Az a baj, hogy nincs egy olyan honlap, mint régen a Távolság, ahol tételesen, hírszerűen le lennének írva, hogy mi minden történt/történik a volánok táján és e tekintetben referenciaként is szolgálhatna. Nem is azt mondom, hogy egész állománylisták legyenek fent, csak annyit, hogy felesleges kérdezősködés helyett inkább ott lyukadjon ki az ember, ha nem biztos egy-egy illusztrisabb jármű utóéletében.
Nos, igen: hiba volt, amikor ezt feltételeztem. :)
De nézzük tényszerűen, hiszen hónap eleje van, és még tudok keresni. :)
A legendárium szerint vannak ilyenek:
BSN-813 > FKC-248 > ezt le se keresőzöm, rendszeresen látom Gödöllőn :) (0210)
BSN-814 > FKC-654 > forgalomban van (0211)
BSN-815 > FKB-779 > a keresésnek nincs eredménye (0209)
BSN-846 > FKB-330 > ezt se keresőzöm, nem játszik (0099)
BSN-847 > FKC-110 > MBZ-133 > ezt se, ez sem játszik (0100)
Egyezzünk ki szerintem a középsőben, főleg, ha nálad is 0209 a VIN vége. :)
És akkor random jelleggel még továbbiak:
Rendszám: bsn-811 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 E Szin: KÖZÉPPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bsn-812 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 E Szin: KÖZÉPPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: bsn-843 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: ÉLÉNKPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Rendszám: bsn-845 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.50 Szin: ÉLÉNKPIROS A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A 842-t és a 844-et meg se néztem, azokat láttam forgalomban az utóbbi években és csodálkoztam volna az eladásukon. Bár ha a KTI Hulladékot nézem, nemcsak a 843 (volt?) körmendi, de a 842 és a 812 is. Jóféle flotta lehetett ott a Határőrségnél.
LJZ-883 kapcsán keresgéltem, és bár jó régi, de erre reagálnék:
"Az biztos, hogy 1994-es a busz, de az első rendszámát még a sofőrje se tudta, amikor beszéltem vele a nyáron Küngösön.
Az első és a mostani között egyébként FKB-330 is volt."
Ez biztos? FKB-330 az Alföldi Zoltán busza, és még 2013-ban is fotóztam Dombóváron, amikor már bőven lőttem az LJZ-t is Csajágon. Azonos lenne a két busz gyári táblája? LJZ-883-ét ismerem, az mondjuk nem passzol a BSN-84x-ek közé, inkább a BSN-81x-ek közé, ha választani kell. Az FKB-330 tábláját sajnos még nem láttam.
CLU-227 2001 óta selejt, aztán szétvágták és az egyik felét eladták tyúkólnak.
CTH-083 2009-es selejt és szintén vágva lett.
Annyira tetszik, hogy mindenki osztja az észt Salgótarjánról meg a prototípusokról, aztán a valóság még csak nem is különösebben érdekel senkit és egyesek fejében még a 436-os is forgalomban van, mint ahogy azt nemrég tapasztaltam egy topikban.
Én ekkor láttam utoljára, illetve még pár hétre rá ugyanott, de nem járt vagy ilyesmi. Azóta passz. Mivel sok 266-ost, néhány 260-ast 211-est is kipofozgatott korábban, amik utána eltűntek a ködben, azt gyanítom, hogy keleti szomszédunk felé távozhattak, mint frissvizsgás, frankó buszok.