Hát igen, mert épp ez az egyik olyan jegye, ami megkülönbözteti a forgalmi 260-asoktól, és ráadásul egy teliüveget csak könnyebb beszabni oda, mint többletmunkával egy nem korhű, eltolható osztott ablakot.
Nekem ami feltűnt a BKV-s 260-ason, az az hogy az ajtós oldalon nincsenek meg a plafonon a sebesültszállító ágyak tartóinak a csavarvédői (azok a fekete rácsos kerek izék) csak az ajtótlanon.
Rendszám: BCC-459 Gyártmány: IKARUS Típus: 396 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Köszönöm szépen, ez alapján hamarosan kész egy rajz (esetleg látványterv), érdekelne majd a véleményed.
OFF Ez nem a fehérvári Rákóczi Ált. Isk. volt véletlenül? :) Arra nagyon illik a leírás, onnan is átlátni az udvarról a BV kapujára. De persze több más hely is lehet, csak nekem ez ugrott be. :) ON
Még mielott tulsagosan belemelyednenk ebbe a FIX-637-temaba, a kocsi adas-vetele sem szazas sztori, mitobb annak megvasarlasarol terjesztett tortenet is kisse buzlik...
A kocsiszekrény normál 256.50-es kialakítású volt, rendes méretű ablakokkal, vas lökhárítóval, satöbbi, leszámítva a tetőn lévő kerek szellőzőket (olyan, mint ami a vezetőfülke tetejére került '85-től). A rács az első ülések után kezdődött és a busz végéig egybefüggő ketrecként volt kialakítva az oldalfalak, illetve a hátsó ablak mentén.
Akkoriban két ilyen kocsit láttam rendszeresen, az egyik kicsit szakadtabb volt, de egyébként egyforma kialakításúak voltak. Rendszámra sajnos nem emlékszem.
Hű, ez nagyon jó, köszi szépen. Mindjárt elkezdek rajzolni, hátha tudunk reprodukálni egy ilyet.
A "A" tengely vonalában kezdődő ketrec azt jelenti, hogy az első ablaküveg még nyitható volt, rácsozat nélkül, és csak a következő három ablakon volt teliüveg + rács? Vagy pedig nem is volt normál méretű első oldalüvege, hanem csak egy kisebb, ami csak a tengely vonaláig tartott? Az őrszemélyzetnek végül is annyi is elég lenne, és akkor pont a tengely fölött volt a szektorrács.
A ventillátoros szellőző olyasmi alakú volt, mint ezen a 250-esen, csak a busz közepén? Vagy pedig egy hosszabb, a tető teljes hosszán végigfutó szellőztetőt képzeljek el?
Azon jár az agyam, hogy az Ikarus akkoriban mindenféle megrendelést teljesített, tehát meglepne, ha nem létezett volna kifejezetten a BV számára tervezett altípus.
Az általános iskolám egy börtön mellett volt és a szünetekben gyakran lehetett látni, amint a rabszállító 256-os kikanyarodik a börtönkapun. A ládatér magasságáig fehér volt, felette piros. Az "A" tengely vonalában kezdődött a ketrec, valamint ventilátoros szellőzők voltak a tetőn középen, ami elég ritka volt az itthon megszokott 256.50V/L/akármilyen kocsikon nevelkedett szemnek. Mindez a '80-as évek végén, '90-es évek legelején volt. Szívesen látnék képet hasonló kialakítású vasakról!
Tudna valaki mesélni a '90-es évek elejéig létező / közlekedő rabszállító 260-asokról? Írnék pár kérdést, aztán ha bárki bármire tud válaszolni, nagyon hálás lennék. :)
- Csak 260-asból épült rabszállító változat? (A még létező 543-ast most hagyjuk, az utólagos kialakítás.)
- Előbbiből következően: minden intézetnél ilyenek szolgáltak vagy akkoriban is voltak teherautó alvázra épített, itt most off járművek?
- Milyen ajtókiosztása volt? Azt tudom, hogy az üvegei fehérre fújtak voltak (pontosabban: létezett olyan példány, amely így nézett ki), belülről persze a szabványos rácsozással, de az ajtóelrendezésére csak tippem lenne.
- Egységes fehér színűek voltak, vagy volt rajta valamilyen mintázat, felirat? Netán megkülönböztető jelzés?
- Hány darab létezhetett belőlük?
- Hogy-hogy egyetlen darabról sincs elérhető anyag sehol? Se egy kép, se egy bontóból megvásárolt darab, se egy észlelés a fórumokon, se egy emlék. (Tudom, régen volt, de annyira mégsem, és itt sok olyan topiktárs van, aki nagy tapasztalattal és jó memóriával rendelkezik... :) ) A BV-s archívumokban se találtam semmit, mintha az EuroCargok előtt nem is lett volna nagy befogadóképességű rabó az országban...
Gondolom azért, mert ahol átépítették 256.50E vagy ehhez hasonló jellegűre, az szintén az Ikarus volt, hogy belföldre is el tudják adni, és valószínűleg ezzel párhuzamosan a feliratot is lecserélték.
Üdv! Ez igen! 303-asról fotót, ebből a nézetből, még nem láthattam. Vajon a 66 prototípusról és az 555-ről létezhet-e fennmaradt hátulnézeti "fotográfia"?
Kíváncsi voltam, mikor veszitek észre. Nagyrészt én intéztem a srácnak mindent, neki pedig már csak ki kellett fizetnie és elvinnie. Mindez szeptemberben volt.
Grat,szép lett a javítás. A most feltett képeden jóval nagyobbnak tűnik a malacka pusztítása. Már régebben szerettem volna kérdezni,ezek a szélső ködlámpák sokat segítenek ködben? Köszi.
Köszönjük a hsz-ket.Így legalább az Ikarus kapcsán megismerhettük néhány topiktárs Édes anyukáját is,kinek mit kellett volna tenni gyermekével. (Nagy kár,hogy az említett hölgyszemélyek nem olvassák a fórumot..Közel lenne a segítségük..)
Alig két héttel az Ikarus Egyedi magyar kézbe kerülése után , az állami támogatást is élvező hosszú nevű, "Elektromos és szerelvényes üzemben hibrid hajtású pótkocsis járműtechnológia kutatása és prototípusának elkészítése" projekt újabb fontos állomásához[...] Bővebben!Tovább »
Érdeklődni szeretnék, hogy erről a Ikarus 311 adattábláról tudna e valaki részletes képet küldeni, mert szeretnénk újra legyártatni. Illetve venni szeretnék még a képen látható kék lámpából 2 darabot. Ha esetleg tudna valaki segíteni ebben azt nagyon megköszönném.
Rendszám: eub-729 Gyártmány: IKARUS Típus: 280-17 Szin: KÖZÉPSZÜRKE A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Személyesen én utoljára 2 éve láttam, amikor a gokartverseny volt az ETO-Parknál, egész hétvégén keresztül kinn állt.
Eszembe jutott még egy gépezet a szürke szín vonatkozásában, ami érdekes ajtó elrendezéssel bír, és tán még ez a legoptimálisabb célpont a te leírásod alapján, ez az EUB-729 frsz-ú 280-as. Bár a történethez hozzá tartozik, hogy a busznak csak annyi a kötődése a Kisalföld Volánhoz, mint a CCP-293-nak leánykorában a BKV-hoz, vagyis semmi. Mindössze szponzor szerepét töltötte be mint támogató vagy ilyesmi, De a buszon minden meg van ami kell... harmonika ajtó, trilex... Hogy a gép meg van-e még valahol, azt passzolom, személy szerint 2002.06.05-én fotóztam, azóta nem láttam, igaz nem is jártam arra...
A felső két kerek valahogy 1968 környékén, de biztosan '66 után jelent meg, mikor a farosokon is megszűnt a csepp alakú. De talán le van írva az Ikarus Évszázados Története című könyvben, most nem tudom elővenni.
V63-057! én magam a 80-as években még kölök voltam, így nem igazán rémlik ez a bizonyos patkány szürke 280-as a Kisalföldnél, ellenben ami érdekes ajtóelrendezésű volt olyanról van egy képem amit egy barátomtól kaptam és egy ami a helyi újságból vágtam ki valószínűleg ugyanazon időszakból származik. Az eredeti kép a BPG-330, az újságcikkes a CCZ-429 és 430 ill. a BPG-3xx (állítólag 375) ez utóbbi az érdekesebbik. Annyit tudok róluk (BPG), hogy mégis kiszállították Iránba vagy valamelyik arab országba. Remélem segítettem.
Akkoriban még havi rendszerességgel jártam a reptérre, így minden alkalommal volt pár pillanatom látni az egyetlen parkoló 280-ast a C porta közelében.
Úgy a 3. vagy 4. alkalom után elhatároztam, hogy írok valakinek, hogy bemehessek lefotózni a gépet, de mire írhatam volna bárkinek is, addigra eltűnt, így feladtam.
(a piros-fehér 255-össel hasonló volt a helyzet, csak ott a szörnyedelmes "majd legközelebb" játszott)
Múltkor a Pomáziba vittem valamit.. Ezeket a selejteket nem venné meg senki sem. Mert mint valaki írta teljesen kiherélt buszok.(És abba is bele kellene gondolni,milyen értéket képvisel az a busz,amit már!a BKV-is selejtnek tart.)
Hát a súlyból ítélve ezekben már se motor, se váltó nincs ("jobb" esetben esetleg beleraktak valami használhatatlan szart, hogy súlyra meglegyen), sőt valószínűleg az összes többi, még használható alkatrészt is kiszedték belőle, maradt egy szétrohadt, megrepedezett váz, szóval épeszű ember ezeket nem akarja felújtani, a többinek meg úgysincs rá pénze :P Szerintem egyébként van lehetőség üzemképes buszok "megmentésére" is, korábban is kerültek már így gyűjtökhöz járművek, gondolom ezután sem lesz akadálya. Főleg, hogy idén is lesz selejzetés dögivel...
Ez jó tiszta mutyi az egész. Mi van ha én azt a 2-3 buszból az egyiket meg akarom saját célra csinálni? Ami üzemképtelen, az még menni fog egyszer. Lásd BKV meg a BPO-103 annó. Azért mit ne mondjak ne hogy már egy vacak papírt kelljen x összegekért kérnem, plusz majd még a jármű hulladék ára. Kész vicc az egész.
Nem tudsz,mert nincs hulladék kezelési engedélyed..Nem tudom ki nem ismeri a trágyát,na most már ez is veszélyes hulladék...Pár éve Apám még pénzt adott érte,ha odaszállította valaki..
Aszt mi van, ha nekem nincs semmi engedélyem és lö veszek 2-3 buszt és a kertvégibe vagy egy tároló helyre rakatom el magamnak? EWC-s baromság, ne hogy már egy üzemképtelen buszt ne vehessek saját területemre engedély nélkül. : D kész vicc
A BKV Zrt. Értékesítési Csoportja felajánlja megvételre 12 db leselejtezett, üzemképtelen, megbontott állapotú autóbusz termékként tovább nem használható járművek (EWC 16 01 04*) megnevezésű hulladékát.
Az ajánlatadónak rendelkeznie kell a 16 01 04* EWC kódszámot is tartalmazó, szállításra és begyűjtésre vonatkozó, legalább 2014. június 30-ig érvényes Környezetvédelmi engedéllyel.
A veszélyes hulladéknak minősülő selejt járművek a telephelyi megbízottakkal történő előzetes telefoni egyeztetés után tekinthetők meg.
A járművek átadása a megjelölt telephelyeken történik.
A szállítások alkalmával az átadó telephelyeken bontásra, vágásra nincs lehetőség.
Óbuda Divízió
1037 Budapest, Pomázi út 15.
Németh Lajos műszaki ügyintéző, telefon:461-6500/285-26
Volt frsz.
Típus
Haszonhulladék becsült súlya
BPI-269
IK 260.46
8100 kg
BPI-543
IK 260.46
7600 kg
BPO-337
IK 260.45
8100 kg
BPO-340
IK 260.46
8100 kg
BPO-505
IK 415.14
8500 kg
BPO-663
IK 260.46
8100 kg
BPO-750
IK 415.14
8500 kg
BPO-770
IK 415.14
8500 kg
Dél-Pest Divízió
1194 Budapest, Méta u. 39.
Baumgartner András üzemvezető, telefon:06-70/698-0884
Volt frsz.
Típus
Haszonhulladék becsült súlya
BPI-527
IK 260.45
6500 kg
BPI-666
IK 260.45
6500 kg
BPI-768
IK 280.49
9900 kg
JGD-731
IK 260.00
6500 kg
Kérjük, hogy az ajánlati árat, a becsült súlyok tényleges súlyként történő elfogadásával teljes csomagra, illetve telephelyenkénti csomagra tonna/Ft áron adják meg, a fentiekben kért Környezetvédelmi engedély másolatának csatolásával.
Ha csak teljes csomagra tesznek ajánlatot, kérjük nyilatkozzanak arról, hogy az egy-egy telephelyre külön-külön is érvényes-e.
Kérjük, hogy ajánlatukat, valamint a Környezetvédelmi engedély másolatát az Értékesítési Csoport részére a 322-7088 faxszámra, vagy a bogarla@bkv.hu e-mail címre szíveskedjenek megküldeni.
Ajánlat beérkezési határidő: 2014. április 9. 14 óra
A modellezéssel kapcsolatos lassúságról mindig egy másik kolléga sztorija jut eszembe.
OFF
Pista bácsi eredetileg ötvös volt, rábízták a rézből készítendő M=1:200-as Lánchidat, amihez uszkve 2-2,5 évig csak gombostűfejnyi csavarokat és anyákat gyártott. Egy családi gyufásdobozban gyűjtötte a termést, már majdnem megvolt az összessel, amikor hogy, hogy nem, ezt a gyufásdobozt valahova elpakolta. Nem találta, egyre nagyobb pánikba esett, és nem volt mit tenni, újra nekifutott a kötőelemgyártásnak. Időben dettó ugyanott tartott, majd amikor hátradőlt, hogy ez kész, meglett a tele gyufásdoboz... Elég, ha annyit mondok, hogy azonnal elment nyugdíjba? :-) A hidat másik kolléga fejezte be, és azt hiszem, amíg forog ez kék bolygó, amit Földnek hívunk, ahhoz a cucchoz lesz tartalékcsavar... :-)
Bizony, ő volt az, aki a saját szerszámait is behozta, ha kellett. Aranykezű, aranyszívű ember, ha nyernék a lottón, élete végéig nekem dolgozna, és építené a modelljeimet :-)
Nem csak Kálmán, más gyűjteménykezelő kolléga sem, akivel régen együtt dolgoztam.
Nekem ez az egész nagyon furcsa, mert amennyire emlékszem, a modellek nem voltak útban (az elején ideiglenes helyen tároltuk őket), de nem is lovagolok ezen, ilyesmit kidobni barbárság, márpedig a 211-es stimmel, fogalmam sincs, hogy kerülhetett a Vaterára? És az állapota alapján nincs semmi baja, amikor bekerült, sem nézett ki jobban, dísztárcsa már akkor sem volt a kerekein.
Ezt a Vaterán vetted??? Mert ez valóban egy olyan modell, amit 2005-ben beszállítottak a Közlekedési Múzeumba. A 212-es nem volt a listán, de ez a zöld-fehér 211-es igen. Hozzáteszem, a buszmodellek nem kerültek beleltározásra, nem lettek múzeumi tárgyak (2007 tavaszáig biztosan nem), csak tárolásra vette át az intézmény. Tehát előfordulhat, hogy közben ide-oda hurcolták, és elkallódott egy-egy darab a múzeum felelőssége nélkül. De hogy kidobták volna? Akiről tudom, hogy foglalkozna ezzel, ő ilyet soha nem tenne, ebben a mai napig maximálisan biztos vagyok.
Megjegyzem, ha leltározott modellt selejtezni kell, mert javíthatatlan, vagy fertőzött, akkor azt nem lehet "hazavinni", sem múzeumi dolgozónak, sem másnak, erre törvény van (vagy már csak volt?), a tárgyat meg kell semmisíteni. Én éltem át ezzel kapcsolatban fájdalmas pillanatokat... De mint mondtam, ezek 99,9%, hogy nem leltározott tárgyak.
A fertőzésre picit kitérve, igen, a cellből készült modelleknél bizony előfordulhat, hogy elindul egy visszafordíthatatlan kémia folyamat - ezt a zsargonban modellpestisnek hívják -, és akkor nincs mit tenni, a tárgynak vége. Volt egy 1/5-ös (!) Ikarus 31-es, tűzpiros, gyönyörű modell, és a szemem láttára pusztult el. És mielőtt bárki fantáziál, ezek a "tárgybetegségek" igen veszélyesek, akárcsak a papíros gyűjteményekben a különféle gombás és penészes fertőzések, ismertem kollégát, akinek sajnos ilyen esete végződött tragikusan...
Őrizd meg, ritka dologhoz jutottál hozzá, egy darabka Ikarus-történelem, és... nem inkább nem mondok, azaz írok itt semmit, nehogy rossz ómen legyen. Esetleg csak neked, privátban pár szót, ha érdekel, hogy esetleg ne érjen kellemetlen meglepetés. A mailem publikus.
Végezetül annyit, a Margit utcai kollekcióból azért bőven csipege(the)ttek mások is, volt ott 1/10-es IK30-as, és más is, ami elpárolgott :-)
Igen, erre édesanyám is emlékszik. Egy hosszú folyosó mindkét oldalán hosszan elnyúltak a tárlók, amikben a modellek pihentek.
Ha már ilyen gyári dolgok: az Ikarus fotóarchívumából mennyi menekült meg? Édesanyám fotózott ott egy keveset, de néha látok képeket, amiket ő készített. Például kitalálták, hogy az új 386 SL-t ne a Hősök terére, hanem valami erdős helyre vigyék fotózni (mondván prospektusba megy). Kimentek a Farkashegyi reptér mellé, lefotózták a buszt, aztán másfél órát vesztegeltek, mert nem indult be. Visszaérve meg leüvöltötték a fejüket. :)
Rendszám: FKB-803 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: KRÉMFEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Semmi szpesöl, a baloldali ajtós gépészet még nem volt kész, úgyhogy simán csak átpakolták az ajtókat baloldalra. Viszont csak így lehetett elhelyezni azokat.
Gyári 280-asok voltak 2-2-0-2 ajtóelrendezéssel, kalauzüléssel a 4 ajtó előtt jobb oldalon. Képet még sose láttam róluk, csak jellegrajzot bi-02 néhai honlapján.
A török kocsikról is csak talán egy baloldali képet láttam, a tunéziai ilyen kivitelekről is csak egyet jobbról.
A hazai üzemeltetőket és rendszámokat (reméljük képpel együtt:) majd valaki megadja, ha van ilyen egyáltalán.
ugyanitt, ugyan ebben a topicban a 62.000-es és 75.000 hozzászólások között (sok képpel) már elég szépen kitárgyaltuk a hazai Ikarus-180 tipusú buszokat.
A tudomány jelen állása szerint 180-asból kétféle ajtóelrendezés készült: a széles körben ismert négy ajtós 1-2-1-3(felszállósávokat jelent, de később a hátsó nagy ajtót csak két részre osztották)
Kérek egy kis segítséget: az egyik, hogy van-e valakinek képe 1-2-4 ajtóelrendezésű 280-asról. A Kisalföld volánnál volt ilyen patkányszürke színben a '80-as években.
A másik, hogy hol maradt meg az IK695.01-es, ha egyáltalán igaz, hogy megmaradt. És ha már kérek valamit, cserébe hozok is, hátha másnak is érdekes.
Az első IK435T belseje a kiszállítás napján, 1994-04-07-én
Mátyásföldről elvitték őket (már ami megmaradt és nem került "egyéb" módokon magánkézbe)- egy ideig Székesfehérvárott voltak elrakva, nem lehetett megnézni őket, 2 éven át leveleztem miattuk, hogy legalább fotózni lehessen, majd elkerültek Szegedre, vissza fehérvárra.
Majd átadták őket a Közlekedési Múzeumnak, aki szintén nem engedte megnézni se őket, később megtudtam, hogy egy részüket kivágták a szemétre, mondván a műgyanta erősen bomlott és szétestek, így nem kerülhettek volna kiállításra, nem volt aki náluk felújítsa őket, és helyük se volt, hogy tárolják.
Az agyam eldurrant ezek után a sok dilettáns gyökér hozzáállásától stb. Sok nagyon jó modelles van, aki helyrehozta volna őket időt és pénzt nem kímélve, és talált volna nekik helyet, ahol megfelelően lehetett volna tárolni.
Az előéletét nem ismertem, de ezen most egy kicsit megdöbbentem, hogy nem egy régi ötablakost újítottak fel, hanem egy hatablakost faragtak át. Nagyon szép lett, de így azért kicsit romlott az összkép...
A hátsó ajtó is maradt önműködő, amit nem értek annyira, ha már a vázat is módosították.
Viszont elképesztően szép látványt nyújt, az embernek az álla leesik tőle. Ilyet csak az FIS-511-nél lehetett érezni, amiről továbbra se tudja senki, mi a fészkes volt azelőtt.
Még mindig keresem a "világjáró" 350-est a FIS-526-ot! Nem hiszem el, hogy senki sem tudja, hogy kinél van jelenleg? Legutoljára Tatabányán látták!
Akik anno körbejárták vele a világot, azok most visszavennék és visszaalakítanák olyanra, amilyen a világjárásakor volt. :-) (Nem kettő 280-asból akarnak csinálni 293-ast! :-) )
Nálam eddig az a hülyegyerek a rekorder, aki egy évekkel ezelőtti karácsony este nekiesett az anyja életére is esküdözni, hogy a Vasi Volán éppen egy 266-ossal jön fel Pestre és ez 100% igaz, mert épp rajta ül a valakije. Vagy hogy a sofőrismerőse megvette az AAT-310 utánfutóját a telekre, a többit meg szétvágták. Ja, és a HIY-293 selejtezését se felejtsem el, persze. (Vagy a HGS-486 volt az? Valamelyik.)
Az csak a kár, hogy mindez nem a fórumon történt, hanem csevegőalkalmazásban. Kár, pedig ennek mind közkincsnek kellett volna lennie, az olvtársak mérhetetlen derülésére és a kis droid csíra szánalommal vegyes megvetésére.
Úgy látszik, a buszmániások körében méginkább igaz a mondás, miszerint az egy főre jutó hülyék száma két fő... De számomra komolyan felfoghatatlan, hogy egyesek miért ebben lelik az örömüket...
Ex HM Arzenál Rt. majd HM Arzenál ZRt., Nyírtelek. A rakétafejlesztőké volt. Utána egy maszekhoz került az egykori testvéreivel, majd a következő eladással a képen látható példányt egy nyíregyházi alapítvány vette meg, Szarvas utcai székhellyel. Ezt csak azért írom, mert ma már mindenki tudja, melyik "óvoda udvarán" kell ezt fotózgatni, csak a történetre voltak kevesen kíváncsiak... Az alapítvány célja az lett volna, hogy kis mértékben átalakítja a buszt (befalaz ajtót, ajtókat), és egy bemutatóbuszt készít, amellyel járja majd a térséget, országot. Ez a projekt áll egy ideje, vagy talán nem is valósul meg.
Ha már úgy is teljesen át kell alakítani az egészet meg felújítgatni a meglévő részeket, nem lett volna célszerűbb két BKV-s 280-ast szerezni, aminek az ajtóelrendezése is jó? Egyébként érdekes elgondolás, szerintem a legtöbb Ikarus kedvelő szívesen látna a egy 293-ast, még ha replika is. Viszont arra most készüljetek fel, hogy iszonyatosan drága és nehéz meló ezt kivitelezni.
Az eredeti 293-ason a középső rész nem egy "hagyományos" utánfutóból lett kialakítva, hanem kvázi egy 280-as gépes részének hátsó feléből (ez pl ezen a képen jól is látható). Tehát az semmiképpen nem járható út, hogy az egyik 280-asnak levágjuk a hátulját, aztán utánaakasztunk egy másik utánfutót..
Hát bocs, hogy belepofázok, de szerintem ehhez a fehérhez vétek lenne hozzányúlni... Mintha ez a busz egy hirdetés kapcsán régebben már szerepelt volna a topicban, és nekem úgy rémlik, hogy egy honvédségi eredetű, nagyon keveset futott gép, ami szerintem ráadásul a kb a gyártáskori állapotában van, így remek nosztalgiabusz lehetne belőle. Ebből az altípusból szerintem úgyse igen fog eltenni senki, inkább a 4 ajtós, városi kivitelek megőrzésére látok esélyt, szóval jó lenne, ha egy ilyen is megmaradna.
Ezen egyébként egy plusz ajtót is ki kellene alakítani, ami tovább nehezíteni (a szerintem egyébként sem könnyű) munkát.
Ennyit tudok csak mutatni belőlük, mivel a jelenlegi állapotuk a topikhoz mérten borzalmas. További képek a tulajdonos bele egyezése nélkül nem lehetséges. Amint lesz engedélyem privátban küldök.
Ők lennének.
Illetve hamarosan további selejt BKV-s busz alkatrészeket szerzünk be, adásvételi folyamatok zajlanak. A képek az eladásra kínálatkor készültek.
No ez így most nem világos. Amíg a gumik tapadnak, addig nem előz semmi semmit. Fékezéskor pedig a hátsó rész valamennyivel erősebben fékez, mint az első, így mindig húzott marad a busz. És mivel nem hajt hátul semmi, így nem is fog a hátulja kielőzni semmit. Driftelni meg nemigazán lehet a busszal, ha ez mégis sikerülne, akkor egy bizonyos szögérték felett behúz a fék (lásd 280-asok tolatása).
Nem a farsöprésről beszélek, azt pontosan tudom, hogy micsoda. Arról beszélek, hogy a hátsó kocsirész kielőzi az elsőt. Gördülő legendákban is le van írva, ha jól emléxem.
Amiről te beszélsz, az a farsöprés, ez minden járműnél van. A becsuklásgátló nem ezt a célt szolgálja, ezenkívül azt csak tolómotoros buszoknál használják, és nem volt a 293-asban. http://www.autokut.hu/au_becs.htm
Van egy nagyon jó barátom, vett nemrégiben két selejtezett Ikarus 280-as csuklóst. Nos mivel rajong a buszokért, így elhatározta, hogy csinál egy 293-as Ikarus-t, mert ilyen nincsen már sajnos. Elképzelésünk szerint, ha az egyiket csuklósat a 2.ajtó után ketté vágja, akkor a másik csuklós utánfutójáról átszerelt, hegesztett, erősített csukló szerkezettel össze kapcsolva és a megfelelő hosszúságú kormánytengely megépítésével, kivitelezhető lenne a dupla-csuklós busz. Replika lenne ez tény, de minden olyan dokumentumot elfogadnék amiből ki lehet indulni, illetve kapcsolási rajzok a műszerfalhoz stb. Én személyem szerint Karosszéria-lakatos, ő villamossági berendezés és gépjármű elektronika szerelő. Szerintetek hülyeség lenne, vagy megoldható a megfelelő szereléssel?
Igen 250-es. A két tengely közt a 250-esen 4, a 255-256-oson 3 ládatér van. A 255-266 típuspáron (ha nincs megmahinálva) a kerékjárati ív megszakítja a díszlécet.
Ezek kérem szépen 2db Crown-Ikarus 286-os buszok, a 280-as amerikai verziója. Annyit tudni a cikkből, hogy a The Hunted című filmhez gyártották egy FAKE Max Traint, két csuklóst egymásnak hátnak fordították és lett belőlük egy majdnem MAX train. Tehát a busz létezik, de a vonat elsővel "egyedi" filmipari kellék lett.
A minap Pápán jártam, és láttam egy gyönyörű 2 ajtós NDK-s 280-ast, ráncajtóval, klasszikus volánsárga színben, gyönyörű állapotban (!), honvédségi rendszámmal.
Másik nagy kedvencem a Balaton volántól a CTK-982 Ikarus 280.03,mostanában ezt sem láttam,kíváncsiságból lekérdeztem a rendszámát és úgy látszik selejt lett,kár érte mert elég szép állapotban volt (tudtommal ez volt az utolsó trilexes helyközi a volánnál)
Rendszám: CTK-982 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.03 Szin: ÉLÉNKKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy a Balaton volános ELN-921-es Ikarus 260.43 melyik járaton van vagy csak tartalék? Még szeptemberben utaztam vele a Veszprém-Enying járaton de azóta sajnos a KRU-411-es Alfa van ezen a járaton
Eladó lenne az alábbi visszapillantó tükör tartó rudak, Ikarus 200-as sorozathoz való. Én Csepelhez szereztem, de mint, kiderült Ikarus. ( Új, nem használt darabok, de a korábbi tárolásból adódóan a festése kopottas. ) Kedvezményesen, sportbaráti áron átadó.
Átfutva a témához kapcsolódó cikkeket, három dolog lehetséges:
1. Lefotózol egy üres buszt - semmi baj.
2. Lefotózol egy buszt utasokkal és/vagy vezetővel - addig semmi baj, amíg otthon nézegeted a képet, netán zárt körben mutogatod. A fotót egyébként nem vagy köteles kiadni.
3. Publikálod a fotót újságban vagy online (például kiteszed ide a topikba) - ha valaki felismeri magát és nem adott neked engedélyt, na, akkor bajban vagy...
Azért az sokat elmond erről khm, nevezzük "törvénynek", hogy a menő ügyvédek máris forró dróton hívogatják a megélhetési celebeket, mert a fotós pereken mostantól szépen lehet kaszálni.
Tudtommal az autóbuszok és egyéb közlekedési járművek nem minősülnek magánszemélynek, az őket vezető járművezető pedig bizonyos szemszögből része a járműnek.
A szívómotorokban az okozza a levegő beáramlását az égéstérbe, hogy amikor a hengerek lefelé, a hengerfejtől távolodva mozognak, akkor ott a hengerben csökken a nyomás, és ez a szívóhatás szívja be a levegőt. A turbós motorokban a kipufogórendszerbe iktatják a turbó meghajtó turbináját, ami közvetlenül meghajt egy másik turbinát, ami viszont a levegőt szívja be a hengerekbe. Ezáltal a turbós motoroknak nagyobb a teljesítménye és jobb a hatásfokuk, tehát kevésbé környezetszennyezőek.
A Prága, a ZF és a Voith váltók között elég sok különbség van, kérdés mi alapján nézed ezeket. Műszakilag más például a váltófokozatok száma, de persze ez függ a típustól is (a Prága 2M70-ben ha jól tudom 2 fokozat van, míg egy ZF 4HP-400-ban 4). Változik a beépített retarder, pontosabban intarder típusa, már ha van. A különböző felépítés miatt persze működés közben más is a hangjuk (ha pesti vagy, és meghallgatsz egy ZF-es és egy Voith-os 260-ast, eléggé eltér a hangjuk egymástól, mivel mindkét váltónak más hangja van működés közben).
Ha jól sejtem, a 60-asok mind ilyen hátsóhíddal készültek (mint a 620-as első, 59-es szériája). Később, főjavítás keretében kaptak bolygóműveset. Eszerint volt olyan troli, aminek nem cserélték a hátsó hídját?
Az új-zélandi 281-ast a próbafutásokat követően hazahozták és gyári használatú kocsi lett. A későbbi sorsát még nem ismerem (elbontották, ebből lett az indiai demó, vagy esetleg átépítették 280-assá).
Jóvoltadból ezzel tisztában vagyunk, de ez dr.Papp Lászlóra is vonatkozik? Persze kérdés van-e erre pénz, nem kockáztatja-e egy ilyen húzással az állását, van-e lehetőség a mai helyzetben ilyet megtenni.
De néhány szót megér, legfeljebb annyit mond: NEM.
Te mozogsz ilyen körökben. Esetleg ha felhívnád rá a figyelmét?
--------------
A Volán szakma az 1961-től írott történetének fekete éveit éli most.
A Volánok élén mostanában nemhogy nem szakemberek állnak (ez nem feltétel a jó vezetőnek) hanem pillanat emberkék.
2-3 évre tervező, az autóbuszközlekedésről még minimális ismeretekkel sem rendelkező párt emberek.
Még az átkosban is több mint 80-85% volt a volánok élén a szakmai vezető.
Hirtelen felindulásból csak a tatabányai városi párttitkár volán vezérré kinevezése ugrik be, pedig akkor is volt 24 volán, s 20 év alatt volt vagy 40-60 vezérigazgatójuk.
Ezektől a mostaniaktól azt elvárni, hogy egy Ikarus-601 mondjon nekik valamit, annyi mintha azt várnád el a magyar foci csapattól, hogy három héten belül verje meg Braziliát, Spanyolországot és Németországot.
Te mozogsz ilyen körökben. Esetleg ha felhívnád rá a figyelmét? Valószínűleg kisebb gondja is nagyobb mint Ikarus roncsokat nézegetni a neten, viszont ha kap egy kis segítséget még lehet belőle valami.
Ha már előkerült, a 266.10 az miféle volt? Emlegették, hogy korai, Csepel motoros verzió. Kamu? Mert szétberhelt vázon volt szerencsém ilyen vázszámot látni, megfejtést pedig azóta sem.
a BKV ( ha igaz ??) a 100 éves évfordulóra - 1915.03.01-én indult a budapesti autóbuszközlekedés - megcsináltat egy Tr 3,5-t.
Nem várható el tőlük, hogy kettő kocsira is pénzt áldozzanak.
----------------------------
Ik-601 nem közlekedett Budapesten.
Ha a Volán egyesülés valódi központként működne (nem úgy működik) akkor az Ik-601 megmentése az Ő dolguk lenne.
A 24 mostani volán vezérigazgatóból nem tudom van e 1=egy fő, aki átérzi (felfogja), hogy a 601-es gyakorlatilag a saját történelmük indulásának egyik tanúja, résztvevője.
Ik-601 legtovább a 17.számú AKÖV/VOLÁN-nál - ma Vasi Volán - jártak, lévén az 1970-es évek elején a Volán Trösztön belül működött a tipizálás, mint az egyik igen komoly önköltség csökkentő intézkedés.
Ezért az összes Volántól az Ik-30-as kocsikat Szekszárdra kellett leadni, az összes Ik-60/601/602 típusú buszt pedig Szombathelyre.
Szombathelyen dr.Papp László most a vezérigazgató.
Őt az egyik legtehetségesebb Volán vezérnek tartom a un. nagybölény generáció utáni korosztályból.
Csekkoljátok :Ha tetszenek a képeim és szeretnél még ilyeneket látni like-old az oldalam és folyamatosan töltöm a képeket! https://www.facebook.com/buszvilag
Igen, sajnos ma rájöttem, hogy fals infót adtam, az kék. Elnézést mindenkitől.
Viszont tegnap ezt a gépet sikerült közelebbről is megszemlélnem: belül vörös az ablakok között is (erről gondoltam, hogy Program Centrum-eredetű lehet). A második ajtó is nyitható, és az első ajtóhoz tartozik egy vésznyitó is az ablak mellett. A futóműről a tárcsák miatt nem tudok nyilatkozni.
Tudna nekem valaki felvilágosítással szolgálni arra nézve, hogy mi volt a különbség az IK 66.22 és az IK 66.23 altípusok között? Előre is köszönöm a segítséget!
Tudom, ez az egész a kutyát nem érdekli, mert nem BKV-s, vagy Volános történés... nem számít, hogy a tavalyi év folyamán tucatnyi olyan határainkon túli városból tűntek el, ahol vagy ideiglenesen, vagy hosszú évtizedekig igen meghatározó képe volt az utcának.
Csatlakozom! És akkor még nem is beszéltünk az "ilyen váltó van benne: 31-es, olyan váltó van benne: 311-es" kérdéskörről, ami alapján kívülről lehetetlen megállapítani a pontos típust.
Na ez az, amit gyűlölök a korai típusokban. Amikor nagyjából ugyanolyan műszaki jellemzőkel bíró gépeket külön számoztak. Két széles ajtó van rajta? Akkor 620-as, egyébként meg 630-as. A 60-601-602-ről már nem is beszélve.
Ennyi erővel a 260-as különböző kiviteleinek listáját legalább 5-6 típus alkotná.
Valaki nem tudja hogy az LPZ-145 nek mi történt anno a bal hátuljával mert a tetön hátul van egy folt amit lehet látni.......... Sajnos csak eböl a szögböl van kép..
Valaki nem tudja hogy az LPZ-145 nek mi történt anno a bal hátuljával mert a tetön hátul van egy folt amit lehet látni.......... Sajnos csak ebböl a szögböl van kép..
Szerintem ne spórolj az újjal....a levegőszűrő -bár sokan nem gondolnak bele - a motor egyik legfontosabb alkatrésze. A szűrési teljesítménytől függ, hogy mennyi kopást okozó részecske kerül a motorba, és nagyon nem mindegy, hogy min keresztül.
A kifújás csak a beülepedett port és koszt távolítja el, a papírbetét azonban öregszik, szintúgy a ragasztóanyag, amivel össze van fogatva. Akkor szép a történet, amikor szétszakad, és aztán a darabjait a szívószelep alól, meg a dugattyúból szeded össze -és akkor még örülhetsz, hogy nem csinált nagyobb cirkuszt. Tavaly volt egy ilyen tapasztalatom, akkor egy off DAF teherautó kajálta be a ki tudja mikor cserélt szűrőt. Az egy kétmilliós mutatvány lett..
Annak idején volt pár honlap (köztük az általad említett jóféle távolság is), amikben tényleg megbízhatott az ember. Aztán a készítők kénytelenek voltak egyéb okokból elhanyagolni, az utolsó koporsószög pedig az ingyenes honlapok tömeges megszűnése volt. Most az ember a webarchívumból próbálja meg összekaparni, ha kell neki valami onnan, azokból az időkből - már ha emlékszik még ezekre a címekre.
Ritka az az emberféle, aki manapság megengedhetné magának időben, és talán pénzben is, hogy jó részletes és friss honlapot vezessen e témában, addig meg röpködnek a félinfók mindenfelé (sejtés -> meg nem erősített információ -> eskü alatt vallja, hogy az úgy van).
Egy lehetséges verzió lehetne egy közös szerkesztésű honlap, egy nagyobb csapattal, ahol talán mindig van ideje valakinek éppen. De mint tudjuk, és látjuk, ezerféle buktatója volna ennek is, előbb-utóbb csak besülne.
Az a baj, hogy nincs egy olyan honlap, mint régen a Távolság, ahol tételesen, hírszerűen le lennének írva, hogy mi minden történt/történik a volánok táján és e tekintetben referenciaként is szolgálhatna. Nem is azt mondom, hogy egész állománylisták legyenek fent, csak annyit, hogy felesleges kérdezősködés helyett inkább ott lyukadjon ki az ember, ha nem biztos egy-egy illusztrisabb jármű utóéletében.
Nos, igen: hiba volt, amikor ezt feltételeztem. :)
De nézzük tényszerűen, hiszen hónap eleje van, és még tudok keresni. :)
A legendárium szerint vannak ilyenek:
BSN-813 > FKC-248 > ezt le se keresőzöm, rendszeresen látom Gödöllőn :) (0210)
BSN-814 > FKC-654 > forgalomban van (0211)
BSN-815 > FKB-779 > a keresésnek nincs eredménye (0209)
BSN-846 > FKB-330 > ezt se keresőzöm, nem játszik (0099)
BSN-847 > FKC-110 > MBZ-133 > ezt se, ez sem játszik (0100)
Egyezzünk ki szerintem a középsőben, főleg, ha nálad is 0209 a VIN vége. :)
És akkor random jelleggel még továbbiak:
Rendszám: bsn-811 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 E Szin: KÖZÉPPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bsn-812 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 E Szin: KÖZÉPPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bsn-843 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: ÉLÉNKPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Rendszám: bsn-845 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: ÉLÉNKPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A 842-t és a 844-et meg se néztem, azokat láttam forgalomban az utóbbi években és csodálkoztam volna az eladásukon. Bár ha a KTI Hulladékot nézem, nemcsak a 843 (volt?) körmendi, de a 842 és a 812 is. Jóféle flotta lehetett ott a Határőrségnél.
LJZ-883 kapcsán keresgéltem, és bár jó régi, de erre reagálnék:
"Az biztos, hogy 1994-es a busz, de az első rendszámát még a sofőrje se tudta, amikor beszéltem vele a nyáron Küngösön.
Az első és a mostani között egyébként FKB-330 is volt."
Ez biztos? FKB-330 az Alföldi Zoltán busza, és még 2013-ban is fotóztam Dombóváron, amikor már bőven lőttem az LJZ-t is Csajágon. Azonos lenne a két busz gyári táblája? LJZ-883-ét ismerem, az mondjuk nem passzol a BSN-84x-ek közé, inkább a BSN-81x-ek közé, ha választani kell. Az FKB-330 tábláját sajnos még nem láttam.
CLU-227 2001 óta selejt, aztán szétvágták és az egyik felét eladták tyúkólnak.
CTH-083 2009-es selejt és szintén vágva lett.
Annyira tetszik, hogy mindenki osztja az észt Salgótarjánról meg a prototípusokról, aztán a valóság még csak nem is különösebben érdekel senkit és egyesek fejében még a 436-os is forgalomban van, mint ahogy azt nemrég tapasztaltam egy topikban.
Én ekkor láttam utoljára, illetve még pár hétre rá ugyanott, de nem járt vagy ilyesmi. Azóta passz. Mivel sok 266-ost, néhány 260-ast 211-est is kipofozgatott korábban, amik utána eltűntek a ködben, azt gyanítom, hogy keleti szomszédunk felé távozhattak, mint frissvizsgás, frankó buszok.
Nem kereskedésben volt, hanem egy maszeknál. Kipofozgatta, de hogy (a korábbi más, pl. ex-Nógrádos kocsikkal együtt) hová került, nem tudni. Lehet, hogy én fotóztam utoljára, még 2009 márciusában. Akkorról egy publikus kép:
Igen, mi is tegnapelőtt kaptunk értesítőt, hogy meg lehet rendelni 990FT-ért.:) + az értesítőn rajta volt pár kép a közelgő modellekről is, amik között van Ikarus 55-ös, 260-as, 556-os és 630-as is.:)
Csak azért, mert pont a napokban kaptam egy levelet, hogy van egy teljesen ugyanilyen eladó Rába Speciál kasztni. Először azt hittem ugyanaz, mivel mindkettő ezüst, de jobban megnézve két különböző bódéról van szó, annyi, hogy ennek nincs meg az alváza.
A kettőből simán lehetne építeni egyet, nem érdekli az emberedet? :-)
A Rába Speciálokon a szélvédőket szellőztetéshez nyitni lehetett, az alját kifelé buktatni. Ehhez volt egy kerek forgatógomb az ablak alatt, ami egy rúddal nyitotta két helyen a szélvédőt. Úgy emlékszem később a Csepeleken is ilyen volt. (a nagybátyámnak volt egy Rába Speciál roncsa a telkén, amit hétvégi háznak használt. Kb. ugyanilyen állapotban. Sokat játszottunk benne gyerekkoromban..)
Én megvettem az LPZ 145 öt teljesen az enyém.... vissza akarom állitani full gyári állapotára... ezert kerek mindenkinek kinek van esetleg valami kepe arrol mikor meg sárga volt azt nagyon megköszönném
Ott áll 40 éve. Kérték többen, nem adták el, azóta is használják. Amúgy arrafelé feljebb, a Méhész-fok meg a Bóni-fok környékén lehet ilyeneket találni,
Sziasztok. Ötletet megoldást szeretnék tőletek kapni. Az az én problémám hogy a gépkocsim, alu kerekein lévő záró kupakot egy érdekes csavar foglya,és ezt egy 3 tüskés kulcs tudja csak oldani-zárni. Na ezek a tüskék letörtek és a csavar nem jön ki fészkéből. Azt mondta egy idős ember /Volános volt/ hogy az Ikarusok oldal ajtajai is ilyen kulccsal nyitódtak. Na ezt hol mere lehetne beszerezni? Köszönettel.
A ceglédi autóbuszbontóban 2014.április 30-ig rendkívüli autóbusz oldalüveg akció! Minden mennyiségben, hihetetlen olcsó áron! Érdeklődni lehet az autóbuszbontó elérhetőségein!
Elnézést, hogy csak úgy beleszólok, de úgy pontosítanám, amit alapvetően helyesen írtál, hogy forgómozgásnál a forgatónyomaték fordítottan arányos a szögsebességgel (ez utóbbi a fordulatszámmal arányos), a kettő szorzata az átvihető teljesítmény. Mivel egy tengely szilárdsági méretezésekor az ébredő csavarónyomaték maximális megengedhető mértékét az anyagminőség és a keresztmetszet határozzák meg, ezért ha ugyanazt a teljesítményt nagyobb fordulatszámon viszik át, a terhelő nyomaték csökkenthető. Nagyobb fordulatszámú kuplung, sebességváltó, kardántengely, differenciálmű és féltengelyek kisebb szilárdságú anyagból és/vagy kisebb keresztmetszeti méretekkel készíthetők, a fordulatszám lecsökkentése és a nyomaték visszaváltása közvetlenül a felhasználás helyén, a kerékagyban elhelyezett bolygóműves lassító áttétellel történik. Úgy gondolom, hogy ebből a megfontolásból szerkesztettek ilyen konstrukciókat.
A motor erős, a a terhelés nagy, és oly mértékű, hogy a féltengely elcsavarodik, eltörik. Ezért áttételt alkalmaznak, hogy levegye a tengelyre ható csavaró erőt.
Azt el tudná valaki magyarázni, hogy miért kellett a bolygómű a hátsó hídba? Hiszen előtte is volt élet, meg utána is. Laikus szemmel fölöslegesen bonyolult szerkezetnek tűnik.
Nem egy szépségdíjas alkotás - főleg, hogy az első ajtó egy hagyományos formájúra lett cserélve (az eredeti valami olyasmi volt, mint az ex. BPO-115-nek).