Keresés

Részletes keresés

RIKA424 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88633

ugyanitt, ugyan ebben a topicban a 62.000-es és 75.000 hozzászólások között (sok képpel) már elég szépen kitárgyaltuk a hazai Ikarus-180 tipusú buszokat.

 

 

norbee601 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88632
Győrben a Rábának volt még pár 180-asa.
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88631

A hazai Volánokhoz, 3as (Borsod), 14-es Dunaújváros, és 12-es Pécs úgy kerültek Ik-180-as buszok, hogy egy perui szállítmány itthon ragadt.

 

Fiataloknak : Peru akkoriban Guinnes rekorder volt, mert évente 3-4 katonai puccsot hajtottak végre az országban.

Az egyik katonai junta megrendelt valamit, a másik nem vette át.

 

A Borsodi Ik-180-k Ózd helyi járati üzemében, illetve a Kazincbarcikai üzemegységnél, Kazincbarcika-Miskolc helyközi járatként dolgoztak.

 

A Pécsre került Ik-180-k, végig a városban helyi járatként dolgoztak.

 

A 14-es került kocsik Dunaújvárosban és Székesfehérváron is helyi járatként dolgoztak.

 

A kocsikon belül spanyol nyelvű feliratok voltak.

A 12-es 14-es AKÖV-nél ezeket kicserélték magyar nyelvűre, Borsodban meghagyták az eredeti spanyol nyelvű feliratokat.

 

A Magyar Néphadsereg is átvett 10 db Ik-180-at, valamint pár db szolgált civil, építőipari és olajbányász cégeknél is.

 

 

 

 

Előzmény: BPO-105 (88630)
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 88630

illetve néhány a hazai volánokhoz került

Ez a kissé érthetetlen borsodi átalakítást jelentené, vagy voltak exportból visszamaradt példányok is?

Előzmény: Grikon1985 (88629)
Grikon1985 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88629

A tudomány jelen állása szerint 180-asból kétféle ajtóelrendezés készült: a széles körben ismert négy ajtós 1-2-1-3(felszállósávokat jelent, de később a hátsó nagy ajtót csak két részre osztották)

 illetve az NKD-nak a két ajtós 1-0-3-0:

és voltak egyedi átalakítások 1-0-1-3-ra:
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.drehscheibe-foren.de%2Fforen%2Ffile.php%3F5%2Cfile%3D49921&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.drehscheibe-foren.de%2Fforen%2Fread.php%3F5%2C5734793%2Cpage%3Dall&h=579&w=809&tbnid=QoE0BM2ryxRxOM%3A&zoom=1&docid=-SY-mT5TFLrsVM&hl=hu&ei=1UczU7SpMKX8ygOF-oLoCg&tbm=isch&ved=0CFwQhBwwAg&iact=rc&dur=713&page=1&start=0&ndsp=16&biw=1366&bih=622

 

280-as gyárilag 3. ajtó nélkül többnyire a törököknek és Tunéziába készültek, illetve néhány a hazai volánokhoz került.

 

Előzmény: norbee601 (88613)
hajdubus Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88628
Előzmény: buszosjocó (88623)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88627

Egyébként ennyire nincs már hosszú ablakos 250-es?

Előzmény: P.stephenson (88626)
P.stephenson Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88626

Jogos, ezt el is felejtettem. De mindenképpen légkondisat szerettek volna.

Előzmény: norbee601 (88610)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88625

Igen, erre gondoltam!:)

Előzmény: Petikarus (88624)
Petikarus Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88624
Előzmény: norbee601 (88619)
buszosjocó Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88623

Lehetséges. Egy rsz-ot tudsz hozzá? Ha egy képen láthatnám, biztos egyértelművé válna számomra is. Köszi! :)

Előzmény: lobbanórotor (88622)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88622

Szerintem a Zajáczbusz-féle 350-est láttad, ami nagyon hasonlít a világjáróra, de nem az. 

Előzmény: buszosjocó (88621)
buszosjocó Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88621

Hiába töröm a fejem, nem tudok visszaemlékezni, milyen buszt láttam Dombrádon decemberben, a típus ez volt, de a szín nem ugrik be...:(

Előzmény: kristoof (88595)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88620
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88619

Respect azért is hogy ezt a hármat megmentetted!

 

Valószínűleg kallódik még itt-ott de a 250-es emlékszem hogy tényleg kukából lett mentve..:( Nem találom, pedig itt a topicon tuti szerepelt.

Előzmény: Petikarus (88618)
V63-057 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88617

Köszönöm! Egyébként a 4-4-0-4 segített megtalálni a neten is...

Nagyon idétlenül néznek ki. :)

A 695-öst tudja még valaki hol bujkál?

=D Doma Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88616

én elsőre felfogtam :D

nem tudom az 1-2-4 miért nem volt egyértelmű..

Előzmény: V63-057 (88612)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88615

Borsod Volánnál volt divatban az ilyen felújítás.

http://phototrans.eu/15,171240,868.html

http://phototrans.eu/15,229008,868.html

Előzmény: V63-057 (88612)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88613

Ha volt ilyen, az inkább 180-as lehetett, hiányzó 3. ajtóval.

Előzmény: torqmatic (88607)
V63-057 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88612

Ha jól sejtem mire gondolsz, akkor 4-4-0-4.

De ha már így kérdezel félek, hogy teljesen újat mondtam. Ez nem jó jel... :(

Előzmény: =D Doma (88608)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88611

Giron.

Előzmény: Scatty29 (88609)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88610

Mutass egy meglévőt légyszi!

 

Pl Győrben a Kravtexnél álló (Tóni amúgy tud róla, sőt meg is egyezett velük, csak még nem jutott el odáig hogy elhozza)

Előzmény: P.stephenson (88605)
Scatty29 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88609
=D Doma Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88608

4-4-0-4 / 2-2-0-2?

Előzmény: torqmatic (88607)
torqmatic Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88607

van-e valakinek képe 1-2-4 ajtóelrendezésű 280-asról

 

Azt hogy kell elképzelni?

Előzmény: V63-057 (88606)
V63-057 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88606

Sziasztok!

Kérek egy kis segítséget: az egyik, hogy van-e valakinek képe 1-2-4 ajtóelrendezésű 280-asról. A Kisalföld volánnál volt ilyen patkányszürke színben a '80-as években.

A másik, hogy hol maradt meg az IK695.01-es, ha egyáltalán igaz, hogy megmaradt. És ha már kérek valamit, cserébe hozok is, hátha másnak is érdekes.

Az első IK435T belseje a kiszállítás napján, 1994-04-07-én

Előre is kösz!

P.stephenson Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88605

hogy nem egy régi ötablakost újítottak fel,

Mutass egy meglévőt légyszi!

Előzmény: reszelozsir (88603)
Grikon1985 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88604

Mátyásföldről elvitték őket (már ami megmaradt és nem került "egyéb" módokon magánkézbe)- egy ideig Székesfehérvárott voltak elrakva, nem lehetett megnézni őket, 2 éven át leveleztem miattuk, hogy legalább fotózni lehessen, majd elkerültek Szegedre, vissza fehérvárra.

 

Majd átadták őket a Közlekedési Múzeumnak, aki szintén nem engedte megnézni se őket, később megtudtam, hogy egy részüket kivágták a szemétre, mondván a műgyanta erősen bomlott és szétestek, így nem kerülhettek volna kiállításra, nem volt aki náluk felújítsa őket, és helyük se volt, hogy tárolják.

 

Az agyam eldurrant ezek után a sok dilettáns gyökér hozzáállásától stb. Sok nagyon jó modelles van, aki helyrehozta volna őket időt és pénzt nem kímélve, és talált volna nekik helyet, ahol megfelelően lehetett volna tárolni.

Előzmény: RIKA424 (88600)
reszelozsir Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88603

Az előéletét nem ismertem, de ezen most egy kicsit megdöbbentem, hogy nem egy régi ötablakost újítottak fel, hanem egy hatablakost faragtak át. Nagyon szép lett, de így azért kicsit romlott az összkép...

Előzmény: Törölt nick (88598)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 88602

Valaki lenyúlta az egészet ?

 

 

Előzmény: norbee601 (88601)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!