ugyanitt, ugyan ebben a topicban a 62.000-es és 75.000 hozzászólások között (sok képpel) már elég szépen kitárgyaltuk a hazai Ikarus-180 tipusú buszokat.
A tudomány jelen állása szerint 180-asból kétféle ajtóelrendezés készült: a széles körben ismert négy ajtós 1-2-1-3(felszállósávokat jelent, de később a hátsó nagy ajtót csak két részre osztották)
Kérek egy kis segítséget: az egyik, hogy van-e valakinek képe 1-2-4 ajtóelrendezésű 280-asról. A Kisalföld volánnál volt ilyen patkányszürke színben a '80-as években.
A másik, hogy hol maradt meg az IK695.01-es, ha egyáltalán igaz, hogy megmaradt. És ha már kérek valamit, cserébe hozok is, hátha másnak is érdekes.
Az első IK435T belseje a kiszállítás napján, 1994-04-07-én
Mátyásföldről elvitték őket (már ami megmaradt és nem került "egyéb" módokon magánkézbe)- egy ideig Székesfehérvárott voltak elrakva, nem lehetett megnézni őket, 2 éven át leveleztem miattuk, hogy legalább fotózni lehessen, majd elkerültek Szegedre, vissza fehérvárra.
Majd átadták őket a Közlekedési Múzeumnak, aki szintén nem engedte megnézni se őket, később megtudtam, hogy egy részüket kivágták a szemétre, mondván a műgyanta erősen bomlott és szétestek, így nem kerülhettek volna kiállításra, nem volt aki náluk felújítsa őket, és helyük se volt, hogy tárolják.
Az agyam eldurrant ezek után a sok dilettáns gyökér hozzáállásától stb. Sok nagyon jó modelles van, aki helyrehozta volna őket időt és pénzt nem kímélve, és talált volna nekik helyet, ahol megfelelően lehetett volna tárolni.
Az előéletét nem ismertem, de ezen most egy kicsit megdöbbentem, hogy nem egy régi ötablakost újítottak fel, hanem egy hatablakost faragtak át. Nagyon szép lett, de így azért kicsit romlott az összkép...