Köszönöm szépen, ez alapján hamarosan kész egy rajz (esetleg látványterv), érdekelne majd a véleményed.
OFF Ez nem a fehérvári Rákóczi Ált. Isk. volt véletlenül? :) Arra nagyon illik a leírás, onnan is átlátni az udvarról a BV kapujára. De persze több más hely is lehet, csak nekem ez ugrott be. :) ON
Még mielott tulsagosan belemelyednenk ebbe a FIX-637-temaba, a kocsi adas-vetele sem szazas sztori, mitobb annak megvasarlasarol terjesztett tortenet is kisse buzlik...
A kocsiszekrény normál 256.50-es kialakítású volt, rendes méretű ablakokkal, vas lökhárítóval, satöbbi, leszámítva a tetőn lévő kerek szellőzőket (olyan, mint ami a vezetőfülke tetejére került '85-től). A rács az első ülések után kezdődött és a busz végéig egybefüggő ketrecként volt kialakítva az oldalfalak, illetve a hátsó ablak mentén.
Akkoriban két ilyen kocsit láttam rendszeresen, az egyik kicsit szakadtabb volt, de egyébként egyforma kialakításúak voltak. Rendszámra sajnos nem emlékszem.
Hű, ez nagyon jó, köszi szépen. Mindjárt elkezdek rajzolni, hátha tudunk reprodukálni egy ilyet.
A "A" tengely vonalában kezdődő ketrec azt jelenti, hogy az első ablaküveg még nyitható volt, rácsozat nélkül, és csak a következő három ablakon volt teliüveg + rács? Vagy pedig nem is volt normál méretű első oldalüvege, hanem csak egy kisebb, ami csak a tengely vonaláig tartott? Az őrszemélyzetnek végül is annyi is elég lenne, és akkor pont a tengely fölött volt a szektorrács.
A ventillátoros szellőző olyasmi alakú volt, mint ezen a 250-esen, csak a busz közepén? Vagy pedig egy hosszabb, a tető teljes hosszán végigfutó szellőztetőt képzeljek el?
Azon jár az agyam, hogy az Ikarus akkoriban mindenféle megrendelést teljesített, tehát meglepne, ha nem létezett volna kifejezetten a BV számára tervezett altípus.
Az általános iskolám egy börtön mellett volt és a szünetekben gyakran lehetett látni, amint a rabszállító 256-os kikanyarodik a börtönkapun. A ládatér magasságáig fehér volt, felette piros. Az "A" tengely vonalában kezdődött a ketrec, valamint ventilátoros szellőzők voltak a tetőn középen, ami elég ritka volt az itthon megszokott 256.50V/L/akármilyen kocsikon nevelkedett szemnek. Mindez a '80-as évek végén, '90-es évek legelején volt. Szívesen látnék képet hasonló kialakítású vasakról!
Tudna valaki mesélni a '90-es évek elejéig létező / közlekedő rabszállító 260-asokról? Írnék pár kérdést, aztán ha bárki bármire tud válaszolni, nagyon hálás lennék. :)
- Csak 260-asból épült rabszállító változat? (A még létező 543-ast most hagyjuk, az utólagos kialakítás.)
- Előbbiből következően: minden intézetnél ilyenek szolgáltak vagy akkoriban is voltak teherautó alvázra épített, itt most off járművek?
- Milyen ajtókiosztása volt? Azt tudom, hogy az üvegei fehérre fújtak voltak (pontosabban: létezett olyan példány, amely így nézett ki), belülről persze a szabványos rácsozással, de az ajtóelrendezésére csak tippem lenne.
- Egységes fehér színűek voltak, vagy volt rajta valamilyen mintázat, felirat? Netán megkülönböztető jelzés?
- Hány darab létezhetett belőlük?
- Hogy-hogy egyetlen darabról sincs elérhető anyag sehol? Se egy kép, se egy bontóból megvásárolt darab, se egy észlelés a fórumokon, se egy emlék. (Tudom, régen volt, de annyira mégsem, és itt sok olyan topiktárs van, aki nagy tapasztalattal és jó memóriával rendelkezik... :) ) A BV-s archívumokban se találtam semmit, mintha az EuroCargok előtt nem is lett volna nagy befogadóképességű rabó az országban...