Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2014.03.23 0 0 88567

Az eredeti 293-ason a középső rész nem egy "hagyományos" utánfutóból lett kialakítva, hanem kvázi egy 280-as gépes részének hátsó feléből (ez pl ezen a képen jól is látható). Tehát az semmiképpen nem járható út, hogy az egyik 280-asnak levágjuk a hátulját, aztán utánaakasztunk egy másik utánfutót..

Előzmény: Törölt nick (88566)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.23 0 0 88566

És ha a fehér kocsiból lesz az utolsó íz? Akkor csak a pótkocsi kell, azon meg van elég ajtó...

Előzmény: torqmatic (88565)
torqmatic Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88565

Hát bocs, hogy belepofázok, de szerintem ehhez a fehérhez vétek lenne hozzányúlni... Mintha ez a busz egy hirdetés kapcsán régebben már szerepelt volna a topicban, és nekem úgy rémlik, hogy egy honvédségi eredetű, nagyon keveset futott gép, ami szerintem ráadásul a kb a gyártáskori állapotában van, így remek nosztalgiabusz lehetne belőle. Ebből az altípusból szerintem úgyse igen fog eltenni senki, inkább a 4 ajtós, városi kivitelek megőrzésére látok esélyt, szóval jó lenne, ha egy ilyen is megmaradna.

Ezen egyébként egy plusz ajtót is ki kellene alakítani, ami tovább nehezíteni (a szerintem egyébként sem könnyű) munkát.

Előzmény: Törölt nick (88563)
pumukli89 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88564

Köszönöm a leendő képeket is. :))

Előzmény: Törölt nick (88563)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88563

Ennyit tudok csak mutatni belőlük, mivel a jelenlegi állapotuk a topikhoz mérten borzalmas. További képek a tulajdonos bele egyezése nélkül nem lehetséges. Amint lesz engedélyem privátban küldök. 

Ők lennének.


Illetve hamarosan további selejt BKV-s busz alkatrészeket szerzünk be, adásvételi folyamatok zajlanak. A képek az eladásra kínálatkor készültek. 

Előzmény: pumukli89 (88559)
tupolev Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88562
Na igen, valószínű sok 286-os készülhetett manuális váltóval és 10350 cm3-es motorral...
Előzmény: MA3455 (88560)
htibor Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88561

...vagy nem tudja minek a tulajdonában van, vagy csak nem tudja kezelni a numerikus billentyűzetet...

Előzmény: MA3455 (88560)
MA3455 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88560

Hoppá, múltkor raktam be a 286-ról képet. Ezek szerint valaki hozatott be egyet...

http://www.expressz.hu/ikarus-286-kirandulobusz-47322699/

pumukli89 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88559

Szia! Tennél fel róluk képet? Köszi. :)

Előzmény: Törölt nick (88550)
KLY-057 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88558

No ez így most nem világos. Amíg a gumik tapadnak, addig nem előz semmi semmit. Fékezéskor pedig a hátsó rész valamennyivel erősebben fékez, mint az első, így mindig húzott marad a busz. És mivel nem hajt hátul semmi, így nem is fog a hátulja kielőzni semmit. Driftelni meg nemigazán lehet a busszal, ha ez mégis sikerülne, akkor egy bizonyos szögérték felett behúz a fék (lásd 280-asok tolatása).

Előzmény: ckg471 (88557)
ckg471 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88557

Nem a farsöprésről beszélek, azt pontosan tudom, hogy micsoda. Arról beszélek, hogy a hátsó kocsirész kielőzi az elsőt. Gördülő legendákban is le van írva, ha jól emléxem.

Előzmény: KLY-057 (88555)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88556

A mi 293-asunknak nem felel meg, de a kubai "293" úgy volt megoldva ahogy a kolléga leírta...

 

Előzmény: ckg471 (88551)
KLY-057 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88555

Amiről te beszélsz, az a farsöprés, ez minden járműnél van. A becsuklásgátló nem ezt a célt szolgálja, ezenkívül azt csak tolómotoros buszoknál használják, és nem volt a 293-asban. http://www.autokut.hu/au_becs.htm

Előzmény: ckg471 (88553)
tupolev Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88554

A C tengely nem hajtott, akkor miért kell becsuklásgátló?

Az első csukló tény, hogy nem lehet a sima 280-as féle csukló, esetleg a 283as csuklószerkezete jó lehet...?

Előzmény: ckg471 (88551)
ckg471 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88553

Azért, hogy pl. jobbra fordulásnál ne keféljen ki balra a leghátsó kocsirész.

Előzmény: KLY-057 (88552)
KLY-057 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88552

Becsuklásgátló? Miértis?

Előzmény: ckg471 (88551)
ckg471 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88551

Golyókoszorús forgózsámoly és becsuklásgátló kell az első csuklóba, az előbbit szinte lehetetlen beszerezni, de az utóbbi sem két fillér...

Előzmény: Törölt nick (88550)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88550

Van egy nagyon jó barátom, vett nemrégiben két selejtezett Ikarus 280-as csuklóst. Nos mivel rajong a buszokért, így elhatározta, hogy csinál egy 293-as Ikarus-t, mert ilyen nincsen már sajnos. Elképzelésünk szerint, ha az egyiket csuklósat a 2.ajtó után ketté vágja, akkor a másik csuklós utánfutójáról átszerelt, hegesztett, erősített csukló szerkezettel össze kapcsolva és a megfelelő hosszúságú kormánytengely megépítésével, kivitelezhető lenne a dupla-csuklós busz. Replika lenne ez tény, de minden olyan dokumentumot elfogadnék amiből ki lehet indulni, illetve kapcsolási rajzok a műszerfalhoz stb. Én személyem szerint Karosszéria-lakatos, ő villamossági berendezés és gépjármű elektronika szerelő.
Szerintetek hülyeség lenne, vagy megoldható a megfelelő szereléssel?

BPO-105 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88549

És hogy kötözködjek is: ez azt hiszem, még nem is számít tömegképnek (kevés rajta az ember).

Előzmény: boz-021 (88548)
boz-021 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88548

A szemetet a kukába dobáljuk, ide a fórumra buszfotókat töltünk fel.

Előzmény: Scatty29 (88547)
Scatty29 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88547

siófoki35 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88546

Ma fordul utoljára a 73/76 trolibusz a Garay utcai végállomáson. Holnaptól a Baross téren fordul.

 

Scatty29 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88545

50A villanytelep

2013.11.29

Veszprémbe  2 új credo érkezett ezért a GFX-946  (557)  illetve a CTK-982 (608) selejtezésre került rendszámukat már leszedték.

 

from Veszprém megyei volánok.

Előzmény: BPO-105 (88544)
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88544

Akkor vakarom a fejem, mert valaki júliusra mondta a forgalomból kivonását. De szerintem a 2013 az biztos.

Előzmény: csepger,, (88542)
suraki1 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 88543
Igen, orrhűtősnek látszik.

A CTK-hoz: a Borsodos GEW-918 is ilyen még, igaz az vázcserével maradt meg.
Előzmény: Scatty29 (88537)
csepger,, Creative Commons License 2014.03.21 0 0 88542

Akkor ott valami nem stimmel mert novemberben még ezzel utaztam Almádiba...

Előzmény: BPO-105 (88538)
kristoof Creative Commons License 2014.03.21 0 0 88541

Keresem a FIS-526-ot. Tudja valaki hol van ez a kocsi? Esetleg egy kontakt a tulajdonos(ok)hoz?

P.stephenson Creative Commons License 2014.03.21 0 0 88540

Ez szerintem retus.

Előzmény: D 20 (88539)
D 20 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 88539

Szóval nem kint lett selejt.
Ilyen messziről szétvágásra visszahozni egy kocsit biztos megérte.

 

Gondolom még kint lettek átfényezve a hátsó ajtajai:
(Oké, linkelni illene, de már hadd ne tudjam honnan van és hogy elérhető-e még.)

 

Előzmény: Grikon1985 (88504)
BPO-105 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 88538

Nálam tavaly júliustól van leírva...

Előzmény: csepger,, (88518)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!