Szia az a Pomázi busz ugyan azé akinek a buszát én láttam a XX.kerben ... Annak a 260.32 esnek volt a donorja de már minden ki lett belőle szedve ami használható a másik buszba . Mostmár ha jól tudom a Pomázi buszt szedik szét és vágják össze vasba .. :(
Nem provokátor, csupáncsak elismert közlekedési szakértő, akit nagyon sokan ismernek személyesen is.
Tény, hogy sok esetben nagyon nem értek egyet a véleményével, mégis érdemesnek tartom elolvasni, amit ír, mert az Öreg tényleg a saját jogán számít valakinek a szakmában.
Ha a hobbistákra rájár az agyfasz a háború réme miatt, akkor lobbizzák ki, hogy veterán minősítésű járművet ne lehessen rekvirálni, és akkor minden meg van oldva. Ennyire egyszerű.
Onnantól kezdve meg már csak azért kell aggódni, hogy ne pont azt a helyet érje bombatámadás, ahol egyébként a szeretett jármű is található.
Húsz éven át ilyennel járt a magyar. Aki akkor élt, nem felejti el ezt a trapézmaszkos pofát. Hát még a hangot! Aztán eltűnt mind, egy szálig, most mégis ültünk egyben, vezettük is. Videóval! Tovább »
Ezt úgy hívják, hogy államosítás, azt hittem ennek már vége van és a magán tulajdon szent és sérthetetlen.
-----------------
Tudom javasolni az államelmélet alapjai című tantárgyat.
A magyar jog mellesleg rendkívül liberális, megengedő, éppenhogy csak érintőleges az ügyben, hogy a KÖZ érdekében, mikor, hogyan sértheti egy állam az EGYÉN érdekeit tulajdonát.
A magyarok valószínűleg összesz....nák magukat ijedtükben ha az ugyanilyen témájú svájci, német, holland, vagy spanyol jog előírásait idehaza is bevezetnék.
-------------------
Ha pedig a javaslatoknak megfelelően, a magyar állam békében is fenntartana egy akkora személy és teherszállító flottát, azonnali bevetésre kész állapoban, mint amekkora egy katasztrófa helyzetben, esetleg háborúban szükséges az ország számára, akkor meg a mostani jövedelmeket tovább kellene csapolni, havonta további 5-10%-kal.
Akkor is ez lenne a véleményed, ha árvíz idején azért viszi el mindenedet a víz, mert nincs elég jármű az ÖNKÉNT SEGÍTŐ ÁLLAMPOLGÁROK helyszínre szállításához?
Vagy hogy képzeled? Ilyen esetekben adjon fel az állam hírdetést, hogy 1hét időtartamra járművet venne bérbe???
Egyébként valóban. Tartson fenn az állam egy katasztrófavédelemre és honvédelemre alkalmas járműparkot. Ez egy állami feladat, teremtse meg a fedezetét. Erre telnie kell a közösből. Oldja meg.
Vagy, legyen az hogy a civilekét használja szükség esetén, de akkor az adó is legyen 0%.
Röviden és tömören: Anyád. Ez nem személy szerint neked szól. Ezt úgy hívják, hogy államosítás, azt hittem ennek már vége van és a magán tulajdon szent és sérthetetlen. Ezt nem kell megérteni. És nem kell azért dolgozni, hogy bármikor rendelkezzen az állam valakinek a magán tulajdonával. Az állam rendezkedjen be arra, hogy az állampolgárai biztonságát bármikor tudja biztosítani. Szerintem az Ikarus tulajdonosoknak is el kéne gondolkodni, hogy melyik másik ország rendszámát viselje a buszuk...
Innentől off, ha valakinek van egy üres szobája és nem tudnak majd a munkakerülő, öregező, szobába szaró rétegnek lakást biztosítani, akkor majd akinek kicsit nagyobb háza kapnak egy familiát? Hát nem. Anyád. Előbb fogja bárki is felgyújtani a buszát, minthogy elvigye az állam.
És nem csak a honvédség tart igényt arra, amihez semmi köze, hanem a katasztrófa védelem is:
Na és akkor nem tudom mit szólna a tulajdonos, hogyha lajstromba vennék a gépet.
---------------------
Akinek van egy IKARUS autóbusza, az köteles tűrni, hogy a Magyar állam azt :
- nyilvántartásba vegye,
- ha szükségét érzi időközönként szemlére berendelje,
- valamilyen felszerelés beszerzését előírja,
- a törvény biztosította keretek között az autóbuszt igénybe vegye, használja.
Ez független attól, hogy özvegy Mári néni egyetlen IKARUS autóbuszáról van szó, vagy az ilyen-olyan Volán társaság 87 db IKARUS autóbuszának egyikéről, vagy mindegyikéről.
----------------------
A tulajdonosnak ehhez NEM kell semmit szólnia.
Meg kell értenie.
Ha nem érti meg, még egyszer el kell neki mondani.
Ha akkor sem érti meg, meg kell büntetni, mindaddig mig végre felfogja, megérti.
Na és akkor nem tudom mit szólna a tulajdonos, hogyha lajstromba vennék a gépet. Mert ugye, a főigazgató lenyilatkozta ők nem tesznek különbséget normál jármű és OT-s között.
Nem vagyok tudattalan mert ezekkel a rendeletekkel tisztában vagyok én is.A szocializmusban természetes volt az egyén javait, életét, identitását elvenni. DE, most mivel ezer féle adót fizetnek az emberek, legalább egy társadalmi egyeztetés lett volna szükséges, ami azt is bizonyítaná, emberszámba veszik az embereket, esetleg dönthetnek az ország és saját maguk sorsáról. Te ráadásul funkcionális analfabéta vagy, mert nem olvastad el és értelmezted a szöveg lényegét amit írtam. De úgyvélem nem érted az egész lényegét, és szerintem itt fejezzük be.
Egy ország védelmi biztosítása NEM politikai rendszerfüggő.
Pont a szocializmusban az egyéni tulajdont ritkán vették számításba a védelmi tervek készítésekor.
A kapitalista berendezkedésű országok viszont már vagy 100 éve, mindíg komolyan számoltak az egyén javainak igénybevételével, ha az adott ország védelméről volt szó.
Magyarország is.
1939-1944 között a magyar tulajdonú, magyar rendszámú autóbuszokat a magyar állam bevonultatta a magán tulajdonosoktól.
A nyugati országokban pedig egy busztulajdonos meg sem lepődik, ha saját buszát a helyi hadsereg időnként szemlére berendeli.
(más javakról is van szó az ilyen rendeletekben, házad, ékszered, stb. de ez buszos topik, tehát csak erről írok.)