Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89359

Nem az egyformaságával van gondom, hanem hogy a BKV-nak 1222 db autóbusza van. Mert ennyi kell neki. Fölösleges az a hatszáz kocsi, amivel ez a mennyiség 1800-ra emelkedik.

Előzmény: RIKA424 (89358)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89358

Persze, a BKV 1222 buszából 1800 legyen Ik. 127-187?

 

-------------------

 

Anno null-null kilométeres mérnök koromban volt kb. 150 db ZIL-157-ünk + ZISZ-164-sünk.

 

Adtak volna gyári, új, Csepel-344-t.

A helyettesem aki velem ellentétben nem tojáshéjafenekén mérnök volt hanem közel 50 éves vén gépjárműves - tudtom nélkül - lemondta.

Közölte a központtal :.......Nem kérjük az új autókat.-...........

 

Mikor megkérdeztem a döntéséről azt mondta :

 

...........Főnök !.........A szar is jó csak egyforma legyen............majd másnap elmagyarázta kb. egy óra alatt.

 

Nagyon-nagyon igaza volt és van.

Azóta - ez 1972-ben történt -  kétszer voltam üzemegységvezető.

Mindkétszer 270-270 autóval.

 

Mai napig mondom, hogy öreg helyettesemet igazolta az élet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nincs olyan rossz autóbusz, amiből ha 95-99% egyforma ne érnél el kimagasló üzemeltetési eredményeket és az utasok nem szeretnék meg.

 

 

Előzmény: Törölt nick (89357)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89357

Persze, a BKV 1222 buszából 1800 legyen Ik. 127-187?

Előzmény: BPO-471 (89355)
Dante001 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89356

Szóló buszokra szól a szerződés.

Előzmény: BPO-471 (89355)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89355

Nekem a külseje nagyon tetszik, a beltér hagy némi kívánnivalót maga után. De összességében lenyűgöz. Remélem hogy legalább az a 18 fog dolgozni Budapesten, 1800-nak jobban örülnék!! :)

Csuklósról tud valaki bármit is??

Előzmény: jázminapja (89354)
jázminapja Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89354

Csupa LED Ikarus

 

nemeza Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89353

Tekintve, hogy a 3. világra gondoltam... Az ADA program célja is ez volt, Afrika,Dél-Amerika,Ázsia - ha jól emlékszem. Nyilván valamilyen szintű környezetvédelem ott is van / lesz. De szerintem Euro2-3-mal is boldogok, ahhoz nem kell elektronika és AdBlue, még a Rába D10-ből is van E2-es..

 

Ott a lényeg az egyszerű és megbízható jármű, ami úttalan utakon is elmegy (ezért volt a emelt hasmagasság és zárható diffi (opcionálisan összkerékhajtás))

Előzmény: 504LACI (89352)
504LACI Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89352

EURO sok az csak elektronikával megy. Itt a fejlett EU-ban ez követelmény. Anélkül meg marad a fejlődő harmadik világ.

Előzmény: nemeza (89350)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89351

Köszönöm

Előzmény: Dante001 (89349)
nemeza Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89350

Szerintem még ma is lenne keletje az ADA buszoknak változatlan műszaki tartalommal is!

A cikk is ezt bizonyítja. A lényeg, hogy elektronika ne nagyon legyen benne. Kérdés, hogy mennyire lehet ezt rentábilisan művelni..

http://www.gnnliberia.com/articles/2014/05/18/turkey-donates-20-buses-2-dump-trucks-liberia

Előzmény: 18-09 (89347)
Dante001 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89349

Az Ecomat a régebbi széria, nagyon régre nyúlik vissza. Az Ecolife a takarékoskodásra hangolt változat (Ecomathoz képest akár 10% megtakarítás), ma már inkább ezt viszik. Retarder szerintem a ZF-nél mindegyikben van, Allisonnál lehet rendelni anélkül is, de nem igazán divat, ki akarná eldobni a retarder nyújtotta előnyöket? Ahhoz nagyon zsidónak kell lenni.

Előzmény: BPO-471 (89348)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89348

Köszi, így már kezd átláthatóvá válni! De mi az a Ecomat/Ecolife? Mi a különbség? De intarder sincs mindegyikben nemdebár? 

Előzmény: Dante001 (89346)
18-09 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89347

Pénteken ünnepélyes keretek között 20 darab 260-ast adományozott az Isztambuli Önkormányzat a libériai fővárosnak. A buszokat a libériai külügyminiszter és a főpolgármester asszony vette át. A buszok gond nélküli üzembe helyezését török szakemberek fogják felügyelni.

Dante001 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 89346

A 4HP500 az a típusjelzés, az Ecomat/Ecolife a kereskedelmi jelzés, az intarder pedig a váltóba épített retarder.

Előzmény: BPO-471 (89344)
Tector Creative Commons License 2014.05.17 0 0 89345

Csakis ZF 4HP500.

Előzmény: BPO-471 (89344)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89344

Üdv!

A BKV-s 260, 280-asokban hányféle és milyen ZF váltók vannak? Mik a különbségek?

Gondolok itt azokra a dolgokra, hogy: Ecomat, Intarder, 4 HP500..stb. szóval mik ezek??

Előre is köszönök minden választ.

lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89343

Márpedig én ezeket a vázszámokat sehol se találom. 

Amit ide adtak el, az ment tovább valahova, vagy bontották. 

 

Amúgy is jórészt prágai eredetű 280.08-asok vannak a Volánoknál, ahogy tudom. 

Előzmény: BPO-105 (89340)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89342

Azért V-s is volt a Honvédségnél nem egy, nem kettő. 

Előzmény: BPO-105 (89341)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89341

Örök hála egy napig.

Már csak egyvalami: ha van valami esélye, hogy honvédségi volt, akkor honnan a V? Valahogy én leragadtam az E-knél meg az 54 jellegű és orosz exportfestésű példányoknál...

Előzmény: lobbanórotor (89339)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89340

Más: lehet, hogy slowpoke-effektus, de nekem új ez a kis lista a brnoi 280-asokról.

Ráadásul némelyiknek magyar vonatkozásúnak is kellene lennie, ha hihetünk a megjegyzéseknek...

lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89339

256.50V.1989.0752, nincs mit. 

Előzmény: BPO-105 (89338)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89338

Nocsak. Akkor még jobban sajnálom, hogy nem néztem be az első ajtónál az alsó ablakon...

Amúgy az Árpád hídnál parkolt ma, nagyjából "ő" volt a bónusz.

(A Vol-Sec meg csak nem bírt kijönni, nehogy víz érje őket...)

Előzmény: lobbanórotor (89337)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89337

Exet nem tudok, de valószínűleg honvédségi lehetett, az pedig biztos, hogy Püspökhatvanban lakik a busz, ha azóta nem volt műsorváltozás. 

Előzmény: BPO-105 (89335)
norbee601 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89336

Itt van a török Ikarusokról rengeteg kép, de csak egy része külön album, a többit ki kell mazsolázni.

 

http://www.facebook.com/ikarus.fan.page

Előzmény: Törölt nick (89334)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89335

Üdvözletem!

 

FKF-553-ra tud valaki exet mondani? Fehér 256-os, néhány sárga és piros vékony csíkkal az elején. KTI hulladék szerint 1989-es, és valószínűleg Pest megyei.

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89334

Eredetileg nem.

A lahoreiaknak ilyen részletesen nem tudom a pedigréjét, messze van az tőlünk, nagyon kevés releváns infó áll rendelkezésre.

Előzmény: nemeza (89333)
nemeza Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89333

Hátul AP mind?

Előzmény: Törölt nick (89332)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89332

1+1-es üléssel,

kéziváltóval,

160-as motorral,

ráncajtóval.

 

Kivonták mind, az utolsó szálig.

Néhány darab (ősszesel 100-as nagyságrend) a pakisztáni Lahoreba került átépítve (hit/vallás közösség révén a két ország kacsolata adta a lehetőséget tudtommal).

Előzmény: norbee601 (89331)
norbee601 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89331

260-as, némi EAG műanyaggal feldobva.

Előzmény: Pet2 (89326)
Oleever07 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89330

pontosabban 428. :-) de a lényegen nem változtat.

Előzmény: lobbanórotor (89329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!