Keresés

Részletes keresés

Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87987

Viszont sejtem, hogy GA-90-esek eleje lehet, azok ott jártak. Ha jól látom, félkör-kivágású. Szóval a 63-as széria úgy látszik nem volt egységes. Itt egy lehajló díszléc, amiben neked lehet igazad. :-(

A 90-esek elejénél emlékszem a csepp-indexre is.

Előzmény: Mihál (87986)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87986

Már írtam a válaszomat, mikor ezt beírtad :-))

 

A ritkább hűtőrács valami fusi termék lehet, egyetértek.

 

Ez a 8-as busz itt a képen melyik széria lehet? (Nem tudom kivenni a rendszámát.)

Előzmény: f.domino_ (87983)
cat5409 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87985

annyira hiánycikk volt az ablaktörlő, hogy akkoriban árultak külön gumit is, oszt szenvedhetett vele a sofőr, hogy behúzza a régi helyett - mivel a gumi /is/ ócska minőségű volt, elég sűrűn kellett cserélni....

Előzmény: nemeza (87974)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87984

Néhány pontosítás.

Az 1963-asok indexe nem az a "kocka" volt, ami 69-től (nem 66-tól!*) a magasságjelző, hanem egy sokkal laposabb és kisebb, korábban az Ik60-asokon (és az 50-es évek végén szinte minden típuson) alkalmazott lámpatest - célszerű volna másképp nevezni. Egyébként úgy emlékszem, nem az egész 63-as széria jött ilyennel, csak egy része (gondolom, amíg hiánycikk volt a csepp).

A hátul egyenes alsó díszléc szerintem 63-tól volt, mert ez a félkör-kerékkivágással függött össze: feljebb került az alsó díszléc.

Homlokfali szellőző 62-ben? Ez biztos? Nem utólag került rá?

 

Továbbá jellegzetes volt a homlokfali viszonylatjelző, ami eleinte túl kicsi volt, talán 64-től vezették be a nagyobb fajtát és a többin is átalakították, hogy az Ik60-asokon használt sablonok beférjenek.

63-tól kezdődött az oldalt besüllyesztett táblatartó, de szintén túl kicsire sikeredett (nem volt olvasható az egész tábla, főleg az alsó sor!), 64-től már normális volt.

 

*A csepp magasságjelzőket 68-ig alkalmazták (ld. Ik180), 69-től a kis szögletest.

Előzmény: f.domino_ (87955)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87983

Mihál topiktárs! 87955-ös hsz-omban mellékelt táblázatomhoz és a hűtőrácsok problematikájához mit szólsz? Ha nem veszed tolakodásnak :-)

Előzmény: Mihál (87980)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87982

Basszus! Megint kitolt velem a fórummotor! Képek az előző hozzászóláshoz:

Előzmény: f.domino_ (87981)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87981

Ez is egy tisztázandó pont a történelemben. A többségnek volt ilyen opciója, beleértve az utolsó szériát is. Legalább is a lökhárító ki volt vágva. De mégis volt néhány, aminek nem. Vajon melyek voltak ezek konkrétan?

Na jó, ez sokadik főjavítás utáni.

Ez viszont akár új is lehet. (Az előrébb álló valószínűleg már főjavított.)

Ez pedig a legeslegutolsó sorozat selejtezése. Mindegyiken ott a vonókészülék helye.

 

Előzmény: ik255.70 (87978)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87980

Sőt, amikor Budapesten a hosszú viszonylatjelzős 620-asok megjelentek (1969), akkor már nem voltak pótkocsis buszok. Valószínűleg vidéki városokban sem.

 

Azt nem tudom, hogy Pécsett volt-e hosszú visz.jelzős 620-as és mikor. Miskolcon volt pár ilyen már 1962-ben, de ott meg azt nem tudom, pótkocsis volt-e.

Előzmény: RIKA424 (87973)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87979

1959-60-ban, az első 620-as szériák idején, egy totális típusátrendeződés kezdődött, mert kevés volt a férőhely, kicsik voltak a kocsik, és elhatározták, hogy ezen változtatni kell.

Kísérleteztek pótkocsisokkal, Ik66-osokkal, és azt még nem lehetett tudni, hogy csuklósok lesznek-e, és ha igen, honnét. Azt sem lehetett tudni, hogy az Ik60-asok java részét csuklóssá fogják alakítani. Ha maradtak volna a 60-asok, logikusabb lett volna a 620-asokhoz csatolni pótot, mert azoknak nagyobb teljesítményű motorja volt.

Ezeket az éveket a gyors változások jellemezték: pl. vettek sok ÁMG-pótot, utána 1-2 éven belül az Ik30-asokat póttá alakították és az ÁMG-ket átadták a trolinak. Az Ik66 és Ik31-esek különböző szériái is jöttek-mentek, pár éven belül.

 

Összefoglalva: a 620-asok beszerzésekor azt még senki nem tudta, hogy nem fognak pótot vontatni.

Előzmény: ik255.70 (87978)
ik255.70 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87978

Azt értem, hogy az Ik.620 a Faü-nél nem húzott AMG-pótot.

Akkor miért volt soknak kialakítva a vontatási lehetőség?

Előzmény: Törölt nick (87970)
ik255.70 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87977

http://old-ikarus.hu/620/index_ik620_tipus_p.html

 

A Budapesti Idegenforgalmi Hivatal részére készített városnéző busz alapja, egy 620-as Ikarus volt. A járművet nem a mátyásföldi gyárban, hanem a Gyömrői úton, a FAÜ Sallai Imréről elnevezett főműhelyében tervezték és építették.
Ott a hatvanas évek elején nemcsak szereléssel, javítással, hanem professzionális barkácsolóként, járműgyártással is foglalkoztak.

Előzmény: Törölt nick (87944)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87976

Vagy csak eldugták, hogy le ne szerelje valaki. :-) Sok képen nincs, de sok másikon meg van. 

Előzmény: nemeza (87974)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87975

Tászókám! Há ábbámíg ván szok-szok vász, ámit leádhátnánk a hejji vásásná! Vágod tezsvírem?

 

 

 

Alkudozni nem akarnak? Donornak még mindig jobb lenne, mintha MÉH-telepen bontódna...

Előzmény: ikarinátor (87953)
nemeza Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87974

Jól látom, hogy az archív fotók szerint nincs ablaktörlő a buszokon? Ma kaphatna egyáltalán így rendszámot?

Előzmény: f.domino_ (87967)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87973

Ik-620 húzott kék színben AMG pótot Pécsen.

 

A többi városban ahol helyiben Ik-620 AMG pótot húzott, ott kheki MÁVAUT színű volt az ilyen szerelvény.

 

Viszont elöl hosszú siltes (felső viszonylatjelzős) Ik-620 , kék színben valóban nem húzott AMG pótkocsit.

 

Az autentikusság iránti igény növelné, hogy ez a szép kék Ik-620+AMG pót a legközelebbi bemutatkozása alkalmával, NEM budapesti viszonylatjelző táblákat viselne hanem pécsieket.

 

Ha jól tudom 196x körül az pár szerelvény ami így nézett ki, Uránvárosból járt a Budai Kapu felé.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (87970)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87972

A kérdés: honnan...

Előzmény: Törölt nick (87970)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87971

Üdv!

Lehet, hogy a következő kérésem kicsit [OFF]-kategória, de nem találtam a fórumon ennél megfelelőbb topikot, talán Ti tudtok nekem a legtöbbet segíteni. 

 

Szabadidőmben makettezéssel foglalkozom, most épp egy Ikarus 270-es papírmaketten dolgozom, de több év után úgy tűnik, hamarosan célba ér az építés. Éppen ezért a következő projektemhez szeretnék képeket, részletfotókat kérni Tőletek (természetesen csak és kizárólag a makett részletezése miatt, saját célra). 

 

Az 1962-ben és 1963-ban forgalomba állított, Finta László által tervezett városnéző mikrobuszokról lenne szó. Néhány fotót találtam az interneten, és itt a fórumon is, de sajnos a járművek belsejéről, az ülések helyzetéről, műszerfalról, a kocsik összekapcsolásáról, más kis apróságokról és a pontos méreteiről semmim nincs, így egyelőre nem tudok belevágni a projektbe. 

 

Ha esetleg tudnátok nekem segíteni, nagyon szívesen venném. Az e-mailem publikus, a további OFF elkerülése végett az információkat oda (is) várom! Nagyon szépen köszönöm!

 

ui. a 270-es Ikarus makettje megtekinthető a papermodelers.hu weboldalon, nemsokára elkészül. ;)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87970

Másodsorban pedig bár sokszor volt róla szó, és nyilván valamilyen élményt ez is nyújt, ahogy most van, de szinte ordít a pótkocsi hogy egy Ik. 60-as busz húzza, ahogy az valójában a múltban volt.

Előzmény: Törölt nick (87969)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87969

Pl. a front indexeket a felújítások, újjáépítések alkalmával szinte sosem a régi stílus szerint csinálják, gondolom így könnyebb.

Előzmény: Törölt nick (87968)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87968

Itt   azért  sok  minden  más.

Előzmény: rezgaras (87966)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87967

Basszus, most látom, hogy megint nem sikerült a linkelés az Oldikarusra. Megpróbálom feltölteni. lehet, hogy a régiek sem voltak egyformák.

Előzmény: rezgaras (87966)
rezgaras Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87966

 

Szerintem nem egyforma.

 

Előzmény: f.domino_ (87959)
cdjbatyo Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87965

Működnie kellene. :)

Előzmény: P.Box (87964)
P.Box Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87964

Ez az e-mail címed működik?

Előzmény: cdjbatyo (87937)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87963

Köszönöm.

 

A pozsonyi 400-k is megszolgálták árukat.

Ideje nyugdíjba menniük.

 

Ha jól tudom év végéig jön még pár gyári új SOR 18 is?

 

 

Előzmény: Oleever07 (87962)
Oleever07 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87962

3 db Mercedes-Benz O 405 GN jön Nyitrából.
Plusz egy másik cikkből az derül ki, hogy 6 db Karosa B 961E jön Besztercebányából.

Előzmény: RIKA424 (87957)
Ikarus 260.03 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87961

Hétvégén bármelyik napszakban fellelhető az új sürgőssinél, nincs benne semmi extra, pont, hogy az udvarban legalább nem lesz semmi zavaró tényező.

Segíteni akarsz nekik, akkor azt írd, ne egy börtönt, ahol tele van minden hivatalos emberrel.

Előzmény: norbee601 (87960)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87960
http://kisalfold.hu/gyori_hirek/tudoszures_miatt_forgalomkorlatozas_lesz_a_gyori_bortonnel_penteken/2366558/


Akit érdekel a tüdőszűrő 280-as elődugja az orrát.
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87959
Előzmény: rezgaras (87958)
rezgaras Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87958

Én úgy emlékszem, hogy az eredeti 620-as kabriónak nem volt ilyen "erős a homloka". Nem valami mostani előírás miatt készült így? ("bukókeret" :-))

Előzmény: siófoki35 (87928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!