Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88135

Köszönöm!

Alig várom, hogy bemutatkozzon nyilvánosan is.

Előzmény: BV-78-14 (88134)
BV-78-14 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88134

A tábla a helyén van ! : )

Van egy-két dolog,ami nem úgy volt anno,de ki a fenét érdekel,AMIKOR EZ A 266-OS MAGYARORSZÁG ELSŐ KIVÁLÓ MINŐSÉGBEN FELÚJÍTOTT SÁRGA,VOLÁN-CSIGÁS 200-ASA !

Minden dicséret megilleti mind a megrendelő Kapos volánt,mind a kivitelező Kapos Járműgyártó és Javító Zrt-t !

Régi álmom vált ezzel valóra,és ezzel nem csak én vagyok így.Szerencsére már kezdik az Ikarus-200-asokat az őket megillető helyen kezelni,és példás módon felújítani.

Már alig várom,hogy 260-ast,280-ast is láthassak hasonlóan szép kivitelben.

Előzmény: BPO-105 (88133)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88133

Nagyon szép lett, gratulálok.

 

Azért nyugtasson meg valaki, hogy a világoskék Ikarus-tábla a helyén van, mert elsőre nekem a díszléc fölötti hely ugrik be.

Előzmény: norbee601 (88131)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.31 0 0 88132

Bocsánat, félreérthetően fogalmaztam. 60-as évjáratú 620-asra gondoltam.

Előzmény: Mihál (88128)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88131

A teljes album:

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.812433432107163.1073741828.223835607633618&type=1

 

Kapos Járműgyártó és Javító Zrt.

 

 

Társaságunk abba a szerencsés helyzetbe került, hogy lehetőségünk van a Kapos Volán Zrt megbízásából egy Ikarus 266.25 típusú autóbusz felújítását elvégezni. Az 1978-ban gyártott jármű a magyar autóbuszgyártás fénykorában gördült le a szerelősorról. A típusból több mint 6600 darabot gyártottak, melyből már szinte alig néhány fut az utakon. A következő hetekben néhány kép segítségével szeretném megosztani az érdeklődőkkel ennek az ipartörténeti emléknek a megújulását.

Előzmény: norbee601 (88130)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88130

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=819124901438016&set=a.812433432107163.1073741828.223835607633618&type=1

 

(Akinek nincs Facebookja: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/q71/s720x720/1560516_819124901438016_722614124_n.jpg)

Mihál Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88129

(A futóművekben nem vagyok szakértő, ebben nem tudok segíteni.)

Előzmény: f.domino_ (88110)
Mihál Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88128

Ami neked 60-asnak tűnik és széles viszonylatjelzője van, az valószínűleg 601-es helyközi autóbusz.

Miskolcon és Pécsett is voltak a helyi közl. vállalatnak 601-esei. Pécsett volt olyan, ami még csuklósítás után is megőrizte a hosszú táblát.(Sőt Pesten is volt pár Ik601, de ezeket 1 év után, 54-ben vidékre adták el.) De ez egy 1953-63 közötti történet.

 

Pesten a négyzetesek hosszúvá alakítását 1970-73 között végezték. Amikor már egyre inkább 556-180 volt a jellemző típus és egységesíteni akartak.

Előzmény: f.domino_ (88110)
Mihál Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88127

Hátsónál csak annyi különbségre emlékszem, hogy egyesekre tettek felfelé kiálló "babák"-at, másokra nem.

Előzmény: f.domino_ (88111)
Mihál Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88126

Ezek a szériára nem jellemző táblatartók (95-01, 05, 26) mikor voltak? A kocsik új állapotában, vagy később? Netán FJ után?

Előzmény: FAV 20 (88113)
pumukli89 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88125

Egy történet,Neked már meséltem.Nem tudom melyik városban állt a busz,nyitott ajtóval,benne Gyuri bá.Felszálltam,és megszerettem volna simogatni a műszerfalat...A szöveget nem írnám ki,amit mondott,de tisztelet Neki.

-Sajnálom az Embert,és a Buszt is.

Előzmény: Törölt nick (88123)
504LACI Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88124

Nincs is benne MAN motor, csak úgy látszik. Különben meg sose járt így az utcán.

Előzmény: Törölt nick (88123)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88123

A legszebb,  legautentikusabb volt.

 

Van  helyette   MAN  motoros, 200-as  üléses.

Előzmény: 504LACI (88121)
Racilaci Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88122

Nem tudom, mi ilyenkor az illem: egy temaikailag kissé távoli topikban találtam egy olvtárs linkjét sok-sok Ikarusszal. Mindenesetre a fórum linkjét szúrom be:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9129174&la=128910538

 

 

504LACI Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88121

Véget ért az Ikarus-55-ös filmes karrierje

Szerepelt Angelina Jolie filmjében is, de a tulaj nem tudta fizetni a devizahitelét, ezért eladta. Tovább »

forrás: Index.hu

pancserzoli Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88120

Egy friss fortepan kép a Margit körútról, sok egyéb mellett egy 630+pót.

 

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_50831.jpg

Előzmény: pancserzoli (88119)
pancserzoli Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88119

Egy friss fortepan kép a Margit körútról, sok egyéb mellett egy 630+pót.

Előzmény: RIKA424 (88010)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88118

Jó vagyok még ebben is. A lökhárítókat nem írtam. Tudom volt szó erről.

 

FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88117

Írkáltam az utazásaim. Még a belső tetőkárpít fölső díszlécének a belső gumjiának a szine is írva volt. A kárpítok javítása, annak szinei is látszanak.

 

Előzmény: f.domino_ (88115)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88116

Az viszont főjav utáni kép, vszeg ott kendácsoltak valamit a szakik.

 

Előzmény: FAV 20 (88114)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88115

Ejjjha!
95-28 és 95-29-ről van kép, amin látszik, hogy nincs oldalsó süllyesztett táblatartója. Vajon ez igaz lehet az egész 95-16 ... 52 sorozatra?

Előzmény: FAV 20 (88113)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88114

A 95-12-nek szögletes sárvédő kivágása volt. A többinek mind kerek.

 

Előzmény: FAV 20 (88113)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88113

Mesélek valamit, hogy összezavarodj egy kicsit.

 

A GA 95-53-tól 3 szellőzője volt + a vezetőé. 95-77-ig. Téglalap táblatartóval.

A 95-75 és 76 abban tért el, hogy egy L alakú karral lehetett nyitni a tetőszellőzőt.

GA 95-16-tól 95-50-ig 2 szellőzője volt + a vezetőé. kocka táblatartóval.

A 95-26 eltért mert téglalap táblatartója volt és a szellőzője keskeny volt középen keresztben egy ú alakú csővel. Nagyon régi volt az biztos.

95-01 3 szellőző kocka tábla

95-02 3 szellőző téglalap tábla

95-05 3 szellőző kocka tábla

95-12 3 szellőző ?

95-14 3 szellőző téglalap tábla

95-15 ?              téglalap tábla

 

Előzmény: f.domino_ (88112)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88112

A 70 tavaszi szériánál - fényképek tanúsága szerint - a hűtőbe írt IKARUS 620 felirat megváltozott úgy, hogy a szám is világos alapon fekete lett.

 

Érdekes sztorinak tűnik. Jelenlegi információk szerint:

1. téglalap kijelző, 3+1 tetőszellőző, csík nélküli (alul telikék, felül ezüst) ajtó*, "színváltós" díszléc (Ikarus világos alapon, 620 sötét alapon), átlátszó burájú belső fényszórók.

 

2. négyzet kijelző, 2+1 tetőszellőző, teli ezüst ajtó, színváltós díszléc, sötét burás belső fényszórók, NINCS oldalsó süllyesztett táblatartó.

 

3. téglalap kijelző, 3+1 tetőszellőző, teli ezüst ajtó, végig világos alapon sötét betűs díszléc, átlátszó burájú belső fényszórók.

 

A lökhárító aljára szerelt pót-ködfényszóró talán mindhárom sorozatra jellemző.

 

*ezt egy kép alapján valószínűsítem. Plusz világosan emlékszem gyerek koromból, hogy LÉTEZETT olyan 620-as, amelyiknek az ajtaja ilyen volt. Sőt, 180-as is volt ilyen festéssel.

Előzmény: Mihál (88092)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88111

Képeid szerint 3 féle. De csak elöl, mert az első 2-nél hátul nem volt lökhárító.

A 3. félét szerintem 67-től kezdték

 

Az elsőre nem emlékszem, gondolom, azokat lecserélték. Viszont az én emlékeim szerint (kb 70-től) mindnek volt már hátsó lökhárítója, de nem egyforma. Sajnos nem tudom, mi volt a különbség, és képet sem találtam. Talán a kiálló babák voltak máshol, vagy más formájúak az utángyártottaknál?

Előzmény: Mihál (88108)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88110

Miskolcról sajnos csak kevés képet sikerült begyűjteni. Ott kicsit más a fejlődés. Vicces, hogy ott már 60-as járgány is volt széles ( a 70-es pestinél szélesebb) viszonylatjelzővel, ezeket mindig lemaszkolták keskenyre. Eközben Pesten a keskenyek egy részét szélessé alakították. Arra gyerek koromból emlékszem, hogy amikor Pesten már rég csak emlék volt a szögletes hátsó lámpa és a lehajló díszléc, Miskolcon még vígan közlekedtek ilyenek.

Futóművek.
Old Ikarus: "Az első tengely típusa megváltozott valahol a GA 91-xx közepén és egy sokkal szélesebb változatot használtak, ezáltal a kerekek kijjebb kerültek és egy vonalban voltak a hátsó tengely külső kerekeivel. "
91-09 szerepel a "reggeli felkészítés" c filmben. http://www.old-ikarus.hu/filmmuzeum/mpeg/teli3.mpg  0:15-től látszik egy pillanatra az első kereke. Nem vagyok benne biztos, de talán inkább újnak látom. Szerinted?

A 200-as első híddal futó 180-asokról van infód?

Előzmény: Mihál (88109)
Mihál Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88109

És még a 620-asokhoz, ha nem csak a budapestieket nézzük:

a legelső széria 59 nyarán kisebb hűtőráccsal és teljes magasságban eltolható ablakokkal készült. Ilyenek voltak Pécsett, Miskolcon és a Mávautnál.

 

Előzmény: f.domino_ (88098)
Mihál Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88108

- voltak 180-asok, amiknek az utánfutón is volt oldalsó süllyesztett táblatartója.

Emlékeim szerint 72 őszétől (46-64-től) voltak ilyenek.

 

- volt néhány 180-as, aminek a hátulján is volt tetőbe épített viszonylatjelzője.

Az első széria (85-10-től 19 ill. 20-ig) +2 kiállítási példány (07-30, 85-21)

És ezeknek még nem volt oldalt süllyesztett táblatartója. (556-osból ugyanilyen: az első 5db + 07-38 és 81-30)

 

- kétféle lökhárító volt elöl is, meg hátul is.

Képeid szerint 3 féle. De csak elöl, mert az első 2-nél hátul nem volt lökhárító.

A 3. félét szerintem 67-től kezdték (GA-86-53-tól, de 86-88 még 2.fajta, hátsó nélkül, 556-nál 81-31-től)

 

Előzmény: f.domino_ (88098)
suraki1 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88107

A Miskolc-Kazincbarcika közötti céljárat beindításakor volt ez (DUN-073) és talán még egy kocsi ilyen extra színben. Talán a D10-es program hajnalán, az elsők közül lett(ek) kiválasztva.

Előzmény: siófoki35 (88104)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88106

Teljesen rendben van :-) Autentikus 59-es évjárat. Eltolható ablak, lépcsős eresz, lapos sárvédők, bolygómű nélküli hátsó híd.

Előzmény: Mwin (88105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!