Keresés

Részletes keresés

KápCity Creative Commons License 2014.03.14 0 0 88492

Tudtommal az autóbuszok és egyéb közlekedési járművek nem minősülnek magánszemélynek, az őket vezető járművezető pedig bizonyos szemszögből része a járműnek.

Előzmény: RIKA424 (88490)
DJ Szegecs Creative Commons License 2014.03.14 0 0 88491
Előzmény: RIKA424 (88490)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.14 0 0 88490

Változik:

 

Autóbusz fotózási változások, holnaptól:

 

http://index.hu/belfold/2014/03/14/fotozzon_ezentul_aki_mer/

 

BP-16-63 Creative Commons License 2014.03.14 0 0 88489

Annál,nagyobb érték,még 2010-ben fotóztuk az ipar utcában,de csak most értem el oda,hogy feldolgozásra,lenagyításra került.

Előzmény: eltüntember (88484)
Aron_son Creative Commons License 2014.03.14 0 0 88488

"A turbós motorokban a kipufogórendszerbe iktatják a turbó meghajtó turbináját, ami közvetlenül meghajt egy másik turbinát [...]"

 

A turbina egy kompresszort hajt meg közvetlenül, ami a beszívott levegő nyomását megnövelve vezeti azt be az égéstérbe.

Előzmény: Bzmot332 (88487)
Bzmot332 Creative Commons License 2014.03.14 0 0 88487

A szívómotorokban az okozza a levegő beáramlását az égéstérbe, hogy amikor a hengerek lefelé, a hengerfejtől távolodva mozognak, akkor ott a hengerben csökken a nyomás, és ez a szívóhatás szívja be a levegőt. A turbós motorokban a kipufogórendszerbe iktatják a turbó meghajtó turbináját, ami közvetlenül meghajt egy másik turbinát, ami viszont a levegőt szívja be a hengerekbe. Ezáltal a turbós motoroknak nagyobb a teljesítménye és jobb a hatásfokuk, tehát kevésbé környezetszennyezőek.

 

A Prága, a ZF és a Voith váltók között elég sok különbség van, kérdés mi alapján nézed ezeket. Műszakilag más például a váltófokozatok száma, de persze ez függ a típustól is (a Prága 2M70-ben ha jól tudom 2 fokozat van, míg egy ZF 4HP-400-ban 4). Változik a beépített retarder, pontosabban intarder típusa, már ha van. A különböző felépítés miatt persze működés közben más is a hangjuk (ha pesti vagy, és meghallgatsz egy ZF-es és egy Voith-os 260-ast, eléggé eltér a hangjuk egymástól, mivel mindkét váltónak más hangja van működés közben).

 

Ha badarságokat írtam, nyugodtan javítsatok ki.

Előzmény: Kropkó_Jancsi =D :D (88486)
Kropkó_Jancsi =D :D Creative Commons License 2014.03.13 0 0 88486

Sziasztok!

Ide is fel szeretném tenni:

valaki össze tudná foglalni nekem, ha szépen megkérem

-a SZUA és az MVG hidak közti különbséget (működés, előny, hátrány), ill. a kishíd és a "nagy" híd közti különbséget,

- a különbséget (működésben) a szívó- és a turbómotorok között,

- valamint a különbségét a Prága, a Voith és a ZF váltók között?

Előre is köszönöm szépen, elég fontos!

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.12 0 0 88485
eltüntember Creative Commons License 2014.03.12 0 0 88484

De remélem, hogy tudod ez a kocsi már rendszám nélkül, Lázi-Ravazd-Győr kijelzőképpel, első ajtó nélkül áll az Ipar utcai telephely ketrecében?

Előzmény: BP-16-63 (88481)
BP-16-63 Creative Commons License 2014.03.12 0 0 88483

Hálás köszönet.

Előzmény: lobbanórotor (88482)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.03.12 0 0 88482

TRA395E2RP3HU0002

Előzmény: BP-16-63 (88481)
BP-16-63 Creative Commons License 2014.03.12 0 0 88481

Sziasztok!

 

Érdekődni szeretnék egy IK 395.52-es Kisalföldes Vinje felöl.

 

Frsz:DYY-542.

 

Köszi a segítséget előre is.

trlpx Creative Commons License 2014.03.12 0 0 88480
f.domino_ Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88479

"Akár meg lehet most is venni aztán eltenni valahol tető alá, aztán majd lesz egyszer valami."

 

Pl szétvágják, mert csak. (Mint ahogy utalt is rá valaki pár hsz-al ezelőtt.)

Előzmény: norbee601 (88448)
f.domino_ Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88478

Ha jól sejtem, a 60-asok mind ilyen hátsóhíddal készültek (mint a 620-as első, 59-es szériája). Később, főjavítás keretében kaptak bolygóműveset. Eszerint volt olyan troli, aminek nem cserélték a hátsó hídját?

Előzmény: Törölt nick (88449)
Abrantes2000 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88477

Az új-zélandi 281-ast a próbafutásokat követően hazahozták és gyári használatú kocsi lett. A későbbi sorsát még nem ismerem (elbontották, ebből lett az indiai demó, vagy esetleg átépítették 280-assá).

 

 

Előzmény: RIKA424 (88461)
T 6 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88476
kari42 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88475

Sziasztok.Már csak egy busz kellene hozzá!:)

EKM-765 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88474

Köszönöm, ez gyors volt és nagyon jó!

(freemailen nem tudok válaszolni, valami megtámadta a gépem)

Annyit pontosítanék hogy a Kisalföldnek 55-öse van (a legöregebb: http://indafoto.hu/ekm-765/image/19623909-a1ecb9b3/583485

http://indafoto.hu/ekm-765/image/19623869-faa7ecad/583485

http://indafoto.hu/ekm-765/image/19623877-d0def190/583485), 66-osból egy magán van, továbbá egy mostanában VB logóval futó ami állítólag nem a VB állományába tartozik.

http://indafoto.hu/ekm-765/image/19623745-2a05951c/583485

http://indafoto.hu/ekm-765/image/19216943-7417e014/573655

Előzmény: RIKA424 (88473)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88473

email ment

Előzmény: EKM-765 (88472)
EKM-765 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88472

Akkor?

Előzmény: RIKA424 (88471)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88471

Jóvoltadból ezzel tisztában vagyunk, de ez dr.Papp Lászlóra is vonatkozik?

 

-------------

 

Nem.

Határozottan nem.

 

Ő a kevés, de tiszteletre méltó kivétel egyike.

Bár minden mostani volán vezérünk ennyire kedvelné a szakmát mint Ő.

 

Előzmény: EKM-765 (88470)
EKM-765 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88470

Jóvoltadból ezzel tisztában vagyunk, de ez dr.Papp Lászlóra is vonatkozik? Persze kérdés van-e erre pénz, nem kockáztatja-e egy ilyen húzással az állását, van-e lehetőség a mai helyzetben ilyet megtenni.

 

De néhány szót megér, legfeljebb annyit mond: NEM.

Előzmény: RIKA424 (88469)
RIKA424 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 88469

Te mozogsz ilyen körökben. Esetleg ha felhívnád rá a figyelmét?

 

--------------

 

A Volán szakma az 1961-től írott történetének fekete éveit éli most.

A Volánok élén mostanában nemhogy nem szakemberek állnak (ez nem feltétel a jó vezetőnek) hanem pillanat emberkék.

 

2-3 évre tervező, az autóbuszközlekedésről még minimális ismeretekkel sem rendelkező párt emberek.

 

Még az átkosban is több mint 80-85% volt a volánok élén a szakmai vezető.

Hirtelen felindulásból csak a tatabányai városi párttitkár volán vezérré kinevezése ugrik be, pedig akkor is volt 24 volán, s 20 év alatt volt vagy 40-60 vezérigazgatójuk.

 

Ezektől a mostaniaktól azt elvárni, hogy egy Ikarus-601 mondjon nekik valamit, annyi mintha azt várnád el a magyar foci csapattól, hogy három héten belül verje meg Braziliát, Spanyolországot és Németországot.

 

 

Előzmény: EKM-765 (88465)
nemeza Creative Commons License 2014.03.08 0 0 88468

Ez van, ehhez képest elég komoly az irányváltás - szerencsére. Reméljük ez az irány marad :)

Előzmény: EKM-765 (88466)
norbee601 Creative Commons License 2014.03.08 0 0 88467

Az még egy más banda volt.

Előzmény: EKM-765 (88466)
EKM-765 Creative Commons License 2014.03.08 0 0 88466

Elismerésre méltó, de ne felejtsük el hogy nem is túl régen több roncsot összevágtak amelyek típusaik utolsó képviselői voltak.

Előzmény: nemeza (88447)
EKM-765 Creative Commons License 2014.03.08 0 0 88465

Te mozogsz ilyen körökben. Esetleg ha felhívnád rá a figyelmét? Valószínűleg kisebb gondja is nagyobb mint Ikarus roncsokat nézegetni a neten, viszont ha kap egy kis segítséget még lehet belőle valami. 

Előzmény: RIKA424 (88446)
John Howard Creative Commons License 2014.03.08 0 0 88464

Nem lenne rossz alap egy 3xx felújításához, ha az. ;-)

Szerintem nem valószínű, pont a hátsó egyfokozatú híd miatt.

Előzmény: FAV 20 (88455)
Mwin Creative Commons License 2014.03.08 0 0 88463

Előzmény: RIKA424 (88461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!