Sajnos egy 12 éves autónál a biztosító avulást fog számolni, így ha keveset akarsz a saját zsebedből kipótolni, akkor kénytelen leszel bontott karosszériaelemekre / alkatrészekre (is) gondolni.
2010-es jazz-em van és a hátuljába belementek. Üveg nem sérült de a hátsó ajtó és karosszéria igen. Kit tudnátok javasolni jó minőségű javításra Budapesten, pl 11ker környékén? Az okozó kgfb-je elvileg teljesen állja a javítás költségét, jól tudom?
Ez már ugyan régen volt - pótkulcsot keresett valaki, - de hátha segít, esetleg másnak is szüksége lehet erre:
A Jazz kulcsát elhagytam egyszer én is, sokáig kutakodtam, végül tökéletes megoldást találtam, csippel, immobilizerrel együtt jó áron szuperül csináltak új kulcsot a jó szakik:
Sziasztok! Egy 2010-es honda 1.2 jazz boldog tulaja vagyok! Az lenne a kérdésem most télen illetve reggel hidegebb motornál rángat a kuplungom. Az autóba 89 000km van, Meleg motornál csak nagyon ritkán csinálja!Esetleg valaki hozzá tudna szólni? Köszi.
Tudomásom szerint a 2005-ös évjáratú Jazz-okat többnyire a 39100-SAA-E412N5, illetve a 39100-SAA-G413N5 típusú rádiókkal szerelték.
Mivel a rádió elő van készítve az AUX fogadására, viszonylag egyszerűen és költséghatékonyan megoldható az aljazat kialakítása, mint ahogy az kóboráram fórumtárs általi leírásban is látható. Ha magának meg tudja csinálni a kérdező, akkor az innen-onnan kioperált (számítógép, ISO kábel stb.) csatlakozó hüvelyektől eltekintve, csupán a kellő hosszúságú árnyékolt vezeték, továbbá a 3,5 mm-es, 3 pólusú Jack aljazat kerül pénzbe.
Az AUX bemenet a "ráncfelvarrás" utáni (2006-) modelleknél van kivezetve, a régebbieknél nincs, de nem nagy dolog megcsinálni, készült régebben itt a fórumon is ehhez egy útmutató:
h.c.s által javasoltak közül az egyik magyar. Már vásároltam tőlük – pozitív tapasztalat. Természetesen, ha hazai viszonylatban is elérhető valami (elég gyakori, hogy nem!), s az ára is elfogadható, akkor – a kisebb kockázat okán – természetesen célszerű itthon vásárolni. Azonban itthon sok dolog olyan drága, hogy esetenként jobb megoldás egy elfogadható kockázatot vállalni. Különben is a termékek döntően kínai eredetűek, vagyis hasonló minőségbeli problémák jelentkezhetnek.
Alább összevethető a magyar és kínai ár (nem kerestem rá a megfelelőre):
Sajnos, minden üzleti tevékenység kisebb-nagyobb kockázattal jár, azzal lehet, sőt kell is számolni. A fejegységeket mindenkor külföldről EU-s országból (VÁM miatt) vagy Kínából vásároltam, többnyire problémamentesen. Egy esetben fordult elő készülékhiba miatti visszaküldés, de az eladó visszautalta a termék árát. Másik esetben pedig az áru meghagyása mellett történt a vételár visszatérítése. Magyarországon viszont egy küldeménynek lába kelt, ami szerencsére nem képviselt jelentős összeget. Eddigi tapasztalatom szerint – gond esetén – mindenkor segítőkészek voltak a kereskedők. Persze, biztos vannak negatív vélemények is.
Neves márkák (igaz ma már azok sem a régiek) esetében is előfordulhat hibás példány. Konkrét tapasztalatom csak az említett gyártmányok kapcsán van, de az idők folyamán történt változások/változtatások bizonyára már azok esetében is érezhetők, s nem mindig pozitív értelemben.
Talán még egy megjegyzés: Az adott évjárató autóhoz – az előzőekben javasolt megoldás helyett – összeválogathatók a szükséges részegységek: beépítő keret, fejegység, ISO kábel, kormány távirányító adapter (interface), LEAD csatlakozó kábel), de egyrészt nehézkes, másrészt drágább, s több hibalehetőséggel lehet számolni.
A Honda Jazz-ba kb. 7-8 éve cseréltem a gyári rádiót EinCar készülékre. Mindent egybevetve azzal voltam a legteljesebb mértékben elégedett, csupán az érintőképernyő nem nyerte el a tetszésemet. A későbbi fejegységek (FUNROVER, XONRICH) összességében még ma is jól szuperálnak, azoknál – mint korábban említettem – már észrevehető a gyengébb, érzéketlenebb rádió tuner, de más tekintetben hibátlanul működnek.
A döntést természetesen minden esetben a vevőnek kell meghoznia: mit, milyen célra, milyen összeghatáron belül stb. Szerelést csak saját autóimon, illetve a szűk családi körben végzek, de egyéb vonatkozásban, ha tudok, szívesen segítek.
Itt találhatók a jobb minősítést kapott kínai fejegységek:
Azért megjegyzem, hogy autóból nem könnyű, főként nem olcsó koncerttermet kialakítani. Az igazi HI-FI hangzás megteremtését hagyjuk inkább otthonra. Autóban elegendőnek tartom egy elfogadható hangminőséget (természetesen nem Sokol minőségre gondolok!), s egyéb, fontos szolgáltatásokat biztosító fejegység használatát. Tudom, sokan egészen más véleményen vannak, ám ha az az igényük, s anyagilag is megengedhetik, akkor természetesen tegyék meg.
Az autóimba szerelt fejegységek. Honda már a múlté.
Én úgy látom, Te ebben eléggé otthon vagy, és csináltál már ilyet.
Tudsz esetleg segíteni ilyesmi androidos fejegység beszerzésében/beépítésében?
Esetleg van bevált típusod, amit kifejezetten ajánlanál?
50-80ezres kategóriát én nem merek magam berendelni Aliról vagy Wish-ről...sajnos volt már rossz tapasztalatom, megfogták, eltűnk, baromira ráfizettettek, stb.
Ha erre volna valami (számomra) biztonságosabb megoldás, azt meggondolnánk, még ha drágább is....
Sziasztok! Elhagytam az egyik dísztárcsámat, olyat mint a beillesztett képen - honda Jazz 14". Sajnos eddig itthon nem találtam eladót! Ebay-en meg csak Angliában láttam. Mi a tippetek hol lehetne ilyet találni? A választ előre is köszönöm!
Valóban olcsóbb megoldás, ha megelégszik annyival, mint ami a kérdése kapcsán felmerült.
Azért szeretném megjegyezni, hogy a kínai készülékek közül sem mindegyik gagyi. Már több autóban (Honda Jazz, Kia Rio, Kia Ceed) cseréltem fejegységet (EinCar, Funrover, Xonrich stb.), azt tapasztaltam, hogy többnyire nem is annyira a hangminőség, inkább a gyenge, érzéketlen rádió tuner a probléma.
A hang minősége viszont több összetevőtől függ (hangszórók minősége, elhelyezése, rezgés és zajszigetelés, autó akusztikai jellemzője stb.), aminek a fejegység csak az egyik – természetesen fontos – láncszeme.
Beépítő keretek (ahol választani lehet): RHD (right hand drive = jobbkormányos), LHD(left hand drive = balkormányos).
Az árak tartalmazzák a beépítő keretet és az évjárattal kompatibilis fejegységet a szükséges kábelkötegekkel. Tehát, elvileg az esetleges opciós kiegészítőkön kívül minden rendelkezésre áll.
Kerestem – mivel egyszerűbb a kezelésük – forgató- és nyomógombos készüléket, de nem találtam.
Célszerű azonban pontosítani, hogy valóban, minden tekintetben megfelelő-e az adott készülék az adott évjáratú autóhoz, továbbá hogy minden említett részegységet tartalmaz-e a csomag.
Javaslom figyelembe venni, hogy a gyári rádió első pontban jelzett bővítése is meghaladná a 10 000 Ft-ot, ugyanakkor sok egyéb – az Android rendszerű fejegység által biztosított – szolgáltatás hiányozna.
Hát...figyu...nyilván minél kedvezőbb az ár, annál jobb....
Szerintem úgy 25-30e lenne az idealisztikus....
50k fölé viszont sehogyan sem mennék, ha nem muszáj.
1,5M-s kis autóka (azért is volt ennyi, mert automata) - 50 felé battyogok már én is, 20-on évesen még költöttem több 100 ezret autóhifire, mára kissé leszelidült az őrület...:)
A rádiók sokszor hulladékot játszanak, macerás a CD-zés, telón vagy USB-sticken ott van több 100 nóta jó minőségben, inkább azt nyomatnánk...
Feltéve, ha volna valami normális és nem horror-árú megoldás.