Keresés

Részletes keresés

boz-021 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 89382

Volt. Már egy ideje le van adva a renccám...

Előzmény: HBweb hu (89380)
Köny Creative Commons License 2014.05.22 0 1 89381

Google Earth - Esztergom:

 

HBweb hu Creative Commons License 2014.05.22 0 0 89380

Napjaink FIZ-248-asa, ha jól tévedek?

Előzmény: bi-02 (89375)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 89379

Meg gondolom a rendszámát is mellé, mert ha jól emlékszem, pont te írtad be valamikor...

Előzmény: lobbanórotor (89373)
rezgaras Creative Commons License 2014.05.22 0 0 89378

Ki gyártotta? Kontakta? A Kontakta sok mindent gyártott francia licensz alapján.

 

Előzmény: trlpx (89374)
bi-02 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 89377

Nem. Ha jól emléxem, valami ilyesmi festése volt, de semmilyen felirat nem volt rajta:

Előzmény: lobbanórotor (89376)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.22 0 0 89376

Axittem, ez az eredeti. 

Előzmény: bi-02 (89375)
bi-02 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89375

A sportolókat fuvarozták vele, talán a focistákat is, a Dunaferr SE fénykorában. Azt bánom, hogy eredeti festésében nem fényképeztem le. 250.72-es

 

Előzmény: lobbanórotor (89373)
trlpx Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89374



Francia licenc?

lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89373

1987-et mondott az ember. 

Egyébként valaha a Dunaferr saját busza volt ez a 250-es. 

Kár érte, ritka kivitel. 

Előzmény: vt976 (89372)
vt976 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89372

Biztos, hogy 1981-ben készült a busz? Ha igen, akkor föltételezem, hogy valamikor már átalakították rövid ablakosra, és többek között új ajtókat is kaphatott(?).

Egy 80-as évekbeli Autó-Motor újságban olvastam, hogy 1983-tól gyártotta az Ikarus a 250-est ilyen (modernizált) formában.

Előzmény: Törölt nick (89370)
suraki1 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89371
Ezt mondtam én is, kicsit félreértettél.
Előzmény: Dante001 (89369)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89370
Dante001 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89369

590-esnél nem kellett nagyobb a 435-ösökbe, az is 1.250 nm-ig jó.

Előzmény: suraki1 (89367)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89368

260, 280, 412, 415: 500

435: 590

Előzmény: suraki1 (89365)
suraki1 Creative Commons License 2014.05.21 0 0 89367
A váltóra maximum mekkora nyomatékú motor kapcsolható. Esetleg fordulatszámot is meg szoktak határozni.
Ez olyan, mint a Voith 851 - 863-as sorozatai. Azokat is ilyen eloszlásban szerelték, az átvihető nyomaték miatt. Csak a "verziószám" (.2, .3) változott. Jó, mostmár náluk is változtak a típusok kicsit.
Előzmény: Dante001 (89366)
Dante001 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89366

Öööö....milyen nyomaték?

Előzmény: suraki1 (89365)
suraki1 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89365
Csuklósokban (leginkább 435-ösökben) 590-es nagyobb nyomatékú nem volt? Bennem mindig ez élt, hogy 500-as szólóban, 590 csuklósban.
Előzmény: Tector (89345)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89364

Najó akkor elmagyarázom minden kedves hallgatónak, hogy ezt az 1800 db autóbuszt csak úgy random írtam. Merthogy 18 helyett "100szor ennyi kéne", ahogy mondani szokás, ha jól tudom.

Én is tudom, hogy ez bőven sok lenne.

Én kérek elnézést a félreértésért.

Előzmény: Törölt nick (89359)
Dante001 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89363

Nem igazán látom hogy ezt hogyan lehetne megvalósítani.

 

Látjuk, a VT-nél Mercedes, a VB-nél MAN és Volvo, a legújabb BKV-s tenderen pedig megint más gyártó néz ki esélyesnek. Amíg úgy van kiírva hogy az ár számít, elég visszalapozni egy korábbi tendert, és árban alámenni.

Előzmény: RIKA424 (89361)
CLY-802 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89362
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89361

Véleményem szerint azt, hogy egyéni vagy közösségi közlekedést használ egy városlakú, azt nem befolyásolja, hogy azonos paraméterű buszokból 1 típus vagy 8 típus közlekedik a városban.

 

Azonos paraméterű, például mind vagy alacsony padlós vagy mind magaspadlós.

 

Az azonos típus elsősorban az üzemeltetők + karbantartók + javítók és legfőképpen az adott társaság oktatási csoportvezetőjének +  anyaggazdálkodási, osztályvezetőjének + a társaság gazdasági menedzsmentkének érdeke.

De nekik azután nagyon érdekük.

Előzmény: nemeza (89360)
nemeza Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89360

Üzemeltetői szempontból egész biztosan igazad van.

 

Ellenben manapság már nem csak a megszoksz játszik az ismert mondásból, de a megszöksz is. (gondolok itt a városi közlekedési módok közötti válogatás lehetőségére).

Ha maradnának Észak-Koreai (vagy hogy ne legyek annyira demagóg akár Máltát is említhetném) mintára a 200-asok még 30 évig, biztos több fan lenne, de ..

Előzmény: RIKA424 (89358)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89359

Nem az egyformaságával van gondom, hanem hogy a BKV-nak 1222 db autóbusza van. Mert ennyi kell neki. Fölösleges az a hatszáz kocsi, amivel ez a mennyiség 1800-ra emelkedik.

Előzmény: RIKA424 (89358)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89358

Persze, a BKV 1222 buszából 1800 legyen Ik. 127-187?

 

-------------------

 

Anno null-null kilométeres mérnök koromban volt kb. 150 db ZIL-157-ünk + ZISZ-164-sünk.

 

Adtak volna gyári, új, Csepel-344-t.

A helyettesem aki velem ellentétben nem tojáshéjafenekén mérnök volt hanem közel 50 éves vén gépjárműves - tudtom nélkül - lemondta.

Közölte a központtal :.......Nem kérjük az új autókat.-...........

 

Mikor megkérdeztem a döntéséről azt mondta :

 

...........Főnök !.........A szar is jó csak egyforma legyen............majd másnap elmagyarázta kb. egy óra alatt.

 

Nagyon-nagyon igaza volt és van.

Azóta - ez 1972-ben történt -  kétszer voltam üzemegységvezető.

Mindkétszer 270-270 autóval.

 

Mai napig mondom, hogy öreg helyettesemet igazolta az élet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nincs olyan rossz autóbusz, amiből ha 95-99% egyforma ne érnél el kimagasló üzemeltetési eredményeket és az utasok nem szeretnék meg.

 

 

Előzmény: Törölt nick (89357)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89357

Persze, a BKV 1222 buszából 1800 legyen Ik. 127-187?

Előzmény: BPO-471 (89355)
Dante001 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89356

Szóló buszokra szól a szerződés.

Előzmény: BPO-471 (89355)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89355

Nekem a külseje nagyon tetszik, a beltér hagy némi kívánnivalót maga után. De összességében lenyűgöz. Remélem hogy legalább az a 18 fog dolgozni Budapesten, 1800-nak jobban örülnék!! :)

Csuklósról tud valaki bármit is??

Előzmény: jázminapja (89354)
jázminapja Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89354

Csupa LED Ikarus

 

nemeza Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89353

Tekintve, hogy a 3. világra gondoltam... Az ADA program célja is ez volt, Afrika,Dél-Amerika,Ázsia - ha jól emlékszem. Nyilván valamilyen szintű környezetvédelem ott is van / lesz. De szerintem Euro2-3-mal is boldogok, ahhoz nem kell elektronika és AdBlue, még a Rába D10-ből is van E2-es..

 

Ott a lényeg az egyszerű és megbízható jármű, ami úttalan utakon is elmegy (ezért volt a emelt hasmagasság és zárható diffi (opcionálisan összkerékhajtás))

Előzmény: 504LACI (89352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!