Nálam eddig az a hülyegyerek a rekorder, aki egy évekkel ezelőtti karácsony este nekiesett az anyja életére is esküdözni, hogy a Vasi Volán éppen egy 266-ossal jön fel Pestre és ez 100% igaz, mert épp rajta ül a valakije. Vagy hogy a sofőrismerőse megvette az AAT-310 utánfutóját a telekre, a többit meg szétvágták. Ja, és a HIY-293 selejtezését se felejtsem el, persze. (Vagy a HGS-486 volt az? Valamelyik.)
Az csak a kár, hogy mindez nem a fórumon történt, hanem csevegőalkalmazásban. Kár, pedig ennek mind közkincsnek kellett volna lennie, az olvtársak mérhetetlen derülésére és a kis droid csíra szánalommal vegyes megvetésére.
Úgy látszik, a buszmániások körében méginkább igaz a mondás, miszerint az egy főre jutó hülyék száma két fő... De számomra komolyan felfoghatatlan, hogy egyesek miért ebben lelik az örömüket...
Ex HM Arzenál Rt. majd HM Arzenál ZRt., Nyírtelek. A rakétafejlesztőké volt. Utána egy maszekhoz került az egykori testvéreivel, majd a következő eladással a képen látható példányt egy nyíregyházi alapítvány vette meg, Szarvas utcai székhellyel. Ezt csak azért írom, mert ma már mindenki tudja, melyik "óvoda udvarán" kell ezt fotózgatni, csak a történetre voltak kevesen kíváncsiak... Az alapítvány célja az lett volna, hogy kis mértékben átalakítja a buszt (befalaz ajtót, ajtókat), és egy bemutatóbuszt készít, amellyel járja majd a térséget, országot. Ez a projekt áll egy ideje, vagy talán nem is valósul meg.
Ha már úgy is teljesen át kell alakítani az egészet meg felújítgatni a meglévő részeket, nem lett volna célszerűbb két BKV-s 280-ast szerezni, aminek az ajtóelrendezése is jó? Egyébként érdekes elgondolás, szerintem a legtöbb Ikarus kedvelő szívesen látna a egy 293-ast, még ha replika is. Viszont arra most készüljetek fel, hogy iszonyatosan drága és nehéz meló ezt kivitelezni.
Az eredeti 293-ason a középső rész nem egy "hagyományos" utánfutóból lett kialakítva, hanem kvázi egy 280-as gépes részének hátsó feléből (ez pl ezen a képen jól is látható). Tehát az semmiképpen nem járható út, hogy az egyik 280-asnak levágjuk a hátulját, aztán utánaakasztunk egy másik utánfutót..
Hát bocs, hogy belepofázok, de szerintem ehhez a fehérhez vétek lenne hozzányúlni... Mintha ez a busz egy hirdetés kapcsán régebben már szerepelt volna a topicban, és nekem úgy rémlik, hogy egy honvédségi eredetű, nagyon keveset futott gép, ami szerintem ráadásul a kb a gyártáskori állapotában van, így remek nosztalgiabusz lehetne belőle. Ebből az altípusból szerintem úgyse igen fog eltenni senki, inkább a 4 ajtós, városi kivitelek megőrzésére látok esélyt, szóval jó lenne, ha egy ilyen is megmaradna.
Ezen egyébként egy plusz ajtót is ki kellene alakítani, ami tovább nehezíteni (a szerintem egyébként sem könnyű) munkát.
Ennyit tudok csak mutatni belőlük, mivel a jelenlegi állapotuk a topikhoz mérten borzalmas. További képek a tulajdonos bele egyezése nélkül nem lehetséges. Amint lesz engedélyem privátban küldök.
Ők lennének.
Illetve hamarosan további selejt BKV-s busz alkatrészeket szerzünk be, adásvételi folyamatok zajlanak. A képek az eladásra kínálatkor készültek.
No ez így most nem világos. Amíg a gumik tapadnak, addig nem előz semmi semmit. Fékezéskor pedig a hátsó rész valamennyivel erősebben fékez, mint az első, így mindig húzott marad a busz. És mivel nem hajt hátul semmi, így nem is fog a hátulja kielőzni semmit. Driftelni meg nemigazán lehet a busszal, ha ez mégis sikerülne, akkor egy bizonyos szögérték felett behúz a fék (lásd 280-asok tolatása).