Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87658

Néhány érdekes "busz" Kubából, a vájtszeműek jó páron felfedezhetnek Ikarus vonásokat / alkatérszeket (ennek ellenére nekem abból a csuklós MAN-ből(?) átalakított tákolmány a kedvencem):

 

https://plus.google.com/u/0/photos/+TouringcarteamMarcel/albums/5853735315543741969

BHJ-962 Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87657

A kipufogógáznak annyi a szerepe a turbónál,hogy meghajtsa a turbólapátokat,majd azok így töltenek friss levegőt a szívótorokba. Fékpedálra kötve lefelé ,900-as fordulatnál lekapcsol a rendszer,csak az olyan buszoknál lehet ide kötni amiknek megfelelő fordulatszám mérő órájuk van,a régebbieken nincs ilyen,azért rakták általában ki a váltó gombokba a nyomógombot.(a régi "békebeli" vezérek nagyon szerették a váltókaron tartani a kezüket,érezték a busz minden rezdülését)

suraki1 Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87656

Konkrétan akkor nem, de nem menne "cigányútra"? Lehet, hogy hülye vagyok, de máshoz nem tudom kötni, hogy D10+Prágással nem lehet bubuzni, csak sziszegnek.

Előzmény: rezgaras (87648)
Pet2 Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87655

A 701esről pár tegnapi kép.

 

 

P.stephenson Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87654

Értem, köszi!

Előzmény: RIKA424 (87651)
Leszedált Utas Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87653

*errefelé

 

 

Előzmény: Leszedált Utas (87652)
Leszedált Utas Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87652
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87651

a 250-260-280 Mátyásföldön készült.

 

a 211-255-256-266 meg Fehérváron.

 

Kb. 1983-tól (??) ez felbomlott és onnantól kezdve Fehérvár is gyártotta a Mátyásföldi típusokat.

Is.

 

A két gyár között volt egy nem is titkolt (elég erős) rivalizálás.

 

 

Előzmény: P.stephenson (87650)
P.stephenson Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87650

A klasszikus felosztás (kb. 80-as évek) szerint a 280-asok melyik gyáregységben készültek szerintetek? Én Székesfehérvárra emlékszem.

Subaruwrxsti Creative Commons License 2013.12.30 0 0 87649

Búcsú többek között Tőle is...

rezgaras Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87648

Amikor fékezel, miért kell a kipufogógáz a turbónak?

 

Előzmény: suraki1 (87639)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87646

a klasszikus bubukat vagy a fékpedálra kötötték, vagy a seb.váltó gomb tetejébe eszkábálták bele.

 

jobb szerettem a pedálra kötött variációt.

 

 

Előzmény: by-169 (87642)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87645

Wow, mik vannak, talán pár kolléga is itt szívesen látja a képeket újra! :)

Előzmény: Törölt nick (66963)
buszosjocó Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87644

Igen, vagy a kuplungpedál környékén.

Előzmény: by-169 (87642)
by-169 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87643

A másik debreceni kocsi a berettyóujfalui telepen áll.

Előzmény: BP-16-63 (87613)
by-169 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87642

A müködtető kapcsoló a sebváltógomb tetején van? Nyíregyházán láttam ott még kézi váltós kocsik járnak.

Előzmény: suraki1 (87639)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87641

Amiatt sincs sok értelme hisz az adagolót is visszahúzza a leállító szelep. Engem meg is szivatott egyszer a kipufogófék a délutáni csúcsban. Lerázódott a gömbfej a pillangószelepről. A szelep beállt 45°os szögbe a motort meg frankón lefojtotta nekem. A Csikyn úgy imádkoztam fel.

Előzmény: suraki1 (87639)
BPI-791 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87640

köszönöm

Előzmény: E95 Express (87638)
suraki1 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87639

A retarderes kocsikon eleve nem kell kipufogófék, de a D10-esek elterjedésével sem hallhatod már a hangját, csak egy halk sziszegést. Ugyanis kell a kipufogógáz a turbónak. Maga a szelep, mint eszköz viszont a motorleállítás miatt megmaradt.

Előzmény: Varlaisaran (87637)
E95 Express Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87638

Rendszám: FJA-614
Gyártmány: IKARUS
Típus: 412
Szin: SÖTÉTKÉK
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

Előzmény: BPI-791 (87634)
Varlaisaran Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87637

Köszi a választ. Igen, a működésre gondoltam, végülis hasonló. Emlékszem, régen nagyon durván szóltak, tényleg mintha valami Peterbilt vonult volna végig az utcán:D Errefelé szerencsére most is sok Ikarus van, de egyiken sem hallom már, megszüntették rajtuk valamiért?

Előzmény: Mwin (87635)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87636

Ha már megvetted ez vele jár,és még nem tartassz sehol csak tárolod!

Előzmény: norbee601 (87614)
Mwin Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87635

Amennyiben arra gondolsz, hogy mindkettő a kipufogógázok visszatartásával hoz létre fékezőhatást, akkor igen, egyébként a két megoldás teljesen eltérő; míg a Jake-brake a kipufogószelepeket zárja le, addig az Ikarusban (és általánosságban még sok más típusban) alkalmazott kipufogófék egy, a tengelye körül elforduló torlócsappantyúval zárja el a kipufogócsőben áramló gázok útját.

 

    illetve  

Előzmény: Varlaisaran (87632)
BPI-791 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87634

:(
Esetleg az FJA-614-et még le tudod keresőzni? Azt se látták már jóideje..

Előzmény: E95 Express (87631)
KPK-299 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87633

Köszi, hogy lekeresőzted. :-(

Előzmény: E95 Express (87631)
Varlaisaran Creative Commons License 2013.12.29 0 0 87632

Lenne egy kérdésem, lehet hogy hülyeség. A régi Ikarusokon levő (vagy volt) bubufék technikailag voltaképp egy jake brake? A hangja legalábbis arra emlékeztetett de mégis más. És miért nem hallani mostanában egyiken sem?

E95 Express Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87631

Nincs jó hírem :-(

Rendszám: FJA-625
Gyártmány: IKARUS
Típus: 266.25 /82 FŐ/
Szin: TÖRTFEHÉR
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

Előzmény: KPK-299 (87624)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87630

Lehet,már"kavinytonyt"-kéne szednem.Egy mentségem lehet,épp 12 éves voltam akkor,és ez volt az első két sárga 266-os,a 16-osnál.Nagyon élveztem,mert a zalai nyaralásoknál minden másnap vitt magával.(Ez mondjuk akkor is így volt,mikor még 630-as volt a lent említett járaton.

 

Korrekt voltál. :-))

Előzmény: cdjbatyo (87629)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87629

Akkor megint ment egy... :D

Előzmény: pumukli89 (87626)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.28 0 0 87628

Egy Ik 66-os után kapták,tényleg nyár volt.Csak az évre nem emlékeztem.Előtte vett Fater egy Zsigát.Unokatesóm büszkén mesélte Apámnak,te ebben akkora az indexkar,mint a Zsigulidban a váltókar.

Köszi,a segítséged. :)

(Akkor a sofőrök:Nagy Géza,Pummer László voltak,jó régen elmentek,a Fenti 16-oshoz)

Előzmény: Zsoltikarus (87627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!