Keresés

Részletes keresés

lobbanórotor Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88637

A 343 az '97-es, tehát W helyett V. 

Előzmény: BPO-105 (88636)
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88636
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88635

Hűha, ez érdekes.

Én is remélem, hogy valaki mesél róla...

Előzmény: Grikon1985 (88634)
Grikon1985 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88634

Nem a borsodi átalakítás.

Gyári 280-asok voltak 2-2-0-2 ajtóelrendezéssel, kalauzüléssel a 4 ajtó előtt jobb oldalon. Képet még sose láttam róluk, csak jellegrajzot bi-02 néhai honlapján.

A török kocsikról is csak talán egy baloldali képet láttam, a tunéziai ilyen kivitelekről is csak egyet jobbról.

A hazai üzemeltetőket és rendszámokat (reméljük képpel együtt:) majd valaki megadja, ha van ilyen egyáltalán.

Előzmény: BPO-105 (88630)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88633

ugyanitt, ugyan ebben a topicban a 62.000-es és 75.000 hozzászólások között (sok képpel) már elég szépen kitárgyaltuk a hazai Ikarus-180 tipusú buszokat.

 

 

norbee601 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88632
Győrben a Rábának volt még pár 180-asa.
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88631

A hazai Volánokhoz, 3as (Borsod), 14-es Dunaújváros, és 12-es Pécs úgy kerültek Ik-180-as buszok, hogy egy perui szállítmány itthon ragadt.

 

Fiataloknak : Peru akkoriban Guinnes rekorder volt, mert évente 3-4 katonai puccsot hajtottak végre az országban.

Az egyik katonai junta megrendelt valamit, a másik nem vette át.

 

A Borsodi Ik-180-k Ózd helyi járati üzemében, illetve a Kazincbarcikai üzemegységnél, Kazincbarcika-Miskolc helyközi járatként dolgoztak.

 

A Pécsre került Ik-180-k, végig a városban helyi járatként dolgoztak.

 

A 14-es került kocsik Dunaújvárosban és Székesfehérváron is helyi járatként dolgoztak.

 

A kocsikon belül spanyol nyelvű feliratok voltak.

A 12-es 14-es AKÖV-nél ezeket kicserélték magyar nyelvűre, Borsodban meghagyták az eredeti spanyol nyelvű feliratokat.

 

A Magyar Néphadsereg is átvett 10 db Ik-180-at, valamint pár db szolgált civil, építőipari és olajbányász cégeknél is.

 

 

 

 

Előzmény: BPO-105 (88630)
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88630

illetve néhány a hazai volánokhoz került

Ez a kissé érthetetlen borsodi átalakítást jelentené, vagy voltak exportból visszamaradt példányok is?

Előzmény: Grikon1985 (88629)
Grikon1985 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88629

A tudomány jelen állása szerint 180-asból kétféle ajtóelrendezés készült: a széles körben ismert négy ajtós 1-2-1-3(felszállósávokat jelent, de később a hátsó nagy ajtót csak két részre osztották)

 illetve az NKD-nak a két ajtós 1-0-3-0:

és voltak egyedi átalakítások 1-0-1-3-ra:
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.drehscheibe-foren.de%2Fforen%2Ffile.php%3F5%2Cfile%3D49921&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.drehscheibe-foren.de%2Fforen%2Fread.php%3F5%2C5734793%2Cpage%3Dall&h=579&w=809&tbnid=QoE0BM2ryxRxOM%3A&zoom=1&docid=-SY-mT5TFLrsVM&hl=hu&ei=1UczU7SpMKX8ygOF-oLoCg&tbm=isch&ved=0CFwQhBwwAg&iact=rc&dur=713&page=1&start=0&ndsp=16&biw=1366&bih=622

 

280-as gyárilag 3. ajtó nélkül többnyire a törököknek és Tunéziába készültek, illetve néhány a hazai volánokhoz került.

 

Előzmény: norbee601 (88613)
hajdubus Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88628
Előzmény: buszosjocó (88623)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88627

Egyébként ennyire nincs már hosszú ablakos 250-es?

Előzmény: P.stephenson (88626)
P.stephenson Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88626

Jogos, ezt el is felejtettem. De mindenképpen légkondisat szerettek volna.

Előzmény: norbee601 (88610)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88625

Igen, erre gondoltam!:)

Előzmény: Petikarus (88624)
Petikarus Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88624
Előzmény: norbee601 (88619)
buszosjocó Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88623

Lehetséges. Egy rsz-ot tudsz hozzá? Ha egy képen láthatnám, biztos egyértelművé válna számomra is. Köszi! :)

Előzmény: lobbanórotor (88622)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88622

Szerintem a Zajáczbusz-féle 350-est láttad, ami nagyon hasonlít a világjáróra, de nem az. 

Előzmény: buszosjocó (88621)
buszosjocó Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88621

Hiába töröm a fejem, nem tudok visszaemlékezni, milyen buszt láttam Dombrádon decemberben, a típus ez volt, de a szín nem ugrik be...:(

Előzmény: kristoof (88595)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88620
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88619

Respect azért is hogy ezt a hármat megmentetted!

 

Valószínűleg kallódik még itt-ott de a 250-es emlékszem hogy tényleg kukából lett mentve..:( Nem találom, pedig itt a topicon tuti szerepelt.

Előzmény: Petikarus (88618)
V63-057 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88617

Köszönöm! Egyébként a 4-4-0-4 segített megtalálni a neten is...

Nagyon idétlenül néznek ki. :)

A 695-öst tudja még valaki hol bujkál?

=D Doma Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88616

én elsőre felfogtam :D

nem tudom az 1-2-4 miért nem volt egyértelmű..

Előzmény: V63-057 (88612)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88615

Borsod Volánnál volt divatban az ilyen felújítás.

http://phototrans.eu/15,171240,868.html

http://phototrans.eu/15,229008,868.html

Előzmény: V63-057 (88612)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88613

Ha volt ilyen, az inkább 180-as lehetett, hiányzó 3. ajtóval.

Előzmény: torqmatic (88607)
V63-057 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88612

Ha jól sejtem mire gondolsz, akkor 4-4-0-4.

De ha már így kérdezel félek, hogy teljesen újat mondtam. Ez nem jó jel... :(

Előzmény: =D Doma (88608)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88611

Giron.

Előzmény: Scatty29 (88609)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88610

Mutass egy meglévőt légyszi!

 

Pl Győrben a Kravtexnél álló (Tóni amúgy tud róla, sőt meg is egyezett velük, csak még nem jutott el odáig hogy elhozza)

Előzmény: P.stephenson (88605)
Scatty29 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88609
=D Doma Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88608

4-4-0-4 / 2-2-0-2?

Előzmény: torqmatic (88607)
torqmatic Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88607

van-e valakinek képe 1-2-4 ajtóelrendezésű 280-asról

 

Azt hogy kell elképzelni?

Előzmény: V63-057 (88606)
V63-057 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88606

Sziasztok!

Kérek egy kis segítséget: az egyik, hogy van-e valakinek képe 1-2-4 ajtóelrendezésű 280-asról. A Kisalföld volánnál volt ilyen patkányszürke színben a '80-as években.

A másik, hogy hol maradt meg az IK695.01-es, ha egyáltalán igaz, hogy megmaradt. És ha már kérek valamit, cserébe hozok is, hátha másnak is érdekes.

Az első IK435T belseje a kiszállítás napján, 1994-04-07-én

Előre is kösz!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!