Keresés

Részletes keresés

heggla Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88064

Leninváros szeged

Talán.

Előzmény: Racilaci (88062)
A1975 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88063

Én Zalaegerszeg- Szegednek nézem. a köztes részt nem látom. Ma mit nézne a legtöbb utas, ha ilyen gép állna az indulásnál?

 

Előzmény: Racilaci (88062)
Racilaci Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88062

Van-e valakinek olyan jó szeme, hogy meg tudja mondani: mi van a viszonylattáblára írva a 266-oson?

Előzmény: Snake-Mojzi (88061)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88061

260-280-asból tudtommal tényleg nem volt olyan. A Steyrek, a korai 250-esek és jó sok kockafaros viszont barna-fehér volt:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113234738&t=9043237

 

Előzmény: EKW-531 (88059)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88060

Piros. Szerintem. Sok piros-fehér, kék-fehér 266-os volt vidéken már a rendszerváltás előtt is. 

Előzmény: EKW-531 (88055)
EKW-531 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88059

A kunságos retrós 260-ast húzták le pont, hogy a mávaut barna nem csak a középső sávban volt, hanem az alsó részen is.

Előzmény: Snake-Mojzi (88057)
Mihál Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88058

Az ablak-gumi a 63-as széria gyártása közben, valahol a GA-91-...-es kocsik táján vált sötétté.

A süllyesztett táblatartó ablaka is talán akkortájt lett nagyobb. Hogy vándorolt-e, azt nem tudom.

Elképzelhető, hogy a viszonylatjelző is valahol GA-90- vagy 91-esek gyártásakor, menet közben, lett először nagyobb.

 

Előkerestem régi füzeteimet és találtam feljegyzést a villogókról:

csepp volt 90-01,02,03,05,08,09,10,11

szögletes 90-04,18,20, és afölött amit láttam, de csak 91-30-ig találtam ilyen feljegyzéseket. (kéretik óvatosan kezelni, egy 13 éves gyerek feljegyzései voltak)

Előzmény: f.domino_ (88050)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88057

MÁVAUT-barna?

Előzmény: EKW-531 (88055)
Irisbus Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88056

Én úgy tudom, hogy '90-91-től kezdtek el kék-fehéren érkezni a buszok, és kezdték el a felújítások alkalmával átfényezni volánsárgáról őket a jelenlegi flottaszínre.


Lehet, hogy valami sötétszürke volt az a szín?

 

Előzmény: EKW-531 (88055)
EKW-531 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88055

Akkor a távoli volántelepes fotón álló 255,256,266-okon milyen árnyalat a sötétebb?

Előzmény: Irisbus (88052)
BV-78-14 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88054

Csodás képek,köszönet a megosztásért ; )

 

Előzmény: Oodzsii (88042)
FAV 20 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88053

Mesélek nektek valamit. 1970-ben a 8-as vonalán egy olyan busz jött ami újnak tünt. Tiszta volt nagyon, és az ülései világos színűek voltak, és párnázottak. Az is feltünt amit addig nem láttam soha, hogy az egyes üléseknél fenttartott helyek voltak jelezve aluminium lemezen, rokkantaknak, terhes anyáknak, gyerekkel utazóknak. Erről mit tudtok? A rendszámát nem tudom.

 

Irisbus Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88052

Nem.

Előzmény: EKW-531 (88049)
Irisbus Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88051

Király!!! :)

Előzmény: Oodzsii (88042)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88050

Mikor történhetett a váltás? Véleményem szerint két lépésben történt.

Ezen a képen a 2-es számmal jelzett buszt kihagyhatjuk, 2+1 szögletes tetőszellőzős, egyenes díszléccel -> 63 előtti, főjavitás után.
Az 1-es már érdekes: 3+1 lekerekített szellőző (63-tól), lehajló díszléc (63-ig). Tehát 63. Az Oldikarus szerint 90-27. Világos ablakgumi!! Mellesleg NINCS VONÓHOROG!

A 3-asnak szintén világos az ablak gumija. 3+1 tetőszellőzője van. Vszeg az 1-es kortársa. Feliratos díszléce inkább nincs. És kicsi kijelzője van!

A 4-esen van feliratos díszléc, csepp indexe van a kék sáv alján, és sötét gumija. Tehát 64-es évjárat. És nagy viszonylatjelző.

 

Az átmenet:

A bal oldali 65-ös évjáratún egyértelműen a szegély nélküli nagy jelző van. A jobb oldali, 63 nyári kocsin egy átmeneti változat. Kicsit nagyobb, mint az eredeti, de még van egy kicsi szegélye is.

 

Itt pedig 2 64-es évjáratú, nem FAÜ-s kocsi. (feliratos díszléc, csepp index). A bal oldalin kicsi (v. közepes?) silt, a jobb oldalin nagy. Homlokfali szellőző egyiken sincs, pedig a kortárs FAÜ-sökön volt!
_______________________

További kérédsek.
-Meddig volt világos az ablak-gumi?

-Mikor vándorolt az oldalsó süllyesztett viszonylatjelző előre az ajtóhoz?
-mikor nem volt gyárilag vonókészülék csonk (és kivágott lökhárító)?

 

Előzmény: Mihál (88047)
EKW-531 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88049

Zseniális gyűjtemény!! :)

Az egri helyközi gépek akkoriban is kék-fehérek voltak?

Előzmény: Oodzsii (88042)
éjszakás tartalék Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88048

Igazán nagy értékű gyűjtemény! Az én szívemnek -mivel környékbeli vagyok- nagyon kedvesek ezek a régi képek. Ha van még, ne tartsd vissza őket! :)

Előzmény: Oodzsii (88042)
Mihál Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88047

Remek összeállítás. Azt hiszem, igaz lehet a felfedezésed, hogy 3 féle volt.

 

A 3. sorban felfedezhető, amit írtam: a 44-es tábla függőlegesen áll, mellette a 89-es pedig szalagos.

A 4. sorban pedig az látszik, hogy nem volt tejüveg; kivett tábla esetén a táblatér hátfala látható az üvegen át.

Előzmény: f.domino_ (88046)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88046

Előzmény: f.domino_ (88045)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88045

Azt hiszem, tudom a megoldást! Az eredeti kicsi, illetve a főjavítás keretében megnövelt viszonylatjelzőknek 3-4 centis kerete volt. Így a megnövelt (a kerettel együtt) már kilógott a tető síkjából. A gyárilag nagynak (legalsó kép, 70-es sorozat újkorában) alig volt kerete, így beleférhetett a nagy a tető magasságába. Gondolom, ezt gyárilag présgépen könnyen megoldották, a főmőhelyi szakik meg maradtak a lemez keretnél. (sarkosabb is volt a kiemelkedő.)

Előzmény: Mihál (88034)
P.Box Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88044

Szia!

E-mail cím?

Előzmény: Spengler Szilárd (88037)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88043

Romokat szerintem pár millióból lehet venni, és talán megállnak 20-ban azok is mire vége.

Előzmény: RIKA424 (88038)
Oodzsii Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88042

Végre bescanneltem azt a néhány buszos fényképemet, mely több mint 20 éve szunnyadt sok régi emlék között. Az egykori Mátra Volán Egri Üzemegységének archívumából származnak.

Íme: http://picasaweb.google.com/104758129244057806544/EgerRegiBuszosFotok

norbee601 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88041

Csak az tart vissza hogy helyem nincs ahova tegyem.

Előzmény: JLW-470 (88039)
Charleston Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88040

Nem lenne rossz :)

Előzmény: JLW-470 (88039)
JLW-470 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88039

Bár a karácsony már elmúlott,de ha valaki szeretné magát Ikarussal meglepni,az most megteheti.Egy olvtárs információja:

"Ha jól informálódtam, akkor a Pannon Volán ZRt. által selejtezett 266-os Ikarusok megvásárolhatók tokkal-vonóval 250.000 HUF-tól. Annyi, h rendszám nincs rajtuk. De gázolaj viszont van bennük."

RIKA424 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88038

Van bőven (sajnos) eladó faros, azaz Ikarus 55 vagy 66.

 

A "bőven" ebben a szakmában 1-4 db-ot jelent.

 

Keresni a különböző használtautó oldalakon illetve a tulajdonosoknál lehet.

 

Magyarországon 3-5 db lehet mely felújított, forgalomképes.

 

Talán (?) 30-70 millió HUF közötti áron vehetők meg.

Előzmény: Spengler Szilárd (88037)
Spengler Szilárd Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88037

Üdv Mindenkinek!

 

Nem vagyok túl jártas az Ikarus-ok körében, de elől járóba szeretnék feltenni egy két kérdést.

Ikarus "faros" -ról (1955-73) érdeklődnék, hogy mennyire ritka, lehet e vásárolni ilyet vagy csak nagyon gyűjtői rétegekben mozog?Milyen állapotúakat lehet találni és mennyiért?Hol lehet keresgélni róla a neten?

Minél bővebb információkat előre is nagyon szépen köszönöm!

 

Szép napot mindenkinek!

Szilárd

bapeterr Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88036

Üdv! Szépek lettek! Párat átszíneztem BKV és Volánbuszosra:

Előzmény: EAG E95 (88017)
Mihál Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88035

A 620-asok eredeti kis viszonylatjelzője mögé nem tudták betenni a szabvány kivágott számot a tejüveggel mögötte (ami normálisan kivilágítható volt), hanem hanem egy kisebb méretű fekete táblán volt rajta fehérrel a szám*, ezt függőlegesen állították be a ferde üveg mögé, és alul a tábla és az üveg között volt a megvilágító izzó. Ebből a szerencsétlen konstrukcióból aztán az utasok nem sokat láttak.

A nagyobb viszonylatjelzőnél a normál sablonos, tejüveges, hátulról megvilágítható, jól látható rendszerre tértek vissza. Emlékeim szerint a 60-as évek közepén ez lezajlott.

 

*kivéve az 1962 évieket (GA-57-07 - 58-84), melyek eredetileg szalagos-tekerős viszonylatjelzővel jöttek, ez se tartott sokáig.

Előzmény: RIKA424 (88025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!