A kék IK66-os (OT 53-00) előéletéről, megtalálásának körülményeiről tud valaki valamit?
Az AutoClassic 1999/5. számában volt egy kék faros, ami dinnyéseké volt, s az Eger és Füzesabony közti út mentén parkolt nyaranta.Ugyanolyan kék, egyajtós 66-os volt az is.
Tudom, hogy ez off, de ez mindenkit érint aki szereti a régi járműveket és van is neki. Most van a parlament elött az új roncstörvény, sok jóra nem számíthatunk. Nálam kiverte a biztosítékot. Miért nem egy tucat autót raktak a hirdetésbe, vagy valami felismerhetetlent. Ez így bele az arcunkba, és ez a förmedelem az auto-motor május 7. számában van. Jön a roncs összeírás?
Elég nagy baj, ha így gondolod, egy vagon pénzért hamisítványt gyártani, ami ráadásul eredetiben sem volt szerves része a bp-i autóbusz-közlekedésnek, mert a típus nem vált be...
Korábban már volt róla szó, állítólag nem lesz 66-os barkácsolás, marad az 55-ös és nosztalgiakocsinak szánják.
"Bizony fogalmam sincs, hogy az általunk hajtott Ik-255-ben lévő ASTRA váltók még ASTRA márkanév alatt jöttek ki, vagy már átcimkézték Csepel xxx tipusú váltóra a nevüket?"
A típusszámozás ugyanúgy megmaradt, vagyis a gyár beolvasztása után lettek Csepel-ASH váltók, amik néhol Csepel váltóként vannak a köznyelvben.
Azt még érdekes lenne tudni, hogy mikor történt az integráció. Továbbá Ha-Fe vagy HFGY?
Később, at ASTRA gyár, a Csepel Autógyár nemtudomhányaszszámú telephelye/üzemegysége lett.
A köznyelv továbbra is ASTRA gyárnak hívta, sőőőt, ha jól emlékszem sokáig a HÉV megálló neve is megmaradt ASTRA gyár.
Bizony fogalmam sincs, hogy az általunk hajtott Ik-255-ben lévő ASTRA váltók még ASTRA márkanév alatt jöttek ki, vagy már átcimkézték Csepel xxx tipusú váltóra a nevüket?
A Volánbuszhoz 1980 szeptemberében jött az első kettő db hatsebességes váltós busz.
Ez kettő db, vadi új Ik-266-os volt és kb. fél évre a Budapest-Dunaújváros fordába kerültek, ahol napi három fordulót kellett teljesíteniük, tehát napi 520 km körül futottak.
Mivel semmi lényeges különbség nem volt üzemeltetési oldalról az ötsebességes ASTRA váltók és a hatsebességes ZF váltók között, hamar elterjedtek.
AZ Ik-255 típust - tudtommal - végig ASTRA-val gyártották.
OFF
Szerintem a Grammerrel való összeolvadás okán tűnhetett el ez a márka. Grammer - Bremshey néven biztosan volt gyártás, ma is az egyik ilyen példányt koptattam (SGP villamos).
ON