Keresés

Részletes keresés

pancserzoli Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88119

Egy friss fortepan kép a Margit körútról, sok egyéb mellett egy 630+pót.

Előzmény: RIKA424 (88010)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88118

Jó vagyok még ebben is. A lökhárítókat nem írtam. Tudom volt szó erről.

 

FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88117

Írkáltam az utazásaim. Még a belső tetőkárpít fölső díszlécének a belső gumjiának a szine is írva volt. A kárpítok javítása, annak szinei is látszanak.

 

Előzmény: f.domino_ (88115)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88116

Az viszont főjav utáni kép, vszeg ott kendácsoltak valamit a szakik.

 

Előzmény: FAV 20 (88114)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88115

Ejjjha!
95-28 és 95-29-ről van kép, amin látszik, hogy nincs oldalsó süllyesztett táblatartója. Vajon ez igaz lehet az egész 95-16 ... 52 sorozatra?

Előzmény: FAV 20 (88113)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88114

A 95-12-nek szögletes sárvédő kivágása volt. A többinek mind kerek.

 

Előzmény: FAV 20 (88113)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.30 0 0 88113

Mesélek valamit, hogy összezavarodj egy kicsit.

 

A GA 95-53-tól 3 szellőzője volt + a vezetőé. 95-77-ig. Téglalap táblatartóval.

A 95-75 és 76 abban tért el, hogy egy L alakú karral lehetett nyitni a tetőszellőzőt.

GA 95-16-tól 95-50-ig 2 szellőzője volt + a vezetőé. kocka táblatartóval.

A 95-26 eltért mert téglalap táblatartója volt és a szellőzője keskeny volt középen keresztben egy ú alakú csővel. Nagyon régi volt az biztos.

95-01 3 szellőző kocka tábla

95-02 3 szellőző téglalap tábla

95-05 3 szellőző kocka tábla

95-12 3 szellőző ?

95-14 3 szellőző téglalap tábla

95-15 ?              téglalap tábla

 

Előzmény: f.domino_ (88112)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88112

A 70 tavaszi szériánál - fényképek tanúsága szerint - a hűtőbe írt IKARUS 620 felirat megváltozott úgy, hogy a szám is világos alapon fekete lett.

 

Érdekes sztorinak tűnik. Jelenlegi információk szerint:

1. téglalap kijelző, 3+1 tetőszellőző, csík nélküli (alul telikék, felül ezüst) ajtó*, "színváltós" díszléc (Ikarus világos alapon, 620 sötét alapon), átlátszó burájú belső fényszórók.

 

2. négyzet kijelző, 2+1 tetőszellőző, teli ezüst ajtó, színváltós díszléc, sötét burás belső fényszórók, NINCS oldalsó süllyesztett táblatartó.

 

3. téglalap kijelző, 3+1 tetőszellőző, teli ezüst ajtó, végig világos alapon sötét betűs díszléc, átlátszó burájú belső fényszórók.

 

A lökhárító aljára szerelt pót-ködfényszóró talán mindhárom sorozatra jellemző.

 

*ezt egy kép alapján valószínűsítem. Plusz világosan emlékszem gyerek koromból, hogy LÉTEZETT olyan 620-as, amelyiknek az ajtaja ilyen volt. Sőt, 180-as is volt ilyen festéssel.

Előzmény: Mihál (88092)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88111

Képeid szerint 3 féle. De csak elöl, mert az első 2-nél hátul nem volt lökhárító.

A 3. félét szerintem 67-től kezdték

 

Az elsőre nem emlékszem, gondolom, azokat lecserélték. Viszont az én emlékeim szerint (kb 70-től) mindnek volt már hátsó lökhárítója, de nem egyforma. Sajnos nem tudom, mi volt a különbség, és képet sem találtam. Talán a kiálló babák voltak máshol, vagy más formájúak az utángyártottaknál?

Előzmény: Mihál (88108)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88110

Miskolcról sajnos csak kevés képet sikerült begyűjteni. Ott kicsit más a fejlődés. Vicces, hogy ott már 60-as járgány is volt széles ( a 70-es pestinél szélesebb) viszonylatjelzővel, ezeket mindig lemaszkolták keskenyre. Eközben Pesten a keskenyek egy részét szélessé alakították. Arra gyerek koromból emlékszem, hogy amikor Pesten már rég csak emlék volt a szögletes hátsó lámpa és a lehajló díszléc, Miskolcon még vígan közlekedtek ilyenek.

Futóművek.
Old Ikarus: "Az első tengely típusa megváltozott valahol a GA 91-xx közepén és egy sokkal szélesebb változatot használtak, ezáltal a kerekek kijjebb kerültek és egy vonalban voltak a hátsó tengely külső kerekeivel. "
91-09 szerepel a "reggeli felkészítés" c filmben. http://www.old-ikarus.hu/filmmuzeum/mpeg/teli3.mpg  0:15-től látszik egy pillanatra az első kereke. Nem vagyok benne biztos, de talán inkább újnak látom. Szerinted?

A 200-as első híddal futó 180-asokról van infód?

Előzmény: Mihál (88109)
Mihál Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88109

És még a 620-asokhoz, ha nem csak a budapestieket nézzük:

a legelső széria 59 nyarán kisebb hűtőráccsal és teljes magasságban eltolható ablakokkal készült. Ilyenek voltak Pécsett, Miskolcon és a Mávautnál.

 

Előzmény: f.domino_ (88098)
Mihál Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88108

- voltak 180-asok, amiknek az utánfutón is volt oldalsó süllyesztett táblatartója.

Emlékeim szerint 72 őszétől (46-64-től) voltak ilyenek.

 

- volt néhány 180-as, aminek a hátulján is volt tetőbe épített viszonylatjelzője.

Az első széria (85-10-től 19 ill. 20-ig) +2 kiállítási példány (07-30, 85-21)

És ezeknek még nem volt oldalt süllyesztett táblatartója. (556-osból ugyanilyen: az első 5db + 07-38 és 81-30)

 

- kétféle lökhárító volt elöl is, meg hátul is.

Képeid szerint 3 féle. De csak elöl, mert az első 2-nél hátul nem volt lökhárító.

A 3. félét szerintem 67-től kezdték (GA-86-53-tól, de 86-88 még 2.fajta, hátsó nélkül, 556-nál 81-31-től)

 

Előzmény: f.domino_ (88098)
suraki1 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88107

A Miskolc-Kazincbarcika közötti céljárat beindításakor volt ez (DUN-073) és talán még egy kocsi ilyen extra színben. Talán a D10-es program hajnalán, az elsők közül lett(ek) kiválasztva.

Előzmény: siófoki35 (88104)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88106

Teljesen rendben van :-) Autentikus 59-es évjárat. Eltolható ablak, lépcsős eresz, lapos sárvédők, bolygómű nélküli hátsó híd.

Előzmény: Mwin (88105)
Mwin Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88105

Na, hogy borzoljam az idegeidet:-) Ezt nézd meg! Főleg a hátsó hídját...

 

Előzmény: f.domino_ (88089)
siófoki35 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88104

valószínű :)

Előzmény: vt976 (88102)
hotib Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88103

  Egy Nagykanizsai 630 as.

Előzmény: f.domino_ (88067)
vt976 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88102

Nem lehetséges, hogy ez a 280-as csak reklámozta pl. a Miskolc-Budapest Intercity járatot?

Előzmény: siófoki35 (88084)
Hazel Dobkins Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88101

RIKA424 Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88100

Az első 180-k, 556-k, nyiszlett első lökhárítója nem felelt meg az akkori kor követelményeinek.

 

Mikor még akkoriban még naponta megtoltuk egymást (ilyen-olyan okból) ezért ezek a vékony izék azonnal görbültek, kornyadtak.

Előzmény: f.domino_ (88099)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.29 0 0 88099

lökhárító ügyben nem erre gondolok:

 

hanem erre:

és erre:



Itt meg egy táblatartós utánfutójú:

Előzmény: f.domino_ (88098)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88098

Hogy ne csak mindig 620-asokról pofázzak :-)

A 180/556-osoknál az alábbiak valamilyen sorozat, rendszám stb tartományhoz kötődtek, vagy szimpla garázstuning:

- Sárvédőn gumiprofil, vagy vékony díszléc

- volt néhány, amelyiknek az A (-és C) tengelyén a korai 200-asok hídja volt (a többségnek a 63 utáni 620-asokéval megegyező)

- voltak 180-asok, amiknek az utánfutón is volt oldalsó süllyesztett táblatartója.

- volt néhány 180-as, aminek a hátulján is volt tetőbe épített viszonylatjelzője.

- kétféle lökhárító volt elöl is, meg hátul is. Egy filigránabb, íveltebb, meg egy zömökebb. Nem nagyon találok képeket, amin látszana a különbség, de világosan emlékszem. Néztem a Batthyány téren őket, csak nem írtam fel a rendszámokat.

SanyiM41 2187 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88097

Köszönöm szépen! :-)

Előzmény: lobbanórotor (88091)
tupolev Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88096

OFF

 

De volt az utánfutón is ajtó, de ezen a 3. tengely mögött, és mivel ott már szűkül a kaszni, mint egy villamoson, nem látszik az ajtó.

Egy másikon viszont a 3. tengely előtt volt az ajtó.

Előzmény: Racilaci (88095)
Racilaci Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88095

Életemben egyszer láttam ilyet: a Miskolc-Szeged járaton aludtam, s egy pillanatra kinyithattam a szemem. De olyan valószerűtlen volt, hogy évekig azt hittem, csak álmodtam-:)

 

Jól látom, a csuklón nincs is ajtó?

 

És milyen ülések voltak benne? Magasított "távolságiak"?

Előzmény: tupolev (88094)
tupolev Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88094

jaja :-)

 

Előzmény: Cpt.Dave (88085)
GRY-569 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88093

Meg megvan :) 

Előzmény: lobbanórotor (88091)
Mihál Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88092

Látom, kezd szépen összeállni:-)

 

Úgy tűnik, 63-ban a 261 db-os rekord nagyságú széria gyártása közben több minden megváltozott (index, első híd, visz.jelző, és talán az oldalsó táblatartó is), talán jobb lenne 2 oszlopra bontani ezt a szériát, és akkor kevesebb lenne a kérdőjel.

A 70 tavaszi szériánál - fényképek tanúsága szerint - a hűtőbe írt IKARUS 620 felirat megváltozott úgy, hogy a szám is világos alapon fekete lett.

 

Ha az általam közölt szerény néhány rendszámot - bizonyára nagyon hiányos felsorolás - szerepeltetni akarod, akkor - véleményem szerint - máshol is föl kéne tüntetni azokat a rendszámokat, amikről konkrét információ van.

Előzmény: f.domino_ (88089)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88091

BOP-064 -> LPZ-293, és elvileg Sárisáp, ha még megvan. 

A másik nem tudom, hova lett. 

Előzmény: SanyiM41 2187 (88090)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 88090

No hát nagy elnézést kérek!

Lemaradt a lényeg. :-)

2 ik 250-es lenne  a kérdésem.

Ha megvannak, merre lehet megtalálni őket?

BOP-064

AAI-887

Előzmény: Törölt nick (88088)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!