Keresés

Részletes keresés

Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89256

Bocs, de nem ATRA volt az ominózus gyár neve?

Előzmény: RIKA424 (89255)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89255

A Soroksári úton volt az ASTRA gyár.

Sebességváltó gyár.

 

Később, at ASTRA gyár, a Csepel Autógyár nemtudomhányaszszámú telephelye/üzemegysége lett.

 

A köznyelv továbbra is ASTRA gyárnak hívta, sőőőt, ha jól emlékszem sokáig a HÉV megálló neve is megmaradt ASTRA gyár.

 

Bizony fogalmam sincs, hogy az általunk hajtott Ik-255-ben lévő ASTRA váltók még ASTRA márkanév alatt jöttek ki, vagy már átcimkézték Csepel xxx tipusú váltóra a nevüket?

 

 

Előzmény: zsig (89253)
Balogöcsi Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89254

Nem, nem ilyen a háta.

 

Egyre inkább úgy néz ki, hogy vonat-villamos ülés. Ezt az FA 416-os modellt még most is gyártják modernizálva.

 

http://uesseating.com/wp-content/uploads/2012/05/UES-SEATING-FA-416-Data-Sheet-Metric.pdf

Előzmény: pumukli89 (89244)
zsig Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89253

Az Astra az ASH, nem? Ha jól tudom, Csepel váltókkal is szereltek 200-as Ikarust. 

Előzmény: RIKA424 (89252)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89252

Írtam ASH-t ?

Hol ?

 

 

Előzmény: zsig (89251)
zsig Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89251

Az ASH az milyen gyártmány? 

Előzmény: RIKA424 (89250)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89250

A Volánbuszhoz 1980 szeptemberében jött az első kettő db hatsebességes váltós busz.

Ez kettő db, vadi új Ik-266-os volt és kb. fél évre a Budapest-Dunaújváros fordába kerültek, ahol napi három fordulót kellett teljesíteniük, tehát napi 520 km körül futottak.

 

Mivel semmi lényeges különbség nem volt üzemeltetési oldalról az ötsebességes ASTRA váltók és a hatsebességes ZF váltók között, hamar elterjedtek.

 

AZ Ik-255 típust - tudtommal - végig ASTRA-val gyártották.

 

 

Előzmény: P.Box (89238)
ikarinátor Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89249

Ezt is tudjuk, de látom nem érted a lényeget.

Előzmény: Snake-Mojzi (89248)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89248

Nem elég kivágni egy ajtót. A kétajtóson a második ajtó egész más méretű és máshol is volt, mint a háromajtóson.

Előzmény: ikarinátor (89247)
ikarinátor Creative Commons License 2014.05.09 0 0 89247

Ezzel én is tisztában vagyok, de 55-ből 66-ost csinálni értelmetlenség. De 66-ra rakni egy ajtót begbocsájtható.

Előzmény: Villámhetes (89219)
suraki1 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89246
OFF
Szerintem a Grammerrel való összeolvadás okán tűnhetett el ez a márka. Grammer - Bremshey néven biztosan volt gyártás, ma is az egyik ilyen példányt koptattam (SGP villamos).
ON
Előzmény: Balogöcsi (89239)
faros1 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89245

1979 végén még az 5 sebességes váltókkal érkeztek hozzánk az Ik 266-ok és Ik 256-ok

GF 29..... rendszámokkal.1980-ban már a 6 sebességes lassú-váltókkal érkeztek az IK 266-ok.Végsebesség 78 km/óra. GF 38-29 volt a miénk.   IK 256 GF 41... már  6-os hosszú-váltós volt.

Előzmény: P.Box (89238)
pumukli89 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89244

És ha azt mondom:Volvo F88,89?

Előzmény: Balogöcsi (89239)
ckg471 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89243

Benne is van, köszönöm szépen. :)

Előzmény: Snake-Mojzi (89236)
ckg471 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89242

1977-ben jelent meg a ZF mindegyik típusban, de úgy tudom, hogy a 255-öst végig ASH-val gyártották.

És lehetséges az, hogy 1985-ben (vagy 86-ban) egy adag MALÉV-os kocsit is ASH-val gyártottak?

Előzmény: P.Box (89238)
504LACI Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89241

Ott a válasz a képen. Meg a létra :)

Előzmény: FD 6667 (89240)
FD 6667 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89240

Igen. Ezt kérdezem.

Előzmény: Törölt nick (89237)
Balogöcsi Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89239

Úgy tűnik nem gyakori darab ez az ülés, szinte teljesen biztos voltam benne, hogy Ikarus ülés (valószínűleg túl sokáig bámultam gyerekkoromban a Möve-n hullámzó sofőröket).

Még annyi információt találtam, hogy ez a Bremshey cég tönkrement 1977-ben. Hát ez is valami.

 

Köszönöm, hogy foglalkoztatok velem és az ülésemmel. 

Előzmény: Balogöcsi (89186)
P.Box Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89238

Üdv!

Tudja e valaki biztosan, hogy az 5 sebességes Atra ASH váltót mikor váltotta el a 6 sebességes ZF az Ikarus 200-asokban. És minden típusban egyszerre történt e a váltás vagy eltérő időben?

P.Box 

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89237

Előzmény: FD 6667 (89233)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89236

Szvsz ebben benne kell hogy legyen:

http://mihal.fw.hu/busztor2000.pdf

Előzmény: ckg471 (89231)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89235

A Mezőben biztos voltak, itt volt róla szó.

Előzmény: ckg471 (89231)
CLY-802 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89234
FD 6667 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89233
P.stephenson Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89232

Esetleg a Mezőben? Csak kérdem, nem tudom.

Előzmény: ckg471 (89231)
ckg471 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89231

Köszönöm, mindannyiótoknak, én is valahogy hasonlóképpen gondoltam. :)

Egyébként ezek a kocsik Fürstben vagy Récseiben laktak anno?

Előzmény: John Howard (89225)
Dj Aty Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89230

Veszprém. ( http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&q=28744&x=11&y=0 )
Az a trükkje a keresésnek,hogy a kép számát (28744) be kell írni a főoldal keresőjébe :)

Előzmény: RIKA424 (89229)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89229

város ?

Előzmény: krepsz_zoltan (89228)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89228

Egy kis csemege: itt van egy ex-FAÜ Ikarus 66 Mávaut kötelékben, átcímkézve, de szerintem még FAÜ színben, ráadásul ez még a korai, tetőív ablakos szériából való.

Előzmény: ckg471 (89222)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.08 0 0 89227

EAG topikban megnézhetjük.

Amúgy nem semmi fogás.

Előzmény: Komlósfecskés (89223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!