Az eredeti 293-ason a középső rész nem egy "hagyományos" utánfutóból lett kialakítva, hanem kvázi egy 280-as gépes részének hátsó feléből (ez pl ezen a képen jól is látható). Tehát az semmiképpen nem járható út, hogy az egyik 280-asnak levágjuk a hátulját, aztán utánaakasztunk egy másik utánfutót..
Hát bocs, hogy belepofázok, de szerintem ehhez a fehérhez vétek lenne hozzányúlni... Mintha ez a busz egy hirdetés kapcsán régebben már szerepelt volna a topicban, és nekem úgy rémlik, hogy egy honvédségi eredetű, nagyon keveset futott gép, ami szerintem ráadásul a kb a gyártáskori állapotában van, így remek nosztalgiabusz lehetne belőle. Ebből az altípusból szerintem úgyse igen fog eltenni senki, inkább a 4 ajtós, városi kivitelek megőrzésére látok esélyt, szóval jó lenne, ha egy ilyen is megmaradna.
Ezen egyébként egy plusz ajtót is ki kellene alakítani, ami tovább nehezíteni (a szerintem egyébként sem könnyű) munkát.
Ennyit tudok csak mutatni belőlük, mivel a jelenlegi állapotuk a topikhoz mérten borzalmas. További képek a tulajdonos bele egyezése nélkül nem lehetséges. Amint lesz engedélyem privátban küldök.
Ők lennének.
Illetve hamarosan további selejt BKV-s busz alkatrészeket szerzünk be, adásvételi folyamatok zajlanak. A képek az eladásra kínálatkor készültek.
No ez így most nem világos. Amíg a gumik tapadnak, addig nem előz semmi semmit. Fékezéskor pedig a hátsó rész valamennyivel erősebben fékez, mint az első, így mindig húzott marad a busz. És mivel nem hajt hátul semmi, így nem is fog a hátulja kielőzni semmit. Driftelni meg nemigazán lehet a busszal, ha ez mégis sikerülne, akkor egy bizonyos szögérték felett behúz a fék (lásd 280-asok tolatása).
Nem a farsöprésről beszélek, azt pontosan tudom, hogy micsoda. Arról beszélek, hogy a hátsó kocsirész kielőzi az elsőt. Gördülő legendákban is le van írva, ha jól emléxem.
Amiről te beszélsz, az a farsöprés, ez minden járműnél van. A becsuklásgátló nem ezt a célt szolgálja, ezenkívül azt csak tolómotoros buszoknál használják, és nem volt a 293-asban. http://www.autokut.hu/au_becs.htm
Van egy nagyon jó barátom, vett nemrégiben két selejtezett Ikarus 280-as csuklóst. Nos mivel rajong a buszokért, így elhatározta, hogy csinál egy 293-as Ikarus-t, mert ilyen nincsen már sajnos. Elképzelésünk szerint, ha az egyiket csuklósat a 2.ajtó után ketté vágja, akkor a másik csuklós utánfutójáról átszerelt, hegesztett, erősített csukló szerkezettel össze kapcsolva és a megfelelő hosszúságú kormánytengely megépítésével, kivitelezhető lenne a dupla-csuklós busz. Replika lenne ez tény, de minden olyan dokumentumot elfogadnék amiből ki lehet indulni, illetve kapcsolási rajzok a műszerfalhoz stb. Én személyem szerint Karosszéria-lakatos, ő villamossági berendezés és gépjármű elektronika szerelő. Szerintetek hülyeség lenne, vagy megoldható a megfelelő szereléssel?