A Volánbuszhoz 1980 szeptemberében jött az első kettő db hatsebességes váltós busz.
Ez kettő db, vadi új Ik-266-os volt és kb. fél évre a Budapest-Dunaújváros fordába kerültek, ahol napi három fordulót kellett teljesíteniük, tehát napi 520 km körül futottak.
Mivel semmi lényeges különbség nem volt üzemeltetési oldalról az ötsebességes ASTRA váltók és a hatsebességes ZF váltók között, hamar elterjedtek.
AZ Ik-255 típust - tudtommal - végig ASTRA-val gyártották.
OFF
Szerintem a Grammerrel való összeolvadás okán tűnhetett el ez a márka. Grammer - Bremshey néven biztosan volt gyártás, ma is az egyik ilyen példányt koptattam (SGP villamos).
ON
1979 végén még az 5 sebességes váltókkal érkeztek hozzánk az Ik 266-ok és Ik 256-ok
GF 29..... rendszámokkal.1980-ban már a 6 sebességes lassú-váltókkal érkeztek az IK 266-ok.Végsebesség 78 km/óra. GF 38-29 volt a miénk. IK 256 GF 41... már 6-os hosszú-váltós volt.
Úgy tűnik nem gyakori darab ez az ülés, szinte teljesen biztos voltam benne, hogy Ikarus ülés (valószínűleg túl sokáig bámultam gyerekkoromban a Möve-n hullámzó sofőröket).
Még annyi információt találtam, hogy ez a Bremshey cég tönkrement 1977-ben. Hát ez is valami.
Köszönöm, hogy foglalkoztatok velem és az ülésemmel.
Tudja e valaki biztosan, hogy az 5 sebességes Atra ASH váltót mikor váltotta el a 6 sebességes ZF az Ikarus 200-asokban. És minden típusban egyszerre történt e a váltás vagy eltérő időben?
Egy kis csemege: itt van egy ex-FAÜ Ikarus 66 Mávaut kötelékben, átcímkézve, de szerintem még FAÜ színben, ráadásul ez még a korai, tetőív ablakos szériából való.
Biztos, hogy korábbi a kép. 1969-ben csak UV villamosok jártak a Nagykörúton, mindegyik akkori viszonylaton. Erősen 50/60-as évek fordulója, legkésőbb hatvanas évek legeleje lehet a kép.
Jól sejted, ez még kék-ezüst FAÜ festés (és ott a szám is oldalán), 1964-ben ezek a kocsik kikerültek a fővárosi állományból, öt évvel később ezt nem fotózhatták.