Na és akkor nem tudom mit szólna a tulajdonos, hogyha lajstromba vennék a gépet.
---------------------
Akinek van egy IKARUS autóbusza, az köteles tűrni, hogy a Magyar állam azt :
- nyilvántartásba vegye,
- ha szükségét érzi időközönként szemlére berendelje,
- valamilyen felszerelés beszerzését előírja,
- a törvény biztosította keretek között az autóbuszt igénybe vegye, használja.
Ez független attól, hogy özvegy Mári néni egyetlen IKARUS autóbuszáról van szó, vagy az ilyen-olyan Volán társaság 87 db IKARUS autóbuszának egyikéről, vagy mindegyikéről.
----------------------
A tulajdonosnak ehhez NEM kell semmit szólnia.
Meg kell értenie.
Ha nem érti meg, még egyszer el kell neki mondani.
Ha akkor sem érti meg, meg kell büntetni, mindaddig mig végre felfogja, megérti.
Na és akkor nem tudom mit szólna a tulajdonos, hogyha lajstromba vennék a gépet. Mert ugye, a főigazgató lenyilatkozta ők nem tesznek különbséget normál jármű és OT-s között.
Nem vagyok tudattalan mert ezekkel a rendeletekkel tisztában vagyok én is.A szocializmusban természetes volt az egyén javait, életét, identitását elvenni. DE, most mivel ezer féle adót fizetnek az emberek, legalább egy társadalmi egyeztetés lett volna szükséges, ami azt is bizonyítaná, emberszámba veszik az embereket, esetleg dönthetnek az ország és saját maguk sorsáról. Te ráadásul funkcionális analfabéta vagy, mert nem olvastad el és értelmezted a szöveg lényegét amit írtam. De úgyvélem nem érted az egész lényegét, és szerintem itt fejezzük be.
Egy ország védelmi biztosítása NEM politikai rendszerfüggő.
Pont a szocializmusban az egyéni tulajdont ritkán vették számításba a védelmi tervek készítésekor.
A kapitalista berendezkedésű országok viszont már vagy 100 éve, mindíg komolyan számoltak az egyén javainak igénybevételével, ha az adott ország védelméről volt szó.
Magyarország is.
1939-1944 között a magyar tulajdonú, magyar rendszámú autóbuszokat a magyar állam bevonultatta a magán tulajdonosoktól.
A nyugati országokban pedig egy busztulajdonos meg sem lepődik, ha saját buszát a helyi hadsereg időnként szemlére berendeli.
(más javakról is van szó az ilyen rendeletekben, házad, ékszered, stb. de ez buszos topik, tehát csak erről írok.)
Pár éve /kötelezően!/bekérték a különleges járművek adatait is. Igaz,ha valami módosul,azt nem kötelező jelenteni. Gondolom ez lehet a hatósági emberek foglalkoztatása,fing reszelésügyileg.
Te súlyos tévedésben vagy barátom, a szocializmusban lehet, hogy így volt, de most még kapitalizmus van Magyarországon. Az a legtermészetesebb, hogy ha 54 féle adót fizetünk, legalább megkérdezik hogy szeretnék e segíteni. Ha meg kötelező akkor fizessenek készenléti díjat.
ha veszel még egy 9V-osat és sorba kötöd a kettőt, akkor már sokkal boldogabb leszel. de lehet, hogy három is kell a normál fényhez, ennyit még el kellene bírnia, lévén a fedélzeti 24V csúcsa valahol 28 körül lehet.
a tartósság más kérdés, lehet, hogy egyszerűbb venni egy 200V AC --> 24V DC invertert, csak ki kell számolni, hogy hány amper kell (egy ilyen izzó max. 3W körül lehet, azaz egy amper mondjuk 8-hoz elég).
Üdv! nemrég szereztem be 9db ikarus visszajelzőlámpát, a baj az hogy nem tudom megvilágítani. Tudja-e valaki hogy ezt hogy lehet megoldani? tettem hozzá rézkábellel 9V-os elemet, amitől világít éjszaka jól látni de elég gyengén és nem tartósan. Valaki tud rá valami megoldást?
Ha egyebek közt a pénzhiány lépne fel egyik lenagyobb problémaként az újjáépítés során, ha nagyon meghúzom a nadrágszíjat 1-2000 ft-tal tudom támogatni a projektet, ha láthatom valóban arra költik amire kell..
Hát ezt látod nem tudom, de nyilván nem lesz piskóta össze kaparni hozzá a dolgokat. Főként, hogy a székek se a szokványosak voltak benne. Ami viszont meglep, hogy fehér léghengerbúra van benne, a képek alapján 2db maradt meg benne, szóval aki tud valahol fellelhetőt olyat amiben süllyesztett gomb való és csík visszajelző fény az esetlegesen jelezheti az alapítványnak ^^, . Más egyébben őket kell kérdezni, hogy miben tudnának a fanok is besegíteni. :)
De kérdésként bennem felmerül, hogy eredeti T6-281-ként épül ujjá elektromos, műszaki szempontból (korlátozott önjárás( benzin motor), örvényáramú fékberendezés) , vagy amit össze tudnak "lapátolni" meglévő alkatrészekből Szegeden, úgy alakítják ki.