Keresés

Részletes keresés

norbee601 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88041

Csak az tart vissza hogy helyem nincs ahova tegyem.

Előzmény: JLW-470 (88039)
Charleston Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88040

Nem lenne rossz :)

Előzmény: JLW-470 (88039)
JLW-470 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88039

Bár a karácsony már elmúlott,de ha valaki szeretné magát Ikarussal meglepni,az most megteheti.Egy olvtárs információja:

"Ha jól informálódtam, akkor a Pannon Volán ZRt. által selejtezett 266-os Ikarusok megvásárolhatók tokkal-vonóval 250.000 HUF-tól. Annyi, h rendszám nincs rajtuk. De gázolaj viszont van bennük."

RIKA424 Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88038

Van bőven (sajnos) eladó faros, azaz Ikarus 55 vagy 66.

 

A "bőven" ebben a szakmában 1-4 db-ot jelent.

 

Keresni a különböző használtautó oldalakon illetve a tulajdonosoknál lehet.

 

Magyarországon 3-5 db lehet mely felújított, forgalomképes.

 

Talán (?) 30-70 millió HUF közötti áron vehetők meg.

Előzmény: Spengler Szilárd (88037)
Spengler Szilárd Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88037

Üdv Mindenkinek!

 

Nem vagyok túl jártas az Ikarus-ok körében, de elől járóba szeretnék feltenni egy két kérdést.

Ikarus "faros" -ról (1955-73) érdeklődnék, hogy mennyire ritka, lehet e vásárolni ilyet vagy csak nagyon gyűjtői rétegekben mozog?Milyen állapotúakat lehet találni és mennyiért?Hol lehet keresgélni róla a neten?

Minél bővebb információkat előre is nagyon szépen köszönöm!

 

Szép napot mindenkinek!

Szilárd

bapeterr Creative Commons License 2014.01.26 0 0 88036

Üdv! Szépek lettek! Párat átszíneztem BKV és Volánbuszosra:

Előzmény: EAG E95 (88017)
Mihál Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88035

A 620-asok eredeti kis viszonylatjelzője mögé nem tudták betenni a szabvány kivágott számot a tejüveggel mögötte (ami normálisan kivilágítható volt), hanem hanem egy kisebb méretű fekete táblán volt rajta fehérrel a szám*, ezt függőlegesen állították be a ferde üveg mögé, és alul a tábla és az üveg között volt a megvilágító izzó. Ebből a szerencsétlen konstrukcióból aztán az utasok nem sokat láttak.

A nagyobb viszonylatjelzőnél a normál sablonos, tejüveges, hátulról megvilágítható, jól látható rendszerre tértek vissza. Emlékeim szerint a 60-as évek közepén ez lezajlott.

 

*kivéve az 1962 évieket (GA-57-07 - 58-84), melyek eredetileg szalagos-tekerős viszonylatjelzővel jöttek, ez se tartott sokáig.

Előzmény: RIKA424 (88025)
Mihál Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88034

Az én szemem ezek közül csak az elsőt látja kicsinek, a többit nagynak.

 

Kabára tudtommal 1968-tól, Debrecenbe 68 vagy 69-től, Miskolcra 70-ben, Pécsre 71-től vittek buszokat FJ-ra, Mezőtúrról nem tudok abban az időben. (Attól még lehetett.)

 

Szerintem már a 60-as évek közepén a nagyra tértek át. Nemrég volt - vagy itt, vagy másik topikban - kép 57-13-ról a Clark Á. téren, első FJ (~1966) utáni állapotában, és valaki megjegyezte: ez már a kiemelkedő, nagyobb fajta.

Előzmény: f.domino_ (88024)
DJ Szegecs Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88033

Oké, átolvastam újra, így már világos :)

Előzmény: lobbanórotor (88030)
nemeza Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88032

Az Ikarus Budapestes érdekelne :)

Egyébként gondolom repi ajándék lehetett, vagy?

Előzmény: madzagos (88031)
madzagos Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88031

 

 

Sziasztok!

 

Ez valami érdekes dolog a számotokra, vagy tömegcikk?

 

szivesen elcserélném valami veterán kerékpáros apróságra...  :-)

 

 

 

lobbanórotor Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88030

Szerintem nem földrajzilag értette azt, hogy "mellett". 

Előzmény: DJ Szegecs (88027)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88029

Lefortovo II.

Előzmény: Scatty29 (88023)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88028

Annak kéne lennie, mivel már elég régóta nincs két egyező nevű település országunkban.

Előzmény: DJ Szegecs (88027)
DJ Szegecs Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88027

Mezőtúr mellet egy KABA községben lévő üzem 

 

Nem a Püspökladány-Hajdúszoboszló települések közt található Kabáról van szó? Az elég messze van Mezőtúrtól.

Előzmény: RIKA424 (88025)
Desgrévres Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88026

A 620-as előtt ott a "nagy Polszki". 1970-től importálták.

 

Előzmény: f.domino_ (87876)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88025

A középső képen lévő viszonylatjelző táblát annak idején kabai tábla-nak, pontosabban akkori szóhasználattal kabai silt-nek hívtuk.

 

Oka, hogy Mezőtúr mellet egy KABA községben lévő üzem is újított fel Ik-620 kocsikat a FAÜ-nek/BKV-nak és az onnan visszajött kocsikon volt először ez a fajta, kicsit kiemelt silt, azaz viszonylatjelző.

 

Jobban volt látható az utas részéről mint a homlokfalba símuló gyári.

 

Előzmény: f.domino_ (88024)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88024

Ha a "nagy az, ami a tető gerince fölé magasodik, a "kicsi" pedig az, amelyik nem, akkor a 64-es (téli) képen kicsi van.
Kicsi:

nagy:

 

Ez viszont 69-70-es, új állapotban (index a rendszám alatt), és szerintem kicsi:


Ez is kicsinek tűnik, pedig ez már főjavított (index felül). Határeset. Szerintetek?

Előzmény: Mihál (88022)
Scatty29 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88023

Jön a tél Jön a hó, és jöhet a driftelő BKV is:

https://www.youtube.com/watch?v=4b1OKmruQ6I

Mihál Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88022

Köszi az Erzsihidast, látom, hogy lehajló.

Továbbá: oldaltábla ablaka kisméretű, homlok-viszonylatjelző is valószínűleg kisebb fajta, mert a tető síkjából - úgy látszik - nem emelkedik ki. Első index kicsi. (90-81?)

 

1964-es: oldaltábla ablaka már normál méretű, homlok-visz.jelzőről nem állítanám, hogy kicsi, de ebből a szögből nem vagyok biztos benne.

Előzmény: f.domino_ (87992)
M41 2180 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88021

Nagyon komoly anyag.

Köszi, hogy megosztottad!

Előzmény: D 20 (88018)
D 20 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88020

A néhai pótkocsis üzemet szemléltetendő "újabb" kép:

 

Közösségi oldalon lévő képre hivatkozás.

hotib Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88019

D 20 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88018

Hmm...
Dunaújváros a 200-asok előtt...
Ismétlem az ússágarchívumot, amíg a leendő wingéptűz engedi:

(A képek eredetijei elvileg kb.: egy év múlva majd apránként kutathatók lesznek.)

 

 

(Megosztási és közléskényszer 2014)

 

EAG E95 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88017
bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88016

Akkor jó! :))

Előzmény: Mwin (88015)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88015

Ojjé, 

na itt jól elbeszéltünk egymás mellett:-) Az "uram" nem hivataloskodó megszólításnak készült, ez nálam egy szófordulat.

Az emlékek és a tények sokszor ellentmondanak egymásnak, nem vitás. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy az egykori bajai autóbuszüzem  valószínűleg erősen használt,  innen -onnan levetett járműveket használt, ahol az is elképzelhető, hogy helyiben 620-as járt tetőcsomagtartóval, és esetleg helyközibe ment 630-as anélkül.

Amennyire vissza tudom pörgetni az idő távolát, egy bizonyos megállóban a következő típusok fordultak meg helyiben: Ik 620 vagy 630, Ik 66 kétajtós, Ik 66 háromajtós (erre világosan emlékszem, akkora döbbenet volt az őszi ködből kibukkanó busz), Ik 55, Ik 260, Ik 255. Ezek közül nyilván a helyköziek legfeljebb csak pótoltak.

 

Előzmény: bi-02 (88011)
BX 59-76 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88014

Tiszteleteim!

Körülbelül 3 hónapja láttam valahol egy zenei klippet amiben egy ráncajtós 280-ason utaztak eleinte páran, majd egyre többen és együt énekeltek talán a barátságokról.

Ha valamelyikőtök tudja a linket, beírná ide? Előre is köszönöm.

Talán németország volt de nem mernék rá megesküdni. 

bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88013

De lehet, hogy a második nem is 60-as, hanem 620/630-as

 

Előzmény: bi-02 (88012)
bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88012

620-as pótkocsival Dunaújvárosban

 

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=112326038786834&set=a.112323022120469.13837.100000283149982&type=3&theater

 

 

 

Van itt 60-as is:

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=600449096641190&set=a.599777376708362.1073741826.100000283149982&type=3&theater

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!