Keresés

Részletes keresés

f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87880

 

11 bordás normál magasságút eddig 1 képen találtam, az is Mávautos.
A feliratos díszléces verzió is 13 bordás.

Előzmény: f.domino_ (87879)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87879

Kösz!

A hátsó sárvédőknél rendben, ezt kiveséztük a 95-12 kapcsán. De ennek az első is lapos.

Erre fel nézegettem kicsit az Old Ikarust és a Fortepánt. Ezeket találtam még lapos első sárvédővel és BKV matricával:
10-33, 10-76, 57-82, 57-57, 58-55.
Most fedeztem fel, hogy egyik-másiknak a hűtőrácsán 10 vízszintes borda van, a többségnek viszont 13. Nem a cabrión is látható alacsony rácsról beszélek, ez ugyanolyan magas, csak ritkább.

Előzmény: Törölt nick (87878)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87878

1974-ben is volt még lapos sárvédős kocsi forgalomban, sőt, volt olyan hogy eredetileg kerek sárvédőset lapos sárvédősre építettek át fele részben, pl. hátul...

 

Szerintem ez a busz a GA 57-13 a képen.

Előzmény: f.domino_ (87876)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87877

(A képet a 72556 sz hozzászólásodból vettem)

Előzmény: Törölt nick (87847)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87876

És ennek?

Elöl-hátul lapos sárvédő, (tehát régi futómű), és mindez BKV logóval, tehát 68 után.
Elmúlt 6 éves, és nem volt főjavításon? Vagy volt, de nem kapott új hidat?

Előzmény: Törölt nick (87847)
EKM-765 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87875
D 20 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87874

A linkre kattintva a képet beadja, s ott figyel fölötte a címsorban; old-ik'...

Előzmény: KomjáthyZoltán (87873)
KomjáthyZoltán Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87873

Pontosan, ezt is én fotóztam. Hol találtad?

Előzmény: BPO-105 (87872)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87872

Ahogy nézem, ez a busz valószínűleg ez.

Előzmény: KomjáthyZoltán (87868)
2156 Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87871

280: 20.8m eddig mindenhol ezt láttam. A fordulókör külső átmérőjét az A-B tengelytávolság és az A tengely kerekeinek elkormányzási szöge határozza meg. A kormányzott C tengelynek a forduló folyosó szélességében van szerepe.

Előzmény: Scatty29 (87865)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87870

és a c kanyarodik.

Előzmény: KápCity (87866)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87869

Köszi.

Előzmény: Nagymester79 (87864)
KomjáthyZoltán Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87868

 

Valahol a Mátrában, 1983-ban.

JLA160 Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87867

Nagykőrösön, a vasúti töltés mellett egy telken, a vasútállomáshoz közel látható egy Volánbuszos 256-os, erősen megbontott és korrodált állapotban. Lehet erről tudni, hogy melyik volt pontosan?

KápCity Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87866

Leginkább úgy, hogy az A-B tengelytávolság a 280-asnál rövidebb (5 400 mm), mint a 412-esnél (6 230 mm) :)

Előzmény: Scatty29 (87865)
Scatty29 Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87865

Ikarus 280 Fordulókör: 22,5 m.

Ikarus 412 Fordulókör: 23,9 m.

Ezt annó hogy hozták össze? :D

Nagymester79 Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87864

Balról-BV 00-94, BZ 87-26, BU 39-41. Pécs-Szekszárd-Budapest

Előzmény: Komlósfecskés (87837)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87863

Urak !

 

A fotós jogvitát - itt - befejezhetnék már.

 

Méltóztassanak ez ügyben egy fotós topikot megkeresni és ott folytatni.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87862

A FORTEPAN-oldalon jelölt "orig.X.X" nem minden esetben, de nagyon sokszor a kép forrásának a képet a FORTEPAN részére adó személyt jelöli, nem feltétlenül a készítőt, jogtulajdonost (ha van ilyen).

Előzmény: KomjáthyZoltán (87860)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87861

Igen, sajnos az internet rohamos terjedésének ez is a velejárója.

Sok honlapot, Facebookos kört is ismerek, akik kizárólag ilyen"lopott" képekkel nyomulnak.

 

Talán - egyszer - lesz megoldás erre is...

Előzmény: rezgaras (87859)
KomjáthyZoltán Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87860

Ráadásul a Fortepan-on a képeknél legtöbbször jelölik a forrást, "orig: XY"! Ott is, és mindenhol máshol a forrás/készítő megnevezése (túl azon, hogy szerintem elengedhetetlen feltétel) hitelesebbé is teszi az adott honalpot, publikációt, sajtóterméket.

A BKV Sajtó osztályán dolgoztam öt évig, jó 30 éve mozgok közlekedési körökben, sajnos volt és van rálátásom, hogy különböző fotó gyűjtemények - a tulajdonos tudta nélkül - üzleti és saját PR célból hogyan cserélnek gazdát!

Előzmény: rezgaras (87859)
rezgaras Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87859

Nem, tudomásom szerint a Fortepan szerzői ismertek és a családtagok (akik a szerzői jog örökösei) átadták a közlési jogokat a Fortepannak. Valóban van egy pár nem szokásos kép, azok, amelyek mindenféle gyári, MHSz és egyéb szerbvezet újságjában jelentek meg. Ott a szerző nyilván átadta a közlési jogokat az újságnak, de a jogtulajdonos már megszűnt. Ezt én nem tartom problémásnak. Valójában az igazi probléma nem is ez, hanem az, amikor egyesek pofátlanul publikálják nagyon is létező személyek, jogtulajdonosok képeit a tudtuk, beleegyezésük nélkül. Ismerünk nem egy ilyet, kis hazánkban ez a "szokás".

 

Előzmény: Törölt nick (87844)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.15 0 0 87858

Vagy ez egy más típus?

Előzmény: f.domino_ (87857)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.14 0 0 87857

Kicsit visszaolvastam. Örömmel mfedeztem fel 0225 topiktárs lelkes beszámolóját 2009 tavaszán, amikor is bitrokába jutott az egyetlen létező Ikarus 222. Mi újság van ezzel azóta?

Eszembe jutott egy régi emlék. 1978-ban (12 évesen) csináltam egy H0 papírmakettet róla, egy prospektus alapján. Nem tökéletesek az arányok, meg az első ajtó sem stimmel. Hirtelen nem tudom, hogy a prospektusban így szerepelt, vagy én rontottam el valamit. Tetszett annó ez a kis busz . Olyan kis aranyos. Kisebb, mint a 260-asok, de nem annyira, mint a 211. Meg ez az ajtóelrendezés is megmozgatta a fantáziámat. Vártam, hogy mikor jelennek meg az utakon, de nem jelentek meg. A modell minden esetre BKV színben ábrázolja.



(A kerekeket most septében raktam alá.)

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.14 0 0 87856

Tisztelt Uram!

 

Mielőtt jómagam is lezártnak tekintem a dolgot, engedtessék meg egy pár gondolat.

 

A baleseti negatívokat természetesen sem akkor, sem most nem állt/áll szándékomban letiltani, ezt nem tudom hol olvasta. Ehhez semmi jogalapom nincs.

Csupán a forrást, vagy forrásgyüjtemény megnevezését hiányoltam, semmi egyebet.

 

Ha egy fotóhoz forrásmegjelölést ír bárki, akár Ön, azt eddig is megköszöntem egy kommentben, nem mondhatja hogy nem így van.

 

A Számos Villamos c. könyv megjelenése előtt kb fél évvel Ön már tudott a készüléséről, sőt - ismétlem - szóbeli beleegyezését is adta az esetleges fotóinak felhasználásáról. Ha papírt kértem volna, most nem lenne miről beszélni.

 

A fotói felhasználása végül terjedelmi okok miatt nem valósult meg.

 

Emlékeim szerint ketten voltunk fotózni a jelzett oldalon található fényképfelvétel idejében, de a könyvben az én felvételem kapott helyet, nem pedig az Öné.

 

Azt már csak zárójelében jegyzem meg, hogy nem ez a TW6000-es villamos fotója emelte igazán a könyv színvonalát, ezt azért remélem Ön is kiérzi...

 

Végezetül pedig jómagam is elzézést kérek az "Ikarus-fanoktól", de a nyugalom megzavarására (céljára?) alkalmas igaztalan felvetéseire kénytelen voltam reagálni, és kiigazítani a szándékosan elferdített valóságot.

 

Maradok tisztelettel.

 

Előzmény: KomjáthyZoltán (87850)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 87855

OFF

Már elnézést, de az említett könyv 27. oldalán egy archívnak nem éppen mondható képen egy TW6000-es villamos, szám szerint az 1510-es látható a jelenleg felújítás alatt levő Fehér úti szakaszon. Biztosan erről volna szó?

ON

Előzmény: KomjáthyZoltán (87850)
bi-02 Creative Commons License 2014.01.14 0 0 87854

És a Volános párja kissé szerencsétlenebb szögből tőlem:

 

Előzmény: KomjáthyZoltán (87853)
KomjáthyZoltán Creative Commons License 2014.01.14 0 0 87853

Talán most:)

Előzmény: KomjáthyZoltán (87850)
KomjáthyZoltán Creative Commons License 2014.01.14 0 0 87850

Tisztelt Uram! Nem lepett meg válasza s hogy továbbra sem vállalja a felelősséget tetteiért!

 

Furcsa mód rögtön védekezik – „a baleseti negatívokhoz adás-vétel útján jutottam hozzá” – holott azt írtam, mivel nem Ön készítette a fotókat, joga sincs letiltani, illetve úgy kezelni, mint saját szellemi termékét! Állításával ellentétben Önnek egyáltalán nem szokása az eredeti forrást feltűntetni, s aki netán pontosít, a biztonság kedvéért letiltja, hogy saját „nimbusza” ne sérüljön.

 

Valótlanság, hogy engedélyt kért volna bármilyen kiadványhoz (és egyéb netes felhasználásra) a képeimmel kapcsolatban, olyannyira, hogy például a Számos Villamos létezéséről alig megjelenése előtt értesültem. Nagyszerű ötlet, hogy soha el nem hangzott kérését egy azóta sajnos elhunyt közlekedésbaráttal igazolná!

 

Bár előbb azt írja a Számos Villamos-ban szereplő képemmel kapcsolatban, hogy engedélyt kért, később közli, hogy az nincs is benne a könyvben. Ellentmondás. Nem szeretném lehangolni, de mégis benne van, lapozza fel a huszonhetedik oldalt! Fura, hogy erről nem tud, mint a könyv képanyagának kizárólagos felelőse.

 

Elnézést, de életviteli tanácsait tartsa meg Magának, nem olyan valakitől szeretnék „okos”szavakat hallani, ki téveszmék bűvöletében él! (Első indulata után kérem, gondolkodjon el tettein!)

 

Végül elnézést mindenkitől, hogy az Ikarus kedvelők fórumán ilyen sorokat kellett olvasnia, de az igazságérzetem nem hagyott nyugodni. Cserében, íme egy fotóm az Örs Vezér térről, 1986-ból.

Előzmény: Törölt nick (87842)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.14 0 0 87849

Kecskeméten.

Előzmény: kismaszat84 (87846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!