Gyári 280-asok voltak 2-2-0-2 ajtóelrendezéssel, kalauzüléssel a 4 ajtó előtt jobb oldalon. Képet még sose láttam róluk, csak jellegrajzot bi-02 néhai honlapján.
A török kocsikról is csak talán egy baloldali képet láttam, a tunéziai ilyen kivitelekről is csak egyet jobbról.
A hazai üzemeltetőket és rendszámokat (reméljük képpel együtt:) majd valaki megadja, ha van ilyen egyáltalán.
ugyanitt, ugyan ebben a topicban a 62.000-es és 75.000 hozzászólások között (sok képpel) már elég szépen kitárgyaltuk a hazai Ikarus-180 tipusú buszokat.
A tudomány jelen állása szerint 180-asból kétféle ajtóelrendezés készült: a széles körben ismert négy ajtós 1-2-1-3(felszállósávokat jelent, de később a hátsó nagy ajtót csak két részre osztották)
Kérek egy kis segítséget: az egyik, hogy van-e valakinek képe 1-2-4 ajtóelrendezésű 280-asról. A Kisalföld volánnál volt ilyen patkányszürke színben a '80-as években.
A másik, hogy hol maradt meg az IK695.01-es, ha egyáltalán igaz, hogy megmaradt. És ha már kérek valamit, cserébe hozok is, hátha másnak is érdekes.
Az első IK435T belseje a kiszállítás napján, 1994-04-07-én
Mátyásföldről elvitték őket (már ami megmaradt és nem került "egyéb" módokon magánkézbe)- egy ideig Székesfehérvárott voltak elrakva, nem lehetett megnézni őket, 2 éven át leveleztem miattuk, hogy legalább fotózni lehessen, majd elkerültek Szegedre, vissza fehérvárra.
Majd átadták őket a Közlekedési Múzeumnak, aki szintén nem engedte megnézni se őket, később megtudtam, hogy egy részüket kivágták a szemétre, mondván a műgyanta erősen bomlott és szétestek, így nem kerülhettek volna kiállításra, nem volt aki náluk felújítsa őket, és helyük se volt, hogy tárolják.
Az agyam eldurrant ezek után a sok dilettáns gyökér hozzáállásától stb. Sok nagyon jó modelles van, aki helyrehozta volna őket időt és pénzt nem kímélve, és talált volna nekik helyet, ahol megfelelően lehetett volna tárolni.