Valaki nem tudja hogy az LPZ-145 nek mi történt anno a bal hátuljával mert a tetön hátul van egy folt amit lehet látni.......... Sajnos csak ebböl a szögböl van kép..
Szerintem ne spórolj az újjal....a levegőszűrő -bár sokan nem gondolnak bele - a motor egyik legfontosabb alkatrésze. A szűrési teljesítménytől függ, hogy mennyi kopást okozó részecske kerül a motorba, és nagyon nem mindegy, hogy min keresztül.
A kifújás csak a beülepedett port és koszt távolítja el, a papírbetét azonban öregszik, szintúgy a ragasztóanyag, amivel össze van fogatva. Akkor szép a történet, amikor szétszakad, és aztán a darabjait a szívószelep alól, meg a dugattyúból szeded össze -és akkor még örülhetsz, hogy nem csinált nagyobb cirkuszt. Tavaly volt egy ilyen tapasztalatom, akkor egy off DAF teherautó kajálta be a ki tudja mikor cserélt szűrőt. Az egy kétmilliós mutatvány lett..
Annak idején volt pár honlap (köztük az általad említett jóféle távolság is), amikben tényleg megbízhatott az ember. Aztán a készítők kénytelenek voltak egyéb okokból elhanyagolni, az utolsó koporsószög pedig az ingyenes honlapok tömeges megszűnése volt. Most az ember a webarchívumból próbálja meg összekaparni, ha kell neki valami onnan, azokból az időkből - már ha emlékszik még ezekre a címekre.
Ritka az az emberféle, aki manapság megengedhetné magának időben, és talán pénzben is, hogy jó részletes és friss honlapot vezessen e témában, addig meg röpködnek a félinfók mindenfelé (sejtés -> meg nem erősített információ -> eskü alatt vallja, hogy az úgy van).
Egy lehetséges verzió lehetne egy közös szerkesztésű honlap, egy nagyobb csapattal, ahol talán mindig van ideje valakinek éppen. De mint tudjuk, és látjuk, ezerféle buktatója volna ennek is, előbb-utóbb csak besülne.
Az a baj, hogy nincs egy olyan honlap, mint régen a Távolság, ahol tételesen, hírszerűen le lennének írva, hogy mi minden történt/történik a volánok táján és e tekintetben referenciaként is szolgálhatna. Nem is azt mondom, hogy egész állománylisták legyenek fent, csak annyit, hogy felesleges kérdezősködés helyett inkább ott lyukadjon ki az ember, ha nem biztos egy-egy illusztrisabb jármű utóéletében.
Nos, igen: hiba volt, amikor ezt feltételeztem. :)
De nézzük tényszerűen, hiszen hónap eleje van, és még tudok keresni. :)
A legendárium szerint vannak ilyenek:
BSN-813 > FKC-248 > ezt le se keresőzöm, rendszeresen látom Gödöllőn :) (0210)
BSN-814 > FKC-654 > forgalomban van (0211)
BSN-815 > FKB-779 > a keresésnek nincs eredménye (0209)
BSN-846 > FKB-330 > ezt se keresőzöm, nem játszik (0099)
BSN-847 > FKC-110 > MBZ-133 > ezt se, ez sem játszik (0100)
Egyezzünk ki szerintem a középsőben, főleg, ha nálad is 0209 a VIN vége. :)
És akkor random jelleggel még továbbiak:
Rendszám: bsn-811 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 E Szin: KÖZÉPPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bsn-812 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 E Szin: KÖZÉPPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bsn-843 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: ÉLÉNKPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Rendszám: bsn-845 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: ÉLÉNKPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A 842-t és a 844-et meg se néztem, azokat láttam forgalomban az utóbbi években és csodálkoztam volna az eladásukon. Bár ha a KTI Hulladékot nézem, nemcsak a 843 (volt?) körmendi, de a 842 és a 812 is. Jóféle flotta lehetett ott a Határőrségnél.
LJZ-883 kapcsán keresgéltem, és bár jó régi, de erre reagálnék:
"Az biztos, hogy 1994-es a busz, de az első rendszámát még a sofőrje se tudta, amikor beszéltem vele a nyáron Küngösön.
Az első és a mostani között egyébként FKB-330 is volt."
Ez biztos? FKB-330 az Alföldi Zoltán busza, és még 2013-ban is fotóztam Dombóváron, amikor már bőven lőttem az LJZ-t is Csajágon. Azonos lenne a két busz gyári táblája? LJZ-883-ét ismerem, az mondjuk nem passzol a BSN-84x-ek közé, inkább a BSN-81x-ek közé, ha választani kell. Az FKB-330 tábláját sajnos még nem láttam.
CLU-227 2001 óta selejt, aztán szétvágták és az egyik felét eladták tyúkólnak.
CTH-083 2009-es selejt és szintén vágva lett.
Annyira tetszik, hogy mindenki osztja az észt Salgótarjánról meg a prototípusokról, aztán a valóság még csak nem is különösebben érdekel senkit és egyesek fejében még a 436-os is forgalomban van, mint ahogy azt nemrég tapasztaltam egy topikban.