Ez nem semmi, tényleg sok 266-os van a filmben. De aztán jönnek a Kraz-ok, Stavostroj KNA 250 homlokrakodó, pótos Tatra 148 kiviszi a haranglábat, ZIL fúró a kocsmánál, sok Skoda 706 MTS billencs ... nem tudom tényleg igaz volt-e ez a falurombolás, de azért durva. Van benne még jó pár KGST járgány és egy Volános ZIL és Csajka is. Ezt valahol a Balaton északi partján forgathatták.
Bízok benne, hogy van aki segít a pontos adatok gyűjtésében, modellezés céljából érdekesek számomra ezen az infók (vagyis annak aki modellez) de nem igen találtam róla pontos infókat. Az Aranybuszról (IAW-467) kellene pár adat :
Magasság, hosszúság, szélesség, első és hátsó túlnyúlás, első és hátsó tengelytáv, ajtó magasság és szélesség.
Aki igazi 266-os dömpingre vágyik egy magyar filmben, az nézze meg a "Vörös föld" című alkotást, az elején műszakváltás van és rengeteg 266-os, munka közben.
Minden másban is vannak ott csodák.... Chevy Impala Volga váltóval és hátsó híddal, háromhengeres koreai dízelmotorral.... Úgy tartják életben őket ahogy csak tudják..:D
Igen,igen,vágom a témát : ) Csak a Busz Gazdája igen jó Barátom,így aztán a döntés az Ő kezében van,hogy az eredeti kék színre fogja egyszer festetni,vagy Volán-sárgára.Én persze hazabeszélek,a sárga mellett voksoltam,több okból is.De ha kék lesz,annak is nagyon de nagyon fogok örülni. : )
Az attól függ hányas évjárat a 200-as, milyen kivitel?
Az apróságok amik neked kellenek az ízlés dolga mit szeretnél a vasra,
Én inkább a fődarabokra hajtanék, meg a levegős dolgokra. Pl. Üléstartóláb "a sajtolt talpú", nem tudom létezik-e még újonnan. Prága váltó (már most hiánycikk). Vázat meg lehet építeni, ahhoz van zártszelvény.
az első képről eszembe jutott egy film, ami a filmmúzeum tv-n volt még, úgy kezdődik, hogy egy hagyvidéki falu új papot kap, aki egy IK266-on utazik oda??
Ha már elütés: 632 létezett, igaz csak két darab ment Nigériának 1966-ban, Steyr alvázon. Gondolom, az üzletet a nagy afrikai expedíció során szerezhették. Később is mentek még buszok ide.
Hány ilyen exportból visszamaradt kocsi volt Miskolcon, lehet tudni? Az összes 62-es beszerzés, vagy későbbiekből is? (korabeli feljegyzéseimben 19-85, 88, 95, 96, 98, 99, 2000 mellett van egy jelölés, ami már nem tudom mit jelent)
Egy elég furcsa elméleti kérdésem lenne. Ugye manapság mondjuk egy faros, egy 620-as, egy bármilyen régi Ikarus (meg más jármű) felújítása során elég nagy gondot okoznak az apró részletek felderítése, megszerzése, mivel azokat már rég nem gyártják, kevés maradt belőle...stb.
Szerintetek ha az ember a jövőben (nem pár év múlva) fel kívánna újítani egy városi 200-ast, milyen alkatrészeket kéne beszereznie addig, amíg úgymond "van raktáron"? Apróbb dolgokra gondolok (biléták, táblák, esetleg utastér elemek), nem hajtás- és futóműre.