Eladó lenne az alábbi visszapillantó tükör tartó rudak, Ikarus 200-as sorozathoz való. Én Csepelhez szereztem, de mint, kiderült Ikarus. ( Új, nem használt darabok, de a korábbi tárolásból adódóan a festése kopottas. ) Kedvezményesen, sportbaráti áron átadó.
Átfutva a témához kapcsolódó cikkeket, három dolog lehetséges:
1. Lefotózol egy üres buszt - semmi baj.
2. Lefotózol egy buszt utasokkal és/vagy vezetővel - addig semmi baj, amíg otthon nézegeted a képet, netán zárt körben mutogatod. A fotót egyébként nem vagy köteles kiadni.
3. Publikálod a fotót újságban vagy online (például kiteszed ide a topikba) - ha valaki felismeri magát és nem adott neked engedélyt, na, akkor bajban vagy...
Azért az sokat elmond erről khm, nevezzük "törvénynek", hogy a menő ügyvédek máris forró dróton hívogatják a megélhetési celebeket, mert a fotós pereken mostantól szépen lehet kaszálni.
Tudtommal az autóbuszok és egyéb közlekedési járművek nem minősülnek magánszemélynek, az őket vezető járművezető pedig bizonyos szemszögből része a járműnek.
A szívómotorokban az okozza a levegő beáramlását az égéstérbe, hogy amikor a hengerek lefelé, a hengerfejtől távolodva mozognak, akkor ott a hengerben csökken a nyomás, és ez a szívóhatás szívja be a levegőt. A turbós motorokban a kipufogórendszerbe iktatják a turbó meghajtó turbináját, ami közvetlenül meghajt egy másik turbinát, ami viszont a levegőt szívja be a hengerekbe. Ezáltal a turbós motoroknak nagyobb a teljesítménye és jobb a hatásfokuk, tehát kevésbé környezetszennyezőek.
A Prága, a ZF és a Voith váltók között elég sok különbség van, kérdés mi alapján nézed ezeket. Műszakilag más például a váltófokozatok száma, de persze ez függ a típustól is (a Prága 2M70-ben ha jól tudom 2 fokozat van, míg egy ZF 4HP-400-ban 4). Változik a beépített retarder, pontosabban intarder típusa, már ha van. A különböző felépítés miatt persze működés közben más is a hangjuk (ha pesti vagy, és meghallgatsz egy ZF-es és egy Voith-os 260-ast, eléggé eltér a hangjuk egymástól, mivel mindkét váltónak más hangja van működés közben).