esetben a vevőnek kell meghoznia: mit, milyen célra, milyen összeghatáron belül stb. Szerelést csak saját autóimon, illetve a szűk családi körben végzek, de egyéb vonatkozásban, ha tudok, szívesen segítek.
Itt találhatók a jobb minősítést kapott kínai fejegységek:
Azért megjegyzem, hogy autóból nem könnyű, főként nem olcsó koncerttermet kialakítani. Az igazi HI-FI hangzás megteremtését hagyjuk inkább otthonra. Autóban elegendőnek tartom egy elfogadható hangminőséget (természetesen nem Sokol minőségre gondolok!), s egyéb, fontos szolgáltatásokat biztosító fejegység használatát. Tudom, sokan egészen más véleményen vannak, ám ha az az igényük, s anyagilag is megengedhetik, akkor természetesen tegyék meg.
Az autóimba szerelt fejegységek. Honda már a múlté.
Én úgy látom, Te ebben eléggé otthon vagy, és csináltál már ilyet.
Tudsz esetleg segíteni ilyesmi androidos fejegység beszerzésében/beépítésében?
Esetleg van bevált típusod, amit kifejezetten ajánlanál?
50-80ezres kategóriát én nem merek magam berendelni Aliról vagy Wish-ről...sajnos volt már rossz tapasztalatom, megfogták, eltűnk, baromira ráfizettettek, stb.
Ha erre volna valami (számomra) biztonságosabb megoldás, azt meggondolnánk, még ha drágább is....
Sziasztok! Elhagytam az egyik dísztárcsámat, olyat mint a beillesztett képen - honda Jazz 14". Sajnos eddig itthon nem találtam eladót! Ebay-en meg csak Angliában láttam. Mi a tippetek hol lehetne ilyet találni? A választ előre is köszönöm!
Valóban olcsóbb megoldás, ha megelégszik annyival, mint ami a kérdése kapcsán felmerült.
Azért szeretném megjegyezni, hogy a kínai készülékek közül sem mindegyik gagyi. Már több autóban (Honda Jazz, Kia Rio, Kia Ceed) cseréltem fejegységet (EinCar, Funrover, Xonrich stb.), azt tapasztaltam, hogy többnyire nem is annyira a hangminőség, inkább a gyenge, érzéketlen rádió tuner a probléma.
A hang minősége viszont több összetevőtől függ (hangszórók minősége, elhelyezése, rezgés és zajszigetelés, autó akusztikai jellemzője stb.), aminek a fejegység csak az egyik – természetesen fontos – láncszeme.