Van egy nagyon jó barátom, vett nemrégiben két selejtezett Ikarus 280-as csuklóst. Nos mivel rajong a buszokért, így elhatározta, hogy csinál egy 293-as Ikarus-t, mert ilyen nincsen már sajnos. Elképzelésünk szerint, ha az egyiket csuklósat a 2.ajtó után ketté vágja, akkor a másik csuklós utánfutójáról átszerelt, hegesztett, erősített csukló szerkezettel össze kapcsolva és a megfelelő hosszúságú kormánytengely megépítésével, kivitelezhető lenne a dupla-csuklós busz. Replika lenne ez tény, de minden olyan dokumentumot elfogadnék amiből ki lehet indulni, illetve kapcsolási rajzok a műszerfalhoz stb. Én személyem szerint Karosszéria-lakatos, ő villamossági berendezés és gépjármű elektronika szerelő. Szerintetek hülyeség lenne, vagy megoldható a megfelelő szereléssel?
Igen 250-es. A két tengely közt a 250-esen 4, a 255-256-oson 3 ládatér van. A 255-266 típuspáron (ha nincs megmahinálva) a kerékjárati ív megszakítja a díszlécet.
Ezek kérem szépen 2db Crown-Ikarus 286-os buszok, a 280-as amerikai verziója. Annyit tudni a cikkből, hogy a The Hunted című filmhez gyártották egy FAKE Max Traint, két csuklóst egymásnak hátnak fordították és lett belőlük egy majdnem MAX train. Tehát a busz létezik, de a vonat elsővel "egyedi" filmipari kellék lett.