Az AFIT 1-ben a Váci úton én is csináltam ilyet. A Miskolci közlekedési vállalat 260-as buszait javítottuk. 8 ember 1 nap alatt végzett vele. Préselt farost lemezeket kaptak a deszka helyett. 1979-ben volt ez.
Nem tudsz meggyőzni,ne hari,de továbbra is makacsul bízom az emlékeimben.Ennyire nem keverhetem a feketét a barna színnel. : ) Igaz még nagyon fiatal voltam,félig még gyerek,de nem csak a fehér kapaszkodókat meg a plafont szemléltem,hanem a padlókat is,és azok bizony feketéllettek a feketeségtől. Valaki,régi motoros Ikarus-dolgozó rakjon már rendet padló ügyben : ))))))))))
Ugye tudják az olvtársak, hogy kb. 1979-1983 közötti BKV-s Ik-260/280 fapadlói igen hamar elrohadtak.
a BKV felszólamlással élt az Ikarus felé, amely nem pereskedett (meglepetésre) hanem elismerte felelősségét és szavatosságban (nem jótállásban) vállalta a teljes padló cseréket.
Mivel erre az Ikarusnak se Mátyásföldön, se Fehérváron nem volt szabad kapacitása, ezért erre a munkára szerződést kötött a maglódi MGTSz-el.
A MGTSz-nek a 31-es út maglódi kanyarja után kb. 1 km-el, bal oldalon, volt a Wodiáner tanyán egy autójavító üzeme, ahol évente kb. 1500-2500 db új, AUTOKER forgalmazta teherautót adtak át a vásárlóknak.
(Roburokat, IFA-kat, Praga-kat, stb.)
Ide a Wodiáner tanyára hordták ki a BKV Ik-260/280 kocsijait, padlót cserélni.
Volt amelyiket 1-4 éves korában, de volt amelyiket fél évesen.
Ott teljes padló cserét kapott, s ment vissza dolgozni a BKV-hoz.
Értem és az biztos? Nem bontóba ment?? Tudsz valami bővebb infót melyik társ vette meg?? Csak azért kérdezem mert nagyon szerettem azt a buszt és még most is szeretem.. És kár lenne ha szétvágnék,,
Sziasztok..... A mai napon a Soroksári úton sétálva,14:10felé, feltünt egy rég nem látott kocsi a rendszáma LPZ-145 ,,, Lehet tudni róla valamit? Hová ment vagy mi van vele? Tudomásom szerint Pomázon vesztegelt vagy 2 évet.....
egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98)
Nemrégiben volt szó róla a Gemenc-topikban, hogy az AFF-575 is ilyennel rendelkezett újkorában, amikor még bőven győri illetőségű volt, bár azon hamar lecserélték. És az is pontosan ez a széria.
"Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem"
Előbb-utóbb csak előkerül valami kora 80-as évekbeli fotó, vagy filmrészlet ami igazolni fog engem. :))
Egyre lejjebb megyek az évszámokkal, hogy a tévedés/átfedés lehetőségét minél inkább kizárjam, de 1981-ben és azelőtt nem kérdés a barna padló, mert csak az volt a 260 és 280-as típusokon. Ha netán volt esetleg egy-egy kisebb sorozat amiben éppen nem, akkor az számít különlegesnek, mint például az egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98), de ettől még az üléskárpit színe általában barna. És ez nagy valószínűséggel, de inkább azt mondom, hogy biztosan így volt a debreceni, a veszprémi és bármelyik volánnál is. Persze mindig hozzá teszem, hogy gyárilag. Felújítások alkalmával akár ki is cserélhették feketére, ha éppen olyan volt hozzáférhető.
Volán (Dunaújváros) járművei esetében követtem nyomon ezeket a változásokat. 1982-es gyártású BU 40-29, 280.06-os az utolsó csöcsösgombos budiajtós, fehérkorlátos, barnapadlós, de már nyitható hátsó vészkijáratos széria. Szintén 1982-es gyártású BU 41-94 260.06, már nem is csöcsgombos, hanem ICO kapcsolós, de a többi paraméter még a régi. 1983-as gyártású BU 91-25 már fekete korlátos, tolóajtós-fülkés 018-as hátsóhidas fekete padlós, de fülkeventillátor nélküli kivitel. A '84-es gártású BU 92-91 már 118-as híddal, vezetőfülke tetőventillátoros és a fülkeajtón nyitható ablakos kivitel volt...
Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem,pontosabban a Hajdú Volánnál én egyetlen barna padlós kocsival nem találkoztam ez alatt a 35 év alatt (kivételt képez néhány hozzánk került ex-NDK-s kocsi).Mivel más Volánokhoz is ugyanazok a "tesó" sorozatok kerültek,mint a Hajdú Volánhoz,így azokon sem lehetett barna padló.A BKV-t szintén kizárnám a barna padlós körből,a hozzánk 1981-ben került 1973-as-75-ös szériájú kocsikon is fekete padló volt,emlékeim szerint.
Arra is mérget vennék,hogy a 06-71-nek (1980 végi gyártás) semmi köze a barna padlóhoz.
Én azt gyanítom,hogy inkább export kocsikon lehetett barna padló,NDK-ba gyártott kocsikon biztosan.
A csuklóharmonika korábban lett fekete, az kb az egyenes műszerfallal tűnt el ~77-ben. Szerintem minden 280.T1-es barna kellett legyen, mert talán a legújabb eresztés is kb. '78-as. Ugye?
Barna padlóra példa még, igaz, jóval '83 előtt járunk, de nagy az esély, hogy még 155-nek barna padlója volt. 156 azért nem biztos, mert ő a sorozatban pl. ő volt az 1., aki fekete csuklóval jött, szóval lehet arra következtetni, hogy a padló is az volt.
Szia! Én sem vagyok méhész,de annak idején sokat költöztettem a méhészeket,viszont aki jó helyen lakott,pl.Somogy az nem igazán költöztette a cuccait.Ezt a kocsit/Ikarust már vontatva sem lehetne költöztetni. Esetleg kényelmes a tulaj,és már nem szeretne változtatni megszokott életén.Ezért sem akarja talán a buszt eladni.
Nem vagyok méhész, de nem úgy van a dolog - és azért is van 4 kerekű járműre (Ikarusra) építve, hogy mindig máshová kell kivinni a méheket virágport gyűjteni. Mikor milyen virágzási szezon van.
Ez a busz pedig nem tűnik mozgásképesnek kicsit sem. Pláne ha 15 éve ott áll egy helyben. Ez pedig lakóházak közvetlen közelében van, nem hiszem, hogy méh családok lennének benne..... - de ezt csak én gondolom.