Keresés

Részletes keresés

BV-78-14 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88142

Jól látod : ) Van pár dolog,ami nem úgy kéne,hogy legyen,de én nem foglalkozom a kritizálással.Én csak szimplán ÖRÜLÖK,hogy ilyen gyönyörű !

Előzmény: torqmatic (88140)
bandikaikarus Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88141

Egy-egy sorral feljebb van mindkettő. :) De azért f@sza lett nagyon!

Előzmény: torqmatic (88140)
torqmatic Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88140

A hűtőrács is stimmel? Mert az a két vízszintes aluminium léc mintha távolabb lenne egymástól a kelleténél. (De nem szőrszálhasogatásból írtom, tényleg nagyon szép lett a busz.)

Előzmény: BV-78-14 (88134)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88139

Az  eladás  tavaly Húsvétkor  volt. Tegnap  lett  vele a  világháló,  Index,  Szegedonline.

Előzmény: P.stephenson (88138)
P.stephenson Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88138

Nem kötekedésképpen, de ez nem régi hír egy kicsit?

Előzmény: 504LACI (88121)
BV-78-14 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88137

Igen : )

Előzmény: BPO-105 (88136)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88136
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88135

Köszönöm!

Alig várom, hogy bemutatkozzon nyilvánosan is.

Előzmény: BV-78-14 (88134)
BV-78-14 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88134

A tábla a helyén van ! : )

Van egy-két dolog,ami nem úgy volt anno,de ki a fenét érdekel,AMIKOR EZ A 266-OS MAGYARORSZÁG ELSŐ KIVÁLÓ MINŐSÉGBEN FELÚJÍTOTT SÁRGA,VOLÁN-CSIGÁS 200-ASA !

Minden dicséret megilleti mind a megrendelő Kapos volánt,mind a kivitelező Kapos Járműgyártó és Javító Zrt-t !

Régi álmom vált ezzel valóra,és ezzel nem csak én vagyok így.Szerencsére már kezdik az Ikarus-200-asokat az őket megillető helyen kezelni,és példás módon felújítani.

Már alig várom,hogy 260-ast,280-ast is láthassak hasonlóan szép kivitelben.

Előzmény: BPO-105 (88133)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88133

Nagyon szép lett, gratulálok.

 

Azért nyugtasson meg valaki, hogy a világoskék Ikarus-tábla a helyén van, mert elsőre nekem a díszléc fölötti hely ugrik be.

Előzmény: norbee601 (88131)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88132

Bocsánat, félreérthetően fogalmaztam. 60-as évjáratú 620-asra gondoltam.

Előzmény: Mihál (88128)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88131

A teljes album:

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.812433432107163.1073741828.223835607633618&type=1

 

Kapos Járműgyártó és Javító Zrt.

 

 

Társaságunk abba a szerencsés helyzetbe került, hogy lehetőségünk van a Kapos Volán Zrt megbízásából egy Ikarus 266.25 típusú autóbusz felújítását elvégezni. Az 1978-ban gyártott jármű a magyar autóbuszgyártás fénykorában gördült le a szerelősorról. A típusból több mint 6600 darabot gyártottak, melyből már szinte alig néhány fut az utakon. A következő hetekben néhány kép segítségével szeretném megosztani az érdeklődőkkel ennek az ipartörténeti emléknek a megújulását.

Előzmény: norbee601 (88130)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88130

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=819124901438016&set=a.812433432107163.1073741828.223835607633618&type=1

 

(Akinek nincs Facebookja: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/q71/s720x720/1560516_819124901438016_722614124_n.jpg)

Mihál Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88129

(A futóművekben nem vagyok szakértő, ebben nem tudok segíteni.)

Előzmény: f.domino_ (88110)
Mihál Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88128

Ami neked 60-asnak tűnik és széles viszonylatjelzője van, az valószínűleg 601-es helyközi autóbusz.

Miskolcon és Pécsett is voltak a helyi közl. vállalatnak 601-esei. Pécsett volt olyan, ami még csuklósítás után is megőrizte a hosszú táblát.(Sőt Pesten is volt pár Ik601, de ezeket 1 év után, 54-ben vidékre adták el.) De ez egy 1953-63 közötti történet.

 

Pesten a négyzetesek hosszúvá alakítását 1970-73 között végezték. Amikor már egyre inkább 556-180 volt a jellemző típus és egységesíteni akartak.

Előzmény: f.domino_ (88110)
Mihál Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88127

Hátsónál csak annyi különbségre emlékszem, hogy egyesekre tettek felfelé kiálló "babák"-at, másokra nem.

Előzmény: f.domino_ (88111)
Mihál Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88126

Ezek a szériára nem jellemző táblatartók (95-01, 05, 26) mikor voltak? A kocsik új állapotában, vagy később? Netán FJ után?

Előzmény: FAV 20 (88113)
pumukli89 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88125

Egy történet,Neked már meséltem.Nem tudom melyik városban állt a busz,nyitott ajtóval,benne Gyuri bá.Felszálltam,és megszerettem volna simogatni a műszerfalat...A szöveget nem írnám ki,amit mondott,de tisztelet Neki.

-Sajnálom az Embert,és a Buszt is.

Előzmény: Törölt nick (88123)
504LACI Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88124

Nincs is benne MAN motor, csak úgy látszik. Különben meg sose járt így az utcán.

Előzmény: Törölt nick (88123)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88123

A legszebb,  legautentikusabb volt.

 

Van  helyette   MAN  motoros, 200-as  üléses.

Előzmény: 504LACI (88121)
Racilaci Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88122

Nem tudom, mi ilyenkor az illem: egy temaikailag kissé távoli topikban találtam egy olvtárs linkjét sok-sok Ikarusszal. Mindenesetre a fórum linkjét szúrom be:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9129174&la=128910538

 

 

504LACI Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88121

Véget ért az Ikarus-55-ös filmes karrierje

Szerepelt Angelina Jolie filmjében is, de a tulaj nem tudta fizetni a devizahitelét, ezért eladta. Tovább »

forrás: Index.hu

pancserzoli Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88120

Egy friss fortepan kép a Margit körútról, sok egyéb mellett egy 630+pót.

 

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_50831.jpg

Előzmény: pancserzoli (88119)
pancserzoli Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88119

Egy friss fortepan kép a Margit körútról, sok egyéb mellett egy 630+pót.

Előzmény: RIKA424 (88010)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88118

Jó vagyok még ebben is. A lökhárítókat nem írtam. Tudom volt szó erről.

 

FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88117

Írkáltam az utazásaim. Még a belső tetőkárpít fölső díszlécének a belső gumjiának a szine is írva volt. A kárpítok javítása, annak szinei is látszanak.

 

Előzmény: f.domino_ (88115)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88116

Az viszont főjav utáni kép, vszeg ott kendácsoltak valamit a szakik.

 

Előzmény: FAV 20 (88114)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88115

Ejjjha!
95-28 és 95-29-ről van kép, amin látszik, hogy nincs oldalsó süllyesztett táblatartója. Vajon ez igaz lehet az egész 95-16 ... 52 sorozatra?

Előzmény: FAV 20 (88113)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88114

A 95-12-nek szögletes sárvédő kivágása volt. A többinek mind kerek.

 

Előzmény: FAV 20 (88113)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88113

Mesélek valamit, hogy összezavarodj egy kicsit.

 

A GA 95-53-tól 3 szellőzője volt + a vezetőé. 95-77-ig. Téglalap táblatartóval.

A 95-75 és 76 abban tért el, hogy egy L alakú karral lehetett nyitni a tetőszellőzőt.

GA 95-16-tól 95-50-ig 2 szellőzője volt + a vezetőé. kocka táblatartóval.

A 95-26 eltért mert téglalap táblatartója volt és a szellőzője keskeny volt középen keresztben egy ú alakú csővel. Nagyon régi volt az biztos.

95-01 3 szellőző kocka tábla

95-02 3 szellőző téglalap tábla

95-05 3 szellőző kocka tábla

95-12 3 szellőző ?

95-14 3 szellőző téglalap tábla

95-15 ?              téglalap tábla

 

Előzmény: f.domino_ (88112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!