Keresés

Részletes keresés

RIKA424 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88893

Ikarus-260/280 padlóhoz:

 

Ugye tudják az olvtársak, hogy kb. 1979-1983 közötti BKV-s Ik-260/280 fapadlói igen hamar elrohadtak.

 

a BKV felszólamlással élt az Ikarus felé, amely nem pereskedett (meglepetésre) hanem elismerte felelősségét és szavatosságban (nem jótállásban) vállalta a teljes padló cseréket.

Mivel erre az Ikarusnak se Mátyásföldön, se Fehérváron nem volt szabad kapacitása, ezért erre a munkára szerződést kötött a maglódi MGTSz-el.

 

A MGTSz-nek a 31-es út maglódi kanyarja után kb. 1 km-el, bal oldalon,  volt a Wodiáner tanyán egy autójavító üzeme, ahol évente kb. 1500-2500 db új, AUTOKER forgalmazta teherautót adtak át a vásárlóknak.

(Roburokat, IFA-kat, Praga-kat, stb.)

 

Ide a Wodiáner tanyára hordták ki a BKV Ik-260/280 kocsijait, padlót cserélni.

Volt amelyiket 1-4 éves korában, de volt amelyiket fél évesen.

 

Ott teljes padló cserét kapott, s ment vissza dolgozni a BKV-hoz.

 

 

Minimodel Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88892

Cseh papírmakettes fórumon találtam ezt a linket:

 

Forrás: http://www.autobusovenoviny.cz

tomika861 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88891

Akkor jó biztos fogunk még találkozni azzal a busszal csak kiváncsi lennék mi céllal lett megvéve.. Mik a szándékok stb...

Előzmény: EKM-765 (88889)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88890
Köszönöm.
Előzmény: ckg471 (88885)
EKM-765 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88889

Igen.

Nem.

Nem.

Persze.

Ja.

Előzmény: tomika861 (88888)
tomika861 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88888

Értem és az biztos? Nem bontóba ment?? Tudsz valami bővebb infót melyik társ vette meg?? Csak azért kérdezem mert nagyon szerettem azt a buszt és még most is szeretem.. És kár lenne ha szétvágnék,,

siófoki35 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88887

Egyik topiktárs megvette.

Előzmény: tomika861 (88886)
tomika861 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88886

Sziasztok.....  A mai napon a Soroksári úton sétálva,14:10felé, feltünt egy rég nem látott kocsi a rendszáma LPZ-145 ,,, Lehet tudni róla valamit? Hová ment vagy mi van vele? Tudomásom szerint Pomázon vesztegelt vagy 2 évet.....

ckg471 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88885

A 9-es Óbuda irányú megállójából.

Előzmény: Fáradt Vándor (88884)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88884

Üdv:

 

Féloff: Valaki meg tudná mondani, hogy a Szentendrére holnap közlekedő IK180 pontosan honnan indul a Deák térről? Köszi!

lobbanórotor Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88883

egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98)

 

Nemrégiben volt szó róla a Gemenc-topikban, hogy az AFF-575 is ilyennel rendelkezett újkorában, amikor még bőven győri illetőségű volt, bár azon hamar lecserélték. És az is pontosan ez a széria. 

Előzmény: bi-02 (88882)
bi-02 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88882

"Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem"

 

Előbb-utóbb csak előkerül valami kora 80-as évekbeli fotó, vagy filmrészlet ami igazolni fog engem. :))

Egyre lejjebb megyek az évszámokkal, hogy a tévedés/átfedés lehetőségét minél inkább kizárjam, de 1981-ben és azelőtt nem kérdés a barna padló, mert csak az volt a 260 és 280-as típusokon. Ha netán volt esetleg egy-egy kisebb sorozat amiben éppen nem, akkor az számít különlegesnek, mint például az egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98), de ettől még az üléskárpit színe általában barna. És ez nagy valószínűséggel, de inkább azt mondom, hogy biztosan így volt a debreceni, a veszprémi és bármelyik volánnál is. Persze mindig hozzá teszem, hogy gyárilag. Felújítások alkalmával akár ki is cserélhették feketére, ha éppen olyan volt hozzáférhető.

Volán (Dunaújváros) járművei esetében követtem nyomon ezeket a változásokat. 1982-es gyártású BU 40-29, 280.06-os az utolsó csöcsösgombos budiajtós, fehérkorlátos, barnapadlós, de már nyitható hátsó vészkijáratos széria. Szintén 1982-es gyártású BU 41-94 260.06, már nem is csöcsgombos, hanem ICO kapcsolós, de a többi paraméter még a régi. 1983-as gyártású BU 91-25 már fekete korlátos, tolóajtós-fülkés 018-as hátsóhidas fekete padlós, de fülkeventillátor nélküli kivitel. A '84-es gártású BU 92-91 már 118-as híddal, vezetőfülke tetőventillátoros és a fülkeajtón nyitható ablakos kivitel volt...

buszosjocó Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88881

2010-ben engem is megállásra, és fotózásra késztetett...

 

Előzmény: tom-y (88874)
Blindmouse Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88880

Nekem sincs ilyen gyerekkori emlékem, de én tévedhetek. 

 

Itt is akad 1-2 200-as.  mondjuk ember legyen a talpán aki megmondja ebből a minőségből a padló színét. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=rWtzjqt0NGo

Előzmény: BV-78-14 (88879)
BV-78-14 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88879

Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem,pontosabban a Hajdú Volánnál én egyetlen barna padlós kocsival nem találkoztam ez alatt a 35 év alatt (kivételt képez néhány hozzánk került ex-NDK-s kocsi).Mivel más Volánokhoz is ugyanazok a "tesó" sorozatok kerültek,mint a Hajdú Volánhoz,így azokon sem lehetett barna padló.A BKV-t szintén kizárnám a barna padlós körből,a hozzánk 1981-ben került 1973-as-75-ös szériájú kocsikon is fekete padló volt,emlékeim szerint.

 

Arra is mérget vennék,hogy a 06-71-nek (1980 végi gyártás)  semmi köze a barna padlóhoz.

 

Én azt gyanítom,hogy inkább export kocsikon lehetett barna padló,NDK-ba gyártott  kocsikon biztosan.

Előzmény: Alien Angel (88878)
Alien Angel Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88878

A barna igelitpadló (vagy valami egyenértékű) tényleg annyira beszerezhetetlen manapság, hogy a 671-eshez sem lehetett már találni?

Előzmény: bi-02 (88877)
bi-02 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88877

A csuklóharmonika korábban lett fekete, az kb az egyenes műszerfallal tűnt el ~77-ben. Szerintem minden 280.T1-es barna kellett legyen, mert talán a legújabb eresztés is kb. '78-as. Ugye?

Előzmény: Leszedált Utas (88872)
bi-02 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88876

Csak a 260-280-ban volt barna. Ez a képen 255, vagy 266-os.

Előzmény: Leszedált Utas (88875)
Leszedált Utas Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88875

Bocsi, ez a 3. hozzászólás, csak most jutott eszembe ez a vidi, és itt nincs szerkesztés gomb.

Itt már fekete a padló: http://www.youtube.com/watch?v=MYXGv7o0TGg

tom-y Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88874

2012 januárjában a Google autó még így látta:

Előzmény: Rospe (88860)
Leszedált Utas Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88873

 mert ő a sorozatban pl. ő volt az 1., aki fekete csuklóval jött, szóval lehet arra következtetni, hogy a padló is az volt...

... mert pl. ő volt az 1., aki fekete csuklóval jött, szóval lehet arra következtetni, hogy a padló is az volt...

 

Leszedált Utas Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88872

Barna padlóra példa még, igaz, jóval '83 előtt járunk, de nagy az esély, hogy még 155-nek barna padlója volt. 156 azért nem biztos, mert ő a sorozatban pl. ő volt az 1., aki fekete csuklóval jött, szóval lehet arra következtetni, hogy a padló is az volt.

114-es psz.-ú Ikarus 280.91 beltere:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=129197159&t=9011743

Előzmény: bi-02 (88827)
pumukli89 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88871

Szia! Én sem vagyok méhész,de annak idején sokat költöztettem a méhészeket,viszont aki jó helyen lakott,pl.Somogy az nem igazán költöztette a cuccait.Ezt a kocsit/Ikarust már vontatva sem lehetne költöztetni. Esetleg kényelmes a tulaj,és már nem szeretne változtatni megszokott életén.Ezért sem akarja talán a buszt eladni.

Előzmény: Rospe (88870)
Rospe Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88870

Sziasztok !

 

Nem vagyok méhész, de nem úgy van a dolog - és azért is van 4 kerekű járműre (Ikarusra) építve, hogy mindig máshová kell kivinni a méheket virágport gyűjteni. Mikor milyen virágzási szezon van.

Ez a busz pedig nem tűnik mozgásképesnek kicsit sem. Pláne ha 15 éve ott áll egy helyben. Ez pedig lakóházak közvetlen közelében van, nem hiszem, hogy méh családok lennének benne..... - de ezt csak én gondolom.

pumukli89 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88869

Szerintem neki nem a busz az érték,hanem amit abban tart.(Qrva drága a fából készült kaptár,és nem tudjuk hány család lakik benne.)Nem vagyok méhész,de van pár ismerősöm,igaz ők nem Ikarusban tartják őket.

Előzmény: Rospe (88867)
éjszakás tartalék Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88868

Szívesen! :)

 

Nem felújítani akarja ő, hanem a méhek számára megtartani. Ajánlottak már érte más, méhkaptárok tárolására és szállítására alkalmas járművet, de nem szeretett volna megválni tőle. Sajnos ennyit tudok csak...

Előzmény: Rospe (88867)
Rospe Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88867

Szia !

 

Ja, köszi a kimerítő választ.

Hát igen, nem mindennapi látvány, darab az biztos, már csak ezért is fotózza mindenki, mert biztosan szívesen látnák újra, felújítva.

Valahol olvastam, hogy 15 éve áll itt, ennyi idő alatt pedig a tulajdonosa beláthatta volna, - bármennyire is szereti, - hogy ha nem megy a felújítása, akkor bizony el kellene adni.

Üdv: Péter

Előzmény: éjszakás tartalék (88862)
BPO-105 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88866

Csak ezt a képet ismerem róla, ha pontosan így nézett ki, akkor nem valószínű.

Előzmény: Törölt nick (88865)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88865

Lehetséges, hogy ez eredetileg kenyérszállító busz volt? (Olyan, amiről az Az IKARUS Karosszéria- és Járműgyár története . könyvben van.)

Előzmény: éjszakás tartalék (88862)
P.stephenson Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88864

Szeritem keresd meg Béke Tónit, ha nem is adja el az ő méhész 311-esét, biztos tud segíteni, hogy hol lehet ilyet felhajtani.

https://www.facebook.com/pages/Classic-Truck-Bus/310352722415848?fref=ts

Előzmény: Szöszy13 (88861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!