Keresés

Részletes keresés

krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88652

Bizony, ő volt az, aki a saját szerszámait is behozta, ha kellett. Aranykezű, aranyszívű ember, ha nyernék a lottón, élete végéig nekem dolgozna, és építené a modelljeimet :-)

Előzmény: 504LACI (88649)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88651

Nem csak Kálmán, más gyűjteménykezelő kolléga sem, akivel régen együtt dolgoztam.

Nekem ez az egész nagyon furcsa, mert amennyire emlékszem, a modellek nem voltak útban (az elején ideiglenes helyen tároltuk őket), de nem is lovagolok ezen, ilyesmit kidobni barbárság, márpedig a 211-es stimmel, fogalmam sincs, hogy kerülhetett a Vaterára? És az állapota alapján nincs semmi baja, amikor bekerült, sem nézett ki jobban, dísztárcsa már akkor sem volt a kerekein.

Előzmény: 504LACI (88647)
pumukli89 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88650

Félreértettem,bocsánat Tőle is.

Előzmény: 504LACI (88649)
504LACI Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88649

Most ezt lehet, hogy félreértetted, Kálmánnál jámborabb embert nemigen ismerek. Elképzelhetetlen lenne, hogy egy papírzsepit is hazavigyen.

Előzmény: pumukli89 (88648)
pumukli89 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88648

'Azé az nagy gáz,olyan valakiről írni akit más,máshogy ismer...

504LACI Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88647

"ő ilyet soha nem tenne, ebben a mai napig maximálisan biztos vagyok"

 

Kálmán? Na ő biztosan nem.

Előzmény: krepsz_zoltan (88646)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88646

Megáll az eszem...

 

Ezt a Vaterán vetted??? Mert ez valóban egy olyan modell, amit 2005-ben beszállítottak a Közlekedési Múzeumba. A 212-es nem volt a listán, de ez a zöld-fehér 211-es igen. Hozzáteszem, a buszmodellek nem kerültek beleltározásra, nem lettek múzeumi tárgyak (2007 tavaszáig biztosan nem), csak tárolásra vette át az intézmény. Tehát előfordulhat, hogy közben ide-oda hurcolták, és elkallódott egy-egy darab a múzeum felelőssége nélkül. De hogy kidobták volna? Akiről tudom, hogy foglalkozna ezzel, ő ilyet soha nem tenne, ebben a mai napig maximálisan biztos vagyok.

 

Megjegyzem, ha leltározott modellt selejtezni kell, mert javíthatatlan, vagy fertőzött, akkor azt nem lehet "hazavinni", sem múzeumi dolgozónak, sem másnak, erre törvény van (vagy már csak volt?), a tárgyat meg kell semmisíteni. Én éltem át ezzel kapcsolatban fájdalmas pillanatokat... De mint mondtam, ezek 99,9%, hogy nem leltározott tárgyak.

 

A fertőzésre picit kitérve, igen, a cellből készült modelleknél bizony előfordulhat, hogy elindul egy visszafordíthatatlan kémia folyamat - ezt a zsargonban modellpestisnek hívják -, és akkor nincs mit tenni, a tárgynak vége. Volt egy 1/5-ös (!) Ikarus 31-es, tűzpiros, gyönyörű modell, és a szemem láttára pusztult el. És mielőtt bárki fantáziál, ezek a "tárgybetegségek" igen veszélyesek, akárcsak a papíros gyűjteményekben a különféle gombás és penészes fertőzések, ismertem kollégát, akinek sajnos ilyen esete végződött tragikusan...

 

Őrizd meg, ritka dologhoz jutottál hozzá, egy darabka Ikarus-történelem, és... nem inkább nem mondok, azaz írok itt semmit, nehogy rossz ómen legyen. Esetleg csak neked, privátban pár szót, ha érdekel, hogy esetleg ne érjen kellemetlen meglepetés. A mailem publikus.

 

Végezetül annyit, a Margit utcai kollekcióból azért bőven csipege(the)ttek mások is, volt ott 1/10-es IK30-as, és más is, ami elpárolgott :-)

 

 

Előzmény: Petikarus (88618)
BPI-145 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88645

Igen, erre édesanyám is emlékszik. Egy hosszú folyosó mindkét oldalán hosszan elnyúltak a tárlók, amikben a modellek pihentek. 

 Ha már ilyen gyári dolgok: az Ikarus fotóarchívumából mennyi menekült meg? Édesanyám fotózott ott egy keveset, de néha látok képeket, amiket ő készített. Például kitalálták, hogy az új 386 SL-t ne a Hősök terére, hanem valami erdős helyre vigyék fotózni (mondván prospektusba megy). Kimentek a Farkashegyi reptér mellé, lefotózták a buszt, aztán másfél órát vesztegeltek, mert nem indult be. Visszaérve meg leüvöltötték a fejüket. :)

Előzmény: RIKA424 (88600)
trlpx Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88644

Köszi szépen!

Sorozatgyártás előtti, 1975-ös 256-os volt.

Előzmény: E95 Express (88643)
E95 Express Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88643

Nincs jó hírem.

 

Rendszám: FKB-803
Gyártmány: IKARUS
Típus: 256.50
Szin: KRÉMFEHÉR
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

Előzmény: trlpx (88639)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88642

Személyesen ellenőriztem azt a V betűt még annak idején, a 41/87 Kosztolányi Dezső téri végállomásán. :) 

Előzmény: BPO-105 (88641)
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88641

Köszönöm.

Problem solved.

Előzmény: lobbanórotor (88637)
toto92 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88640

Semmi szpesöl, a baloldali ajtós gépészet még nem volt kész, úgyhogy simán csak átpakolták az ajtókat baloldalra. Viszont csak így lehetett elhelyezni azokat.

Előzmény: =D Doma (88638)
trlpx Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88639

Valaki aki rendelkezik ügyfélkapus rendszám-lekérdezési lehetőséggel, rákeresne az FKB-803-ra? Előre is köszönöm!

=D Doma Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88638

ha már szóba jöttek a 3 ajtósok..

bár már volt, de hátha újabb infó is előjön a témában..

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=88932495&t=9043237

 

lobbanórotor Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88637

A 343 az '97-es, tehát W helyett V. 

Előzmény: BPO-105 (88636)
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88636
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88635

Hűha, ez érdekes.

Én is remélem, hogy valaki mesél róla...

Előzmény: Grikon1985 (88634)
Grikon1985 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88634

Nem a borsodi átalakítás.

Gyári 280-asok voltak 2-2-0-2 ajtóelrendezéssel, kalauzüléssel a 4 ajtó előtt jobb oldalon. Képet még sose láttam róluk, csak jellegrajzot bi-02 néhai honlapján.

A török kocsikról is csak talán egy baloldali képet láttam, a tunéziai ilyen kivitelekről is csak egyet jobbról.

A hazai üzemeltetőket és rendszámokat (reméljük képpel együtt:) majd valaki megadja, ha van ilyen egyáltalán.

Előzmény: BPO-105 (88630)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88633

ugyanitt, ugyan ebben a topicban a 62.000-es és 75.000 hozzászólások között (sok képpel) már elég szépen kitárgyaltuk a hazai Ikarus-180 tipusú buszokat.

 

 

norbee601 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88632
Győrben a Rábának volt még pár 180-asa.
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88631

A hazai Volánokhoz, 3as (Borsod), 14-es Dunaújváros, és 12-es Pécs úgy kerültek Ik-180-as buszok, hogy egy perui szállítmány itthon ragadt.

 

Fiataloknak : Peru akkoriban Guinnes rekorder volt, mert évente 3-4 katonai puccsot hajtottak végre az országban.

Az egyik katonai junta megrendelt valamit, a másik nem vette át.

 

A Borsodi Ik-180-k Ózd helyi járati üzemében, illetve a Kazincbarcikai üzemegységnél, Kazincbarcika-Miskolc helyközi járatként dolgoztak.

 

A Pécsre került Ik-180-k, végig a városban helyi járatként dolgoztak.

 

A 14-es került kocsik Dunaújvárosban és Székesfehérváron is helyi járatként dolgoztak.

 

A kocsikon belül spanyol nyelvű feliratok voltak.

A 12-es 14-es AKÖV-nél ezeket kicserélték magyar nyelvűre, Borsodban meghagyták az eredeti spanyol nyelvű feliratokat.

 

A Magyar Néphadsereg is átvett 10 db Ik-180-at, valamint pár db szolgált civil, építőipari és olajbányász cégeknél is.

 

 

 

 

Előzmény: BPO-105 (88630)
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88630

illetve néhány a hazai volánokhoz került

Ez a kissé érthetetlen borsodi átalakítást jelentené, vagy voltak exportból visszamaradt példányok is?

Előzmény: Grikon1985 (88629)
Grikon1985 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88629

A tudomány jelen állása szerint 180-asból kétféle ajtóelrendezés készült: a széles körben ismert négy ajtós 1-2-1-3(felszállósávokat jelent, de később a hátsó nagy ajtót csak két részre osztották)

 illetve az NKD-nak a két ajtós 1-0-3-0:

és voltak egyedi átalakítások 1-0-1-3-ra:
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.drehscheibe-foren.de%2Fforen%2Ffile.php%3F5%2Cfile%3D49921&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.drehscheibe-foren.de%2Fforen%2Fread.php%3F5%2C5734793%2Cpage%3Dall&h=579&w=809&tbnid=QoE0BM2ryxRxOM%3A&zoom=1&docid=-SY-mT5TFLrsVM&hl=hu&ei=1UczU7SpMKX8ygOF-oLoCg&tbm=isch&ved=0CFwQhBwwAg&iact=rc&dur=713&page=1&start=0&ndsp=16&biw=1366&bih=622

 

280-as gyárilag 3. ajtó nélkül többnyire a törököknek és Tunéziába készültek, illetve néhány a hazai volánokhoz került.

 

Előzmény: norbee601 (88613)
hajdubus Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88628
Előzmény: buszosjocó (88623)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88627

Egyébként ennyire nincs már hosszú ablakos 250-es?

Előzmény: P.stephenson (88626)
P.stephenson Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88626

Jogos, ezt el is felejtettem. De mindenképpen légkondisat szerettek volna.

Előzmény: norbee601 (88610)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88625

Igen, erre gondoltam!:)

Előzmény: Petikarus (88624)
Petikarus Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88624
Előzmény: norbee601 (88619)
buszosjocó Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88623

Lehetséges. Egy rsz-ot tudsz hozzá? Ha egy képen láthatnám, biztos egyértelművé válna számomra is. Köszi! :)

Előzmény: lobbanórotor (88622)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!