A 222 K 2-es halad ha lassan is,ahogy a pénzem engedi,én már ritkán olvasom ezt a fórumot de jólesett olvasni,hogy van aki még érdeklődik a folyamat iránt.
A modell az említett hibákkal ugyan de felismerhető,az ablakelosztás is jó!
A típusból két darab létezik a K 3-as működőképes,tavaly a polgári találkozón én hajtottam A.G barátom jóvoltából ami hatalmas élmény volt számomra.
Ha komolyan érdekel a K 2-es Facén megtalálsz,ez a fiam nickje írj rá nyugodtan és beszélünk.
Az idővonalamon megvan minden fázis,hogy halad a gép felújítása.
A hátsó sárvédőknél rendben, ezt kiveséztük a 95-12 kapcsán. De ennek az első is lapos.
Erre fel nézegettem kicsit az Old Ikarust és a Fortepánt. Ezeket találtam még lapos első sárvédővel és BKV matricával: 10-33, 10-76, 57-82, 57-57, 58-55. Most fedeztem fel, hogy egyik-másiknak a hűtőrácsán 10 vízszintes borda van, a többségnek viszont 13. Nem a cabrión is látható alacsony rácsról beszélek, ez ugyanolyan magas, csak ritkább.
1974-ben is volt még lapos sárvédős kocsi forgalomban, sőt, volt olyan hogy eredetileg kerek sárvédőset lapos sárvédősre építettek át fele részben, pl. hátul...
Elöl-hátul lapos sárvédő, (tehát régi futómű), és mindez BKV logóval, tehát 68 után. Elmúlt 6 éves, és nem volt főjavításon? Vagy volt, de nem kapott új hidat?
280: 20.8m eddig mindenhol ezt láttam. A fordulókör külső átmérőjét az A-B tengelytávolság és az A tengely kerekeinek elkormányzási szöge határozza meg. A kormányzott C tengelynek a forduló folyosó szélességében van szerepe.
Nagykőrösön, a vasúti töltés mellett egy telken, a vasútállomáshoz közel látható egy Volánbuszos 256-os, erősen megbontott és korrodált állapotban. Lehet erről tudni, hogy melyik volt pontosan?
A FORTEPAN-oldalon jelölt "orig.X.X" nem minden esetben, de nagyon sokszor a kép forrásának a képet a FORTEPAN részére adó személyt jelöli, nem feltétlenül a készítőt, jogtulajdonost (ha van ilyen).
Ráadásul a Fortepan-on a képeknél legtöbbször jelölik a forrást, "orig: XY"! Ott is, és mindenhol máshol a forrás/készítő megnevezése (túl azon, hogy szerintem elengedhetetlen feltétel) hitelesebbé is teszi az adott honalpot, publikációt, sajtóterméket.
A BKV Sajtó osztályán dolgoztam öt évig, jó 30 éve mozgok közlekedési körökben, sajnos volt és van rálátásom, hogy különböző fotó gyűjtemények - a tulajdonos tudta nélkül - üzleti és saját PR célból hogyan cserélnek gazdát!
Nem, tudomásom szerint a Fortepan szerzői ismertek és a családtagok (akik a szerzői jog örökösei) átadták a közlési jogokat a Fortepannak. Valóban van egy pár nem szokásos kép, azok, amelyek mindenféle gyári, MHSz és egyéb szerbvezet újságjában jelentek meg. Ott a szerző nyilván átadta a közlési jogokat az újságnak, de a jogtulajdonos már megszűnt. Ezt én nem tartom problémásnak. Valójában az igazi probléma nem is ez, hanem az, amikor egyesek pofátlanul publikálják nagyon is létező személyek, jogtulajdonosok képeit a tudtuk, beleegyezésük nélkül. Ismerünk nem egy ilyet, kis hazánkban ez a "szokás".