A hűtőrács is stimmel? Mert az a két vízszintes aluminium léc mintha távolabb lenne egymástól a kelleténél. (De nem szőrszálhasogatásból írtom, tényleg nagyon szép lett a busz.)
Van egy-két dolog,ami nem úgy volt anno,de ki a fenét érdekel,AMIKOR EZ A 266-OS MAGYARORSZÁG ELSŐ KIVÁLÓ MINŐSÉGBEN FELÚJÍTOTT SÁRGA,VOLÁN-CSIGÁS 200-ASA !
Minden dicséret megilleti mind a megrendelő Kapos volánt,mind a kivitelező Kapos Járműgyártó és Javító Zrt-t !
Régi álmom vált ezzel valóra,és ezzel nem csak én vagyok így.Szerencsére már kezdik az Ikarus-200-asokat az őket megillető helyen kezelni,és példás módon felújítani.
Már alig várom,hogy 260-ast,280-ast is láthassak hasonlóan szép kivitelben.
Társaságunk abba a szerencsés helyzetbe került, hogy lehetőségünk van a Kapos Volán Zrt megbízásából egy Ikarus 266.25 típusú autóbusz felújítását elvégezni. Az 1978-ban gyártott jármű a magyar autóbuszgyártás fénykorában gördült le a szerelősorról. A típusból több mint 6600 darabot gyártottak, melyből már szinte alig néhány fut az utakon. A következő hetekben néhány kép segítségével szeretném megosztani az érdeklődőkkel ennek az ipartörténeti emléknek a megújulását.
Ami neked 60-asnak tűnik és széles viszonylatjelzője van, az valószínűleg 601-es helyközi autóbusz.
Miskolcon és Pécsett is voltak a helyi közl. vállalatnak 601-esei. Pécsett volt olyan, ami még csuklósítás után is megőrizte a hosszú táblát.(Sőt Pesten is volt pár Ik601, de ezeket 1 év után, 54-ben vidékre adták el.) De ez egy 1953-63 közötti történet.
Pesten a négyzetesek hosszúvá alakítását 1970-73 között végezték. Amikor már egyre inkább 556-180 volt a jellemző típus és egységesíteni akartak.
Egy történet,Neked már meséltem.Nem tudom melyik városban állt a busz,nyitott ajtóval,benne Gyuri bá.Felszálltam,és megszerettem volna simogatni a műszerfalat...A szöveget nem írnám ki,amit mondott,de tisztelet Neki.
Nem tudom, mi ilyenkor az illem: egy temaikailag kissé távoli topikban találtam egy olvtárs linkjét sok-sok Ikarusszal. Mindenesetre a fórum linkjét szúrom be:
Írkáltam az utazásaim. Még a belső tetőkárpít fölső díszlécének a belső gumjiának a szine is írva volt. A kárpítok javítása, annak szinei is látszanak.
A 70 tavaszi szériánál - fényképek tanúsága szerint - a hűtőbe írt IKARUS 620 felirat megváltozott úgy, hogy a szám is világos alapon fekete lett.
Érdekes sztorinak tűnik. Jelenlegi információk szerint:
1. téglalap kijelző, 3+1 tetőszellőző, csík nélküli (alul telikék, felül ezüst) ajtó*, "színváltós" díszléc (Ikarus világos alapon, 620 sötét alapon), átlátszó burájú belső fényszórók.
2. négyzet kijelző, 2+1 tetőszellőző, teli ezüst ajtó, színváltós díszléc, sötét burás belső fényszórók, NINCS oldalsó süllyesztett táblatartó.
3. téglalap kijelző, 3+1 tetőszellőző, teli ezüst ajtó, végig világos alapon sötét betűs díszléc, átlátszó burájú belső fényszórók.
A lökhárító aljára szerelt pót-ködfényszóró talán mindhárom sorozatra jellemző.
*ezt egy kép alapján valószínűsítem. Plusz világosan emlékszem gyerek koromból, hogy LÉTEZETT olyan 620-as, amelyiknek az ajtaja ilyen volt. Sőt, 180-as is volt ilyen festéssel.
Képeid szerint 3 féle. De csak elöl, mert az első 2-nél hátul nem volt lökhárító.
A 3. félét szerintem 67-től kezdték
Az elsőre nem emlékszem, gondolom, azokat lecserélték. Viszont az én emlékeim szerint (kb 70-től) mindnek volt már hátsó lökhárítója, de nem egyforma. Sajnos nem tudom, mi volt a különbség, és képet sem találtam. Talán a kiálló babák voltak máshol, vagy más formájúak az utángyártottaknál?