A BKV Zrt. Értékesítési Csoportja felajánlja megvételre 12 db leselejtezett, üzemképtelen, megbontott állapotú autóbusz termékként tovább nem használható járművek (EWC 16 01 04*) megnevezésű hulladékát.
Az ajánlatadónak rendelkeznie kell a 16 01 04* EWC kódszámot is tartalmazó, szállításra és begyűjtésre vonatkozó, legalább 2014. június 30-ig érvényes Környezetvédelmi engedéllyel.
A veszélyes hulladéknak minősülő selejt járművek a telephelyi megbízottakkal történő előzetes telefoni egyeztetés után tekinthetők meg.
A járművek átadása a megjelölt telephelyeken történik.
A szállítások alkalmával az átadó telephelyeken bontásra, vágásra nincs lehetőség.
Óbuda Divízió
1037 Budapest, Pomázi út 15.
Németh Lajos műszaki ügyintéző, telefon:461-6500/285-26
Volt frsz.
Típus
Haszonhulladék becsült súlya
BPI-269
IK 260.46
8100 kg
BPI-543
IK 260.46
7600 kg
BPO-337
IK 260.45
8100 kg
BPO-340
IK 260.46
8100 kg
BPO-505
IK 415.14
8500 kg
BPO-663
IK 260.46
8100 kg
BPO-750
IK 415.14
8500 kg
BPO-770
IK 415.14
8500 kg
Dél-Pest Divízió
1194 Budapest, Méta u. 39.
Baumgartner András üzemvezető, telefon:06-70/698-0884
Volt frsz.
Típus
Haszonhulladék becsült súlya
BPI-527
IK 260.45
6500 kg
BPI-666
IK 260.45
6500 kg
BPI-768
IK 280.49
9900 kg
JGD-731
IK 260.00
6500 kg
Kérjük, hogy az ajánlati árat, a becsült súlyok tényleges súlyként történő elfogadásával teljes csomagra, illetve telephelyenkénti csomagra tonna/Ft áron adják meg, a fentiekben kért Környezetvédelmi engedély másolatának csatolásával.
Ha csak teljes csomagra tesznek ajánlatot, kérjük nyilatkozzanak arról, hogy az egy-egy telephelyre külön-külön is érvényes-e.
Kérjük, hogy ajánlatukat, valamint a Környezetvédelmi engedély másolatát az Értékesítési Csoport részére a 322-7088 faxszámra, vagy a bogarla@bkv.hu e-mail címre szíveskedjenek megküldeni.
Ajánlat beérkezési határidő: 2014. április 9. 14 óra
A modellezéssel kapcsolatos lassúságról mindig egy másik kolléga sztorija jut eszembe.
OFF
Pista bácsi eredetileg ötvös volt, rábízták a rézből készítendő M=1:200-as Lánchidat, amihez uszkve 2-2,5 évig csak gombostűfejnyi csavarokat és anyákat gyártott. Egy családi gyufásdobozban gyűjtötte a termést, már majdnem megvolt az összessel, amikor hogy, hogy nem, ezt a gyufásdobozt valahova elpakolta. Nem találta, egyre nagyobb pánikba esett, és nem volt mit tenni, újra nekifutott a kötőelemgyártásnak. Időben dettó ugyanott tartott, majd amikor hátradőlt, hogy ez kész, meglett a tele gyufásdoboz... Elég, ha annyit mondok, hogy azonnal elment nyugdíjba? :-) A hidat másik kolléga fejezte be, és azt hiszem, amíg forog ez kék bolygó, amit Földnek hívunk, ahhoz a cucchoz lesz tartalékcsavar... :-)
Bizony, ő volt az, aki a saját szerszámait is behozta, ha kellett. Aranykezű, aranyszívű ember, ha nyernék a lottón, élete végéig nekem dolgozna, és építené a modelljeimet :-)
Nem csak Kálmán, más gyűjteménykezelő kolléga sem, akivel régen együtt dolgoztam.
Nekem ez az egész nagyon furcsa, mert amennyire emlékszem, a modellek nem voltak útban (az elején ideiglenes helyen tároltuk őket), de nem is lovagolok ezen, ilyesmit kidobni barbárság, márpedig a 211-es stimmel, fogalmam sincs, hogy kerülhetett a Vaterára? És az állapota alapján nincs semmi baja, amikor bekerült, sem nézett ki jobban, dísztárcsa már akkor sem volt a kerekein.
Ezt a Vaterán vetted??? Mert ez valóban egy olyan modell, amit 2005-ben beszállítottak a Közlekedési Múzeumba. A 212-es nem volt a listán, de ez a zöld-fehér 211-es igen. Hozzáteszem, a buszmodellek nem kerültek beleltározásra, nem lettek múzeumi tárgyak (2007 tavaszáig biztosan nem), csak tárolásra vette át az intézmény. Tehát előfordulhat, hogy közben ide-oda hurcolták, és elkallódott egy-egy darab a múzeum felelőssége nélkül. De hogy kidobták volna? Akiről tudom, hogy foglalkozna ezzel, ő ilyet soha nem tenne, ebben a mai napig maximálisan biztos vagyok.
Megjegyzem, ha leltározott modellt selejtezni kell, mert javíthatatlan, vagy fertőzött, akkor azt nem lehet "hazavinni", sem múzeumi dolgozónak, sem másnak, erre törvény van (vagy már csak volt?), a tárgyat meg kell semmisíteni. Én éltem át ezzel kapcsolatban fájdalmas pillanatokat... De mint mondtam, ezek 99,9%, hogy nem leltározott tárgyak.
A fertőzésre picit kitérve, igen, a cellből készült modelleknél bizony előfordulhat, hogy elindul egy visszafordíthatatlan kémia folyamat - ezt a zsargonban modellpestisnek hívják -, és akkor nincs mit tenni, a tárgynak vége. Volt egy 1/5-ös (!) Ikarus 31-es, tűzpiros, gyönyörű modell, és a szemem láttára pusztult el. És mielőtt bárki fantáziál, ezek a "tárgybetegségek" igen veszélyesek, akárcsak a papíros gyűjteményekben a különféle gombás és penészes fertőzések, ismertem kollégát, akinek sajnos ilyen esete végződött tragikusan...
Őrizd meg, ritka dologhoz jutottál hozzá, egy darabka Ikarus-történelem, és... nem inkább nem mondok, azaz írok itt semmit, nehogy rossz ómen legyen. Esetleg csak neked, privátban pár szót, ha érdekel, hogy esetleg ne érjen kellemetlen meglepetés. A mailem publikus.
Végezetül annyit, a Margit utcai kollekcióból azért bőven csipege(the)ttek mások is, volt ott 1/10-es IK30-as, és más is, ami elpárolgott :-)
Igen, erre édesanyám is emlékszik. Egy hosszú folyosó mindkét oldalán hosszan elnyúltak a tárlók, amikben a modellek pihentek.
Ha már ilyen gyári dolgok: az Ikarus fotóarchívumából mennyi menekült meg? Édesanyám fotózott ott egy keveset, de néha látok képeket, amiket ő készített. Például kitalálták, hogy az új 386 SL-t ne a Hősök terére, hanem valami erdős helyre vigyék fotózni (mondván prospektusba megy). Kimentek a Farkashegyi reptér mellé, lefotózták a buszt, aztán másfél órát vesztegeltek, mert nem indult be. Visszaérve meg leüvöltötték a fejüket. :)
Rendszám: FKB-803 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: KRÉMFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Semmi szpesöl, a baloldali ajtós gépészet még nem volt kész, úgyhogy simán csak átpakolták az ajtókat baloldalra. Viszont csak így lehetett elhelyezni azokat.
Gyári 280-asok voltak 2-2-0-2 ajtóelrendezéssel, kalauzüléssel a 4 ajtó előtt jobb oldalon. Képet még sose láttam róluk, csak jellegrajzot bi-02 néhai honlapján.
A török kocsikról is csak talán egy baloldali képet láttam, a tunéziai ilyen kivitelekről is csak egyet jobbról.
A hazai üzemeltetőket és rendszámokat (reméljük képpel együtt:) majd valaki megadja, ha van ilyen egyáltalán.
ugyanitt, ugyan ebben a topicban a 62.000-es és 75.000 hozzászólások között (sok képpel) már elég szépen kitárgyaltuk a hazai Ikarus-180 tipusú buszokat.
A tudomány jelen állása szerint 180-asból kétféle ajtóelrendezés készült: a széles körben ismert négy ajtós 1-2-1-3(felszállósávokat jelent, de később a hátsó nagy ajtót csak két részre osztották)